Mä en tajua, miten pakastin sulatetaan??
Kuulostan varmaan ihan avuttomalta, mutta tarkoitus on sulattaa pakastin, koska se on pieni ja sinne on kertynyt sitä jää-lumi juttua niin paljon, ettei kahta pakasterasiaakaan saa sinne päällekkäin! En ole ennen pakastinta sulatellut, mutta nyt 2 päivää sitten alkoi sekin projekti, olen pitänyt siis pakastimen ovea auki, mutta se ei sula.. On yhtä jäässä kun ennenkin?! Olenko nyt tehnyt ton homman ihan väärin? Töpseliäkään en oikein voi vetästä seinästä, kun siinä on jääkaappi samassa.. Te viisaammat, kertokaa miten pakastin sulatetaan??
Kommentit (44)
Tälläset hommat kannattaa ajottaa silloin tehtäväksi, kun massu on täynnä ja jääkaapissakin pelkkä valo. Toki syksy ja ilmojen kylmemeninen auttaa, että saa mahdolliset jääkaappi ruoat ulos siksi aikaa kun on viitisen astetta plussaa tai talven paukkupakkasilla pakastimen tuotteet ulos kun on - 18 paikkeilla.
Vierailija kirjoitti:
siis yrität sulattaa jääkaapin pakastelokoeroa???
jos olet tosissasi niin kyllä, koko jääkaappi täytyy sammuttaa sulatuksen ajaksi, ei se muuten sula, ei ihme että kuuraa kertyy jos pidä pakastinlokeroa auki... huoh..
siirrä ruuat ja pakasteet vaikka kylmälaukkuun, luutua lämpimällä luutulla jääkaappi puhtaaksi ja anna ovien olla auki, varmista ettei vesi valu lattialla, laita vaikka iso pyyhe keräämään tippuvaa vettä, pikku lokero sulaa muutamassa tunnissa ja voi sitä vaikka hiustenkuivaimella nopeuttaa sitä sulamista. kun kaikki jää ja kuura on sulaneet, pyyhi lokero ja jääkaappi kuivaksi ja laita pistoke takaisin jolloin jääkaappi ja pakastin alkavat taas kylmetä. laita sitten ruuat ja pakasteet takaisin. kannattaa edes kerran vuodessa tyhjentää ja puhdistaa jääkaappi ja pakastin..
Jos pakastimelle on oma kompressori niin jääkaappipuolta ei tarvitse sammuttaa. Silloin pitäisi löytyä kaksi lämpötilasäädintä.
Minulla oli ainakin sen verran idioottimainen jääkaappi edellisessä kämpässä, ettei ollut kuin yksi virtanappi ja yksi säätönamiska koko höskälle. Joten jos pakastimen halusi sulattaa, niin joutui sammuttaa koko kaapin.
Jos on ok-talo niin pihalle nuotio ja pakastin siihen tai kerrostalossa kosanilla sulattelee mutta ikkunat auki, muovinkäty on karmea. Kyllä sulaa !