Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä oon ihan täynnä tätä, eskariin VIEMISESTÄ

Vierailija
22.11.2007 |

Aamulla herätään yli tunti aikaisemmin kun pitää olla eskarissa, kävellään pysäkille ,odotetaan bussia. Jäädään bussista pois ja kävellään eskariin. Kävellään takaisin bussipysäkille, odotetaan taas bussia. Jäädään bussista ja kävellään kotiin. Ollaan kotona pari tuntia ja taas sama homma. Matkustan 20kertaa vk bussilla pelkän eskarin takia plus muut matkat. Se tekee 80krt kuukaudessa.

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin en itsekään jaksa kävellä tuommoista matkaa ja lapseni ei osaa riittävän hyvin pyöräillä, jotta onnistuisi. Talvella ei lapsi voi pyöräillä ollenkaan, joten pyöräily on huono ehdotus.

Vierailija
42/72 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesi olisi siellä 8 tuntia.

Tai: Laita hoitoon siihen aikaan, että miehesi ehtii vielä töihin, eli siis miehesi vie työhön mennessään. Sinä vaan haet. Helpottaa jo kummasti.

Tai: hanki auto itsellesikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi potkukelkka? Tai pulkan / kelkan vetäminen?

Vierailija
44/72 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun se pienempi sisarus pitää kuitenkin pukea ja ottaa matkaan niin ota tavaksi kävellä ainakin aina silloin tällöin. Hyvötyliikuntaa mitä parhaimmillaan. Pienempi rattaisiin ja isompi kävelemään (seivomatelineelle jos tiukka paikka tulee). Keväällä sitten pyöräilemällä tai jos mahdollista ja jos siellä vielä sulaa niin miksi ei jo nyt vaikka pyörällä. Siihen väliin ei kyllä kayheasti aikaa jää. Ehtii vähän touhuta ja pienemmän ruokailut hoitaa mutta kun siihen bussiinkin sitä aikaa tuhraantuu niin eikö se ole ajallisesti sama sitten. Rahaa säästäen (vai onko sulla kuukausikortti joka tapauksessa?) ja kuntoa kohottaen!

Vierailija
45/72 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

talvella potkukelkalla/hiihtäen.

Niin meillä on kuljettu kun minä olin lapsi ja nyt kulkevat omat lapseni! Matkaa tuo samainen kaksi kilsaa.

Vierailija
46/72 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eskariin - kotiin - ja taas bussilla jonnekin. Minne?

Vierailija
47/72 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

bussin odottelukin harmittaa, niin voisitko ajatella, että kävelette aamulla, sitten tulette bussilla takas ja taas menette bussilla hakemaan ja lopulta kävelette pois.

Vierailija
48/72 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori - hämäsi tuo monikkomuodon käyttö.

Vierailija
49/72 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on alle neljän tunnin maraton vauhti ja sitä vauhtia hölkkää 12 km tunnissa. Jää TODELLA MONELTA hölkkäämättä... Itse olen aktiivijuoksija ja se on ihan reipas tahti juosta tuo 5 min/km -- ei juuri näy täällä keskuspuiston maisemissa naispuolisia ohittelijoita kun tuota vauhtia juoksen pitkää lenkkiäni. Miehiä joskus menee ohi. Mutta normaali av-mammahan tietysti hengästymättä kävelee tuon matkan tuota tahtia lapsiaan kantaen ja samalla käsitöitä tehden... Sillä saa kolmikymppinen jo cooperin JUOKSUtestissä arvosnan hyvä sillä av-mamman normaalilla kävelyvauhdilla ;)

Vierailija
50/72 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos matka on 2,5 km ja vaikka sen kävelisi, niin ei siíhen millään saa tuhrautumaan niin paljon aikaa, että " heti" pitäisi lähteä takaisin hakemaan eskaria.

Varmaan saman verran saa menemään aikaa bussilla kaikkine odottamisineen ja siirtymisineen. Ymmärrän, että ap:ta turhauttaa edestakaisin reissaaminen, mutta sitä en ymmärrä, että miten tuota matkaa ei voi/jaksa kävellä.

Vierailija
51/72 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme ratkaisuehdotusta:

- voisiko joku lähistön eskarikaverin vanhempi suostua yya-toimintaan eli siihen, että jaatte hiukan viemisiä ja hakemisia?

- Varaa lapsellesi päivähoitopaikka niin, että hän jatkaa tarhassa eskarituntien päälle - ja mies hakee sitten töistä tullessaan/itse haet, mutta välissä useampi tunti

- osta auto

Vierailija
52/72 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

onkin hyväkuntoinen.

Vierailija
53/72 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkaa eskariin pikkasen alle 3 kilsaa. Ei ole mitään kaupunkia lähellä missä viettäisi aikaansa. Joten aamulla vein lapsen kävellen eskariin ja sitten kävelin takasin sieltä. Kotona ei juurikaan kerennyt olla kauaa aikaa kun piti lähteä kävelee takasin. Oli kyllä tosi rasittavaa touhua!!! Etenkin kun ilmat oli välillä aika kurjia ja lapsi kitisi ettei jaksaisi kävellä yms... Muuten, talvella pyöräily ei tosiaankaan ole mitään turvallista ja helppoa. Etenkään sellaisella alueella jossa teitä ei pidetä kovinkaan hyvässä kunnossa.

Vierailija
54/72 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kun tää lapsi menee kouluun, seuraava menee samaiseen eskariin. Elämä on.

Vierailija
55/72 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sijaitsee onneksi vain noin 500m päässä kotoamme.

Vierailija
56/72 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olet valinnut asuinpaikkasi, jos ei miellytä, muuta.

Vierailija
57/72 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama asia ap:n kohdalla??

Vierailija
58/72 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin muut eskarilaiset menee eskarin jälkeen ? Tee säännölliset vaihtarit eskarikaverin vanhempien kanssa. Sinä haet omasi ja Nico-Petterin tiistaisin teille leikkimään ja hänen vanhempansa hakevat lapsen illalla kotiin teiltä. Sinä vastaavasti saat ' vapaailtapäivän' kun lapsesi on Nico-Petterillä torstaisin. Helpottaisko ?

Vierailija
59/72 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamu 8-13 on pelkkää bussin odottelua, bussissa istumista tai kävelyä. Sitä ihmettelen itsekkin miksei lasta voi taksilla viedä. Kävellen eskariin kestäisi reilu puoli tuntia mutta eipä ole paljon järkeä lähteä viemään kun heti kotiin takaisin päästessä pitäisi lähteä melkein heti kävelemään takaisin. 4h aikana 4 kertaa bussin odottelua, kävelemistä suuntaansa, bussissa istumista

Vierailija
60/72 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä eskariin 10km ja taksi vie ja tuo, ihan ilmaiseksi. Jos matka on yli 5km, niin tuo teilläkin=)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän