Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Superdieetti pettymys

Vierailija
10.09.2013 |

Olen ollut fitfarmin superdieetillä melkein viisi viikkoa, saldo - 2,3kg. Ja eikä niitä senttejäkään ole lähtenyt, kuin muutama... Grammalleen olen dieettiä noudattanut, kerran on jäänyt iltapala syömättä. Melkoinen pettymys, en  tajua missä mättää. Lähtö bmi 27, eli pudotusvaraa löytyy kyllä. Onko muita jotka ovat kokeilleet superdieettiä?  Millaisia tuloksia muut ovat saaneet? 

Kommentit (91)

Vierailija
1/91 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en laihtunut sillä kuin kilon viidessä viikossa. Sen jälkeen otin kovat käyttöön, täysnutrasin 6 viikkoa, ja silläkin painonpudotus vain -3,5 kg. Toisilta ei vaan näköjään lähde kilot oikein millään. Mulla ainoa keino on pitää noita nutrausjaksoja välillä, sillä sentään jotain lähtee joskin hitaasti.

Vierailija
2/91 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut ja tauon jälkeen nyt taas otan uuden kuurin. Ekalla kertaa ollessani en odottanut mitään ihmeellisiä tuloksia, koska olin ennen tuota nutraillut. Kuitenkin 1kk aikana lähti superdieetillä -5kg. Ja en urheillut lainkaan. Kuten en nutratessanikaan. Oli positiivinen yllätys tuo sd:n saldo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/91 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut moni kaveri ja kaikki pudottaneet kunnolla painoa. Yksikin pudotti ensin 10 kiloa, piti taukoa eikä paino noussut ja pudotti toiset 10 kiloa. Oletko varma ettet huijaa itseäsi ja syö liikaa tai napostele jotain muuta?

Vierailija
4/91 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri pudotti 16 kg ja noudatti pilkulleen tuota dieettiä, eli kyllä se toimii.

Vierailija
5/91 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on ihan kusetusta koko tuo nettipalvelu. Olin mukana keväällä ja Jutalta tulli foorumille vain pari tsemppiviestiä, vaikka palvelua markkinoidaan hänen naamallaan. Lisäksi alussa oli myös paljon teknisiä ongelmia (treenivideot eivät toimineet), joten maksettua dieettiaikaa meni hukkaan.

Oleellisempaa vielä kuitenkin on se, että dieetti on suunniteltu mukaillen kisoihin treenaavien ruokavaliota ja siinä keskitytään TÄYSIN epäoleellisiin asioihin tavallisen laihduttajan kannalta.  Näyttäkää mulle yksikin ihminen, joka on lihonut syömällä tomaattia tai punaista paprikaa (dieetissä saa syödä vain vihreitä kasviksia....hohhoijaa....) niin mä näytän teille 1000 ihmistä, jotka ovat epäonnistuneet laihduttamisessa, koska dieetti on ollut älytön ja rajoittanut elämää niin, että sitä on liian vaikea noudattaa. Lisäksi olisi pitänyt ostaa 100€ edestä lisäravinteita (yllättäen Jutan yhteistyökumppanin merkkiä, muut ei kelpaa), jotta dieettiä olisi pystynyt noudattamaan.

En epäile lainkaan, etteikö paino kyseisellä dieetillä putoaisi, jos lähtötilanteena on sohvaperuna, jonka käsi on sipsipussissa ja joka alkaa noudattamaan sääntöjä prikulleen, mutta opettaako ja valmistaako dieetti pysyvään elämäntapamuutokseen (joka vaan ihan oikeasti ON ainoa tapa pitää paino pois), ei todellakaan. Netistä löytää gofatgo-ohjeet ilmaiseksi, jotka toimii monipuolisuudessaan varmasti paremmin. Miltä vaan forumilta voi saada vastaavaa yhteisöllistä tukea, siitä ei kannata kuukausimaksua maksaa (ja mikä parasta, tää porukka ei edes pyörinyt foorumilla vaan perusti suljetun fb-ryhmän tsemppaamiseen....)

Ja miten itselleni kävi? Tulin raskaaksi, joten Jutta ja superurpoilu sai jäädä. Raskauskilot aion pudottaa hitaasti ja varmasti pois terveellistä elämäntapaa noudattaen. Samalla metodilla olen pystynyt pitämään myös painonnousun kurissa jo 5 kuukautta ja pudotin 10 kiloa ennen nettipalveluun liittymistä. Mikä lie typerä päähänpistos se liittyminen olikin, ei tule toistumaan. En suosittele.

Vierailija
6/91 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan grammalleen punnitsen, jos raejuustoo menee 32 grammaa, koukin ylimääräset takasin purkkiin. Siksihän tämä raivostuttaakin niin perusteellisesti, kun en ole lipsunut. Jutta mainostaakin dieettiä, keskimääräinen painonpudotus 8 kiloa, ehkä siksi oli aavistuksen korkeammalla toiveet, kun kahdessa kilossa, tuskinpa se viimeinen viikko ihmeitä tekee. Tulipahan kokeiltua ja todettua, ettei näköjään kaikilla toimi. AP

Vierailija
7/91 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin samaa mieltä nro 6:n kanssa! Eli joo, laihtuu niillä, mutta ihan tarpeettomia sääntöjä asetetaan laihduttajan kiusaksi. 

Jutan asiantuntemus muutenkin epäilyttää vahvasti, koska ainakin iltapäivälehdissä hänen laukomansa periaatteet on olleet ihan täyttä sitä itseään.... Laihduttamisen ei todellakaan tarvitse olla niin vaikeaa ja rajoittavaa kuin mitä Jutta väittää.

Vierailija
8/91 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavuustutkija löysi hittidieeteistä yhden toimivan

HS pyysi lihavuustutkijaa arvioimaan viisi muotidieettiä. Vihreää valoa professori Kirsi Pietiläinen näyttää vain laihdutuskuurille, jossa syödään normaalia ruokaa. Erittäin vähäkaloriselle pussikeittodieetille kannattaa ryhtyä vain, jos ylipainoa on reilusti.

Jutta Gustafsbergin GoFatGo-dieetti sai hyväksynnän lihavuustutkija, professori Kirsi Pietiläiseltä. "Jutan superdieetin" yksinkertaiseen versioon ei kuulu lisäravinteita tai tv-ohjelmasta tuttua himourheilua. Perinteisempään tapaan koostettu dieetti perustuu viiteen säännöllisesti syötyyn ateriaan. Niihin kuuluu runsaasti kasviksia, marjoja ja vähärasvaista proteiinia sekä kohtuullisesti hitaasti imeytyviä hiilihydraatteja.

Pietiläinen kehottaa kuitenkin pitämään dieettiä "ajattelutapana", josta voi tehdä sovelluksia.

"Nautinnon ja vaihtelun mahdollisuutta ei pidä poistaa. Kukaan ei voi noudattaa mallipäivää seuraavat 50 vuotta", Pietiläinen sanoo.

Vähäenergisiä VLCD-dieettejä Pietiläinen pitää toimivina ja turvallisina silloin, kun niitä käytetään sairaalan tai terveyskeskuksen seurannassa. Pussidieetit sopivat vain todella ylipainoisille ihmisille laihdutuksen alkusysäykseksi.

Tyrmäyksen tutkijalta saavat muodikkaat 5:2-dieetti, Dukanin dieetti sekä laihdutuksen apuvalmiste glukomannaani.

"Ruualla ei pidä pelata niin, että se on välillä jotain ihan kummallista. Yksipuoliset dieetit ovat myös sosiaalisesti rajoittavia", Pietiläinen sanoo.

Vierailija
9/91 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

se oli keskimäärin 8 kiloa. toisilta siis lähtee enemmän ja toisilta vähemmän.

Vierailija
10/91 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan samaa mieltä että rahat pois on homman nimi.. mainostetaan henkistä tukea ja tsemppausta, missähän nekin on? ruokaohjeet on samat koko 6vko.. olen kyllä pettynyt..

Vierailija
11/91 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee ap mieleen, että onko sinulla ongelmia kilpirauhasen kanssa? Ja paino ei tipu siksi?

Itse sain tuolla dieetillä - 5kg, sen, mitä minulla olikin liikaa.

Syötkö kaiken mitä ohjeissa käsketään? Rasvan ja kaiken. Ihan kaikki pitää syödä ja juoda sitä vettä...

Vierailija
12/91 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut tyytyväinen 5:2-paastoon, jota pidän jatkuvana elämäntapana enemmän kuin tietyn ajanjakson dieettinä. Jos paino putoaa liikaa (ei ihan lähiaikoina todennäkistä), voin tulevaisuudessa siirtyä yhteen paastopäivään viikossa ja vain taarittaessa lisätä toisenkin päivän.

Puolessa vuodessa vyötäröltä on lähtenyt 10 cm ja kiloja n. 10, vaikka muina päivinä on syöty normaalisti ja herkuteltukin aikan paljonkin. Monelle tämä ei ole riittävä tahti, mutta itse olen ollut tasaiseen "kutistumiseen" tyytyväinen.

"Paastopäivinä" on syöty yksi 500 kcal ateria, kummasti pystyy olemaan 24 h syömättä, kun muistaa juoda vettä paljon ja oppii, että nälkä tulee ja menee noina päivinä. Seuraavana päivänäkään ei tule tarvetta ahmia edellisen päivän edestä.

Tämä ei ole ollut sosiaalisesti rajoittavaakaan, kun paastopäiviä voi tarvittaessa siirrellä omien menojen mukaan. Harvemmin on edes maanantaisin ja keskiviikkoisin olltu mitään menoja, jonka takai olisi pitänyt siirtää "paastoa". Palavereissa yms. olen vain laittanut croissant-lautasen eteenpäin ja ottanut ainoastaan kahvia. Kuuden päivän työmakan ratkaisin niin, että paastosin edellisellä viikolla kolme päivää ja heti matkan jälkeen yhden päivän ja seuraavalla viikolla taas normaalisti kaksi kertaa, eli paastopäivät tuli "tasattua". Matkalla söin niin järkevästi kuin ravintolassa tulee syötyä.

Mitään ateriankorvikkeita emme ole syöneet, vaan noina paastopäivinäkin kunnon ruokaa; esim pihvi ja salaattia, iso munakas, keittoa jne.

Kaikki ei tietenkään sovi kaikille, mutta meillä toiminut, vaikka onkin joidenkin asiantuntijoiden mielestä "väärin laihdutettu".

Vierailija
13/91 |
08.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse osallistuin juuri Superdieettiin ja saldo -10kg. Olen saanut tosi hyvän startin parempaan kuntoon pääsemiseen ja olen syönyt dieetin loppumisenkin jälkeen pääpiirteittäin ohjeiden mukaisesti, koska voin niin hyvin ja saan juuri sopivasti polttoainetta koko päivälle. Dieetin aikana kuvittelin kaipaavani kaikenmaailman kastikkeita ja pastaa yms., mutta nyt kun "saisin" syödä niitä, niin olen tainnut kolmeen viikkoon kerran syödä perunamuusia ja siinä se.

Itselleni konsepti sopi hyvin, mutta ymmärrän ettei se kaikille sovi. Juttaa en muuna pitänytkään, kun markkinoinnin välineenä ja keulakuvana. En odottanutkaan hänen tulevan pitämään minua kädestä kiinni, kun juostaan Pispalan portaita. ;) Viitaten tuohon aikaisempaan kommenttiin...

Ja lisäravinteista annetaan kyllä vaihtoehtoja, ei ole pakko käyttää Fastin. Siellä on selkeät ohjeet Foorumilla, mitkä on ne oleelliset aineet ja arvot, joita tuotteista tarvitsee löytyä. Itse en käyttänyt lisäravinteita oikeastaan ollenkaan vitamiineja ja omegoita lukuunottamatta. Ruokavalion muutosta ja treeniohjelmia menin sieltä hakemaankin, sekä punaista lankaa ruokavaliolle, jota voisin noudattaa vaikka loppuelämäni!

Terveisin,

Kevyempi ja tyytyväinen superdieettaaja

Vierailija
14/91 |
08.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut Superdieetillä kaksi kertaa (toisen kerran osallistuin ihan vain sen takia koska tykkäsin siitä foorumista) ja ekalla kerralla lähti painoa 6kg ja seuraavalla 5kg. Pääsin kevyesti tavoitepainooni ja vähän allekin. Mä tykkäsin. Ekat 2 viikkoa oli vaikeat, mielitekoja oli paljon mutta kun niistä selvisi niin oli helppoa. Tein vain kotitreenejä, en käynyt salilla ollenkaan (+ tietty aamulenkit, jotka kyllä normaalistikin teen koirien kanssa). 

Uskon, ettei tuokaan dieetti kaikilla toimi, mut uskon että suurimmalla osalla toimii jotka vaan sitoutuu täysillä. Ja mulla on tuosta toisen dieetin loppumisesta jo monta kuukautta eikä paino ole lisääntynyt, mihin olen tosi tyytyväinen.

Vierailija
15/91 |
08.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin keväällä kanssa mukana ja saldo -7 kg. Monella lähti paino putoamaan kunnolla vasta tankkauspäivän jälkeen. Tsemppiä sinne vaan, koita jaksaa!! Niitä treenejä suosittelen kyllä kanssa.

Vihreiden kasvisten syöminen perustunee siihen, ettei niissä ole sokeria kuten muun värisissä kasviksissa. Ja jotain tutkimustuloksia kai on siihen suuntaan, että vihreät kasvikset parantaisivat aineenvaihduntaa..? Lisäravinteitahan ei ole pakko hankkia ja korvaavia tuotteita kyllä saatiin, kun vaan kysyttiin. 

Vierailija
16/91 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen normaalipainonen, halusin vaan kokeilla Jutan dieettiä. VAIKEAA on uskoa etteikö se toimisi, jos sitä oikeesti noudattaa. Ei mullakaan kiloja lähteny ku 3, mutta vyötärö kutistui kokoon 76cm, kun se ennen dieettiä oli 80cm... Juttahan varottaa, että kun ohjeessa lukee kalkkuna, se tarkottaa maustamatonta kalkkunalihaa, ei esim kalkkunamakkaraa... mitään lisäravinteita en ottanu, omega on muutenkin käytössä.

Harmi, jos ei sun kohdalla ole toiminut ap. Silti ehdotan että kokeilet uudelleen. Ylipainoista ystävääni vierestä seuranneena, hän usein väittää toimivansa pilkulleen, vaikka tekee "pikkujuttuja" ohi, joiden ei kai sitten ajattele vaikuttavan mitään. Esimerkkinä 10 pientä pähkinää, pari sipsiä, pari karkkia, vähän lapsen limsamukista, lusikallinen makaroonilaatikkoa jne, jne... 

Vierailija
17/91 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2013 klo 13:00"]

Tulee ap mieleen, että onko sinulla ongelmia kilpirauhasen kanssa? Ja paino ei tipu siksi?

Syötkö kaiken mitä ohjeissa käsketään? Rasvan ja kaiken. Ihan kaikki pitää syödä ja juoda sitä vettä...

[/quote]

Minulla on kilpirauhasen vajaatoiminta ja siihen lääkkeet. Vaikka lääkityksen määrä on sopiva, painoni ei putoa millään normaaleilla dieeteillä. Superdieetillä laihduin 500g kuussa. Pitäisi tietenkin ajatella, että hyvä kun putoaa hitaasti, niin on terveellisempää, mutta en jaksa olla vuotta tiukalla dieetillä jos painonpudotus on sen aikana 5-6 kiloa. 

Nutriletit ja vastaavat pussikuurit ovat ainoa toimiva keino tälle kropalle.

Vierailija
18/91 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2013 klo 13:00"]

[/quote]

Minulla on kilpirauhasen vajaatoiminta ja siihen lääkkeet. Vaikka lääkityksen määrä on sopiva, painoni ei putoa millään normaaleilla dieeteillä. Superdieetillä laihduin 500g kuussa. Pitäisi tietenkin ajatella, että hyvä kun putoaa hitaasti, niin on terveellisempää, mutta en jaksa olla vuotta tiukalla dieetillä jos painonpudotus on sen aikana 5-6 kiloa. 

Nutriletit ja vastaavat pussikuurit ovat ainoa toimiva keino tälle kropalle.

Vierailija
19/91 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä olikin just puhetta kuntosaliohjaajan koulutuksessa ja varsinkin Fitfarmin valmiista kuntosaliohjelmasta. Jokainen ihminen on yksilö ja kaikki henkilökohtaiset asiat on otettava huomioon laihduttamisessa ja kuntoilussa. Ei ole mitenkään mahdollista, että meille kaikille sopisi samat ohjelmat. Halvalla hyvää ja nopealla tahdilla. Harvemmin onnistuu..

Vierailija
20/91 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian pienillä kalorimäärillä ei paino valitettavasti tipu, koska aineenvaihdunta hidastuu ja kroppa menee ns. säästöliekille. Kannattaa palkata avuksi osaava personal trainer, joka tekee juuri sinulle suunnatut ruokavaliot. Nämä yleiset, halvalla myytävät ohjeet eivät todellakaan sovi kaikille, koska ihmisten kehot ovat erilaisia ja reagoivat myös eri tavoin.