Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä oon ihan täynnä tätä, eskariin VIEMISESTÄ

Vierailija
22.11.2007 |

Aamulla herätään yli tunti aikaisemmin kun pitää olla eskarissa, kävellään pysäkille ,odotetaan bussia. Jäädään bussista pois ja kävellään eskariin. Kävellään takaisin bussipysäkille, odotetaan taas bussia. Jäädään bussista ja kävellään kotiin. Ollaan kotona pari tuntia ja taas sama homma. Matkustan 20kertaa vk bussilla pelkän eskarin takia plus muut matkat. Se tekee 80krt kuukaudessa.

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eskarilaisen vienti- ja hakureissut ovat täällä tuplaten. Keskipäivällä kun tullaan pariksi tunniksi kotiin syömään ja iltapäivällä taas jatketaan koulua. No okei, matkaa on vaan kilometri suuntaansa, mutta kyllä silti saa olla jatkuvasti ravaamassa eestaas ja pukemassa pikkusiskoa.

Mutta totuuden nimessä on sanottava, että täällä toimii nuo " yhteiskuljetukset" ja usein ollaan eskarituntien ajan kylässä jonkun luona.

Vierailija
2/72 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ohittelen koko ajan muita käveleviä. Ja mun kanssa kävelevät ihmiset yleensä aina valittaa että menen liian lujaa. Mikään urheilija en väitä olevani.

Mutta kyllä mulla km matkan kävelyyn menee 10 minuuttia, enkä usko että kukaan kävelee pienten lasten kanssa 2 km 10 - 15 minuutissa. Sulla on väärä käsitys matkan pituudesta tai sitten jotku ihme superlapset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja äiti tulisi vain hakemaan. Voisiko vaikka bussikuskin kanssa sopia, että hän katsoisi, että lapsi jää oikealla pysäkillä pois.

Vierailija
4/72 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltäkin 2,5 kilometriä eskariin ja kouluun ja sitä ei todellakaan kävele 10 minuutissa. Valentin Kononen ehkä kävelee, mutta mulla menee jo pyörälläkin noin kauan.

Eikä ole kävelytietä eikä edes katuvaloja, mutta liikennettä on. En voisi kuvitellakaan, että antaisin alle kouluikäisen lapsen pyöräillä tiellä.

Ymmärrän siis ap:ta, vaikka mulla onkin auto.

Vierailija
5/72 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävelee 4,5 kilometrin työmatkansa (3 päivää viikossa) ja tosiaan juoksee lisäksi noin 40-60 km viikossa. Olen ikäluokkani suomen kärjen tuntumassa maratontilastoissa ja tosiaan en tunne ketään 5 min kilometrivauhtia kävelevää paitsi Valentin Konosen ja muut todelliset kävelijät. Kuntotestauksessa (johon työni liittyy) 5 minuuutin kilometrivauhtia pidetään REIPPAANA HÖLKKÄNÄ tai JUOKSUNA -- riippuu vähän testattattavan iästä. Viiden minuutin kilometrivauhtia maraton sujuu ajassa 3 tuntia 50 minuuttia -- se on naisille aika kova aika. Jos siis av-mamma tietää kävelyvauhdillaan säännöllisesti ohittavansa JUOKSIJAT voin uskoa tuon väitteen. muuten saattaa olla, että se, mitä pidät kahtena kilometrinä onkin vain puolitoista -- sen kävelee kymmenessä minuutissa uskottavasti.

T: 54, viimeinen maraton aikaan 3.35 ja tosiaan väitän olevani parempikuntoinen kuin 95 % ikäisistäni naisista. ne loput ovat kilpaurheilijoita...

Vierailija
6/72 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ongelma eikä mikään, en toki maratonia pysty juoksemaan tuolla vauhdilla mutta lyhyt 2 km matka onnistuu hyvin kävellen 10 minuutissa.

Vierailija:

se on alle neljän tunnin maraton vauhti ja sitä vauhtia hölkkää 12 km tunnissa. Jää TODELLA MONELTA hölkkäämättä... Itse olen aktiivijuoksija ja se on ihan reipas tahti juosta tuo 5 min/km -- ei juuri näy täällä keskuspuiston maisemissa naispuolisia ohittelijoita kun tuota vauhtia juoksen pitkää lenkkiäni. Miehiä joskus menee ohi. Mutta normaali av-mammahan tietysti hengästymättä kävelee tuon matkan tuota tahtia lapsiaan kantaen ja samalla käsitöitä tehden... Sillä saa kolmikymppinen jo cooperin JUOKSUtestissä arvosnan hyvä sillä av-mamman normaalilla kävelyvauhdilla ;)

Vierailija
7/72 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

...jopa ne lapset saavat taksikyydin eskariin jolla on lyhyt matka. Tällöin tosin vanhemmat maksavat jonkin pienen summan, mutta oliko se jopa joku naurettava 2 ¿/päivä? Itse ainakin ottaisin heti sen ettei tarvitsisi itse ruveta viemään!

Meidän lapsilla on 20 km eskariin ja taksilla menevät mutta joinain päivinä haen kun ovat ip-hoidossa myöskin.

Vierailija
8/72 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ei ole ongelma eikä mikään, en toki maratonia pysty juoksemaan tuolla vauhdilla mutta lyhyt 2 km matka onnistuu hyvin kävellen 10 minuutissa.

Vierailija
9/72 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kävelen pari kilsaa keposasti 10 minuuttiin. Kävelen joka päivä 5,5 kilsan lenkin 25 minuuttiin. Ei todellakaan ole kova vauhti!

Vierailija
10/72 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kunta keskittää kaikki pelkkää eskaria tarvitsevat samaan paikkaan. Bussia ei mene. Jos joku aamu on lunta niin ettei rattaat kulje tai pakkasta niin etten pysty hengittämään, eskarilainen saa luvan pitää vapaapäivän.

Vierailija
11/72 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mikset sinä ap ole töissä vaan pelkästään bussilla ajelet päivät pitkät?

Vierailija
12/72 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ja kävelen pari kilsaa keposasti 10 minuuttiin. Kävelen joka päivä 5,5 kilsan lenkin 25 minuuttiin. Ei todellakaan ole kova vauhti!

Vierailija
13/72 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelen nimittäin itsekin. Muistin itse väärin yhden jutun. Ei mulla menekään kymmentä minuuttia kilsan matkaan vaan kahden kilsan...

Vierailija:

Vierailija:

Vierailija
14/72 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Se nimittäin tarkoittaa, että kävelet 3,7 metriä sekunnissa!

Vierailija
15/72 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otan ajan siitä lenkistäni ihan joka päivä. Matka on 5,5 kilsaa, se vie 25 minuuttia.

Vierailija
16/72 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kuin joku kirjoitti, " lyhyt 2 km matka menee 10 minuutissa" . Aivan: lyhyet 2 km voi mennäkin, mutta ei ne normaalipituiset 2 km.

Vierailija
17/72 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takavuosien kävelijäsuuruuden, Valentin Konosen 5 kilometrin HALLIennätyskin oli sentään yli 19 minuuttia.

Sinä se väität käveleväsi ulkona 5,5 kilometriä 25 minuuttiin, eikä edes tule hiki...

;=DDD

Vierailija
18/72 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai on 2¿/päivä eli 40 ¿ kuukaudessakin liian iso raha jollekin? Itse ainakin innosta kirkuen lähettäisin lapseni taksilla jos siihen olisi mahdollisuus ja se maksaisi vain tuon 40 ¿! Ei tarvitsisi roudata mukaan pikkusisartakaan.

Kyllä monella menee tuo 2¿/päivä ihan turhanpäiväisyyksiinkin, kuten joillain tupakkaan tai viinaan tai lehtien osteluun.

Vierailija
19/72 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuota superkävelijää painelemassa eskarilaisen ja uhmiksen kanssa.

Vierailija
20/72 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matka on ihan oikein mitattu, ja matka ja aika on ollut sama jo 15 vuotta. Ja missäs minä olen sanonut, ettei tule hiki. Kyllä tulee.

Et taida ollakaan kovin kaksinen maratoonari...

78

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yksi