Kyllä on paha mieli =( Lapsi hoidossa 3:tta päivää ja haavoilla oli kun kotiin hain :(
1,5v lapseni kaulassa oli kolme kynsin revittyä pitkää jälkeä ja samoin yksi viiru selässä sekä edessä rintakehässä. Lisäksi vasemmassa käsivarressa oli puremajälki.
Hoitajalla oli vain kaksi lasta hoidossa, mun lapsi sekä 3v poika. Lapsilla oli tullut riita samasta kirjasta kun hoitaja oli laittamassa ruokaa. Oli sit kuulema laittanut pojan jäähylle, mutta en kyllä huomenna hyvillä mielin voi sinne lastani jättää ;(
Eka viikko ja nyt jo näin paha juttu kävi. Mitä sit ku taas kaikki 4 hoitolasta paikalla, huoh :(
Kommentit (32)
että puolitoistavuotias olisi tottunut saamaan kaiken ja siksi tullut kahnausta. Puolitoistavuotias on, herrajumala, ihan vauva vielä! Eihän sen käytöstä voi tuollalailla analysoida! Ei puolitoistavuotias voi olla pilalle lellitty, tai kieroon kasvatettu!
Kyllä hoitajalla on vastuu, ettei lapset toisiaan pahoinpitele!
jos raapiminen jatkuu niin ota asia puheeksi hoitajan kanssa. Uusi lapsi ryhmässä aiheuttaa mustasukkaisuutta (varsinkin hoitajan omissa lapsissa). Meilläkin raapimiseen ja toisen satuttamiseen puututaan ankarasti. Jos ei kerralla uskota, niin jäähyä tiedossa. Ihan pienille jäähyä ei tietenkään voi soveltaa. 3v. ei ole iso, mutta ymmärtää asioita jo eri tavalla kuin 1,5v. Hoitaja ei ole yli-ihminen. Hänenkin huomionsa väkisinkin joutuu muualle esim. juuri kokatessa. Mutta raapiminen pidemmän päälle ei kuulu asiaan. Raapijan on saatava tietää, että tekee väärin ja siitä seuraa rangaistus.
Toivottavasti asiat selviävät pian äläkä vielä menetä toivoasi yhden raapimisen takia, vaikka se varmasti harmittaakin :( Kyllä minuakin harmittaa, jos omaa lastani lyödään tai raavitaan, mutta lapset ovat lapsia, joilla oikea/väärä ei ole vielä täysin hallinnassa vaan meidän vanhempien pitää se heille opettaa.
Se toinenkin lapsi on vasta 3-vuotias ja kyllä ihan hyvin kasvatetutulla lapsellakin voi toisinaan mopo karata käsistä. Ikävähän tuo tapaus oli ja muista huomenna ottaa puheeksi lapsen muut jäljet.
Jos lapsesi tulisi useamminkin ruhjeisena kotiin harkitsisin hoitopaikan vaihtamista, koska ilmeisesti hoidossa olisi agressiivinen lapsi.
Lapsen hoitopaikka voi olla todella hyvä: päiväkodissa vallita hyvä henki ja pph olla työlleen omistautunut, mutta jos hoidossa on kovin käytöshäiriöisiä lapsia heijastuu tämä tietysti toisiin lapsiin.
Mitäs te sinne perhepäivähoitoon niitä lapsia kiusattaviks viette!
Kerro hoitajalle tuntemuksesi. Niin voi olla vähän parempi mieli.
toi on aivan normaalia ton ikäisillä lapsilla....ja luultavasti sun kultapuppelis oppii ihan saman jutun kun vähän kasvaa vielä.. se kuuluu ikään ja menee ohi..
lapsesi tulee satuttaa itteensä vielä menet kerrat pahemmin...et älä nyt tosta vielä saa hysteeristä kohtausta..
Hoitaja mainitsi vaan kaulan jäljistä. Kun riisuin ja vaihdoin yöpuvun niin paljastu loput jäljet, niistä aion kyllä mainita huomenna...
ap
Oma lapseni on pph:lla ja ainoat kerrat kun on tullut naarmuja, haavoja tmv on silloin, kun ollut varahoidossa päiväkodissa.
Lisäksi päiväkodissa pukeminen ollut mitä sattuu, räkä valunut nenästä haettaessa jne jne.
Luojan kiitos varahoitoon täytyy mennä äärimmäisen harvoin.
Yksivuotiaalta toisen raapiminen olisi normaalia, triplasti vanhemmalta se on vain kamalan tuhmaa käytöstä.
On ihan eri asia lapsen loukata itsensä, kuin joutua hoitopaikassaan kaksi kertaa isomman hyökkäyksen kohteeksi.
Mun mielestä sun kaltaiset äidit on kamalia: ette pidä lapsenne ruumiillista koskemattomuutta arvokkaana asiana. Teidän lasta saa raapia, tukistaa, purra ja lyödä, koska se on vaan lapsi, ja kyllä sekin varmaan joskus jotain tukistaa tms. EI! Tuo on tosi väärä asenne. Ketään ei saa raapia, ei edes sinun lastasi. Eikä kukaan saa raapia, ei edes ap:n lapsen hoitokamu.
Vierailija:
toi on aivan normaalia ton ikäisillä lapsilla....ja luultavasti sun kultapuppelis oppii ihan saman jutun kun vähän kasvaa vielä.. se kuuluu ikään ja menee ohi..lapsesi tulee satuttaa itteensä vielä menet kerrat pahemmin...et älä nyt tosta vielä saa hysteeristä kohtausta..
Toisaalta oon sitä mieltä, että noita sattuu joka hoitopaikassa ja myös kotona (meillä kolme lasta). Toisaalta oon kuitenki sitä mieltä, että kaikkensa pitäs hoitajien tehä, ettei noita sattuis ja jos oisin sun asemassa niin ihan takuulla harmittais ku omaa lasta on kynsitty ja purtu. Varsinki ku lapsi on noin pieni. Minä ottasin tuon puheeksi hoitajan kans ja sanoisin, että toivon, että asiaan kiinnitettäs kunnolla huomiota ja noille isommille puhuttas siitä, että pienemmät ei välttämättä tajua sitä, ettei toisen kädestä saa ottaa jne. Näin meillä hoidossa on opetettu ja myös kotona olen opettanu, ettei kenenkään kädestä saa ottaa, mutta että joskus pieni voi tehdä niin koska ei ymmärrä/muista ja silloin pitää isomman kuitenkin tajuta, ettei ketään satuteta, vaikka kuinka ärsyttäis. Tulevat vaikka ennemmin kertomaan mulle tai isälleen ja sit käydään sen pienemmän kans selvittämässä (ja opettamassa), että pitää antaa tavara takas, jos on ottanu toisen kädestä/leikistä.
Vierailija:
Oma lapseni on pph:lla ja ainoat kerrat kun on tullut naarmuja, haavoja tmv on silloin, kun ollut varahoidossa päiväkodissa.Lisäksi päiväkodissa pukeminen ollut mitä sattuu, räkä valunut nenästä haettaessa jne jne.
Niin vaan on päiväkodissakin kuollut lapsia, koska valvonta on pettänyt.
Mitä ihmeen iloa saatte siitä, että mollaatte tiettyjä hoitomuotoja?? Kaipa olisi parempi, että kaikki pph:t lopettaisivat - kaipa teillä on konstit perustaa uusia ihania ja täydellisiä päiväkoteja?
uskomatonta, miten jatkuvasti jaksetaan arvostella ja mollata ammattikuntaa, joka todella pienellä palkalla huolehtii lapsista.
Jokaisesta hoitomuodosta löytyy hyviä ja huonoja esimerkkejä - se ei johdu hoitomuodosta, vaan ihan muista seikoista. Eikä vähiten itse hoitajista.
Siellä ei kukaan lapsi saa turpiinsa siksi, että hoitaja ei valvo lapsia, vaan tekee ruokaa toisessa huoneessa. Pk:ssa ei hoitajat tee ruokaa, vaan valvoo lapsia. Toki sielläkin voi joskus jotain sattua, mutta harvemmin, ainakin oman kokemukseni mukaan. Noin pienten ryhmässä on päiväkodissakin maksimissaan neljä lasta per aikuinen, eli sama määrä kuin perhepäivähoidossa. Ja pph tosiaan tekee kaikki nekin työt, jotka päiväkodeissa hoitaa keittäjät ja laitosapulaiset. Ei yksi ihminen veny kaikkialle.
ja tottakai pitää sanoa että niin ei saa tehdä..
minun tuttava piirissä on paljon lapsia ja melkein kaikilla on ollut toi vaihe, mutta mennyt ohi..
ja omalla lapsellani se on ollut erittäin vähäistä muiden raapiminen j, mutta en silti muiden raapivia lapsi tuomitse heti häiriintyneiksi...kyllä se aika normaalia on pienillä lapsilla, varsinkin jos ei sanallisesti lapsi osaa ilmaista itseään kunnolla...
Vierailija:
Yksivuotiaalta toisen raapiminen olisi normaalia, triplasti vanhemmalta se on vain kamalan tuhmaa käytöstä.
On ihan eri asia lapsen loukata itsensä, kuin joutua hoitopaikassaan kaksi kertaa isomman hyökkäyksen kohteeksi.
Mun mielestä sun kaltaiset äidit on kamalia: ette pidä lapsenne ruumiillista koskemattomuutta arvokkaana asiana. Teidän lasta saa raapia, tukistaa, purra ja lyödä, koska se on vaan lapsi, ja kyllä sekin varmaan joskus jotain tukistaa tms. EI! Tuo on tosi väärä asenne. Ketään ei saa raapia, ei edes sinun lastasi. Eikä kukaan saa raapia, ei edes ap:n lapsen hoitokamu.Vierailija:
toi on aivan normaalia ton ikäisillä lapsilla....ja luultavasti sun kultapuppelis oppii ihan saman jutun kun vähän kasvaa vielä.. se kuuluu ikään ja menee ohi..lapsesi tulee satuttaa itteensä vielä menet kerrat pahemmin...et älä nyt tosta vielä saa hysteeristä kohtausta..
Vierailija:
Mitä ihmeen iloa saatte siitä, että mollaatte tiettyjä hoitomuotoja?? Kaipa olisi parempi, että kaikki pph:t lopettaisivat - kaipa teillä on konstit perustaa uusia ihania ja täydellisiä päiväkoteja?uskomatonta, miten jatkuvasti jaksetaan arvostella ja mollata ammattikuntaa, joka todella pienellä palkalla huolehtii lapsista.
Poski ruvella tuli meidän tyttö päiväkodista neljäntenä päivänä, eikä saatu kunnon selitystä, mikä oli sattunut.
Mikä parasta, varahoitoon ei ole tarvinnut viedä koskaan, koska oma pk on aina auki kun hoidontarvetta on =) Tuttu ympäristö, tutut lapset, ja ainakin suurimmaksi osaksi tuttuja tätejä (sijaisia on satunnaisesti, mutta silloinkin paikalla on aina niitä tuttuja tätejäkin).
Vierailija:
Oma lapseni on pph:lla ja ainoat kerrat kun on tullut naarmuja, haavoja tmv on silloin, kun ollut varahoidossa päiväkodissa.Lisäksi päiväkodissa pukeminen ollut mitä sattuu, räkä valunut nenästä haettaessa jne jne.
ja lapsenne oppivat myös kuivaksi ja kaikki sosiaalise taidot heti yhdellä sanomisella..
miten voitte odottaa että kaikki lapset oppivat sosiaaliset taidot, siis että ristiriidat ratkotaan puhumalla eikä toista satuttamalla kun kaikki aikuisetkaan eivät sitä osaa?????
Vierailija:
Toisaalta oon sitä mieltä, että noita sattuu joka hoitopaikassa ja myös kotona (meillä kolme lasta). Toisaalta oon kuitenki sitä mieltä, että kaikkensa pitäs hoitajien tehä, ettei noita sattuis ja jos oisin sun asemassa niin ihan takuulla harmittais ku omaa lasta on kynsitty ja purtu. Varsinki ku lapsi on noin pieni. Minä ottasin tuon puheeksi hoitajan kans ja sanoisin, että toivon, että asiaan kiinnitettäs kunnolla huomiota ja noille isommille puhuttas siitä, että pienemmät ei välttämättä tajua sitä, ettei toisen kädestä saa ottaa jne. Näin meillä hoidossa on opetettu ja myös kotona olen opettanu, ettei kenenkään kädestä saa ottaa, mutta että joskus pieni voi tehdä niin koska ei ymmärrä/muista ja silloin pitää isomman kuitenkin tajuta, ettei ketään satuteta, vaikka kuinka ärsyttäis. Tulevat vaikka ennemmin kertomaan mulle tai isälleen ja sit käydään sen pienemmän kans selvittämässä (ja opettamassa), että pitää antaa tavara takas, jos on ottanu toisen kädestä/leikistä.
hoitaja on ihan jossain muualla.
Vierailija:
Poski ruvella tuli meidän tyttö päiväkodista neljäntenä päivänä, eikä saatu kunnon selitystä, mikä oli sattunut.
johtuen iästään - kukaan tuon ikäinen ei neuvottele leluista.
Syyllinen on toinen hoitolapsi sekä pph joka ei valvonut riittävällä tasolla ap:n lasta.
Ota valokuvat jäljistä sulla lienee digikamera ja mene näyttämään kuvat päivähoidon ohjaajalle ja sano että tarvitset lapsellesi päiväkotipaikan sillä hoitaja ei kykene edes kahta lasta vahtimaan.
En veisi hoitoon pientäni tuohon paikkaan enää. Ottaisin lisäksi yhteyden sen toisen lapsen vanhempiin että ohjaisivat lastaan toimimaan oikein kolmevuotias kyllä ymmärtää puhetta ja osaa käyttäytyä jos sitä on kasvatettu.