" teennäinen" tai kovasti " väännetty" nimi mikä tulee mieleen?
Jokunen vuosi sitten luin lehdestä tälläisen tytön nimen, joka kieltämättä toi muutaman ajatuksen mieleen; oliko lapsen isä kovasti omistushaluinen vai äitikö halus päinvastoin mielyttää miestänsä.
En muista mikä oli isän etunimi, mutta tytön nimi oli siitä " väännetty" versio, ei kuitenkaan ihan tavallisemmasta päästä kuten esim, Pauliina.
Eli; etunimi (esim) Petriina,
toinennimi Petrintytär,
ja samaan " pötköön" toki sukunimi myös isän.
Hymy käväs kasvoilla ja ajatuksen tynkä mielessä; " hei, missäs äiti on?"
Kommentit (22)
Kriteerit perustuvat mutu-tuntumaan, ja joidenkin ahdasmieliseen mielivaltaan sekä oman itsen pönkittämiseen nuiden kustannuksella.
Olen täysin samaa mieltä kanssasi siitä 33, että luojan kiitos minun ei tarvitse käydä täältä kysymässä minkä nimen lapselleni laittaisin.
Tässäkin ketjussa osa puolustelee ihan kivasti joitain nimiä, mutta se, että nimi on vanha, on huono kriteeri sekin, koska kaikki nimethän on keksitty joskus. En käsitä sitä että mummonmummonmummo on saanut keksiä lapselleen nimen (=väännös) mutta minä en.
Enkä käsitä sitäkään, että suomalaiseen junttisukunimeen ei saa laittaa erikoista nimeä eteen. Mitä väliä sillä on?
Onneksi nimiä on paljon erilaisia ja lisää tulee, kun vain uskaltaa. Onneksi makuja on erilaisia.
Ok, ihan tavallisia nimiä mutta toi erikoisuudentavoittelu: Marcus Voittaja Paras. Hoh hoijaa.