Tosi suppea tuo siivous minka ihmiset ottavat kotiinsa yleensa. Mita tulis maksamaan jos siivooja oikeasti siivoisi kaiken joka viikko paitsi kaapit. Onko ihan mahdotonta tavallise
Kommentit (10)
Kolmessa tunnissa saa tehtyä perussiivouksen, siis imurointi, lattioiden nihkeäpyyhinta, tahrat kaapin ovista, kylppärit jne. Jos on tarvis enemmälle, maksamme lisäajasta.
Vain kaapit sisältä saa jättää siivoamatta. Itse siivoan niin, kotoa opittua, enkä käsitä miksi pitäisi maksaa jollekin huonommasta siivouksesta kun itse tekee. En todellakaan vie mattoja siivoojalle valmiiksi ulos jne mitä ihmiset täällä kertovat tai siivoa lastenhuoneita ensin
...tavaroiden järjestelemiseen? Voi olla, että siivoojan on kyllä vaikea tietää, mihin mikäkin tavara kuuluu. Mutta silitys, lakanoiden vaihto jne. on tietty paljon helpompi homma.
On arvostuskysymys mihin rahansa laittaa. Jos siivooja (tai kodinhoitajaksi sitä kai voi sanoa, jos tekee kaikenlaista) on viikossa vaikka kahtena päivänä yhteensä 6t, maksaa se 30e hinnalla 180e viikossa ja pikaisesti laskettuna 720e kuussa. Siitä täysi kotitalousvähennys pois (en muista mitä on vuodessa maksimi), niin en nyt pitäisi kamalan kalliina, jos ei tosiaan itse tarvitse siivota yhtään éikä silittää.
Mulla menee päivä kun kunnolla siivoo, mut lapset hidastaa siinä välissä, että en sitte tiiä.
niin miksi sitä ei teettäisi pienestä rahasta jollakulla muulla? Eikä kukaan ulkopuolinen tiedä, minne lattialla lojuvat tavarat kuuluvat, mutta pystyy imuroimaan, pyyhkimään pölyt, tamppaamaan matot jne.
jos lattialla lojuu papereita, mistä siivooja tietää onko ne roskia vai säästettäviä?
Lojuu vaatteita - mistä tietää kenen perheenjäsenen (ap:llakin 5 lasta?) ja mihin laitetaan, onko likainen vai vaan jäänyt siihen jne.
Lojuu leluja - kenen? mihin huoneeseen? mihin lelukoriin?
Vierailija:
jos lattialla lojuu papereita, mistä siivooja tietää onko ne roskia vai säästettäviä?Lojuu vaatteita - mistä tietää kenen perheenjäsenen (ap:llakin 5 lasta?) ja mihin laitetaan, onko likainen vai vaan jäänyt siihen jne.
Lojuu leluja - kenen? mihin huoneeseen? mihin lelukoriin?
tai lelut nimikoidaan, vaatteesta näkee jos se on selvästi likainen, ja sovitaan vaikka että jos ei tiedä onko likainen, saa pestä ja vaatteet nimikoidaan. Sitäpaitsi muina päivinähän tavarat kerätään itse, vain siivouspäivänä kerää siivooja, että onko sitä epäselvää kamaa edes paljon
Yleensähän kotisiivous on tuntiveloitteista, eli pyydä joku siivooja käymään. Katsotte läpi kämpän ja siivottavat paikat. Kyllä ammattilainen osaa jo sen perusteella aika hyvin arvioida, kuinka kauan hommaan menee.