Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuolisitko häpeästä, jos asuisit Korsossa, Kontulassa tms. huonomaineisessa paikassa?

Vierailija
19.11.2007 |

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, itse asun " huonolla alueella" ja täällä kyllä suurin osa on ihan tavallisia työssäkäyviä ihmisiä.

Vierailija
22/44 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut kotikaupunkini huonomaineisimmalla asuinalueella pitkään, viihdyimme hyvin eikä tosiaan nolottanut kertoa kenellekään. Nyt asumme sillä kalleimmalla ja hienoimmalla alueella ja enemmän minua siitä nolottaa sanoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoossa lähiössä, jolla oli hurja maine joskus 60-luvulla ja kärsi siitä vieläkin. Ja paikka oli niin rauhallinen ettei varmaan missään, oikea lintukoto. Että se siitä maineesta....Luulen ettei Suomessa edes ole kovin levottomia paikkoja.

Vierailija
24/44 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maine huonompi kuin oikeasti tilanne siellä onkaan.

Olen ylpeä Korsolaisuudestani. ( Nyt tosin asun Rekolassa.)

Vierailija
25/44 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloyhtiö oli hyvinkin rauhallinen ja valvottu.

Vierailija
26/44 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka alue olis kuinka hienoa ja kallista, niin jos ei se ole aidoilla ja 24/7 vartijoilla turvattu, niin aika helpostihan sinne halutessaan pääsee vaikka joku pedofiili. Jos nyt ajatellaan lastenkin turvallisuutta, niin ei kai missään voi jättää esim. pieniä lapsia ulkoilemaan valvomatta, vaikka maksaisi asumisneliöistään mitä? Kummallisia näkemyksiä ja ihmeellistä tuudittautumista johonkin paremman alueen onnelaan.

Vierailija
27/44 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kontula on tuttupaikka sinänsä että, olen asunut itse itä-helsingissä joskus. Korsossa päin olen ajellut, ja vaikuttaa ihan mukavalta paikalta, ei se asemanseutu ja kerrostalot, vaan se pientaloalue.

Vierailija
28/44 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin sanoa et luojan kiitos, muutamme kuukauden sisalla.

En missaan nimessa toivois lapseni menevan taalla kouluun. Pihan lapset eivat ymmarra edes alkeellisimpia kaytostapoja. Aikuisille huudetaan ja kiroillaan pain naamaa. Toisten lelut varastetaan sen silian tien ku silma valttaa. Juoppoja makaa harva se paiva tienpuolessa...

Ja sitten lapsen kaverit tulevat ties millasista perheista. Ei huolehdita lasten hygieniasta tai edes perus terveydesta, kuten esim hampaat.

Hirveeta katsoa kun jollaki pikku nassikalla on koko valkoisen helmirivin tilalla ruskeat torakat.

Minulla ahdistaa koko paikka, ja vaikka sinansa surullista etta lapsella jaa tanne kavereita niin toivon todella ettei uudelleen tarvitse tanne tulla. Avoimin mielin tanne muutimme, mutta taman jalkeen osaan katsoa jo aluettakin.

Vierailija
29/44 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Hoh, itse olen asunut 25 vuotta Hakunilassa, aivan ihana paikka asua. Ja lapsenikin kasvattaisin siellä mielelläni. Palvelut, koulut, tarhat lähellä. Todella hyvät ulkoilu maastot, puistot, paljon harrastus mahdollisuuksia liikunnassa. Uimahalli jne..

Asun nyt Koivukylän ja Korson ns välissä. En vaihtaisi tätäkään mihinkään. Veljeni asuvat kaikki neljä Korsossa perheidensä kanssa.

Eräs työkaverini valitti, että heidän talonsa ulkomaalainen äiti kantaa roskat roskalaatikkoon isoilla muovipusseilla. Roskaa kuulemma siinä perheessä syntyy enemmän kuin muilla ja niin se naapuri vaan kantaa isoja määriä roskia roskikseen. (Minä vain hymyilin ja olin hiljaa. En oikein tiennyt, mitä pahaa tuossa on.)

Vierailija
30/44 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vaikka alue olis kuinka hienoa ja kallista, niin jos ei se ole aidoilla ja 24/7 vartijoilla turvattu, niin aika helpostihan sinne halutessaan pääsee vaikka joku pedofiili. Jos nyt ajatellaan lastenkin turvallisuutta, niin ei kai missään voi jättää esim. pieniä lapsia ulkoilemaan valvomatta, vaikka maksaisi asumisneliöistään mitä? Kummallisia näkemyksiä ja ihmeellistä tuudittautumista johonkin paremman alueen onnelaan.

Kun muutimme pahamaineisesta Kontulasta pois hyvämaineiselle asuinalueelle, niin kuukauden sisään minun autoni varastettiin. Sen jälkeen taloyhtiöstä tuli pariin otteeseen kirjeitä, että varastotiloihin on murtauduttu ja että täytyy olla harvinaisen varovainen. Pedofiilikin tavattiin lähellä parin vuoden asumisen jälkeen. Turvallista ei taida olla oikein missään.

Vierailija
31/44 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka eivät näe esim. pakolaisissa mitään ongelmaa. No eihän niitä ongelmia näekään kun asuu ihan muualla jossa niitä ongelmia ei ole.

Vierailija
32/44 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan ollut silloin 70-80-luvuilla, kun me siellä asuttiin enkä ole kuullut, että tilanne olisi muuttunut? Eihän siellä ollut vuokratalojakaan kuin muutama silloin ja koulut ainakin olivat hyviä ja rauhallaisia.

Vierailija
33/44 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen Kontulassa kasvanut. Kun ajattelen luokkakavereitani, on moni meistä ylemmän korkeakoulututkinnon suorittanut. On arkkitehtiä, dippa-inssejä useampiki, psykologeja, opettajia, lääkäreitä.... Ja usko tai älä - hyvin, hyvin moni meistä on jäänyt Kontulaan sen jälkeenkin.

Kontulakin on niin erilainen, riippuu aivan siitä, missä asuu. Ne kaupparit ovat kieltämättä epämääräisiä. Mutta kun astuu 200 metriä sivuun, on elämä aivan toista.

Vierailija
34/44 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun läntisen Helsingin lähiössä, n. 200 metriä juna-asemalta ja todella rauhallinen ja ihana paikka asua.

Mutta en voi kieltää, etteikö aseman seudun vuokra-asuntoalue olisi levoton.. eli sinne en muuttaisi.

Mitään aluetta ei kuitenkaan mielestäni voi yksiselitteisesti tuomita tai ylistää: kaikissa on puolensa.

Vierailija
35/44 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistan lapsuudestani, kuinka moni perhetuttumme muutti jonnekin Jokela-Kerava suunnalle sen takia, kun Helsinki oli " niin paha paikka kasvattaa lapsia" . Joopa joo.

Vierailija
36/44 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi että asemien ympäristöt juuri kannattaisi olla niitä turvallisia ja siitejä alueita kun niin moni joutuu siellä kulkemaan. Silti asemia ympäröi aina kaupungin vuokrakerrostalot.

Vierailija
37/44 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen asuin ns. kalliilla ja hyvämaineisella alueella, missä asui paljon johtajien ym. perheitä ja kas paljastui kunnon huumerinki... kaikkien näiden pojat (kavereita siis keskenään) jäivät kiinni huumeista... Et eiköhän noissa rikkaiden piireissäkin niitä huumeita ym. ole. Niillä on rahaa, millä hankkia niitä jne. Nykyisin asun korsossa omakotitaloalueella ja täällä on todella rauhallista, luonto lähellä jne. ei valittamista=) Turvallisempaa täällä tuntuu olevan...

Vierailija
38/44 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

parempi jos keskittäisimme nämä alempiarvoiset sellaisiin leireihin jossa nämä saastat eivät voisi edes lisääntyä!

Vierailija
39/44 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on omakotitalo/rivarialuetta, taitavat kaikki olla omistusasuntoja. Mun mies on kyllä naureskellut, ettei ikinä ois voinu uskoa muuttavansa Korsoon. Mutta onhan tässä Korsossa monenlaisia alueita, en ehkä ihan tossa aseman lähellä haluaisi asustella. Oon kyllä sinkkuna asunut Koivukylässäkin molemmin puolin rataa, eikä oo mitään pahaa sanomista. Mutta kyllähän siellä ostarilla oli paljon maahanmuuttajia, romaneja jne, joita ei täällä Leppäkorvessa siis näy lainkaan esim. päiväkodissa on vain suomalaisia lapsia.

Vierailija
40/44 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minä olen Kontulassa kasvanut. Kun ajattelen luokkakavereitani, on moni meistä ylemmän korkeakoulututkinnon suorittanut. On arkkitehtiä, dippa-inssejä useampiki, psykologeja, opettajia, lääkäreitä.... Ja usko tai älä - hyvin, hyvin moni meistä on jäänyt Kontulaan sen jälkeenkin.

Kontulakin on niin erilainen, riippuu aivan siitä, missä asuu. Ne kaupparit ovat kieltämättä epämääräisiä. Mutta kun astuu 200 metriä sivuun, on elämä aivan toista.

Mutta tunnen ja tiedän myös paljon niitä syrjäytyneitä, niitä on paljon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän