Miksi vihaatte Enbuskea?
Aika moni av-mamma tuntuu inhoavan Tuomas Enbuskea. Miksi? Vielä en ole yhtään hyvää perustelua lukenut, joten voisiko joku kertoa selkeästi mikä tässä 36-vuotiaassa toimittajassa niin ärsyttää.
Eihän hän sentään ole mikään Nykänen tai Tuksu jotka käyttäytyvät sopimattomasti ja väkivaltaisesti. Tai mikään huumenarkkari tai sosiaalipummi. Eikä hän ole edes mikään sikarikas Wahlroos tai rosvo Stephen Elop. Ymmärtääkseni Enbuske ei ole tehnyt elämässään mitään mistä häntä voisi syyttää. Mielestäni hän on ihan tavallinen suomalainen keski-ikäinen mies joka kirjoittelee ajatuksiaan kolumneihin.
Kommentit (61)
Keski-ikäisiä miehiä kuuluu vihata
Viha on todella väärä termi, lähinnä se epäloogisuus niissä kommenteissa ärsyttää aina tuon tuosta. Mutta eihän niitä kolumneja tarvitse lukea ja on muitakin radiokanavia mitä kuunnella aamulla. Mutta eihän hänessä mitään vihattavaa ole, surkea luuseri lähinnä,on perustanut perheen mutta ei sitten hoida sitä kuitenkaan. Eli en vihaa, mutta en kylä arvostakkaan.
En vihaa, lähinnä säälin. Olen tavannut tapauksen henk. koht. ravintolan terassilla aikaa sitten (on yhden tutun sukulainen) ja voin sanoa, että en ole paljon rasittavampaa ihmistä tavannut. Puhuu koko ajan itsestään, keskeyttää muut ja katsoo ympärilleen, että onko hänet huomattu. Ei tarvinnut kauaa siinä seurassa aikaa viettää.
En missään nimessä vihaa, siihen en vaivautuisi, mutten juuri pidäkään. Ihan naurattaa, miten hän haastateluissaan hokee olevansa itseensä - ja varsinkin älyynsä ja ulkonäköönsä - kaikin puolin niin järjettömän tyytyväinen - mutta kuitenkin hän, jostain jännästä syystä, ottaa vähän liian usein puheeksi toisten miesten ulkonäön; lihaksikkuuden ja soprttisuuden, jota hän itse ei ollenkaan edusta. Jostain juuri luin, miten T.E kertoo "painivansa kokonaan eri sarjassa" kuin miehekkäät miehet. Ettei hän edes noteeraa muita, kuin itsensä kaltaisia nörähdyksiä, eli hinteliä älykkötyyppejä- ja siinä kategoriassa hän tietää olevansa huipulla. LOL! Mikäs kumma Tuomaksen maailmassa estää ihmiseltä mahdollisuuden olla samaan aikaan urheilullinen, hyvävartaloinen, sattumoisin vaikka hyvännäköinenkin ja älykäs? Ettei se vaan olisi sitä perus "pitkää tunkkinne" tai ts. "kitkeriä sanoi kettu..." - ajatusmallia? Mutta ymmärtäähän sen toisaalta, kun on ei-komeaksi ja hinteläksi syntynyt, niiin jollainhan sitä on miehen yritettävä ponnistella.
Säälittävää on myös hänen ihailunsa suomenruotsalaisuutta kohtaan.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2013 klo 10:37"]
Minä olen taas tykännyt hänestä aina Kiss FM:n aamuista asti :)
[/quote]
Toimittajaksi poliittinen broileri, joka on uransa alusta lähtien kylpenyt ankkalammessa ja myös hyötynyt siitä. Arvelisin, että ko. toimittaja ryhtyisi torjumaan näkemystäni hänestä väittämällä vastaan, että mitä väärää on tavoitella tuollaista hyötyä? Noh, oma näkemykseni on se, että harva ruukaa pitämään opportunisteista, johon embuske tod.näk. vastaisi että me kaikki ollaan opportunisteja! Minun mielestäni hänen taktiikkansa on aina ollut johdattaa kuulija pois alkuperäisestä kysymyksestä.
Enbuske on näitä piilokookoomusmuoreja: rökitetään köyhiä, potkitaan jo maassa makaavaa, koska se on niin kivaa jeeeeee, ryöstetään vähätkin köyhiltä ja viedään rikkaille.
Rikkaita ei saa kadehtia, nih, ne voivat vielä pahoittaa niin mielensä ja vievät rahansa pois enbuskien luota, nih, eikä jäljelle jää kuin haisevia köyhiä, eikä niistä kukaan kuuntele enbuskea. Ei kuuntele kyllä rikkaatkaan, mut wanna-beet kuuntelee ja kokkarimuorit.
Nykyajan Robin of the EsboHoodi siis, rikkaiden ystävä ja suojelija, yltäkylläisten pöydiltä tipahtelevia hippusia hyppysiinsä hamuava opportunisti.
DDD Enbuske=rikkaiden ystävä, joka taistelee köyhiä (ei köyhyyttä) vastaan. Vtunvihervassarisuvakit yrittää taistella tuulimyllyjä eli siis sitä köyhyyttä vastaan, mut Ritari Enbuske hyökkää suoraan asian ytimeen, sillä kun köyhiä ei ole, ei tietty ole köyhyyttäkään, tadaaaa! Köyhät mereen, niin jo vallitsee Suomessakin ehana ruotsalainen meininki.
Tosin inhottavasti se Enbusken ihanne-Ruotsi pruukaa olla sosialistisen kapitalismin esimerkkimaa, amerikkalaisten libertaristien mielestä siis melkein kommunistinen DDD! Ei taida ihan mennä enbuskien talousoppien ja ideaalien mukaan, hyvinvointivaltiot eivät vain toimi (varsinkaan silloin, kun niiden ei edes haluta toimivan). Kyllä pitää kunnon valtiossa olla selvät tulorajat, jotta hyvät ja oikeat tyypit erottuvat niistä köyhistä...ai niin mut ne köyhät heitettiin mereen...niin mutta tän maailman enbusket tarvitsevat köyhiä, jotta olis joku jota sais luvan kanssa potkia ja jotta vois tuntea itse olevansa rikas.
Enbuske on sellainen hyödyllinen idiootti rikkaille ja libertalistisia oppeja ajavalle oikeistolle.
1. On ihan äärettömän ärsyttävän näköinen 2. Kuulostaa todella, todella kamalalta- puheääni inhottavan määkyvä ja naukuva. Hyi hemmetti. 3. Vaikuttaa omahyväiseltä.
Minä olen taas tykännyt hänestä aina Kiss FM:n aamuista asti :)
En vihaa, päinvastoin, kuuntelen Novan aamulähetyksetkin aina ja tykkään kolmikon jutteluista ja tarinoista! Jotkut av-mammat vain ovat täällä niin nuoria, että eivät tiedä esim. politiikasta kymmenesosaakaan siitä mitä Enbuske tietää, se ehkä ärsyttää.
Mä en vihaa, vaan tykkään. Kuuntelen Novaa Enbusken, Kuukan, Seppälän ja Metsäkedon takia. Kiva tyyppi.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2013 klo 10:45"]
Mitä? - Tuomas E. Niin Aito!
[/quote]
Kerropa vähän tarkemmin miten Tuomas E. ei ole aito? Ja millainen ihminen ylipäätänsä on aito, sellainen joka sekoilee ja rellestää?
En vihaa, muttei hän myöskään kiinnosta minua. Äo:ni on vähintään yhtä hyvä kuin hänellä, olkoonkin Mensan jäsen. Jokaisella ihmisellä on omat mielenkiinnon kohteensa...keskusteluohjelmista seuraan mieluummin kuin Enbuskea Harakkaa & 10 kirjaa ja Arto Nybergiä. T. Av-mamma
Tosiaan olen itse TkT ja en ole koskaan pitänyt Tuomasta edes etäisesti nokkelana. Hänellä ei ole koskaan ollut yhtään omaa ajatusta ja ei kyllä millään tavalla ole minkään sortin älykkö ainakaan akateemisissa piireissä. Näköjään hän on kuvaamallani menetelmällä onnistunut uskottelemaan näin joillekin. Ja jos vihaisin keski-ikäisiä, miehiä, niin vihaisin myös itseäni? Ja tosiaan välttelen kaikkea mihin Tuomas on koskenut, mutta YouTube tänään yritti 5 kertaa näyttää hänen mainostaan jatkuvista skip-klikkauksista huolimatta, lopulta suljin Youtuben tämän takia.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 16:01"]
Tosiaan olen itse TkT ja en ole koskaan pitänyt Tuomasta edes etäisesti nokkelana. Hänellä ei ole koskaan ollut yhtään omaa ajatusta ja ei kyllä millään tavalla ole minkään sortin älykkö ainakaan akateemisissa piireissä. Näköjään hän on kuvaamallani menetelmällä onnistunut uskottelemaan näin joillekin. Ja jos vihaisin keski-ikäisiä, miehiä, niin vihaisin myös itseäni? Ja tosiaan välttelen kaikkea mihin Tuomas on koskenut, mutta YouTube tänään yritti 5 kertaa näyttää hänen mainostaan jatkuvista skip-klikkauksista huolimatta, lopulta suljin Youtuben tämän takia.
[/quote] Jep. Toisilta apinoidut opit ja hipstereiltä matkittu ironisuus, joka ei edes mene oikein, vaan muuttuu muka-ironisuudeksi, kun kaiken taustalla on vain Enbusken egon pönkittäminen.
70-luvulla tällaisia enbusken kaltaisia opportunisteja löytyi vasemmiston kylkeen liimautuneena, nykypäivänä kokkareita lipoamassa. Liberalistiset talous"opit", poroporvarillisuuden ihailu (miksi se muuten ihailikaan ruotsalaisia, noita sosiaalidemokratian peri-ilmentymiä? Loogisuus, anyone?) jne. Enbuske on Kokkarimuorien kanssa sellainen hyödyllinen idiootti suuryhtiöille ja isolle rahalle.
Vihaajat tietävät olevansa niin paljon tyhmempiä kuin se.
Pakkoruotsin ihannoija, siksi vihaan häntä
Mikään ole niin ärsyttävää kuin se keinotekoinen-muka-älykkö-tyyli, jolla tämä ihmeellinen gerbiili tunkee esille mediassa. Nytkin Youtube on yrittänyt 4 kertaa soittolistan kesken tyrkyttää samaa kämäistä .... mitä tapahtuu plä plä plä ... embuske-sheisse-mainosta. Embuske on kökkö koska vain heittelee ruohonkorsia ilmaan tarjoamatta mitään ratkaisumalleja tai edes yhtään uutta tietoa tai ideaa. Koko haisevan episodin jälkeen nostaa kädet pystyy muka-älykkötyyliinsä ja sanoo jotain latteaa... no-niin tyyliin. Koko idea on saavutettu eli on nostanut omaa "häntäänsä" ja päässyt esille ei yhtään millään ansiolla.