Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni taitaa saada provikkapalkkaisista myyntihommista potkut, myynti ei ole pariin kuukauteen kulkenut.

Vierailija
15.11.2007 |

Tämä on hänen unelma-ammattinsa, on ollut hommissa noin vuoden, ja alku lähti loistavasti käyntiin.

Osasyynä huonoon tulokseen olen minä, joka vaadin häntä viettämään enemmän aikaa kotona lasten kanssa.

Miten voin auttaa/tukea häntä?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies välttäisi potkut tekemällä pitkää päivää, niin kannattaa joustaa siksi aikaa, että se ehtii hakea uuden työn. On parempi hakea töitä, jos on hyvä työpaikka.

Luultavasti pelkkä pitkä päivä ei riitä, vaan työtä pitäisi tehdä ennen kaikkea tehokkaammin, jotta tulosta syntyisi. Tässä voit ehkä auttaa keskustelemalla. Myyntityössä työajan laatu on ratkaiseva juttu: kukaan ei kiitä, jos teet 14 h päivän etkä myy mitään, mutta jos kolmessa tunnissa myyt koko päivän kiintiön, niin kukaan ei perään huutele, missä lopun ajan vietät.

Jos myynti ei suju pitkistä päivistä huolimatta, on kaksi vaihtoehtoa. Joko miehesi on vielä niin uusi alalla, että hommaan pitää panostaa kunnolla ennen kuin se alkaa pyöriä - kontaktit muodostaa, rutiinit hioa - tai sitten myyntityö ei sittenkään ole ehkä juuri hänen alaansa. Ensimmäisessä vaihtoehdossa pulkkamäki saa täksi talveksi jäädä, toisessa vaihtoehdossa pitää ruveta rustaamaan hakemuksia.

Sanoit, että alussa homma sujui. Onko firmassa joku mekanismi, että käytetään hyväksi uusia tulokkaita, ja heitetään heidät sitten kohta ulos? Olivatko ne ekat hyvät kuukaudet jotenkin matalammalla palkalla? Siinä tapauksessa voi olla, että tosiasiat on tunnustettava ja lähdettävä itse. Eli työnhaku pitäisi aloittaa nyt.

Vierailija
22/25 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tämän, koska itse olen ollut toisessa näistä töissä. Niille, joilta homma sujuu, helppoa rahaa.

Oma mieheni tienaa bonuksineen n. 4000¿/kk korkeaa teknistä osaamista vaativissa tehtävissä, ja ylityötunteja tulee. Hyvä puoli on se, että töitä voi tehdä myös kotoa käsin esim. lasten nukkumaanmenon jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän hänelle tule vain varoitus.

Mutta jos todella haluat tukea, niin sinun on hyväksyttävä, että hän on paljon töissä. Erään lapsuudenkaverini isä oli erittäin hyvä automyyjä ja kaverini sanoi, että sen takia isä onkin aina poissa.

Vierailija
24/25 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen en voisi suostua. Sanoin että jos potkut tulee, toivon että seuraava ammatti vie vähemmän hänen aikaansa, lapset tarvitsevat isäänsä. Silti toivon että saa vielä mahdollisuuden, hän rakastaa työtänsä.

Ja kyllä, hänen alallaan pari huonoa kuukautta uudella myyjällä voi tarkoittaa potkuja.

ap

Vierailija
25/25 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin vaan, että ei ainakaan kannata tehdä töitä " orjapalkalla" ... Miten pitkää viikkoa hänen tulisi tehdä, jotta myynti olisi riittävä? Voiskohan tästä keskustella miehen työnantajan kanssa?