Muita jotka kärsivät raskaudenajandiabeteksestä?
Minä sain tuomioni tänään neuvolassa. Viime viikolla kävin sokerirasituksessa. Ensimmäisen tunnin arvo oli lähemmäs 11. (En muista tarkkaan, mutta 10.0 taisi olla yläraja.)
Nyt olen ihan äimänkäkenä miten minun täytyy diabetestäni hoitaa. Dieetille kuulemma ja kokeilemalla näen mitä voin syödä ja minkä verran. Tunnin päästä ruokailusta mittaan sokeriarvot. Pistäminen minulle neuvottiin, mutta muuten tunnen olevani pihalla kuin lumiukko. Voinko siis jatkaa normaalia ruokailurytmiä, normaali ruoilla? Terkkari kertoi että maitotuotteita pitäisi välttää? Mistä kalsiumin saan, kun maitoa en juo, mutta muuten olen käyttänyt tähän asti maitotuotteita runsaammankin puoleisesti? Mistä syystä maitotuotteet pannattiin?
Aargs... Jatkoa kuulemma katotaan sitten, riippuen verensokerini tuloksista. Höh!
Kommentit (4)
Hiilihydraattien määrää tässä kuulemma seuraillaan, mutta mistä mä tiedän edes hiilareiden määriä ruoissa ja kuinka paljon niitä saa syödä?
Muistatko kakkonen yhtään sinun dieettiäsi, mitä se sisälsi päivän aikana?
Kovasti alkoi huolettaa vauvan liikakasvaminen. :(
T.Ap
Tuosta maitoasiasta en ole kuullutkaan (mahdollisesti suljin asian mielestäni laktoosiherkkyyteni takia, otin kalkin purkista). Itse olin himona hedelmiin, joista sain ukaasin, että niitäkin vain kaksi päivässä ja mielellään jälkiruokana. Itse mittaillessa oppii tuntemaan ne " hälytysruoatkin" , kuten tuoremehut. Pikaruoat pois ja upporasvassa paistetut ja sokeriliemessä kieritellyt herkut, se on hyvä lähtökohta. Vauvani oli 3,9 kg eli aika iso omaan kokooni nähden (152 cm), mutta hän oli terve.
Eikö sulle annettu kirjallista dieettiä??!!! Mulla oli tarkka 1800 kcal dieettiä ja sillä sitten pysyi arvot kunnossa!