Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis oikeasti, vieläkö joku tarjoilee noita perinteisiä joulu" herkkuja"

Vierailija
24.11.2007 |

Suomalaiset jouluruuat on ihan syvältä, ei ainakaan minun tuttavapiirissäni ole ketään joka niitä söisi.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
24.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Suomalaiset jouluruuat on ihan syvältä, ei ainakaan minun tuttavapiirissäni ole ketään joka niitä söisi.

Vierailija
22/29 |
24.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hyvästäkin ruuasta pahaa saa, jos on paska kokki...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
24.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin syötiin äidillä aattona koko satsi, eli laatikot, kinkku, kalat, rosollit, salaatit jne.

Joulupäivänä laitoin vuorostani äidille ja muille himan toisenlaisen joulupöydän. Liha oli nautaa, juurekset hieman erilailla valmistettuja ja punajuuri keittona. Ihan kiva ateria, mutta tänä vuonna paistan taas kinkut ja laatikot, kun on viikonloppu aikaa laittaa joulua.

Mun mielestä parasta perinteisessä joulupöydässä on juuri se monipuolisuus. Mun ei tarvitse miettiä erikseen itselleni jotain kalan tilalle tai siskolleni lihan tilalle, jokaiselle löytyy taatusti vatsan täydeltä ruokaa, vaikka ei kaikkea pystyisi syömään.

Vierailija
24/29 |
24.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän toki jos ostaa kaupasta valmista rosollia ei siihen kukaan koske mutta omatekoinen on eri planeetalta ja sama pätee myös muihin jouluruokiin kuten laatikoihin.

Pohjois-Karjalassa on tapana olla joulupöydässä myös karjalanpaistia mutta meillä sitä ei ole. Teen kinkulle kastikkeen paistoliemestä.

Meillä on joulupäivänä lipeäkalaa ja tapanina kalkkunaa ja jokaisena jouluajan päivänä myös kinkkua.

Kaikille maistuu perinteiset herkut ja niitä odotetaan innolla.

Vierailija
25/29 |
24.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa mikä meidän joulupöydästä puuttuu, on rosolli. Sitä meillä ei syö kukaan, joten turha sitä on edes valmistaa tai ostaa.

Tai on sitä silloin jos meillä on jouluvieraita, niinkuin esim. viime vuonna veljeni ja hänen tyttöystävä.

Vierailija
26/29 |
24.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei juuri niitä ihan perinteisiä. Esimerkkinä tästä vaikkapa bataatin käytön yleistyminen. Uudet joulujälkiruoat, leivonnaiset, erilaiset tavat valmistaa kinkkua ja kalkkunaa jne. sen sijaan jos mitkään jouluteemaan liittyvät ruoat eivät kelpaa, vaan haluaa juhlistaa omaa jouluaan esimerkiksi hernekeitolla ja couscoussalaatilla, en näe siinä mitään trendikästä tai juhlavaa.

Vierailija
27/29 |
24.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me syödään karjalanpaistia vain jouluisin. Teen muunlaisia lihakastikkeita arkena. Että näin meillä!

Vierailija
28/29 |
24.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karjalanpaistihan on arkiruokaa, tai viikonloppuruokaa ainakin.

Vierailija
29/29 |
24.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomalainen perusruoka on junttia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän