Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä en tajua, miten pakastin sulatetaan??

Vierailija
20.07.2013 |

Kuulostan varmaan ihan avuttomalta, mutta tarkoitus on sulattaa pakastin, koska se on pieni ja sinne on kertynyt sitä jää-lumi juttua niin paljon, ettei kahta pakasterasiaakaan saa sinne päällekkäin! En ole ennen pakastinta sulatellut, mutta nyt 2 päivää sitten alkoi sekin projekti, olen pitänyt siis pakastimen ovea auki, mutta se ei sula.. On yhtä jäässä kun ennenkin?! Olenko nyt tehnyt ton homman ihan väärin? Töpseliäkään en oikein voi vetästä seinästä, kun siinä on jääkaappi samassa.. Te viisaammat, kertokaa miten pakastin sulatetaan??

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa osa ilkeitä kommentteja. Jokainen meistä on jokaikisen asian tehnyt joskus ekaa kertaa elämässään. Viisas on se, joka kysyy, eikä möhli. Elämä opettaa.

Ap:lle kiitos. Ja jos oliskin provo, niin so what?

Iloa päivään ja lisää kysymyksiä 😀

Vierailija
22/44 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa googlettaa oman laitteen tiedot, vähintäinkin maahantuojan sivuilta löytyy ohjeet juuri oman jääkaappipakastimen sulatukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="20.07.2013 klo 20:20"]

Ap:lla on paljon opittavaa, pakastin kannattaa sulattaa pakkasella, kun saa pakastimessa olevat tavarat ulos kylmään pakkaseen niin etteivät ala sulamaan.

Ei siinä sulatuksessa pitkään mene. Kun laittaa ruoat vaikka pesuvatiin niin että ovat toisiaan vasten, niin pysyvät jäässä.

Nämä helteet eivät jokatapauksessa ole paras hetki siihen. Hommaan menee kuitenkin helposti useampia tunteja kun pakastin pitää pestä ja kuivattaa. Jos minun olisi pakko nyt sulattaa jääkaappi ja pakastin niin laittaisin varmaankin muutaman vesipullon jäätymään ensin että saa tarpeeksi kylmää varastoitua. Pelkkä vati ei riitä vaan ne pitää saada myös eristettyä hyvin. Siihen voi käyttää vaikka kasan pyyhkeitä.

Ja sitten ap:lle vielä että kun laitat niitä kuumaa vettä sisältäviä kattiloita yms sinne pakastimeen nopeuttamaan sulatusta niin pidä ovi kiinni ettei se lämpö mene hukkaan :p. Ja vaihda vesi riittävän usein.

Vierailija
24/44 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on jääkaappi ja pakastin samassa, niin sitten sammutat koko systeemin.

Käytä kuitenkin elintarvikkeet ja pakasteet ensin pois mahdollisimman tarkkaan.

Pakasteet eivät säily sulatuksen ajan, eli niitä et pysty säilömään (ellei joku ota niitä omaan pakastimeensa sulatuksen ajaksi).

Jääkaapissa olevat ruoat saattavat säilyttää kylmälaukussa.

Eli siis.

1. Tyhjennät ensin jääkaapin ja pakastimen (ja laitat kylmälaukkuun).

2. Haet sitten kattiloita ja kippoja ja pyyhkeitä.

3. Sitten otat vaikka sen töpselin pois seinästä.

4. Seuraavaksi suojaat lattian pyyhkeillä ja asetat kattilat kipot sinne mihin sulanut vesi tippuu siirrät niitä tarvittaessa (jos vesi alkaa tippumaan eri kohtaan).

- Joissakin laitteissa vesi ohjautuu automaattisesti kaapin alaosaan josta se tulee letkua tai kourua pitkin pois (ja leviää lattialle jos et laita kippoa alle). Tätä kannattaa tarkkailla jos et tiedä onko omassa laitteessasi sellaista ominaisuutta.

Vierailija
25/44 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuommoinen ongelma voi hyvinkin tulla eteen jos ei ole koskaan sulattanut pakastinta.

Meillä on ollut vuosikaudet sellainen pakastin jota ei tarvitse sulattaa.

Omat teinit eivät ole koskaan nähneet pakastimen sulattamista ja voivat joutua selvittämään joskus opiskelijakämpässään miten se tapahtuu.

Vierailija
26/44 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sama ongelma! Jokaisessa aikaisemmassa asunnossa on ollut sellainen pakastin, jonka olen osannut sulattaa ihan helposti. Mutta nytpä en osaakaan. Kyseessä Cylindan jääkaappi-pakastin, jonka mallia en tiedä ja johon ei ole käyttöohjetta. Jääkaapin sisällä on 4 nappia, joista jääkaapin ja pakastimen lämpötilaa ilmeisesti säädetään, mutta en tiedä minkä logiikan mukaan ne toimivat. Kerran onnistuin muuttamaan jääkaapin lämpötilaa, kun olin aikani painellut noita nappeja, en vain tiedä itsekään miten tein sen. Nyt pitäisi sulattaa pakastin, mutta pelkään että aiheutan vain lisää ongelmia jos painelen noita nappeja tietämättä mitä teen.

Vierailija
27/44 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju, mutta olen ihan oikeasti kohdannut tämän ongelman :D Asuin aikoinaan kääpiöasunnossa, jossa jääkaappia (jossa oli siis myös pakastelokero) ei mahtunut siirtämään pois kolostaan, eikä töpseliin päässyt käsiksi sitä siirtämättä. Jääkaappi oli muutenkin ihmeellinen, eikä siinä ollut minkäänlaista nappulaa, josta virran olisi voinut katkaista. Ärsytti ihan sairaasti kun pakastelokeroon kertyi jäätä, eikä ollut mitään järkevää keinoa sulattaa sitä, kun se oli koko ajan päällä. Lopulta tungin koko lokeron täyteen astioita, joissa oli mahdollisimman kuumaa vettä, ja vaihdoin vähän väliä kuumempaa tilalle. Kyllä se siitä sitten lopulta suli, mutta jestas että oli ärsyttävää pyyhkiä sitä lokeroa puhtaaksi, kun rätti tarttui niihin seiniin, jotka olivat koko ajan siis tietysti jäätymässä uudelleen. Ei ollut kyllä loppuun asti suunniteltu tuota systeemiä.

Vierailija
28/44 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on sama ongelma! Jokaisessa aikaisemmassa asunnossa on ollut sellainen pakastin, jonka olen osannut sulattaa ihan helposti. Mutta nytpä en osaakaan. Kyseessä Cylindan jääkaappi-pakastin, jonka mallia en tiedä ja johon ei ole käyttöohjetta. Jääkaapin sisällä on 4 nappia, joista jääkaapin ja pakastimen lämpötilaa ilmeisesti säädetään, mutta en tiedä minkä logiikan mukaan ne toimivat. Kerran onnistuin muuttamaan jääkaapin lämpötilaa, kun olin aikani painellut noita nappeja, en vain tiedä itsekään miten tein sen. Nyt pitäisi sulattaa pakastin, mutta pelkään että aiheutan vain lisää ongelmia jos painelen noita nappeja tietämättä mitä teen.

Ota se virtajohto irti seinästä, niin ei tarvitse säädellä yhtään nappulaa.

En tiedä, onko laitteessa ollenkaan sellaista johtoa, jonka voi ottaa pois seinästä. Luulen, ettei ole, tai ehkä se sijaitsee laitteen takana, enkä pääse sinne, kun en pysty tuota rakkinetta siirtämään pois kolostaan.

Vierailija
29/44 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kai nuret opi jos ei uskalla kysy kun heti haukutaan.ei laitoshoitoa siihen tarvita vaan neuvomista.on kuitenki halua tehd työ,se on positiivista.ityli

Vierailija
30/44 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen 'valmistaminen' on helpompaa kuin pakastimen sulatus.

Vierailija
31/44 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katso missä kytkimet ovat, jossain on yleensä jonkinlainen lämpötilansäätönamikka tai jopa on/off -kytkin. Voi löytyä esim. jääkaapin yläreunasta. Väännä pakastin nollille HUONO OHJE! Kun mulla katkasee virran, sammuu myös jääkaappi. Sitäpaitsi monet ovat tosiaan samassa ja itsesulattavia.

Nopein konsti on laittaa ja vaihtaa kuumavesiastiaa siinä lokerossa ja irrottaa jääpalasia kun niitä tipahtelee. Sama jos on iso pakastin ja samassa jääkaapin kanssa, kuumavesiastiaa vaan...

Vierailija
32/44 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kait noin kaheleita olekaan??

Ai, sä oot siis syntynyt ohjekirja kainalossa, ja siinä on kaik elämässä vastaan tuleva?

Mulla esim ei ollut jääkaappia/pakastinta kuin vasta 35vuotiaana, en tarvinnut aiemmin. EN voinut tietää mitä pitää tehdä! Eikä kaikilla ole neuvojia.

Kannattaa olla viisastelematta.

Vierailija
33/44 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0/5

Google;)

Ole hiljaa kaikkitietävä

Vierailija
34/44 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas se, että olis kiva saada ne sulamisvedet helposti, mutta pakastimissa on aina se valumakouru ihan jaska ja vesi valuu minne milloinkin, ja pitää laittaa kylpypyyhettä alle jne.

Niin eikö niihin vois prkale kerralla suunnitella kunnollista sulamisveden poistoa kans?

Vierailija
35/44 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran vuodessa:) kirjoitti:

Töpseli irti seinästä. Se löytyy yläkaapista. Laita naru tms johtoon, ettei putoa, kun vedät kaapin ulos. Takaa on hyvä joskus imuroida ja pestä lattia roskista ja tomusta. Samalla kannattaa pyyhkiä seinät. Sama hellalla.

Suojaa lattia valuvasta vedestä. Laita kuumaa vettä kattilassa tms. pakastusosaan. Nopeuttaa. Jollakin puulastalla voi kevyesti koputella, kun sulaminen on käynnistynyt.

Rättiä ja moppia tarvitaan lattian kuivaamiseen.

Arkkupakastin on helpompi sulattaa. Ota kuumaa vettä ämpäriin ja valuta tyhjän pakastimen reunoille. Jää sulaa samalla. Veden voi kauhoa lyhytvartisella rikkalapiolla tai muulla. Mulla on sitä varten oma. Pakasteiden ulos roudaaminen on hikisin homma ja nuo kannattaa tehdä pakkasaikaan. Tai jos on umpijäässä. Itse sulatan joka talvi ne.

Ei muuten kaikilla ole pistorasia tai sun töpselis yläkaapissa vaan ihan voi olla siellä takana. Olen ollut viemässä laitteita kymmeniin koteihin.

Vierailija
36/44 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran vuodessa:) kirjoitti:

Töpseli irti seinästä. Se löytyy yläkaapista. Laita naru tms johtoon, ettei putoa, kun vedät kaapin ulos. Takaa on hyvä joskus imuroida ja pestä lattia roskista ja tomusta. Samalla kannattaa pyyhkiä seinät. Sama hellalla.

Suojaa lattia valuvasta vedestä. Laita kuumaa vettä kattilassa tms. pakastusosaan. Nopeuttaa. Jollakin puulastalla voi kevyesti koputella, kun sulaminen on käynnistynyt.

Rättiä ja moppia tarvitaan lattian kuivaamiseen.

Arkkupakastin on helpompi sulattaa. Ota kuumaa vettä ämpäriin ja valuta tyhjän pakastimen reunoille. Jää sulaa samalla. Veden voi kauhoa lyhytvartisella rikkalapiolla tai muulla. Mulla on sitä varten oma. Pakasteiden ulos roudaaminen on hikisin homma ja nuo kannattaa tehdä pakkasaikaan. Tai jos on umpijäässä. Itse sulatan joka talvi ne.

Ei muuten kaikilla ole pistorasia tai sun töpselis yläkaapissa vaan ihan vo

se on sitten omaa hölmöytä, jollei siirrä sitä pistorasiaa paikkaan josta sen töpselin saa irti ihan ilman koko koneen siirtoa. Onhan tuo jo paloturvallisuus kysymyskin. Usein  paloja jotka alkaa kylmälaitteista ja olisi ensisijaisen tärkeää se pistoke irroittaa heti kun huomaa

Vierailija
37/44 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on surkein provo hetkeen. Ap nauraa partaansa teille jotka lähtee mukaan tähän. Ei mene mulle läpi. Sori siitä.

Näköjään toisen palstan kun pistivät maksulliseksi ni tänne kertyi näitä typeriä aloituksia tekeviä ja jengi menee täysillä mukana. 

Vierailija
38/44 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsen 'valmistaminen' on helpompaa kuin pakastimen sulatus.

Ja mukavampaa

Vierailija
39/44 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on surkein provo hetkeen. Ap nauraa partaansa teille jotka lähtee mukaan tähän. Ei mene mulle läpi. Sori siitä.

Näköjään toisen palstan kun pistivät maksulliseksi ni tänne kertyi näitä typeriä aloituksia tekeviä ja jengi menee täysillä mukana. 

Onhan tää aloitus kymmenen vuoden takaa.

Vierailija
40/44 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä aloitus tuli jo 10 vuotta sitten, mutta näköjään menee läpi edelleen ja jengi täysillä mukana. Mikä palsta meni silloin maksulliseksi?

Halusiko joku todistaa tämän nostolla, että näitä älyttömiä ketjuja oli jo silloin eivätkä ole uusi ilmiö?