Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten vieroittaa lapsi yötissittelystä?

Vierailija
22.11.2007 |

Ikää 1v4kk ja yöllä herää vielä parikertaa tissille.

Päivät pärjää kyllä jo hyvin ilman rintaa. Mutta ei yöllä.

Ollaan kokeiltu vaikka mitä. Mies on yrittänyt nukkua vauvan ja tutin kanssa sohvalla.

Mutta ei. Lapsi muuttuu hysteeriseksi hetken päästä. Ei ole siis mitään pientä kitänää ja itkua ja vastaan väittämistä. Vaan hysteeristä itkua ja huutoa.

Kaksi viikkoa yritettiin mutta kun ei mitään helpotusta tullut niin luovutettiin ja palattiin taas tisutteluun. Nyt meillä sentään taas nukutaan ilman että naapuritkin heräävät.

Kaippa tähän aika auttaa. Vai olisiko teillä jotain vinkkejä?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä nyt näe mitään järkeä tämän ikäiselle opettaa pulloa kun tisuttelustakin yritetään eroon.

Tutti kyllä kelpaa päivällä ja välillä yölläkin. Mutta ei se auta pääsemään eroon yötisuttelusta.

Syö kyllä todella hyvin illalla ettei nälästä ole kiinni.

Tiedän että tarkoitatte hyvää, mutta meillä ei ole onnistunut noin helpolla että parina yönä vähän kitisee ja silittelee niin se on siinä.

Voi luoja että olisinkin onnellinen jos noin helpolla pääsisimme.

Mutta kun ei onnistu. Tiedättekö millainen lapsi on silloin kun huutaa hysteerisenä?

Jos tiedätte niin ymmärrätte ettei mitkään noin helpot kikat toimi.

t: ap joka ei ilmeisesti täältä tule saamaan mitään uusia neuvoja.

Kaippa me jatketaan tätä ainakin seuraavaan neuvolaan. Ja toivotaan että aika auttaisi ja jätkä oppisi pikkuhiljaa itse eroon ja nukkumaan

Vierailija
2/12 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta yöllä ei todellakaan kelpaa kukaan muu kuin minä.

Ja uskokaa pois... on kyllä kokeiltu.

t: ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos niille jotka toivottivat jaksamista.

ja jaksamista kovasti myös teille muille keillä samantyyppinen tilanne kotona.

pakko luottaa että joskus helpottaa. Eipä tässä muutakaan voi

Vierailija
4/12 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi että, tosi kurjaa. : ( ymmärrän kyllä tilanteenne, meilläkin tissuteltiin öisin 1v2kk ikään. vierotus onnistui kuitenkin ihan ihmeen helposti siten että itse nukuin toisessa huoneessa ja isä sitten huolehti lapsesta. ei huutanut kuin muutamana yönä, eikä paljon silloinkaan. mutta eipä tästäkään ollut apua teille. : ( toivotaan, että lapsellenne tulisi tässä pikapuoliin sellainen vaihe, että se imemisen tarve vähenisi ihan itsestään!

Vierailija
5/12 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti kun lapsi alkaa syödä kunnolla kiinteitä eli kun ei enää tarvitse yöllä ruokaa. Oletko yrittänyt esim. antaa vettä " korvikkeeksi" joko nokkamukista tai pullosta? Jos ei välitä vedestä niin ja huomaa ettei muuta tule...tapahan tuo yösyöminen on jos päivällä syö normaalisti ruuat. Kyllä se on sitten vaan kestettävä se huuto ellei aio loppuelämää syöttää öisin. Meillä keskimmäinen oli n.7kk kun vieroitin ja huusi ekana yönä n.20min toisena 10min. ja sen jälkeen alkoi nukkua yönsä heräämättä. Tsemppiä teille!!!

Vierailija
6/12 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olisikin kyse vain alle puolentunnin huudosta.

Vaan huuto jatkuu toista tuntia, ja hysteerisenä. 2 viikossa ei helpottanut yhtään.

Joten ei minulla eikä miehelle riittänyt sydän tuohon.

Ja on kyllä yritetty aiemmin. Mutta kun se on tuollaista. Sitten pidetty taukoa ja kokeltu paremmalla onnellinen mutta jatkuva, hysteerinen huuto jatkuu. Siihen asti että saa tissiä.

Nokkamukista on tarjottu juotavaa mutta se lentää seinää. Hysteeriseen lapseen kun ei tehoa mitkään pikkutemput.

Lopulta on aina vasta parin tunnin huudon jälkeen rauhoittunut ja nukahtanut tissille.

Vierailija
7/12 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... minulla ei ole antaa vinkkejä, mutta olipa helpotus kuulla että muitakin on. :)

Meillä lapsi pärjää pitkiäkin aikoja ilman tissiä, joka päivä päiväkodissa, välillä öitä isin kanssa, mutta kun minä tulen näköpiiriin, tissiä on saatava tai sitten huudetaan tuntitolkulla.

Pari kuukautta sitten päätin, että yötisuttelu loppuu tähän paikkaan.

Kolmen viikon ajan lapsi sekä tietysti minä herättiin tunnin välein kahdeksi tunniksi. Lapsi huusi kaksi tuntia, minä sylittelen, laulan, tuuditan ja lapsi vain itkee ja karjuu.

Päiväkodissa lapsi alkoi imeä peukaloaan ja kun hoitaja älysi kysyä, onko kotona tapahtunut jotain erityistä ja mainitsin tästä rankasta yövieroituksesta, hoitaja katsahti minua säälivästi ja kysyäisi voisiko sitä yövieroitusta harkita sellaiseen ajankohtaan, jolloin esimerkiksi minulla on loma? (lapsi tuolloin 1v5kk)

Olimme siis kumpikin hyvin univelkaisia ja kun taas aloin antamaan öisin tissiä, tuo herää kaksi kertaa yössä viideksi minuutiksi imemään ja nukkuu taas ihan hiljaa...

Yhtenä vaihtoehtona olen miettinyt lapsen viemistä isälleen muutamaksi yöksi, mutta sitäkään en pidä varmana vaihtoehtona, mistä tiedän kuinka päättäväinen tuo on eli kun taas näkee minut, kuinka kovasti sitten sitä tissiä kaivataan? Ja kuinkahan monta viikkoa joutuisin pienestä olemaan erossa...

Vierailija
8/12 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksamista sinullekkin. Kaippa sitä on vain toivottova että tämä joskus helpottaa. Vaikka vaikea se on välillä uskoa niin.

Itse on vain niin väsy. Tahtoisi nukkua edes yhden yön heräämättä. Mutta kun ei se onnistu. Kun pitää vain tisutella. Ja jos ei anna niin sitten valvoo tosiaan kaikki.

Joku ratkaisu tähän olisi keksittävä. Mutta kun itse ei keksi mitä. Ja sitten tulee vain noita neuvoja joista ei ole mitään apua tälläisen lapsen kanssa.

Kun ei nuku ilman tissiä niin ei nuku. On se hysteerisenä huudattaminen kuitenkin aika julmaa.

Jaksamista sinulle.

Vierailija
9/12 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttö 1,6v. Päivät ollut ilman tisua jo muutaman kuukauden. Ja viime viikolla oli mummon luona yötä, tuli hyvin toimeen ilman tisua. Oli herännyt viiden aikaan ja mummo oli silitellyt vähän aikaa ja saanut nukkumaan uudelleen. Tähän asti oli aina nukahtanut tisulle ja yöllä ainakin kaksi kertaa tisuttelemaan. Seuraavana iltana kotona haimme matkasängyn ja laitoimme meidän makuuhuoneen ulkopuolelle ja kas vain nukahti ilman tisua ja heräsi ekan kerran kahdelta, sitten annoin vähän tisua ja sen jälkeen nukkui aamuun. Nyt viikko tuon jälkeen nukkuu jo neljäään ja viiteen ennenkuin herää ekan kerran. Ei ole syönyt koskaan tuttia eikä pulloa. Kannattaa kokeilla toiseen huoneeseen viedä nukkumaan. Meillä ainakin väheni herääminen. Pitää vielä koetta jotenkin saada se yksi syönti pois. Tällä hetkellä ei rauhoitu ilman tisua uudelleen nukkumaan.

Vierailija
10/12 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kuten olen montakertaa sanonut, ei tuohon hysteeriseen huutoon auta mikään.

Olisiko noin helppoa. Oltaisiin kuulkaas jo aikoja sitten luovuttu yö tissittelyistä.

9. Älä jaksa.....

Vierailija
11/12 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari kolme yötä oli hulinaa ja kestettävä, mutta sitten uskoi. Heräsi välillä yöllä mutta silittely riitti. Lapsi nukkui vieressä kokoajan.

Näin jälkiviisaana on hyvä sanoa, että rankkaa on äidille ei lapslle.

Vierailija
12/12 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani on 1v 4kk ja olemme yrittäneet pariin kertaa lopettaa yötissitys mutta turhaan...huutaa huutamistaan. Varmasti samalla tavoin kuin teilläkin ja ainut mihin rauhoittuu on tissi. Poikani on myös päiväkodissa ja nukahtaa ilman tissiä hienosti ja isikin saa hänet nukahtamaan ilman tissiä mutta auta armias jos minä olen paikalla.

En itsekään tiedä mitä oikein keksisi kun töissäkin pitää yrittää skarpata vaikkakin yö olisi ollut kuinka rikkoinainen tahansa.

Joskus täällä joku sanoi vinkiksi, kynnelin, laittaa nännien päähän kynneliä :) Sitä en ole vielä kokeillut mutta suolalla kokeilen ja ei todellakaan haitannut tahtia.

Tsemppiä sinulle ap ja kaikille muille joilla on vastaava tilanne!