Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TA-Yhtiöiden reipas vastikkeiden korotus

Vierailija
31.10.2022 |

Miten voi olla tällainen ero eri asumisoikeusyhtiöiden vastikkeiden korotuksella? TA-Yhtiöt sanoo itseään markkinoiden halvimmaksi, mutta mulla asunnossa Hyvinkäällä nousee vastike 35 €/kk ja siskolla, jolla eri yhtiöltä saman kokoinen asunto Espoossa, jossa tehty vielä kattava viihtyvyysremontti tänä vuonna, nousee vastike 16 €. Ystävälläni 80 neliön asunto TA:lta Vantaalla, ja hänella nousee vastike 100 €/kk.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, samaa ihmetellyt minä! Tuli kirje vastikkeen korotuksesta ja lopussa jotain löpinää yleisestä kustannusten noususta jne., mutta miksi sitten toiset yhtiöt nostavat esim. puolet vähemmän vastikkeita? Ja oli vielä vertailua vuokrakotien vuokrien tasoon, että vastikkeet halvempia kuin näiden vuokrat, mutta oikea vertailukohde olisi ollut toiset aso-yhtiöt ja niiden vastikkeiden määrät!

Vierailija
2/32 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuo maksu kattaa? Kai silläkin on merkitystä, mitä rahalla saa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

TA:lla minäkin ja nousee kolmisen kymppiä. Tuo satasen korotus on kyllä paha..

Vierailija
4/32 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako eri paikoissa samalla rahalla samoja vai eri asoita?

Vierailija
5/32 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän siihen vaikuta moni asia, kuten tulevat remontit tms. korjaustarpeet.

Vierailija
6/32 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Hgissä neliön vastike nousee 86 e. Kuudessa vuodessa tullut yhteensä n. 150 e korotusta, tää viimeisin siis mukana tuossa.

Vierailija
7/32 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

TA:lla aina ollut kyseinen tapa. Itse asuin aikaisemmin heidän asunnossa. Nousi joka vuosi. Muuttaessani vastike oli 685 euroa lähtiessä 870 euroa. Asuin 3 vuotta.

Vierailija
8/32 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhistuttaa, jos nousee vielä tästä..

Vierailija
9/32 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän siihen vaikuta moni asia, kuten tulevat remontit tms. korjaustarpeet.

Olen tuo, jolla nousee 86 e. Tää oli uudiskohde kun muutimme 6 vuotta sitten, ei todellakaan vielä korjaustarpeita.

Vierailija
10/32 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TA:lla aina ollut kyseinen tapa. Itse asuin aikaisemmin heidän asunnossa. Nousi joka vuosi. Muuttaessani vastike oli 685 euroa lähtiessä 870 euroa. Asuin 3 vuotta.

Suosittelisitko jotakin toista yhtiötä, jossa ei koroteta niin paljon?

Vierailija
11/32 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En näistä ymmärrä, mut tuleeko muita kuluja tulee tuon päälle?

Vierailija
12/32 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on ihan normi. Tavallisena vuonna korotus ollut useita kymppejä "kustannusten nousun vuoksi" ihmettelen jos nyt ei vähintään satasia koska, you know. Oman yhtiön asioilla ei ole merkitystä koska kaikki kulut tasataan. Ja kuka näitä valvoo? 

Vierailija
13/32 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

50e nousu kaksiossa täälläkin, ei ihan niin miellyttävä yllätys. Toistaiseksi vielä halvempi kuin vuokrakämppä, mut ei kauan jos sama tahti jatkuu useamman vuoden putkeen. Aiemman kun asossa asuin samalla firmalla oli aika maltilliset korotukset eli max.25e vuosi, yleensä vähemmän.

Vierailija
14/32 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö avain asumisoikeus nostanut muutama vuosi sitten kanssa ihan hullusti vastikkeita, mutta siihen kai puututtiin?

Vierailija
15/32 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nousi satasen, 5h+k.

Vierailija
16/32 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelisitko jotakin toista yhtiötä, jossa ei koroteta niin paljon?

Luulen että nämä tulevat ajat ovat kaikissa yhtiöissä vaikeita. Helsingissä taitaa HASO:lla olla edullisimmat asunnot tai ainakin korotukset on kohtuullisia. Muista kaupungeista en tiedä.

Vierailija
17/32 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan se on lähinnä aina puoltanut Ason valintaa vuokra-asunnon sijasta, eli alueen yleistä vuokratasoa halvemmat kuukausi vastikkeet ja yleensä myös rauhallisempi asuinmiljöö.

Laskeskelin että eroa kuukausikuluissa asuinalueellani on enää 100 euroa/kk ason hyväksi. Jos vastike tuosta vielä nousee, alkaa olla melkoinen houkutus irrottaa kämpässä kiinni olevat 25-28 tuhatta euroa, laittaa ne sijoituksiin ja muuttaa ihan perinteiseen vuokra asuntoon.

Vierailija
18/32 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En näistä ymmärrä, mut tuleeko muita kuluja tulee tuon päälle?

Ne henkilökohtaiset kustannukset, eli vedet, sähköt ja vakuutukset. Vedet on yleensä henkilöluvun mukaan.

Vierailija
19/32 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Espoossa Asuntosäätiö nostaa vastikkeita jotain 20€ vaikka jo moneen kertaan lykättyä viihtyvyysremonttia ei ole vielä edes tehty.

Vierailija
20/32 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan se on lähinnä aina puoltanut Ason valintaa vuokra-asunnon sijasta, eli alueen yleistä vuokratasoa halvemmat kuukausi vastikkeet ja yleensä myös rauhallisempi asuinmiljöö.

Laskeskelin että eroa kuukausikuluissa asuinalueellani on enää 100 euroa/kk ason hyväksi. Jos vastike tuosta vielä nousee, alkaa olla melkoinen houkutus irrottaa kämpässä kiinni olevat 25-28 tuhatta euroa, laittaa ne sijoituksiin ja muuttaa ihan perinteiseen vuokra asuntoon.

sepä, toinen etu asokämpissä on se että naapureina ovat muut aso-asukkaat eli pääosin ns. säädyllistä jengiä eli suhteellisen rauhallista menoa. Vuokrakämpässä voi tulla naapureiksi joku sekakäyttäjäposse ja sen jälkeen ei sitten nuku kukaan. Kokemusta valitettavasti on ja ihan kalliin rahan vuokrakämpässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi