Kuka muistaa blogien alkuaikoja, Turisti yms.?
Kuka vielä muistaa ensimmäisiä blogeja tai "nettipäiväkirjoja", niin kuin niitä joskus kutsuttiin? Hesarikin haastatteli joskus näitä pioneereja, jotka kertoivat jännän rehellisesti verkossa parisuhdekriiseistään, pettämisistä ja duuniangsteistaan.
Aika moni heistä on sittemmin lopettanut, mutta edelleen muistan lentokentällä keittiömestarina toimineen Turistin parisuhdeavautumiset, hänen kaasonsa (?) Lost in the supermarket -tytön masennuskaudet ja pettävät miehet.
Harmaa hattu kirjoitteli absurdeja tajunnanvirtapostauksia, SusuPetal novellisarjojaan ja Mari Koo Mieto marinadi -blogia, jossa kertoili takapihapiknikeistään ja kissavieraistaan.
Kuka muu seurasi blogeja jo silloin joskus, aikana ennen päivän asu - ja Nelly-postauksia? Mitä muita sen ajan blogeja muistatte?
Kommentit (110)
munkin bloggertili on luotu 2005.. enää ei juurikaan jaksa :)
[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 08:13"]
Turisti tässä moikka,
Tää ketju kaikkine analyysikommentteineen on ollut melkolailla hinnatonta viihdettä lukea näin monen vuoden jälkeen. Kuoppasin blogin yksinkertaisesti siitä syystä, että Turisti hahmona alkoi olla aika väsynyt ja aikansa elänyt. Kannattaa kuitenkin muistaa, että Turisti oli nimenomaan alter ego, ei se ihminen, joka blogia kirjoitti.
Mitä tulee muihin bloggareihin, niin Minhillä menee nykyään hyvin. Minä ja Lostis ei valitettavasti edelleenkään olla ystäviä; en koskaan saanut häntä kiinni selvittääkseni tragediaa. Tiedän että hänellä on hyvä työpaikka ja uusi blogikin, mutta mä en koe tarpeelliseksi rämpiä aihetta juuri enempää; en toivo hänelle mitään pahaa, päinvastoin. Mitvit elää perheellisen miehen elämää Helsingissä.
Melkein kaikki me "vanhan liiton" bloggarit pidämme edelleen yhteyttä. Osa pyörittää vielä omia ammattiblogejaan, osa hilluu muuten vaan somessa. Itse keskityn lähinnä päivätyöhöni (en ole enää ravintola-alalla) ja oman pienen firmani (KVG Woolworks) pyörittämiseen ja perheeseeni. Kyllä, olen onnellisesti naimisissa "pettäjämieheni" kanssa. "Vesikauhuinen koira" on todellisuudessa hyvin anteeksiantavainen otus ja pari vuotta perusteellista parisuhdeterapiaa korjaa asiat, jos tahtoa löytyy.
KatiG aka Turisti
[/quote]
Olipa kiva, että päädyit kommentoimaan tänne ja mukava kuulla, että elämääsi kuuluu hyvää!
ap
[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 13:39"]
[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 01:23"]
Suklaata Suurempaa kävi Sinkkuelämää-tyylisesti treffeillä ja totesi aina inhoa tihkuen, että mies oli ollut kiltti ja ystävällinen. Jatkoi koko ajan suhdetta sellaisen luuserimiehen kanssa, joka kohteli häntä ah niin ihanan törkeästi ja huonosti.
Poppylla oli salasuhde suureen rakkauteensa Journalistiin. Värisyttävää teinivuodatusta kielletystä rakkaudesta ja kauniista rakkaustarinasta. Viis siitä, että mies oli naimisissa ja hänellä oli perhettä. Poppy oli Journalistin elämän rakkaus, mutta jostain syystä mies ei jättänyt perhettään. Poppyn mielestä suurin kärsijä oli Poppy, ei suinkaan se nainen, jonka miestä hän paneskeli salaa monta vuotta ja jopa tapasi vaimon monta kertaa miehen kaverina esiintyen.
[/quote]
En tunne koko Poppya/Poppyn blogia, mutta minunkin mielestäni tuon kerrotun perusteella tuli vedätetyksi ja jätetyksi? ja siten tosiaankin jutun suurin "uhri".
[/quote]
Ei tullut jätetyksi vaan jatkoi suhdetta miehen kanssa, koska kyseessä oli vuosisadan rakkaustarina ja koska rakasti sitä draamaa, kun oltiin miehen vaimon seurassa eikä voitu näyttää rakkautta avoimesti, ah, vaan luotiin salaa katseita.
Tristan tässä. Mikä etten kommentoisi kun kerran Turistikin kävi kommentoimassa. "Pitkittäisanalyysit" kai suurinpiirtein paikkansapitäviä vaikka vähän ilkeästä perspektiivistä. Minhinhän kanssa sovimme kyllä ja olimme vuosikaudet fb-kavereita. Syksyllä oli tarkoitus että hän noutaa dvd-elokuvansa ennen putkiremonttiani marraskuussa taikka sitten maksaa niiden postituksen ja näin sovimme. Kuitenkaan sitten tilanteessa kertoi ettei pääse noutamaan eikä ole sitä mieltä että hänen tulisi postitus maksaa joten olemme uudestaan välirikossa sillä itse olen aika jämpti ja odotin että sopimus pidetään. (Täällä oli siis kymmenien ihmisten kamoja jotka odotin ihmisten tulevan itse noutamaan tai maksavan postituksen sillä minulla ei ole varaa lähetellä varsinkaan jos olen jo yrittänyt vimmaisesti saada kaikkia kiinni ja rukoilla että hakisivat itse kamansa irl. Minhiä lukuunottamatta tämä systeemi kaikille sopi).
Pidän nykyään nettipäiväkirjaa yhdellä keskustelupalstalla jossa on kirjautumispakko. En halua pitää enää blogia sillä minua alettiin blogin avulla kiusata irl. 2010 vanha vainoajani Yasu/Raatelulammas/Anni Huttila lähetteli naapureilleni kirjeitä joissa kertoi mm. blogini osoitteen ja laittoi lainauksia siitä. Tämän kiusaamisen aiheuttama valtava ahdistus ja muutamat muut jutut olivat im-yrityksen taustalla. Nyt menee paremmin ja psyykkinen vointini on parempi kuin vuosiin.
Ja syy miksi minh alunperin laittoi ekan kerran välit poikki oli että pelasin hänen terapeuttinsa kanssa shakkia tukiasemalla. Minun olisi muka pitänyt tietää että terapeutti on hänen omansa ja ymmärtää olla tekemättä tuttavuutta. Ei ihan tervepäistä tuokaan, vai? Mutta blogin tuhoamisen vuoksi minh sai kaikkien myötätunnon minkä sikäli ymmärrän.
Vielä. Minh kävi kyllä minua sairaalassakin katsomassa kun siellä olin useampaankin otteeseen. Sikäli haluan krediittiä antaa että se oli tosi kilttiä. En toivo hänelle mitään pahaa eikä hänkään varmasti minulle. Dvd:t on minhille palautettu pojan kautta.
Suklaata Suurempaa kävi Sinkkuelämää-tyylisesti treffeillä ja totesi aina inhoa tihkuen, että mies oli ollut kiltti ja ystävällinen. Jatkoi koko ajan suhdetta sellaisen luuserimiehen kanssa, joka kohteli häntä ah niin ihanan törkeästi ja huonosti.
Poppylla oli salasuhde suureen rakkauteensa Journalistiin. Värisyttävää teinivuodatusta kielletystä rakkaudesta ja kauniista rakkaustarinasta. Viis siitä, että mies oli naimisissa ja hänellä oli perhettä. Poppy oli Journalistin elämän rakkaus, mutta jostain syystä mies ei jättänyt perhettään. Poppyn mielestä suurin kärsijä oli Poppy, ei suinkaan se nainen, jonka miestä hän paneskeli salaa monta vuotta ja jopa tapasi vaimon monta kertaa miehen kaverina esiintyen.
Justsopivasti oli paras blogi koskaan. Tai no, ainakin ihan hyvä. Tai no, blogi ainakin. Tai..
t. justsopivasti
Kauran blogi oli tosi hyvä! Ja jospan Olisko ittestäs kivaa? Jospa sai myöhemmin kaksi lasta, mikä oli tosi ihanaa :)
[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 21:59"]
Blogosfäärin kulta-aikoina BB:kin oli vielä hyvä.
t. kriisipuuro
[/quote]
Tämä uusi just alkanut kausi vaikuttaa hyvältä.
Seurasin blogeja vuosina (2003)/2004-2007, mutta sitten iski kyllästys. Lemppareita oli Minttu Hapulin blogi, Sun äitis, mieto marinadi, paskamutsi, anatolian aurinko, viistolla pinnalla, haarakiilakonttori, mitvit jne, nimet alkaa unohtua, vaikka blogit ja tarinat ei. Yksi lesboblogi oli hyvä samoin yhden kaksosten (lukas ja linus) äidin pitämä.
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 11:49"]Katapultti lopetti! Se oli niin hyvä blogi ja Kata itse kaunis kuin mikä. Viimeisenä tietona oli, että Katan mies jätti hänet aika yllättäen. Onkohan muuttanut takaisin Suomeen?
[/quote]
Ei ole muuttanut ja mies on.
Minkä näköinen se urbaanien vääryyksien Aija oli? Yritän muistella, onko tämä se, jonka luulen olevan.
Tris jatkaa. Masentunut yhä mutta työelämässä parhaillaan. Välkommen alle vai mites se ruotsiksi sanotaan? http://masennustani.blogspot.fi/
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 11:08"]
Veloena päivittyy edelleen satunnaisesti, tai siis Veloenisch. Meni naimisiin Kerubivompatin kanssa ja piti kolmoissuhdetta yllä Fauniin. Myöhemmin Fauni irtautui (?) kuviosta, ilmeisesti riitaa tuli alkoholista ja erilaisista unirytmeistä jne.
Muistaako kukaan, kun Turisti pyhää vihaa uhkuen uhosi ostavansa Audin, koska halusi provota feministejä jotka olivat loukkaantuneet Audimies Esko Kiesin haastattelusta? Ja entäs Turistin viha julki-imettäjiä kohtaan? Ääni kellossa muuttui kun oma lapsi syntyi.
Joo, ruokki omaa miestäänkin sillä äidinmaidolla ja antoi haastattelun aiheesta Savon Sanomiin :D
[/quote]
Minh, Katapultti, Kaura, mä rakastan teidän kirjoitusta vieläkin. Kaikkea hyvää.
Muistan hyvin, koska itsekin aloin kirjoittaa blogia noihin aikoihin.
Silloiset blogitapaamiset olivat tosi hauskoja. Mentiin Weeruskaan syömään pizzaa (eikä esim. skumppalasin jälkeen sushia) ja puheenaiheetkin käsittelivät muuta, kuin ulkonäköä ja ostoksia.
Mitä muita blogeja muistatte noilta ajoilta (2000-luvun puolivälin jälkeen)?
Katri Kutri Mannisen laihisblogi, sekä hänen blogiin liittyvä keskustelupalsta oli hyviä!