te, jotka pesette tukkanne tosi harvoin! Teitä siis on oikeasti?
Ettekö harrasta mitään liikuntaa, jossa hikoilette? Itse ainakin olen monta kertaa viikossa pää niin märkänä liikunnan jälkeen, että pakko on pestä tukka.
Ja tämä siis sen yhden vanhan gallupin innostamana, jotkut kertoivat siinä pesevänsä tukkansa jopa harvemmin kuin kerran viikossa!
Kommentit (39)
Harrastaa liikuntaa melkein päivittäin. Voin vakuuttaa, etteivät hiukset näytä likaisilta eikä kaveri myöskään haise.
Vierailija:
En ole huomannut, että tukka olisi likainen sen jälkeen kun hiki on kuivunut. Käyn tietty suihkussa treenin jälkeen, mutta hiuksia en viitsi kastella, kun ovat pitkät ja kuivuminen kestää.Hmm, kuulostaa toki vähän ällöttävältä nyt omastanikin mielestä.. mutta vakuutan, että hiukseni eivät ole tästä huolimatta mitenkään likaiset. Hikihän on lähinnä suolavettä.
jos en urheile, pesen kerran viikossa, jos urheilen, niin sitten saatan pestä kahdesti. Ja suurin likaantumisongelma hiusteni suhteen on se, että hiuslakka kerääntyy hiuksiin. Minun pääni alkaa rasvoittua vasta, jos olen yli viikon pesemättä (mitä sitäkin olen joskus talvella leiriolosuhteissa joutunut kokeilemaan). En ymmärrä, miksi mun pitäisi totuttaa hiukset tiuhempaan pesuun, kun tarvetta ei ole. Tukka ei ole likainen, ei haise, pää ei kutise eikä mitään. Minullakin on pitkä, puoleen selkään ulottuva ja vieläpä tosi paksu (ja hyväkuntoinen) tukka. Kuivuminen kestää n. viisi tuntia enkä tykkää hiustenkuivaajista.
Vain sieraimesi värähtely todistaa, että huomasit minut.
jonka hiukset oli jatkuvasti klimpissä ja kiilteli rasvasta. EI ollut vahaa mikä olisi tehnyt raskaan ja rasvaisen näköiset koska ei ollut mikään kaunis kampaus joka olis vahalla laitettu paikoilleen.
Huh, ja taisi se jussi vielä sen neidoin just valita kaupunkitreffeille, hoh
Mitä hyötyä siitä on erikseen levitellä ympääriinsä shampoota? Ihan puhdas olen. Pesen hiuksen 2x/vk.
Vierailija:
Et pese ikinä saippualla edes kainaloita? Ja noin harvoin suihkussa?! Ei se suihku atooppista ihoa pahenna, kunhan rasvaa hyvin sitten. Tästä oli joku tutkimuskin.Mahtaa haista...
en välttämättä aina liikunnan jälkeen. Toki kastelen ja hieron myös päänahkaa vedellä aina suihkussa käydessäni, mutta aina en siis pese hiuksia.
Yksi kaveri pesee aina hiukset shampoolla, kun ne kastuvat. Siis vaikka useita kertoja päivässä. Paitsi ei tietty kesällä joka uimarantareissulla, jos ei ole suihkua/saunaa. En tiedä, onko hänellä aina olleet, vai tämän myötä tulleet tosi ohuet ja tosi kuivanhapsottavat hiukset.
Mutta enpä voisi kuvitella tosiaan sellaisten ihmisten, joilla paksu pitkä takapuolen päälle ylettyvä letti, pesevän sitä päivittäin.
mutta kun on paksu tukka, kestää kuivuminen niin kauan että näin talvella ei esim. aamulla voi kuvitellakaan pesevänsä. Fööni ei kuivata riittävästi ja pitkä föönaus kuivattaa hiuspohjaa ja hiuksia.
Nyt pesu 1-2 krt viikossa. En harrasta liikuntaa eikä hiuspohja hikinen.
Et pese ikinä saippualla edes kainaloita? Ja noin harvoin suihkussa?! Ei se suihku atooppista ihoa pahenna, kunhan rasvaa hyvin sitten. Tästä oli joku tutkimuskin.
Mahtaa haista...
en silti haise.
Oletteko te yrittäneet pestä hiuksianne persuvoiteella? Ainakin jossain sen aqualan-humektan jne sarjan esitteessä väitettiin, että niin voi tehdä?
En harrasta hikiliikuntaa, ainakaan sellaista misää hikoilisin päätä myöten. Hiukseni eivät myöskään rasvoitu tai näytä koskaan likaisilta. Tukkani on tosi pitkä ja paksu, enkä jaksa kuivatella sitä, siksi pesen niin harvoin.
En harrasta hikiliikuntaa enää. Silloin kun harrastin, huuhtelin hiukset kyllä mutta en pessyt joka kerta. Päänahassa ei ole samanlaisia " hajumikrobeja" kuin esim. kainaloissa, että alkaisi pahasti haista vaikka hikoaisikin, siksi pelkkä huuhtelu riittää usein.
Hiukseni ja ihoni ovat erittäin kuivat, enkä urheile. Hiukseni ovat luonnonkiharat ja hyvin, hyvin kuivat, iho lähes atooppisen kuiva.
Millaisessa kunnossa te oikein olette? Eikö se ole vaikeaa olla liikkumatta?
etteivät haise: ei sitä omaa hajuaan haistakaan, koska on tottunut siihen. Olen ollut samalla luokalla sellaisen ihmisen kanssa, joka ei pessyt hiuksiaan kuin kerran viikossa eikä omasta mielestään haissut. Yäk sitä lemua. Pakko oli hengittää vain suun kautta tuon neitosen läheisyydessä.
Hiki sinänsä lähtee pelkällä vedelläkin, mutta iholle kertyy myös kuona-aineita, jotka eivät lähde pelkällä pesulla. Tietysti nämä kuona-aineet myös alkavat haista.
Hiusten pesu 2krt/vk ei kuulosta pahalta, mutta harvemmin tehtynä voisin kuvitella, että ovat siinä vaiheessa jo todella likaiset. (hikiLiikunnan jälkeen tietenkin pitää pestä hiukset.
En ole huomannut, että tukka olisi likainen sen jälkeen kun hiki on kuivunut. Käyn tietty suihkussa treenin jälkeen, mutta hiuksia en viitsi kastella, kun ovat pitkät ja kuivuminen kestää.
Hmm, kuulostaa toki vähän ällöttävältä nyt omastanikin mielestä.. mutta vakuutan, että hiukseni eivät ole tästä huolimatta mitenkään likaiset. Hikihän on lähinnä suolavettä.
Käyn myös suihkuss noin 1xviikossa. Näin talvella iho ei oikein kestä sitäkään. En pese ikinä saippualla ihoani.
Suihkussa käyn vain kerran viikossa. Silloinkaan en tunne tarvetta suihkuun, mutta käyn kuitenkin. En nimittäin hikoile olllenkaan, vaikka liikun paljon. Yölläkään ei tule hiki. Paino on illalla ja aamulla aina täsmälleen sama. En ole koskaan hikoillut, edes saunassa.