Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä oon ihan täynnä tätä, eskariin VIEMISESTÄ

Vierailija
22.11.2007 |

Aamulla herätään yli tunti aikaisemmin kun pitää olla eskarissa, kävellään pysäkille ,odotetaan bussia. Jäädään bussista pois ja kävellään eskariin. Kävellään takaisin bussipysäkille, odotetaan taas bussia. Jäädään bussista ja kävellään kotiin. Ollaan kotona pari tuntia ja taas sama homma. Matkustan 20kertaa vk bussilla pelkän eskarin takia plus muut matkat. Se tekee 80krt kuukaudessa.

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä saa kävellä oikeastikin reippaasti sauvat heiluen.

En usko, että joku " tavallinen tallaaja" kävelee 5,5km 25 minuuttiin.

Vierailija
22/72 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että jos joku väittää kävelevänsä 5,5 kilometriä tuosta vaan 25 minuutissa, niin kehottaisin ilman muuta hakeutumaan kävelyvalmennukseen...

(oikeasti tää on hassu kinan aihe, koska tämä ei mitenkään liity ap:n tilanteeseen, hänellähän on se eskarilainen mukanaan)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän sinä sanoit:

Vierailija:

ja kävelen pari kilsaa keposasti 10 minuuttiin. Kävelen joka päivä 5,5 kilsan lenkin 25 minuuttiin. Ei todellakaan ole kova vauhti!

Vierailija
24/72 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olen tehnyt sitä jo 15 vuotta, mutta ei keposa ole hiettömän synonyymi.

Vierailija
25/72 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tuolla alkupäässä annoin ehdotukseni ap:lle, koska tilannetta voi todellakin mielestäni parantaa. Mutta tämä teidän kilpakävelyretostelunne ei kyllä mitenkään ole avuksi ap:n tilanteessa, jossa siis vie eskarilaista ja käsittääkseni mukana oli pienempikin lapsi, jonka te muut mammat olette jo armotta ' hukanneet' jonnekin monta sivua sitten.

Vierailija
26/72 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väitän yhä, että oikeasti kävelemäsi matka on lähempänä neljää kilometriä.

Vierailija
27/72 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostaisi tarhalta myös päivähoitoa, niin isä voisi viedä työhön mennessään lapsen tarhaan ennen esikoulun alkamista.

Tai ap ostaa auton. Eipä vaan ole tullut vastauksia. Valittaa vaan ja ei kommentoi hyviä ehdotuksia.

Vierailija
28/72 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin ap:n sijassa minä kyllä pääasiassa kävelisin. Siinä säästyy rahaa ja kunto pysyy hyvänä, ja kävely on kivaa kun siitä nauttii.

Varmasti se on mielellekkin paljon virkistävämpää, kuin tuo vastenmielinen ikuinen odottelu!

Pian ne eskarivuodet on ohi muksuilta, et sinä nyt joudu elämästäsi paljon tuollaista aikaa viettämään!

Ja vielä, saako nuoremman vaunuihin tai onnistuisiko häneltä pyöräily kun sinä kävelet? Pääsisit itse vähän nopeammin. Ja bussilla sitten kun ilma on ihan kamala!

Ylipäätään on ihmeellistä, miten kävely on ihan myrkkyä porukalle. Joka paikkaan pitää päästä autolla, oli mikä matka vain kyseessä. Lapset eivät enää " osaa" nykypäivänä kävellä, kun vanhemmat joustavat järjettömyyksiin asti, jotta voivat kuskata täysin tervejalkaista jälkikasvuaan autolla milloin mihinkin. Hullua. Vähän offtopic mutta kuitenkin.

Vierailija
29/72 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

iin.

Vierailija:

kun olen tehnyt sitä jo 15 vuotta, mutta ei keposa ole hiettömän synonyymi.

Vierailija
30/72 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä bussilla VOI mennä noin kauan,aargh.

Vierailija
31/72 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska eskarilainen kulkee jo ihan kunnon vauhtia ja sen pienemmän voi panna rattaisiin. Ei siinä eskarilaisen tahdillakaan mene kuin 20 minuuttia sinne ja rataslapsen kanssa 10 - 20 minuuttia takaisin. Ja toisinpäin.

Eipä tarvitse liikkua enää erikseen, eikä myöskään jäädä rapakuntoon.

Vierailija
32/72 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei PYSTY pyöräilemään? Vai eikö hänellä ole pyörää/osaa pyöräillä?

Vierailija
33/72 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosin tiedä, missäpäin Suomea ap asut. Mutta onko mahdollista saada vaihdettua lasta siihen lähempään eskariin? Useinhan nuo eskariryhmätkin elävät vuoden mittaan. En kyllä itsekään jaksaisi tuollaista eestaas ravaamista.

Vierailija
34/72 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä on metrolle matkaa 2 kilsaa ja siihen menee 10 - 15 minuuttia. Lapset 3 ja 5.

10 kilsaa päivässähän on hyvää kuntoilua! Minä kierrän joka päivä 6 kilsan lenkin tuon metromatkan lisäksi. Eli 10 kilsaa tulee päivässä.

Vierailija
35/72 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista rasittavinta musta on se koko porukan pukeminen ja raahaaminen aamukiireessä. Onneksi kyydit järjestyivät osittain muuten kuin itse kuljettamalla.

Vierailija
36/72 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainut julkinen liikkenne on juna mutta se ei auta yhtään

Vierailija
37/72 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kotona kuopuksen kanssa, kun esikoinen meni eskariin 9-13; ja vaikka meillä pidettiin sillointällöin vapaapäiviä, oli niitä viikkoja jolloin joka-aamuinen kuskaaminen otti todella päähän. Arvostin toki eskaria, siksi sinne lasta kuskasin, joten sellainen päivä jolloin ei oikein mitään tapahtunut, oli aika turhauttavaa (mulle).

Jaksamista, ei sitä kestä kuin kevääseen :-)

Vierailija
38/72 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 kertaa viikossa. Taidat ap olla aika rapakunnossa?!

Vierailija
39/72 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo nyt on itsestään selvä juttu talvella, kevät eri asia.

Vierailija
40/72 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi jos ap on Lapista. Eikä ole meitä, meidän lapsia haitannut talvi, liukas eikä pakkanen eikä edes sohjo, vaan pyörällä ovat päästelleet. Mutta me ollaankin eriskummallinen ulkoileva perhe.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan