mieheni tienaa 3700e/kk, minä 1600e/kk kaikki mennee säästöön 0e! hupaisaa vai mitä?
Kommentit (23)
Itselleni käteen jää n. 1300e kuussa. Miehelle n. 4000e (veroprosentti 54%). Asumisesta maksetaan vain sähkö. Hoitomaksuja kahdesta lapsesta. Muita säännöllisiä laskuja on vain nettiliittymä (35e) ja mun ja lapsen puhelinlaskut (yht. 50e). Kerran vuodessa tv-lupa ja vakuutusmaksut. Mm. sanomalehdet, autoon liittyvät asiat, asunto, tietokone saadaan "suhteilla". En mielestäni tuhlaa. Vaatteita, sisustusjuttuja ym. ostan, kun tarvitaan (vähän kalliimpia tosin) ja ruokakaupassa en jaksa katsoa hintoja. Silti siis tuloista menee suurin osa. Mutta mä en silti jaksa sillä stressata. Se on vaan rahaa ja joka kuukausi tulee uutta!
Kaksi lasta. Tästä kun maksetaan kaikki juoksevat menot (lainanlyhennys 800e/kk), niin yleensä jää jotain 300e "yli" joka kuukausi. Se menee sitten vaatteisiin ym. käyttötarvikkeisiin. Laitetaan tällä hetkellä noin 80e joka kuukausi säästöön (50e + s-bonukset).
Rahatilanne helpottaa tietysti muutaman vuoden päästä kun on esim. auto maksettu pois. Sen jälkeen opintolainat ym.
3 lasta, 2 autoa ja omakotitalo.
Kuluja on kyllä melkoisesti, mutta kyllä aina jää ylimääräistäkin. Ei tosin säästetä ollenkaan.. Ostetaan se mitä tarvitaan ja joskus jotain mitä ei todellakaan tarvita. Reissataan muutaman kerran vuodessa.
Mä ainakin olen ihan tyytyväinen näihin tuloihin ja molemmilla hyvät työt (siis perheen kannalta hyvät, päivätyö)