Kuolisitko häpeästä, jos asuisit Korsossa, Kontulassa tms. huonomaineisessa paikassa?
Kommentit (44)
mä ja sisko molemmat opiskellaan yliopistossa, ja vanhemmatkin on akateemisia. Ala-asteen luokkakokouksessa pari vuotta sitten yliopistossa ei tainut opiskella kuin yksi, mutta muutkin oli ihan tavan talliaisia, hoitajia ym, ei siis kuolleita tai alkkiksia.
sen sijaan varhaisteininä oli aina vähän vaikea selittää esim. sukulaisten luona kun tapasi uusia ihmisiä, että missä me oikein asutaankaan. itsetunto-ongelmista asuinpaikkaan liittyen taitavat muutenkin kärsiä vähän teinit, tai muutenkin huonolla itsetunnolla varustetut ihmiset.
olenpa huomannut senkin, että Kontulaa mollaavat ovat usein itse kotoisin jostain Vartiokylästä, Roihuvuoresta ym, eivät suinkaan mistään Eirasta tai Töölöstä :-)
ymmärrän kyllä että on monenlaisia ihmisiä olemassa. Ns. hyvissä paikoissakin voi mättää, mutta sitä mä en käsitä että harva myöntää sitä että, oikeesti on ongelmalähiöitä. Yleensä ne on just näitä jotka itse siellä asuvat, ne ei näe eikä kuule mitä ympärillä tapahtuu, tai eivät halua nähdä.
Jos joku Kontula on vähänväliä otsikoissa väkivallantekojen takia, niin pitäähän siellä olla silloin niitä ongelmia, ei niitä tuulesta temmata.
nimeltä. Se on Petonen ja nimi on tullut tutuksi siitä, että lähes aina kun uutisoidaan jostain väkivallanteosta tai vastaavasta Kuopiosta, se on tapahtunut Petosessa. Sama juttu muiden vieraiden kaupunkien kohdalla. Uutisista tulee aika äkkiä selville se, mitkä lähiöt ovat niitä, joissa sattuu ja tapahtuu. Tottakai välillä tapahtuu muuallakin, mutta kyllä ne tiheimmin näissä uutisissa esiintyvät aina ovat ne samat lähiöt.
Vierailija:
Ns. hyvissä paikoissakin voi mättää, mutta sitä mä en käsitä että harva myöntää sitä että, oikeesti on ongelmalähiöitä. Yleensä ne on just näitä jotka itse siellä asuvat, ne ei näe eikä kuule mitä ympärillä tapahtuu, tai eivät halua nähdä.Jos joku Kontula on vähänväliä otsikoissa väkivallantekojen takia, niin pitäähän siellä olla silloin niitä ongelmia, ei niitä tuulesta temmata.
Varsinkin joku Kontula-Jakomäki-akseli, hyi helvetti.