ELOHAAVEET uuteen viikkoon 48
Aloittelen uuden pinon kun ei kukaan muu ollut vielä ehtinyt :)
Kommentit (88)
Työpöydän ääreltä kirjoittelen - salaa..
Kuulumisianikin oltiin kyselty..sehän kiva :) En varsinaista palstailutaukoa ole pitänyt, mutta vähempi vain ehtinyt kirjoitella ja ei ole oikein kuulunut mitään ihmeempiä, josta olisi voinu kirjoittaa... Odotuksen odotusta täällä kuukaudesta toiseen. Reilu vuosi yritetty ja keväällä sovittiin lääkärin kanssa, että vuoden tullessa täyteen niin takas hänen vastaanotolleen niin laittaa tarkempiin tutkimuksiin. Enpäs mennytkään heti silloin syyskuussa, kun jotenkin vain haluaisi ja toivoisi onnistuvan luomusti ja kun ollaan miehen kanssa vielä nuoriakin. Nyt sitten joulukuun puolivälissä tuo lääkäri aika... positiivisesti kuitenkin joka kuukauteen on lähdetty ja toivottu sekä tunnusteltu josko tämä olis nyt se :) Ja taas tässä kuussa jaksan uskoa, että meille pieni tulee, kun viime kuussa oli taas lähempänä kuin koskaan. Vahva kemiallinen raskaus (jos noin nyt voi sanoa), sillä testit näytti plussaa monta kertaa ja menkkojen jälkeenkin, mutta sitten se hiipui pois ja viivat himmeni.
Testeistä on ollut kovasti keskustelua ja itsekin siihen voisin tosi monta monenlaista testiä tehneenä osallistua. Vaikka kuinka herkillä testeillä olen testannut niin jos todella ei ole ollut aihetta niin ei ole kyllä mitään näyttänytkään. Esim ovis-tikut täysin valkoisia ja puhtaita negoja jos ovista ei todella silloin ole ja raskaustestit näyttäneet kyllä puhtaita negoja, myös acon 10, vaikka juuri menkkojen alkamipäivänä olen testannutkin. Herkissä testeissä on juuri se vaara ja inhottavuus että näyttävät myös ne " läheltä piti tilanteet" eli kemialliset raskaudet ja kiinitymisyritykset. Mutta itselleni nekin tuovat lohtu siitä että periaatteessa hedelemöitys onnistuu kunhan vain saa pienen tarttumaan kiinni. Näin olen niitä siis tulkinnut...itselleni mukavimmaksi ;).
bd bd viivojen vahvistumisille ja intoa piinailuun!
t.Kata
Mulla sitten taas viime kierrosta sellainen kokemus, että ovistesti näytti plussaa kp14 ja kp15 olin gynellä ultrassa ja hän sanoi että ovuloin pian. Lämmöt eivät kuitenkaan missään vaiheessa nousseet, enkä siis ovuloinut.
Kyllähän tuo varmasti toivoa antaa, että jotain sentään yrittää edes tapahtua. Mulla ei noita " läheltäpiti-tilanteita" ole vielä ainakaan ollut. Toivottavasti se " aito" plussa sieltä vielä meille pidempään yrittäneillekin joskus suodaan! Nyt olis vallan mainio lahja, kun juuri ennen joulua pitäis suunnilleen tädin tulla - tai siis olla tulematta! :)
-Annique, kp4/26-29, yk10-
Itse en ole koskaan mittaillut lämpöjä, joten en tiedä omalta osaltani kuinka ne menevät ja kohoavatko todella oviksen tapahduttua. Oviksen luulen omalta osaltani tietäväni, kun tunnen nippasun alavatsalla ja limat. Ainakin testiin tullut plussa ajoittunut juuri noihin aikoihin. Itselläni ei ole koskaa ultrattu ovista, jotta tietäisin kuitenkaan varmasti. Voisiko sinullakin siis olla niin, että todella ovuloit silloin koska lääkärikin sanoi että ovuloit pian?
Aiemmin, kun kiertoni olivat todella pitkät niin en osannut yhtään paikantaa ovista, enkä edes tikuttelulla sitä löytänyt. Tero-kuurin jälkeen pääsin normipituisiin kiertoihin niin olen tuntenut limat sekä vihlaisun alavatsalla säännöllisesti noin kp 10-13 ja testikin näyttänyt silloin plussaa. Tosin nyt kun näin pääsin sanomaan niin tässä kierrossa varmaan tapahtuu toisin sillä ensi kertaa pitkää aikaan jätin oviksen tikuttamatta ja luotin tuntemuksiin :)
toivotaan joo todella, että me pitempään kuumeilleet saamme joulun alal jouluksi ihan uutisen! :)
Nyt kp 18 ja viikon päästä pääsis periaatteessa testaamaan, mutta taidan jättää joulukuun alkuun jos vain maltan...
t.Kata
Olen nyt reilut 4 kk mittaillut aamulämpöjä. Kaikkina aikaisempina kuukausina on lämmöt nousseet ovulaation jälkeen ja oviksen on lämmönnousujen perusteella bongannut selkeästi, mutta ei viime kierrossa. Gyne mulle sanoi että tuo aamulämpöjen mittaaminen on ihan hyvä varmistus siihen että ovuloi. Lämmöt ei nouse ellei ole ovuloinut. Mä en tiedä tunnenko varsinaisesti ovulaatiota. Joskus on lievästi menkkakipumaisia vatsan nipistelyjä kyllä siihen aikaan. Tosin ne voi olla munasolun kypsymisestä johtuvia kipujakin.
-Annique-
Kaverinkoirat olleet hoidossa viime lauantaista asti aj niiden kanssa puuhastellessa aika mennyt siivillä.
Clearbluen ovistestillä olen testaillu, eikä plussia vielä. En luota tosin koska en todellakana voi olla pissaamatta 4 tuntia ja eikä ajankohtakana aina sama (onkohan sillä edes vaikutusta). Kolmekertaa ollaan tosin " istutettu" tässä kierrossa, viimeksi eilen ja harjoitukset jatkuu.
Ensi kierto onkin sitten varmaan yritys taukoa kun on toi jalkapohja kipeä ja tulehtunut, siihen olisi tulehduskipulääke kuuri paikallaan. Kuurin aloitan jos menkat alkavat ja testi negaa.
Mielialla ollut kaikenkaikkiaan positiivisempi mutta nyt rupes toi yritystauko ajatus korpeamaan. Ehkä tää palstalla pyöriminen ei tee mulle hyvää, en tiedä.
T: Vacsuli kp19/28-37, yk2
Minä siirryn jo mielelläni tässä vaiheessa syyskuisten pinoon, sillä ovulaatiota ei tässä kierrossa ole minullakaan. Huomenna otan viimeisen Terolut-tabletin ja alan odottelemaan menkkoja saapuvaksi. Toivottavasti kierto nyt sitten tästä lyhenisi!
Keskusteluun ovulaatiosta kerron oman kokemukseni. Olen tikuttanut koko vuoden ovulaatiota. Minähän saan ovulaatioplussan joka kierto, mutta mitään ei vain tapahdu. Nyt sitten olin viime kierrossa tutkimuksissa ja lääkäri näki ultralla ison muniksen kypsymässä. Samalla viikolla menin verikokeisiin juuri ovulaatioplussan aikaan ja myöhemmin sain tiedon, että ovulaatiota ei ole tapahtunut keltarauhashormonin alhaisuuden takia. Että se siitä sitten. Nyt on sitten Terolut käytössä, jos vaikka voisi auttaa jotenkin tähän. Ja tammikuun lopulla tehdään tutkimuksissa jatkosuunnitelma, jonne olen menossa toiveet korkealla.
Tunnen oman kroppani jo niin hyvin pitkän yrittämien tuloksena, että tiedän, etten tässä kierrossa ehtinyt ovuloimaan. Ensi kierrossa sitten. Olen jo miettinyt, että pitäisikö vielä kokeilla sitä omenaviinietikkaa, kun kaikki muut konstit on jo melkein tullut kokeiltua. Enpä olisi puolitoista vuotta sitten uskonut, että lapsen saamisen voisi olla näin vaikeaa, tuskan ja työn takana. Ja meillä siis ei ole vielä yhtään lasta.
Tsemppiä muille elokuisille!!! Toivottavasti emme näe syyskuisissa. :)
Rizza kp 23/36-47, yk 18
Arwen: Hirveästi onnea!
ON: Itse tipuin nyt sitten elokuisista virallisesti, vaikka varsinaisesti tiesin tippumisen jo pari viikkoa sitten. En siis tässä kierrossa ovuloinut ollenkaan. Kerrankin olin siis tyytyväinen, kun täti saapui paikalle. Tympeätä tuollainen odottelu, kun tietää jo, ettei mitään mahdollisuuksia ole. :( Nyt toiveikkaana syyskuisiin. Kaapissa on jo clearbluen kallis digitaalinen ovistesti, jolla sitten pitäisi todistaa se, minkä Mammaksin tikuilla jo kuvittelen todenneeni. Eli että joka toinen kierto sentään ovuloin. Toivotaan siis parasta.. Parempaa onnea teille muille elokuulaisille!
dharmian kp2/26-27 yk7
Vielä ei kummempia uutisia täältäpäin. Maanantaina testasin ja negaa näytti. Tätiä ei kuitenkaan vielä näy. Ensimmäinen terolut-kuukausi takana ja tuloksia odotellaan.. Täytyy huomenna varmaan testata uudelleen, jos ei se täti nyt sieltä tule..
t. Kapa kp 31-28-35 (47) yk 8
Kylläpä monella on jäänyt ovis tässä kierrossa tulematta. Ei tainnut olla tuulesta temmattu se lehtijuttu, josta joku täällä mainitsi, että eniten ovuloimattomia kiertoja on marraskuussa.
Minäkin kävin eilen ostamassa omenaviinietikkaa. Mies kysyi kaupassa, että mihin tuota muka käytetään. Vastasin että et halua tietää... :) Kylläpä oli pahaa, yyh. Unohdin tietysti aamulla ottaa sitä. :(
-Annique, kp5/26-29, yk10-
mulla tänään tai huomenna pitäs tätsyn saapua,ku kierto on 25/26,mut ei ainakaa toistaseksi mitään oloja et ois tulossa..toisaalta en oletakaan et täti saapuis ajallaan,ku tää on eka kierto ilman teroja..et voi heitellä miten vaan.kaksi kuuria söin ja toisen jätin nyt viimeksi kesken ku menkat alko ajallaan kp26!toivottavasti nyt jatkuis samoin..tai tietysti toivon et ei menkkoja tulis ollenkaan ja olisinkin jo raskaana!!=)!sitä en kyl usko tapahtuneen....nyt on kuitenki vast yk2=(
nyt tuo jo olemassa oleva ipana vaatii ruokaa ja unta joten palailen...
Yritin tuolta odottavien pinosta löytää elokuisia mutta ei vielä löytynyt joten pinoudun nyt sitten tänne. Elikkä olin kesä- ja heinäkuisten pinoissa mutta myöhäisen oviksen takia sain laskurilla lasketuksi ajaksi 1.8! Toivottavasti pian saan mammakavereita täältä! Vahvan plussan sain viikko sitten ja väsymys ja pahoinvointi iskevät pikku hiljaa, tänään oksensin ensimmäistä kertaa. Niin ja yk 4 tärppäsi täällä, minulla asiaan auttoi selvästi fertility friend ja helokkiöljy + E-vitamiinipillerit koska kärsin epäsäännöllisestä kierrosta ja usein ovuloimattomuudesta.
Smaragdi_ rv 4+6
sitten tuli. Salaa toivoin, että ihme tapahtuisi. Mutta suht pieni pettymys tällä kertaa tuli, kun tiesin näin käyvän. Epäilen vahvasti, etten ovuloinut ja kiinnitin huomiota Anniquen tavoin, että moni muu oli samassa tilanteessa. On mennyt ohi tuo marraskuun ovuloimattomuusjuttu, mut peesaan artikkelia =).
Ostin eilen omenaviinietikkatabletteja. Luontaistuotekaupan rouva antoi ohjeeksi, että jos ottaa nestemäistä, niin voisi juoda pillillä. Säästää hampaita.
Parempaa plussaonnea muille, minä tästä siirryn Syysunelmiin. Kiitos kuumeiluseurasta!
AnniHelen@ kp1 yk11
Ulkona on kerrassaan ihana ilma!
Smaragdille onnittelut plussasta!
ON: kp 20 menossa. Mielenkiinnolla odotan, kuinka pitkä kierrosta tulee, jos ei ole tärpännyt. Nuorempana oli 21 (!) päivää ja synnytyksen jälkeen 24-27 päivää. Nyt laskin, että jos se ovis on ylipäätään ollut ja jos oli silloin, kun luulen, kierto olisi 26-30 päivää.
Olo on vähän flunssainen. Nenän limakalvot on olleet muutaman jotenkin arat ja vähän meinaa nenä vuotaa. Mahdollista raskautta ajatellen se vaikuttaa ihan lupaavalta. Ensimmäisessä ja toisessa, kesken menneessä raskaudessa, pieni nuha oli ihan ensimmäinen oire.
Joie kp 20/?, dpo 4, yk 1
2poj@näiti kirjoitti näin 16.11.:
" Löysin yhden artikkelin...
Luin keskiviikon iltalehteä ja siinä oli juttu miten tämä kaamosaika vaikuttaa hormooneihin.
Näin siinä luki: " ..juuri nyt elämme vuodenaikaa, jolloin miehet ovat kiihkeimmillään! Samalla kuitenkin elimistö, sekä miehillä ja naisilla on tehonsa puolesta alimmillaan saamaan lapsia alulle.
-Naisten anovulatooristen syklien määrä on suurimmillaan eivätkä siittiöt ole erityisen reippaita.
Erityisesti miehet pitävät rakastelusta loka-marraskuussa, kun taas naisten halu on ylimmillään huhtikuussa."
No tuossa ei periaatteessa mainittu että marraskuu, vaan puhuttiin vaan tästä vuodenajasta, mutta kuitenkin. Aika monen kohdalla tuo vaikuttaisi pitäneen paikkansa. :(
-Annique, kp5/26-29, yk10-
en ole tähän pinoon kirjoitellut, mutta ahkerasti luen kuitenkin :)
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200711136842296_uu.shtml
Kandi, kp 14/25-6
Kiitos linkistä Kandi! Pidin erityisesti tuon artikkelin viimeisestä lauseesta:
" Levon jälkeen itse kukin jaksaa taas painaa eteenpäin kohti kevättä, jolloin hedelmöittyminen on hulppeata."
-Annique-
..pitkästä aikaa!!
Mä olen vähän yrittänyt hillitä kuumeiluani, ja siks pysynyt poissa täältä vähän aikaa.. Yllättäen taas oviksen aikaan tulee tämäkin taas mieleen.. Toivo alkaa taas elää täysillä!
Mies lähtee huomenna ruotsin risteilylle, joten taitaa ovis jäädä hyödyntämättä tässä kierrossa.. Täytyy pupuilla ennen sitä ja sen jälkeen, jos sattuis hyvä tuuri käymään! (epäilen..)
Ihanaa, että täällä on plussauutisia tullut!! Onnea paljon kaikille plussanneille!! Ja suuret harmitukset teille, joille ilkeä täti on jo ehtinyt tulla kyläilemään!!
Huomenna lääkäri soittelee mulle, että miten tässä hedelmällisyystutkimusjutussa edetään, vai edetäänkö ollenkaan.. Lääkärin vastaanotolle ei tosiaan saanut tälle vuodelle aikaa ollenkaan :(
*julia* kp12/28-30 yk15
onnittelut!
Kiitos Annique ja Kandivaihe =).
AH
eli omaa napaa nyt heti alkuun...eilen mulla tuntui nippailua mahassa ja sellaista " kipuilua" , eli ihan sellaista kuin oviksessa. Ihmettelen tätä vaan sen takia kun eilen oli vasta kp8!!! Tein ovistestin tänään ja siihen tuli haalea viiva! Eli ovis on siis pian tulossa tai voisiko olla, että se menikin jo??!! Mä olen ihan ymmälläni! Olen kuitenkin tarkkaillut limoja (sori nää limajutut!) ja niitä ei ole vielä tullut. Tää ei ole mulle ollenkaan normaalia, siksi olen ihan ymmällä. itseasiassa, just alkoi taas nippailemaan mahassa.
Pahoittelut kaikille joille täti tuli! Tsemppiä syysunelmiin!!
++++ tuulia jännääjille!!
kp9/26-28 yk3
Onnittelut Arwen!!!