Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva rattaisiin?

04.11.2008 |

Minkä ikäisen vauvan olette siirtäneet kopasta ratasosaan? Meillä emmaljungan pehmeä kantokoppa ja city crossit. Vauva on 6kk ja talvivaatteilla tuo koppa alkaa olla todella ahdas. Entä millä olette "topanneet" rattaita, ettei tuo pieni niin uppoa sinne suuriin rattaisiin?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
05.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä vanhin lapsista siirtyi istumarattaisiin 10 kk ikäsenä ja keskimmäinen vuoden ikäisenä. Juuri tuon kantokopan ahtauden takia itse aikoinaan päädyin oikein kunnon vaununkoppaan. Siinä on tilaa olla toppavaatteissa ja siksi olen sitä suositellut myös kaikille vaunujen hankkijoille.

Ostin ratasosaan emmaljungan oman toppapussin jossa lapset sitten jatkoivat seuraavana talvena päiväuniaan. ja muutenkin istuivat siinä kun ulkoiltiin. Meillä on molemmat lapset nukkuneet päikkärit ulkona kaks vuotiaaks asti. Toppapussin alle laitoin sitten vielä lampaantaljan, Näillä ollaan pärjätty oikein hyvin. Ainoa huonopuoli siinä lampaantaljassa on se, että valjaita ei voi sillon laittaa kiinni. Sitten olen nostanut sen jalkaosan niin ylös kun vaan saa ettei ratasosa tunnu niin isolta. Meillä kun tuo toinen lapsi on niin minikokoinen :)

Vierailija
2/6 |
05.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä vauvalla oli Teutonian Mistralit pehmeällä kopalla ja tuohon Teutonian koppaan sopi "vauva" vielä 2v3kk vanhanakin, KUN siitä otettiin kovikkeet pois eli reunaraudat ja kova pohja (=lämpöpussi).

Kai Emmaljungan kopalla voi tehdä saman jutun? Jos ei, niin kassi on kyllä siinä tapauksessa tosi pieni ja lyhytikäinen. Jos muutos ei onnistu, sitten varmaan täytyy tehdä niin kuin Pöperöpää ja ostaa sitten lämpöpussi erikseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
05.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on siirrytty puolivuotiaana pois kun haluaa kumminkin jo istua kun ollaan ulkona, talvella olen pitänyt sitten äp:n makuupussia ja lapsi on ostunut sen sisällä niin pysyy tukevasti, lämpöpussi on meillä kans mutta siitä en oikein tykkää..

Vierailija
4/6 |
05.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on emmaljunga ceroxit ja siinä tosiaan se kantopussi on vähän ahdas. Otin sen n. 6 kk iässä pois, lähinnä sen takia että lapsi piti saada valjaisiin että ei tule vaunuista itse ulos. SIlloin oli kesä ja vähemmän vaatettakin päällä. Toinen huono puoli siinä kantopussissa on se, että jos välillä haluaa saada lapsen istumaan, niin se ei oikein sen kantopussin kanssa onnistu.

Nyt 10 kk iässä nukkuu villavaatteissa ja lämpöpussissa. Jos lisävaatetta tarvii talvella, niin ajattelin vetää toppahaalarin sinne lämpöpussiin sisälle. Ajattelin nukuttaa vaunuissa kyllä niin pitkään kuin siihen suostuu, kun nukkuu hyvin ja helppo saada uudelleen uneen.

Jos tyttö herää kun ollaan liikkeellä, niin mä nostan sitten vain sitä alustaa/selkänojaa ylöspäin vähäsen, että näkee. Jos olisi kova kantokoppa, niin näin ei voisi tehdä.

Vierailija
5/6 |
05.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaunut kuin ap:lla, City Crossit pehmeällä kantokassilla. Meidän vauveli on aika pienikokoinen, eli pitkään (noin reilut 7 kk) mahtui hyvin ulkovaatteissaan kantokassiin. Siinä vaiheessa kun valjaat piti saada käyttöön (vauva oli vajaa 8 kk), piti muuttaa kantokassi lämpöpussiksi. Tee samoin, jolloin varmasti vauvasi mahtuu vielä pitkään! Kantokassin "yläosasta" otetaan reunat pois. Oli aika monimutkaista irrottelua, kun kassi on niin tukevasti tehty, mutta onnistuu kyllä (ja on toki niin tarkoitettukin). Yksi kovikerautakin piti ottaa pois, samoin kantohihnat. Mutta vetoketjuja tutkimalla onnistuu helposti. Ajattelen, että koko talven käytämme rattaita puoli-istuvassa asennossa (poika nukahtaa useimmin vaunuihin) tuon lämpöpussin kanssa. Ainoa harmi on, että nyt lämpöpussia ei saa helposti välillä otettua pois, koska valjaat pitää pujotella lämpöpussin läpi.

Vierailija
6/6 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen, että se ceroxien kantopussi on ihan sama. Mä kokeilin hetken niin, että otin sen kovan pohjan ja tukiraudat veks, mutta silloin tosiaan pää otti kiinni sinne yläreunaan kun nosti istuvaan asentoon. Mutta jos siis ottaisikin sen yläreunan veks. Taidanpa kokeilla heti tänään.

Mulla on vaunuissa meidän autorattaiden lämpöpussi ja siinä on se riesa, että sitä lämpöpussia joutuu irrottelemaan.

Kiitoksia Limo.