Te viisaammat! Voiko yrityksen perustamisen ottaa projektina?
Pystyykö siis omana projektina suunnittelemaan ja joskus ehkä myös toteuttamaan suunnitellun yrityksen?
Kommentit (5)
muista ottaa yritysmaailman ajatus siitä, että on hyvä pitää työntekijätkin jotenkin tyytyväisinä, jotta motivaatio ja työnlaatu pysyvät. Ja aina se ei ole ihan ilmaista. Jotain yrityksellä ja projektilla on rahaa, mutta yrityksen on tarkoitus tuottaa rahaa, kun taas projekti on kiinni monien rahoituksesta. Ja projekti loppuu aina!
Ja kyllä kaikkien niiden projektien, joiss aminä olen mukana ollut, on myös ollut tarkoitus TUOTTAA rahaa - jossain vaiheessa. Kuten sen yrityksenkin, ei sekään ensi alkuu tuota kovin paljon.
Kun olen saanut sen projektin valmiiksi. katson kannattaako perustaa se yritys vai ei. Ja siihen se projektini sitten päättyy.
En ole koskaan mitään projekteja tehnyt. ap
Vierailija:
Kun olen saanut sen projektin valmiiksi. katson kannattaako perustaa se yritys vai ei. Ja siihen se projektini sitten päättyy.En ole koskaan mitään projekteja tehnyt. ap
Ajattele asiaa vähän pitemmälle, kun kerran olet projektialan ammattilainen. Eli kyllähän perustamisen voit ottaa projektina, mutta projektinhan on tarkoitus päättyä joskus, yritys perustetaan periaatteessa ikuisiksi ajoiksi, ainakin näin pitää olla, jos turvaudut ulkopuoliseen rahoitukseen. lisäksi projektin johto ym. jutut, niin, ehkä tuo perustaminen toimii, mutta yrityksen kannattava toiminta, liiketoiminnan suunnittelu ym eivät kyllä projektitoimintana taida mennä pitkälle.