Mä en enää jaksa. Taas tuli hylkäävä päätös koulutuksesta :( ov
Olen jo viisi kertaa hakenut lähihoitaja koulutukseen ja joka kerta on tullut kielteinen päätös. Ekalla kerralla en päässyt sen takia, että koulutus olikin pk-pohjainen eikä yo-pohjainen nuorten koulutus. Tänä vuonna olen hakenut jo kolme kertaa ja kaksi kertaa olen kysynyt tuloksista, viime kevään testeistä sain muistaakseni kolmosen ja tämän syksyn testeistä nelosen, joten en tiedä missä mättää.
Tämä on ollut unelmani lapsesta asti ja en todellakaan tiedä, että viitsinkö enää hakea, kun en mä kuitenkaan pääse. Tällä kertaa mahdollisuudet päästä koulutukseen oli n. 50/50, kun aikaisemmin koulutukseen on päässyt 1/3 osa porukasta.
Mulla ei ole mitään koulutusta. Lukion jälkeen pidin vapaa vuoden ja hoidin isääni äitini apuna (=isäni kuoli syöpään) ja sen jälkeen olen ollut töissä (neljässä eri perheessä lastenhoitajana, puhelinmyyjänä, mainostenjakajana sekä työharjoittelussa päiväkodissa). Nyt olen ollut vuoden yhtä soittoa työttömänä.
Kommentit (43)
Ethän siinä mitään häviä. Ja varmasti hoitsuna saisit lastenhoitajan töitä, mutta olihan siellä amk:ssa kuitenkin joku vieläkin parempi(?) vaihtoehto sulle just tyyliin sosionomi. Aina kannattaa yrittää!
PPH-hoitajaksi en voi ruveta, koska asun pienehkössä yksiössä. Tuotakin vaihtoehtoa olen pitkään ja hartaasti miettinyt.
Ei ole rikosrekisteriä.
Ja edelliselle, joka taas soittaa suutaan. L-O-P-E-T-A jo, eiköhän se sun pointtis ole jo tullut ties kuinka monta kertaa esille.
Kummastippas ne perheet jättivät mun hoiviin mm. puoli vuotiaan vauvan (kyseessä oli yrittäjäperhe).
Silloin, kun itse kävin samat testaukset läpi, niin niitä testejä olisi saanut vielä erikseenkin sieltä kysyä tarkemmin, jos ei esim. olisi päässyt koulutukseen. Niissä papereissa on varmaankin jotain tietoa, mihin voisit ottaa yhteyttä ja pyytää tarkempaa selostusta, missä meni vikaan tms.?
Kuten sanoin ekassa viestissäni, kysyin tuloksista = niitä ei saa soittamalla sinne vaan ne pitää tilata. Ja jos tulos on se 1 vai mikä se nyt oli (siis se ettei sovellu ollenkaan alalle), niin sitten siinä on tarkempi selvitys tms.
Ja mulla nuo tulokset ovat olleet sellaiset, että todellakin sovellun alalle.
LTO:ssa on sama juttu -> ammattikorkeakoulu.
Helsinki puolestaan, en usko, että siellä kaikki pääsee..
Kaikkea olen yrittänyt keksiä, mutta en tiedä miksi ei sulla onnaa.
Mites työ päiväkotiapulaisena? Olet yksinasuva, ehkä voisit työn perässä muuttaakin?
Hei! Mä pääsin aikoinaan perushoitajaksi samoilla keskiarvoillakuin sinä. Täällä meilläpäin (Rauma) koulutetaan tietääkseni myös aikuiskoulutskeskuksessa lähihoitajaksi. Olen myös kuullut, että lähäriksi voi opiskella monimuotokoulutuksena, vai mikä se nyt on kun ollaan koululla vaan muutama päivä kuussa ja loput tentitään, Yksi tuttava opiskelee tällätavoin - eikä takuulla sovellu lähihoitajaksi : /. Taitaa testit olla " rikki" . Uskoisin, että susta tulisi hyvä hoitaja esim isäsi hoitaminen on taatusti kasvattanut empatiakykyä ja muita alalla tarvittavia avuja. Voi olla että pääsisit muulle " linjalle" lähihoitajakoulussa, luulen, että lastenhoitopuoli on yliarvostettu ja tosi suosittu.
Sinun asemassa menisin työkkäriin ammatinvalintaohjaukseen. Voihan olla, että lähihoitajakoulutus ei ole sinun juttusi. Ehkä onkin " tarkoitus" että et pääse sinne. Kun yksi ovi sulkeutuu, niin toinen avautuu. Pitää vain löytää se...
Itse en tehnyt päivääkään perushoitajan töitä. Jo koulutuksessa näin että en halua vuodeosastolle ja kotisairaanhoitoon, mistä pidin kovasti, ei otettu kuin sairaanhoitajia. Nyt teen ihan jotain muuta ja kouluttauduinkin eri allalle...
Minäkään en enää tiedä, missä mättää. Ehkä ne kaikki muut on sitten mua parempia :(
Ryhmäkeskustelut on aina mennyt hyvin, en ole istunut tuppisuuna, mutta en myöskään ole ollut koko ajan äänessä. Psykan haastattelut on kanssa menneet ihan hyvin, vaikka nuo eivät ole kysyneetkään oikein mitään, pelkästään raapustaneet niihin papereihinsa jotain ja kysyneet pari hassua kysymystä.
Ekalla kerralla hain siis nuorisopuolelle ja neljä kertaa olen hakenut aikuiskoulutukseen (joista yksi kerta oli työkkärin työvoimakoulutukseen). Tällä kerralla koulutuksia alkoi kaksi (päivä ja iltakoulutus) ja hain päivään, joka oli yllätys, yllätys se suositumpi. Iltaryhmään oli vähemmän hakijoita ja siihen oli jopa pidennetty hakuaika.
täälläpäin jää todella moni ulkopuolelle, ja varsinkin heikohkoilla lukiopapereilla. AMK:n pisterajat nousevat tosi korkealle ja lähihoitajiksikin riittää lukion käyneitä sitten enemmän kuin tarpeeksi.
Itse aloitin lähihoitajaopiskeluni monimuotokoulutuksena muualla ja jatkoin sitten " tavallisena" koulutuksena Helsingissä. Monimuotokoulutushan on ihan samaa opiskelua, mutta opiskeluun sisältyy paljon itseopiskelua kotoa käsin, esseitä yms. ja koulua on vain silloin tällöin koulussa, näin ainakin ensimmäisenä vuotena. Työssäoppimiset tietysti ihan normaalisti, niinkuin tavallisessakin opiskelussa. T. 38
ylioppilaalla (muka vielä äikästä c) mättää näin pahoin oikeinkirjoitus?
Ikävä kyllä en usko ainakaan siihen, että olisit yo. Muutenkin kyllä pidän provona, että joku suomalainen ei pääsisi lähihoitsuksi.
Vierailija:
ylioppilaalla (muka vielä äikästä c) mättää näin pahoin oikeinkirjoitus?
Ikävä kyllä en usko ainakaan siihen, että olisit yo. Muutenkin kyllä pidän provona, että joku suomalainen ei pääsisi lähihoitsuksi.
Yo olen, vuosimallia 2002 (kävin lukion neljässä vuodessa). Ja voi, voi, jos en nyt viitsi kirjoittaa täyttä kirjakieltä jossain hiton nettipalstalla, missä ei muutenkaan kukaan käytä kirjakieltä.
Miten niin sitä on noin vaikea uskoa, että lähihoitajaksi ei todellakaan pääse tosta noin vaan sormia napsauttamalla. Kaikissa paikoissa, kun ei ala viittä eri ryhmää..
jos oikeasti osaa oikeinkirjoituksen ja kirjakielen, ei tee näin paljoa virheitä kuin sinä. En minäkään ala mokiani korjailla, mutta siltikin täällä näkee hyväntasoisia (siis kielellisesti, muusta tasosta aina voi keskustella) kirjoituksia, joista huomaa heti, että kirjoittajalla on suomi hallussa. Sekin taas on eri juttu, tarviiko lähihoitsu täydellistä suomea. Ihmettelinkin vain sitä, miten sinun tasoisesi kirjoittaja muka sai c:n. Aika vähällä taitaa c irrota. Minun mielestäni kieli tulee selkärangasta, ja sinulla on hyvin alkeellisiakin yhdyssanavirheitä.
tuollaista kieltä kuin sinä nyt, joten selityksesi ei kyllä päde pätkääkään. Miksi joku erikseen näkisi noin paljon vaivaa kirjoittaakseen noin kehnosti??
Sain peruskoulussa joka kerta äikästä 8-10, mutta lukiossa sain pelkästään 7 tai kasin, koska tuo opettaja suosi jotain oppilaita. Voi, voi, mua ei todellakaan huvita tarkastaa jokaista tekstiä ettei siellä vaan ole, hui kauhistus, virheitä ettei tollaset hiton rouva täydellisyys vedä herneitä nenään. TÄMÄ on keskustelupalsta, jos et sattunut tietämään.
Jos ei tarvitse uskoa, että olen yo, niin anna olla. Miksi pitää pahoittaa toisen mieli? Miksi pitää olla noin helvetin ilkeä? Mikä sua mättää?
joten miten ihmeessä et sitten osaa edes niitä?
Töitä riittää! Siihen asti vaikka kun pääset kouluun tai teet oman lapsen...
Sen jälkeen voit ryhtyä pph:ksi.