Sinä joka väität ettet vihaa P-E:tä - mihin projisoit vihasi?
Kommentit (45)
Enkä ymmärrä ap, miksi minun pitäisi käyttää energiaani jonkun itselleni vieraan henkilön vihaamiseen. Miksi sinä vihaat esim. P-E:ä? Hänen ampumistensa vuoksiko? Ampuiko sinulle läheisen? Tai edes tuttavasi?
Vihassasi ei taida olla oikein logiikkaa...
Mutta nyt tunnen sympatiaa ja surua hänen puolestaan vaikka teko oli kauhea. Mistäköhän johtuu?
Olin itsekin angstinen nuori (tosin negatiiviset tunteet kohdistui lähinnä itseen). Kun on vähitellen huomannut, että elämä voi olla ihanaa ja kaikkea sellaista onnea voi tulla minunkin kohdalleni, mitä en 18-vuotiaana en osannut kuvitellakaan, niin olisin suonut PE:llekin onnellisen loppuelämän. Olen ihan varma että häntä olisi voitu auttaa, siksi tämä tapaus oli niin järkyttävän turha.
kun eivät pidä huolta keskenkasvuisista, vaan luokaton lukio vain lisää ongelmia. (eiliset uutiset)
En juuri nyt vihaa ketään. Olen erittäin surullinen P-E:n puolesta ja hänen uhriensa puolesta. Vieläkin tulee itku, kun ajattelen, miten P-E:n on ollut paha olla eikä hän edes uskonut saavansa apua.
mikä viha minun pitäisi projisoida. en tunne vihaa. joskus suutun jostakin, mutta ei mussa mitään vihaa ole patoutuneena... mistäs ap on niin vihainen?
Mielisairas ihminen tappaisi itsensä, EI muita.
ja täytyy sanoa, että surullisemmalta vain tuntuu, kun pahimmat haukkujat olisivat olleet valmiit Pekka-Ericin itse lynkkaamaan. Pata kattilaa soimaa, etten sanoisi.
Olisi tärkeämpää nyt kouluissa käydä keskustelua siitä, miten voisimme toinen toisiamme tukea ja jos jonkun mielenterveys järkkyy, siitäkin pitäisi kertoa. Ja niin oli kyllä Pekka-Ericistäkin kerrottu moneen kertaan mm. rehtorille, mutta mitään ei tehty :(
Miksei ihminen voi olla vain surullinen? Miten viha siihen liittyy?
Vierailija:
Eli viha naamioituu suruksi. Kiitos kaikille vastauksista. ap
Et ole mikään Ilona Rauhala ;) Yrittäisit nyt vaan jatkaa elämääsi.
t. 14
Mitä se vihaaminen auttaa? P-E:kin vihasi, oli täynnä vihaa.
Tai diktaattorit jne. Nyt on Jokela saanut sun päässä liian isot mittasuhteet kapasiteettiin verrattuna.
Vierailija:
Mielisairas ihminen tappaisi itsensä, EI muita.
Ei mielisairailla ole logiikkaa.
onko sulla kaikki ok? tunnut olevan vähän poissa tolaltasi. Eikä viha naamioidu suruksi, kuten sanoit, vaan useinhan suru naamioituu vihaksi. Mitä sinä jokela-jutussa suret? Jokainen varmasti jotakin suree, mutta harvalla se vihaksi kääntyy. Siksi sunkin kannattaisi varmaan keskustella jollekin, jos oikeasti tunnet vihaa.
Vierailija:
Mielisairas ihminen tappaisi itsensä, EI muita.
Kun mun poika oli masentunut, ei hän tuntenut minkäänlaista empatiaa esim. mummoaan kohtaan, kun tämä taisteli hengestään sydänkohtauksen jälkeen. Pojalle oli ihan sama, miten mummon käy, vaikka pojan ollessa pieni mummo oli hänelle hyvin rakas ja läheinen ihminen. Sairaudesta P-E:nkin kohdalla oli kyse.
Muutenkin vihaaminen on energian haaskaamista. Onko myös joku sääntö, esim. jos joku ihminen tappaa yli 5 henkilöä sitä tulee vihata? Sellaisia ihmisiä on muuten tässä maailmassa paljon!
Vihaan pedofiilejä ja lasten pahoinpitelijöitä, vaikka myönnänkin että ko. rikosten tekijöillä on melko suurella todennäköisyydellä ollut itsellään esim. vaikea lapsuus tms.
Vierailija:
Tai diktaattorit jne. Nyt on Jokela saanut sun päässä liian isot mittasuhteet kapasiteettiin verrattuna.
Sota on sotaa. Ei sodassa tappaakseen tarvita mielisairautta.
joiden olemassa oloa ei voi todistaa ja siihen miten asiat on aina ollut. Helppoa, yksinkertaista ja ei vaadi ajattelua.
Huomaat varmaan, että ajatuksiasi ei jaa kukaan tai aniharva.
Viha ei ole normaali reaktio tälläisessä tapahtumassa, tai se VOI olla ensireaktio, mutta nyt on tapahtuneesta jo jonkin aikaa.
Ihan lämmöllä suosittelen, että ensialkuun soitat vaikka kriisipuhelimeen tms. Oletko vastikään menettänyt omaisesi itsemurhan kautta?
Tuo surunauhayhdistys on todella hyvä paikka! Katso heidän nettisivut.
kaikkiin, jotka tuntevat vihaa surun sijaan, etenkin kun kyse on näin uskomattomasta tapahtumasta. t. 2