ELOHAAVEET uuteen viikkoon 48
Aloittelen uuden pinon kun ei kukaan muu ollut vielä ehtinyt :)
Kommentit (88)
Muutama plussakin saatu meidän pinoon, kiva!
Monella on vielä epäselvä tilanne, tapsu85, Kapa, hjo85... Joie:lla tosi lupaavat oireet! :) Pidän peukkuja, tulkaahan heti kertomaan jos/kun plussaatte!
Jännä tuo juttu ovuloimattomuudesta, tosi vähän tähän mennessä tullut pinoon plussia, joten näyttäisi että tuolla on jotain perää tosiaan. Enpä ole koskaan tullut ajatelleeksi, mutta tuntuuhan tuo ihan järkeenkäyvältä. Ehkäpä ihmisilläkin on alunperin ollut " pentu" aina keväällä/kesällä, niinhän nuo useimmat muut nisäkkäät lisääntyvät, luonnossa elävät siis.
Luin muuten jostain, että luonnollinen ikäero ihmislapsilla olisi 3-4 vuotta. Aika yllättävää minusta. Tietysti olosuhteet luonnossa olisi ihan erilaiset, nykyään äidit voivat niin hyvin että jotkut voivat raskautua melkein samantien edellisen vauvan synnyttyä. Niin ja imetys on varmaan aika oleellinen juttu tuossa, silloin joskus ihmislapset on imetetty sinne 3-4 vuotiaaksi ja sekin on varmaan toiminut monella ehkäisynä.
Omaan napaan ei kuulu kummempia, kp 9 ja tädistä vasta päästy eroon. Tässä kierrossa ajattelin tosissaan metsästää oviksen, kun en ole ihan varma ovuloinko niinkuin pitää vain vähän milloin sattuu. Tässä vasta pari kiertoa sitten olin gynellä ja ultrassa (keskenmenon ja kaavinnan jälkitarkastus) niin gyne sanoi silloin että olin vähän aikaa sitten ovuloinut, löysi keltarauhasen ja nestettä vatsaontelosta. Silloin oli kp 17 ja kierto venyi 39 päivää pitkäksi eli silloin ainakaan ei menkat alkaneet 14 päivää oviksesta, niinkuin pitäisi. Aion nyt sitten tutkailla josko luteaalivaihe on aina liian pitkä, kierto tosin on jo tasoittunut, viimeksi oli 33 (kolmannet menkat keskenmenon jälkeen). Eilen jo tein ekan ovistestin, jos luteaalivaihe on aina pidempi kuin 14 päivää niin saattaa ollakin yllättävän aikaisessa vaiheessa ovis, kun kerto tosiaan normaalisti 28-30. No testi oli negatiivinen kuitenkin, tosin oli siinä ihan selvä viiva, selkeästi vaan heikompi kuin testiviiva. Jospa se siitä vahvistuisi lähipäivinä. Nyt toivon vaan että löytyisi se ovis, ensi vuoden puolella on tarkoitus hakeutua taas lekurille, jos ei ala mitään tuloksia tuottamaan tämä yritys.
Tuosta elokuisten esittelypinosta vielä, voisin kyllä sitä päivittää mielelläni, mutta en taida osata... :( Voiko sen vain kopioida ja lisätä sitten sinne plussanneet jne? Osaan tehdä kursivoinnin ja ehkä lihavoinnin, värejä en osaa... Voisko joku neuvoa? :)
Täällä oli puhetta ovuloimattomuudesta. Minäkin luulen etten ole muutamaan kuukauteen ovuloinut, Fertestin testeillä en ole saanut kertaakaan nyt vahvaa ovisplussaa. Ei vaan tärppää. Kaksi lastamme ovat kyllä saaneet alkunsa loka- ja joulukuussa, joten ..?? Ehkä se onmyös tämä ikä kun yli 3kympin menee, niin mahdollisuudet heikkenee.
Vähän taas VÄSYTTÄÄ, kun 1-vuotias ontaas nukkunut pari yöt miten sattuu. Kaksi yötä on nyt heräillyt 1-2 tunnin välein ja nukkuu tosi levottomasti siis. Hampaita tulossako?? ZZZzz... Sen takia mietinkin, että jos nyt ei tärppää, niin taidan pitää täältä taukoa, kun taas vähänparemmin itsekin jaksaa.
Omaa napaa: kp 26/28 nyt. Jomottaa menkkamaisesti alavatsaa. Testasin tänä aamuna (en jaksanut odottaa) Clinicin testillä ja olin näkevinäni haamun 10 min sisällä, mutta kun sen jälkeen katsoin, niin näin vaan viivan paikan. Onko Clinicissä viivan paikka? Muutenkaan toiveet eivät ole kovinkaan korkealla. :/
Joku muukin täällä kirjoitti että kohdun seudun jotenkin " tunnistaa" (vai miten se olikaan?). Minulla on ihan sama juttu: varsinkin istuessa kohtu niinkun " tuntuu" ja oikea puoli on arka tuntuu painon tunnetta. Ja alavatsa on törkeän turvoksissa. Jotain tuolla tapahtuu kun välillä tuntuu, että " kuplisi" tai muljahtaisi" . Mutta en ole enää toisen synnytyksen jälkeen varma mitä nuo tarkoittavat.
Täytyy testata sunnuntaina jos ei menkat ole alkaneet, mutta nyt tuntuu siltä, että menkat alkaa. Valitettavasti...
Mukavaa perjantaita! =)
Kun tulee selkeät ovislimat, niin pitäisi oviskin tapahtua pian. Minä jatkaisin vielä oviksen testaamista. Jos sinulla tulee ovis jo aikaisemmin? Minä kp:nä sinulla on yleensä ollut ovisplussa?
Mun kokemuksia ovistesteistä ja ovisoireista: tähän mennessä oon joka kierrossa bongannut oviksen. Mulla on ollut fertestin tikkuja ja ne on näyttänyt oviksen tosi selkeästi aina sinä päivänä, kuin tuo vauvan ovislaskurikin on sen ennustanut. Mutta ovisplussan oon saanut aina usempana kuin yhtenä päivänä: ainakin kahtena, ja joskus kolmenakin päivänä peräkkäin! Yhdessä kierrossa mulla oli mammaksin ovistestejä, mutta ne ei näyttäneet ovista. Silloin kävin ovis-päivänä ostamassa taas hyväksi havaittuja fertestejä, ja ne näytti oviksen.
Jos mä päättelisin pelkistä oireista ovista, niin luulisin sen varmaan olevan aikaisemmin, kuin se oikeastaan on. Päivää tai paria aikaisemmin yleensä vihloo vähän alavatsaa. Kuitenkin sinä päivänä, kun saan ovisplussan on kaikki vihlomiset ohi, eikä enää limojakaan ole juurikaan.
Tällä hetkellä odottelen ovisplussaa hedelmällisyysnäyttöön. Ilmeisesti täällä kukaan ei ole kokeillut sellaista? Nyt muutamana päivänä olen saanut tulokseksi: " hyvä hedelmällisyys" ja varmaan pian tulee niitä korkeita hedelmällisyyksiä ja ovis ehkä sunnuntaina. Ohjeista mulle ei selvinnyt, että näyttääkö kone pelkästään ovispäivänä korkean hedelmällisyyden vai jo ennen ja vielä jälkeen oviksen... No, se mulle varmaan selviää viikonlopun aikana :) Miehet on kyllä hassuja, kun aina innostuvat teknisistä vempaimista. Aikaisemmin olen ihan itsekseni saanut tutkia ovistikkujani ja vertailla viivojen sävyjä, mutta nyt mieskin haluaa aina ihmetellä, mitä näyttö kertoo :D
Plussaonnea kaikille, joilla parhaillaan on jännäys päällä! :)
adalea: 12/26-28 yk5
...hätäisesti. Ilmoittaudun nyt minäkin tähän porukkaan tuolta heinäkuisista. Vähän aikaa on pitänyt taustailla, mutta kun ovis on käsillä alkaa keskustelupalstakin kummasti kiinnostaa.
Meillä on siis tilauksessa esikoinen, minä olen 34, avomies samoin. Yritystä on 07/07 alkaen.
Alma
Tulin vain pikaisesti onnittelemaan arwenia ja smaragdia (toiv. meni oikein nimimerkit, en enää tarkistanut..).
Nopeesti oma ( . )
Täällä täti nyt poistumassa kokonaan, jee, ja tänään vois jo reenit ensiviikon loppua varten aloittaa ;) Eli sillon jossain vaiheessa ovista odottelen saapuvaksi ja toivottavasti saapuu kunnon kipujen/limojen kera, niin osais hahmottaa tuon ajan sit paremmin!?!
Sit aattelin, et yritän tässä kierros olla testaamatta ennenaikaisesti, kun täti pitäis saapua tossa jouluaaton nurkilla, niin vois testata vasta sillon (jos siis sillon enää aihetta..), olis aikas ihana joululahja!!! :)
No mutta plussatuulia testeihin +++++++
Emmuli kp 7/28-30 yk 5
täti ei vielä oo saapunu,mut mahaa juilii niin et ihan just varmaan lorahtaa...=(tissit edelleen kipeät,eilen eritti maitoa ja erittäin arat!testiä en oo tehny ku nyt tänää niin vahvasti tuntunu menkka oloa tuol alavattas=(=(!!!!!
alkais nyt jos kerran aikoo alkaa ni ei tarttis enää ihmetellä...masentaa...
onnea plussanneille!!!!!!!!!!!!!!
Hei!
Minulla piti ens viikolla olla piinaviikot käsillä mut taitaa täti olla tulossa.. tippa verta eilen ja vähän tänään.. Tosi kuvottava olo ollut myös mahassa kiertäää.. Ainut positiivinen puoli tässä on jos täti huomenna tulee että mun kierto lyhenee! se olis nyt vaan 35 pv ku normaalisti on 40 pv! Mutta katsellaan ja nokka kohti syysunelmia jos huomen täti tulee...
Rouva k kp 35/40 yk4
Ai niin ja onnea plussanneille!!!
Onko muuten ketä piinailijoita? Olis kiva piinailla teidän kanssa ja lisää plussauutisia+++++
menkkakipuilua oli koko päivän,mut ei enää!ja testasin rfsu:n testillä negan äsken..siihen en luota kyllä koska siinä suositellaa et tekis aamupissistä ja mä en ollu ku jonku tunnin pissimättä..ei vaan malttanu olla tekemättä!ja oli kyl tosi laihat lirut ku olin juonukin tosi paljon,et tyhmää ees oli testata!hyvä minä ja mun malttini!!!!
alkais ne menkat jos aikoo alkaa ni loppus tää jännäys...
noh,jos huomen ei ala ni haen apteekist kunnollisen testin,ku noihi marketin omiin ei oo luottoa...
onko tullu lisää plussia=)????????????
siis unohtui et tänään on kp 26/26...
Mistäs se piinailu virallisesti katsotaan alkaneeksi (opettelen vielä palstaa:) )?
Mulla kp 24/25-28, että piinaahaan tämä jo on;)
Kun oli vielä ehkäisy, niin viimeisimpänä oli laastari kuukauden käytössä (pillereistä vaihdoin). Laastarin joutu laittaan jo eka vuotopäivänä, ja näin ollen kierto vaihtui 25päivään, vaikka pillereillä aina ollut 28. Elikkäs ei mitään tietoa, koska tässä vois testailla.. Toisaalta alkuun ajattelin, että en testaa ollenkaan että sittenpähän sen huomaa, mutta mitä lähemmäs tuo aika tulee, jolloin menkkojen pitäs alkaa, niin sitä enemmän tekee mieli testata ja nopeeta!
Malttaskohan sitä oottaa itsenäisyyspäivään tai jopa ensi viikonloppuun..
huitshapeli, yk 1
Mistäs se piinailu virallisesti katsotaan alkaneeksi (opettelen vielä palstaa:) )?
Mulla kp 24/25-28, että piinaahaan tämä jo on;)
Kun oli vielä ehkäisy, niin viimeisimpänä oli laastari kuukauden käytössä (pillereistä vaihdoin). Laastarin joutu laittaan jo eka vuotopäivänä, ja näin ollen kierto vaihtui 25päivään, vaikka pillereillä aina ollut 28. Elikkäs ei mitään tietoa, koska tässä vois testailla.. Toisaalta alkuun ajattelin, että en testaa ollenkaan että sittenpähän sen huomaa, mutta mitä lähemmäs tuo aika tulee, jolloin menkkojen pitäs alkaa, niin sitä enemmän tekee mieli testata ja nopeeta!
Malttaskohan sitä oottaa itsenäisyyspäivään tai jopa ensi viikonloppuun..
huitshapeli, yk 1
Huitshapeli: Vissiin se pahin piina on sillo ku oletettavasti niitten menkkojen pitäs tulla=) Näin mä ainakin olen ymmärtänyt.. ja testailuaika on käsillä HEH. mut oikeesti aika piinaa tää on joka kuukausi ja olen jo itseäni valmistellut henkisesti siirtymään syysunelmiin...
(.) mystistä.... Eilen mulla oli aamupv huono olo ja luulin et menkat tulos. tänä aamuna lämmöt 37,1 ja nenä tukossa... sellainen outo olo mahassa nyt heti aamusta, semmoinen vellova (ompa hyvä kuvaus =) ). ´mut menkoista ei ole tietoakaan. Ei verta tänään tipan tippaa ole näkynyt. Luulin et ne alkais rytinällä niin ku normaalistikin. No kaipa ne alkaa sitten vaan pikku hiljaa ja on tulos vaan normaali pitkä kierto. Mene ja tiedä. Mut kaipa tässä vielä vois pikkiriikkisen vielä toivoa..
RouvaK kp36 (40)
Onkos plussanneita ja oireita kertoilkaa niitä on kiva lukea etenkin jos se plussa sitten tulee.... =)
olin niin varma et ne eilen ois alkan ku vattas oli niin vahvast tuntemuksia ja tissit on ollu jo monta päivää kipeet...mut ei ne alkanu!no,tänään meen ostamaan apteekist testin...!!!
turhaa taas jännään ku ei mitää kuitenkaa masus ole,en jaksa ees toivoa...
Täällä kanssa eletään piinaavaa aikaa kp 27/29 menossa ja testi polttelee kaapissa.. Paha pelko ettei tartte testailla mutta jotain toivoakin vielä. Repivää kipua munasarjoissa, oli esikoiseltakin alkuraskaudessa eikä menkkajomotuksia vieläkään kun yleensä vähintään viikko juilii.
1 1/2 vuotta yritystä takana ja nyt toinen clomikierto. Inssi tehtiin luonnolliseen kiertoon syyskuussa jonka jälkeen nuo clomit apuna. Lievä endometrioosi ilmeisesti haittaa kiinnittymistä kun muuten ei vikaa ole löytynyt.
Esikoinen joka kohta 3 vuotta, sai alkunsa toisesta kierrosta joten ihan toivottomia ei olla. Tässä kierrossa en edes testannut ovista tikuilla mutta olin se bongaavinani, tosin nuo clomit taitaa aiheuttaa jos jonkinlaisia nipistelyjä että jospa tuo munasarjojen repiminenkin johtuu niistä.
Noh, ei auta kun odottaa.
Kaikille piinailijoille tsemppiä, tää on ihan hanurista tää odottaminen ja kyttäily!!
-aaroilona-
Täällä yksi piinailija.
Täti ei ole vielä tullut, mutta sellainen olo on, että huomenna alkaa. Särkee alavatsaa. :( Ja vähän oksettava olo on. Tulipa " kaupan päälle" taas flunssakin. Ja siitäkin epäilen, että menkat alkaa kun eilen ja tänään oli mahdoton siivousinto. Joten voisinpa melkein jo siirtyä syyskuisiin.
Huomenna lisää kuulumisia.
Kp27/28. yk 3, dpo 12
Tuntemusten perusteella ovis oli aikaisin tässä kierrossa, eli kp 12-13, joten lyhyt kierto on myös varmaankin tulossa.
Nyt on kp 23/27-32 ja parina päivänä on ollut nippailua alavatsassa. Väsyttää kovasti ja flunssa iski tänään. Olen kyllä ollut tässä syksyllä flunssainen vähän väliä ja väsymyskin voi johtua ihan työpaikan vaihdosta, mutta täytyyhän sitä nyt jotain oireita yrittää kehittää. =)
Aikaisemmista raskauksista ei tainnut olla juuri mitään oireita ennen kuin plussasin, joten toivoa on niin kauan kun menkat ei ala.
Pieniä paineita alkaa olla jo tämän raskautumisen suhteen, kun tän hetkinen työsuhde loppuu kesällä ja jos ei nyt tärppää, on taas työnhaku edessä.
Onnea plussanneille ja peukut korkealle meille piinailijoille!
Tähtitiuku
No moikka!
Mulla on nyt sallanen tunne, että ovis meni jo... :( ja jos näin on niin ei ole mitään mahdollisuutta, että tärppäisi. Roikun tässä listalla kuitenkin, jos vaikka ovis ei mennytkään vielä....on vaan aika masentavaa tää kun kierto meni " pilalle" . Sori mutta en nyt muista kelle mitäkin piti sanoa....huoh.... :(
kp12/26-28 yk3
Aivan järkyttävää turvotusta. Maha on koko ajan tosi turvoksissa. Eilen piti iltapäivästä heittää farkut nurkkaa, kun ei kärsinyt niitä pitää. Nyt on jo heti aamusta ihan turvoksissa. Mahdanko huomenna mahtua morsiuspukuuni ollenkaan?
Jotenkin tuo kohdunseutukin tuntuu ihan oudolta. Sen jotenkin tiedostaa koko ajan.
Voih, olisipa tämä nyt sitä itseään, eikä mitään kuvittelua. Lämmöt on ihan mukavasti ylhäällä ja koko ajan viluttaa.
Joie kp 21/?