Miten oppisin pitämään turpani kiinni??
Puhun ihan liikaa. Vaikutusta on varmaan sillä, että olen savosta. Myös siskoni on kova puhumaan, en tiedä onko kukaan sanonut hänelle asiasta.
Minulle monet huomauttelevat asiasta. Ja itseänikin häiritsee. Kun näen muita ihmisiä, jotka puhuvat liikaa, huomaan, miten typerältä se näyttää! Minusta ihminen, joka osaa pitää suunsa myös kiinni, on paljon älykkäämmän tai järkevämmän oloinen.
Voiko tästä tavasta oppia pois? Puhun, juoruan (yleensä itsestäni), selittelen asioita useampaan kertaan jne. Siis, en valehtele tai puhu ohi suuni, vaan puheeni on kyllä hyväntahtoista, mutta silti se häiritsee, niin minua kuin varmasti läheisiänikin. Ja ei ole kiva saada palautetta; älä hölötä niin paljon, tai miksi sinä " kälätät" koko ajan jne. Se loukkaa minua tosi paljon, en ole tahallani kasvanut puheliaaksi, vaan enemmänkin syntynyt tällaiseksi. :(
Kommentit (4)
mut mun ongelma on pitää se pää kiinni tiettyjen ihmisten edessä. Tai siis sanon ennen kuin ajattelen ja yleensä pahasti. Pois se minusta. Kannattaa yrittää tavata joku vielä kovempi puhumaan, niin on hämmästyksestä pyörällään, ainakin jokusen hetken.
aina päätän että tällä kertaa en hölise, mutta sitten innostun jostain aiheesta ja unohdan koko päätöksen ja taas jälkikäteen mietin että hiljaakin ois voinu jossain välissä olla....