Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tälle akateemiselle tuli mitta täyteen

Vierailija
18.11.2007 |

Tähän saakka olen muiden sivistyneiden, tasa-arvoa kannattavien, elitismiä kammoksuvien humanistien tapaan halunnut uskoa, että on typerää korostaa omaa koulutusta ja omaa erintomaisuutta. Lapsia olen kasvattanut kuten minua kasvatettiin - koulutus antaa eväitä, mutta ei kerro ihmisestä. tärkeintä että löytää alan joka kiinnostaa.

Nyt riittää. Kun sairaanhoitajatkin huutavat, että ovat oikeastaan koerkemmin koulutettuja kuin akateemiset niin on aika ryhtyä phumaan asioista niiden oikeilla nimillä:

AMK-koulutus on perseestä, siitä ei saa mitään todellista ymmärrystä vaan huuhaa pikaohjeita, jotka ehkä toimivat hetken, mutta mitään uutta niiden avulla ei luoda, eikä mitään näköaloja avata. Amikset on oikeasti lahjattomia.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveydenhuollon johto uusiksi. Uudelleenorganisointi ja ammattijohtajat. Ystävällisin terveisin,

se turha hallintotieteiden maisteri

Vierailija
22/30 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aika monta kertaa sai virheistä huomauttaa - olisivat olleet kohtalokkaita jos olisivat kämmäileet niin kuin meinasivat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään soppaan vielä että ne perskuleen AMK:laiset saa sisällyttää tutkintoonsa mm miten tullaan miljonääriksi, erätaidot ja työnhaku kursseja :)

Miten muuten hoitsun tutkintoon liittyy nukketeatteri tai tanssi?

Vierailija:

Tähän saakka olen muiden sivistyneiden, tasa-arvoa kannattavien, elitismiä kammoksuvien humanistien tapaan halunnut uskoa, että on typerää korostaa omaa koulutusta ja omaa erintomaisuutta. Lapsia olen kasvattanut kuten minua kasvatettiin - koulutus antaa eväitä, mutta ei kerro ihmisestä. tärkeintä että löytää alan joka kiinnostaa.

Nyt riittää. Kun sairaanhoitajatkin huutavat, että ovat oikeastaan koerkemmin koulutettuja kuin akateemiset niin on aika ryhtyä phumaan asioista niiden oikeilla nimillä:

AMK-koulutus on perseestä, siitä ei saa mitään todellista ymmärrystä vaan huuhaa pikaohjeita, jotka ehkä toimivat hetken, mutta mitään uutta niiden avulla ei luoda, eikä mitään näköaloja avata. Amikset on oikeasti lahjattomia.

Vierailija
24/30 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Lisään soppaan vielä että ne perskuleen AMK:laiset saa sisällyttää tutkintoonsa mm miten tullaan miljonääriksi, erätaidot ja työnhaku kursseja :)

Miten muuten hoitsun tutkintoon liittyy nukketeatteri tai tanssi?

Vierailija:

Vierailija
25/30 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

niin sairaaloissa ei ole muita kuin hoitajia?

Vierailija
26/30 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin eilenkin johonkin ketjuun että typeryydellä ja osaamattomuudella on harmillisesti osattu pilata alunperin hyvä asia. Tehy lähti alun alkaen väärällä tavalla hoitamaan asiaa, ei osallistunut neuvotteluihin, veti maton alta toisilta ja sitten pamautti yllättäen oman vaatimuksensa kun muut olivat jo allekirjoittamassa.

Valitut keinot olivat vääriä, koska pitää osata arvioida KOKONAISUUKSIA kun tällaista työtaistelua suunnittelee. No, tehy valitsi keinonsa (joista kuka tahansa akateeminen olisi osannut kertoa että pieleen menee) ja itkee nyt ettei kukaan ymmärrä.... Totta, mutta ongelma onkin tehyn puolella, ei osata reagoida eikä tulkita KOKONAISUUTTA, tuijotetaan vaan itsekkäästi omaan napaan.

Itse olen todella pitkän linjan opiskelija eli olen käynyt kouluasteen tutkinnon, amk tutkinnon ja valmistun nyt lisensiaatiksi yliopistosta, joten mielestäni minulla on pätevyyttä arvioida myös koulutustasoja.

AMK koulutus on lasten leikkiä siihen nähden kun opiskellaan hallitsemaan kokonaisuuksia ja tieteellisyyttä. Se mitä joku aiemmin kommentoi väikkäreiden tasosta verrattuna amk tutkinnon päättötöihin, kertoo juuri siitä että osaa arvioida asioita kapea-alaisesti eikä ymmärrä akateemisen koulutuksen tasoa ja tarkoitusta. Alentumalla tuollaiseen argumentointi tasoon ilmaisee parhaiten omaa ajattelukykyään.

Vierailija
27/30 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te ootte sitten ihania:)!!!

Vierailija
28/30 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä voi tulla sulle yllätyksenä, mutta nukketeatteri voi hyvinkin liittyä psykiatrisen hoitajan päivittäiseen työhön, samoin tanssi voi auttaa hoitajaa pitämään omaa kuntoaan yllä tai pitämään osastoilla vaikka dementiapotilaiden elämänhalua yllä.

Olen itse BBA-opiskelija ammattikorkeakoulussa. Meilläkin on muutamia valinnaisia kursseja, joiden tärkeyttä ulkopuolinen saattaa ihmetellä. Kuitenkin saattaa osoittautua, että liike-elämässä golfin perustaidoilla voi tiettyjen asiakkaiden kanssa saada sopimuksia sovittua. Niissä valinnaisissakin on tietty raja, paljonko niitä voi ottaa (meillä max. 15 op) ja valtaosa tarjottavista valinnaisista on ihan asiapitoisia kokonaisuuksia, kuten minulla tällä hetkellä ulkomaankomennusten johtaminen.

Vierailija
29/30 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

35, ???? Kenenköhän kannattaisi oll...

Vierailija
30/30 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman akateemisia tai niitä teoreetikkoja ja sunnittelijoita ei tässä maassa olisi kuin maatiloja. JA niissäkin mentäisiin sarkajaon ja auringon kierron mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi