Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en enää jaksa. Taas tuli hylkäävä päätös koulutuksesta :( ov

Vierailija
13.11.2007 |

Olen jo viisi kertaa hakenut lähihoitaja koulutukseen ja joka kerta on tullut kielteinen päätös. Ekalla kerralla en päässyt sen takia, että koulutus olikin pk-pohjainen eikä yo-pohjainen nuorten koulutus. Tänä vuonna olen hakenut jo kolme kertaa ja kaksi kertaa olen kysynyt tuloksista, viime kevään testeistä sain muistaakseni kolmosen ja tämän syksyn testeistä nelosen, joten en tiedä missä mättää.

Tämä on ollut unelmani lapsesta asti ja en todellakaan tiedä, että viitsinkö enää hakea, kun en mä kuitenkaan pääse. Tällä kertaa mahdollisuudet päästä koulutukseen oli n. 50/50, kun aikaisemmin koulutukseen on päässyt 1/3 osa porukasta.

Mulla ei ole mitään koulutusta. Lukion jälkeen pidin vapaa vuoden ja hoidin isääni äitini apuna (=isäni kuoli syöpään) ja sen jälkeen olen ollut töissä (neljässä eri perheessä lastenhoitajana, puhelinmyyjänä, mainostenjakajana sekä työharjoittelussa päiväkodissa). Nyt olen ollut vuoden yhtä soittoa työttömänä.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinnehän tungetaan kaikki, jos eivät muualle kelpaa. Tän on pakko olla provo.

Vierailija
2/43 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko olla jotakin pahasti vialla ihmisessä jos ei lähihoitajaksi opiskelemaankaan pääse...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse enää hakisi, voit tehdä vapaaehtoistyötä hoitoalalla ja ihmisten parissa. Opiskelisin ihan jotain muuta.

T. lastenhoitaja ja sosiaaliohjaaja (ja kaduttaa, että hakeuduin alalle)

Vierailija
4/43 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te ette tiedä paskaakaa. Ihan tiedoksenne vaan, että lähihoitaja koulutus on suosittu ala ja jos hakijoita on vaikkapa 120 ja ainoastaan 18 pääsee sisälle ja " alalle soveltuvia" on vaikkapa 60, niin mistäköhän voi johtua ettei pääse????

Kolmonen, en viitsi mainita paikkakuntaa. Asun E-Suomessa, suht isossa kaupungissa.

Vierailija
5/43 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en yhtään ihmettele, ettet selviä.

Vierailija
6/43 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä teidän kaupungeissa kaikki mahdolliset kusipäätkin pääsevät koulutukseen. Taidatte asua jossain pohjoisen takahikiällä...

Ja voi, voi, jos sä kasi et saanut selvää mun tekstistä.

Vierailija
7/43 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikeasti haluat päästä koulutukseen, kohenna kielitaitoasi. Nyt annat itsestäsi täysin moukan vaikutelman.

Vierailija
8/43 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korota yo-tutkinnon keskiarvoa tms.

Mutta oikeasti ei lähihoitajan ammatti voi olla kenenkään aikuisen kutsumusammatti. Olet kuitenkin jo 20-21?

Vierailija
9/43 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos joku muu ala olisi sinulle parempi? Eikö ole mitään muuta, mistä voisit innostua?

Nykyään on kaikenlaisia oppisopimuskoulutuksia yms. Tai jospa alat miettiä vaihtoehtona myös perinteisesti miehisiä aloja. Niissä on sellainenkin kiva puoli, että palkkataso on yleensä huimasti parempi kuin " naisten aloilla" .

Teet toki mitä teet, mutta sinuna kävisin keskustelemassa työkkärin ammattipykologin kanssa vahvuuksistasi ja mahdollisuuksista. Työelämä tulee vielä sinua tarvitsemaan!

Vierailija
10/43 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä et sitten todellakaan taida soveltua alalla.

Vierailija
11/43 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikki sun viat ja vaivat, minkälaista työtä lähihoitajana luulet pystyväsi tekemään?

Vierailija
12/43 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

valitettavasti niistä vain välittyy myös asenne ja tyyli (tai lähinnä alatyyli). EN haluaisi sinun tavallasi puhuvaa ihmistä esimerkiksi oman isoäitini hoitajaksi tai asperger-lapseni avustajaksi. En ihmettele, että et ole päässyt koulutukseen.

Vierailija
13/43 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos sinne on kerta niin vaikea päästä, sinne ei varmaan ekana oteta kielitaidotonta hutiloivaa moukkaa? Edes lähihoitaja-koulutukseen.

12

Vierailija
14/43 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 25v.

Olen vahtinut lapsia yhdeksän vuotiaasta ja olen käynyt joskus yläasteaikoina MLL:n lastenhoitaja kurssin. Samoin olen käynyt 4H:n vanhuspalvelu koulutuksen joskus lukion ekalla muistaakseni.

Lukion päästötodistuksen keskiarvo oli 7.8 ja sain yo-kokeista: reaali C, äikkä C, ruotsi A (jäi parin pisteen päähän B:stä), englanti B (jäi kahden pisteen päähän C:stä).

Ja kyllä vaan, tämä on ollut unelma pikku lapsesta asti, olen aina halunnut lastenhoitajaksi, en miksikään muuksi.

Vierailija
15/43 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta narkit yms elämänsyrjässä vaivoin kiinni olevat ihmiset juuri pääsevätkin koulutuksiin. Heille usein ihan räätälöidään koulutuksia mm. lähihoitajaksi.

Tekee todella hyvää alan imagolle...

Ihan normikansalainen joutuu hakeutumaan koulutuksiin ihan tavallisista pääsykokeista.

Ap, kannattaa hakeutua muulle alalle. Koulutuksia riittää. Käy työkkärissä ammatinvalintatestissä.

Vierailija
16/43 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka sättii nyt jopa itseään. En todellakaan ihmettele, miksei päässyt...

Mikä lääkitys sinulla on?

Vierailija
17/43 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mitä jos joku muu ala olisi sinulle parempi? Eikö ole mitään muuta, mistä voisit innostua?

Nykyään on kaikenlaisia oppisopimuskoulutuksia yms. Tai jospa alat miettiä vaihtoehtona myös perinteisesti miehisiä aloja. Niissä on sellainenkin kiva puoli, että palkkataso on yleensä huimasti parempi kuin " naisten aloilla" .

Teet toki mitä teet, mutta sinuna kävisin keskustelemassa työkkärin ammattipykologin kanssa vahvuuksistasi ja mahdollisuuksista. Työelämä tulee vielä sinua tarvitsemaan!

Meidän kaupungissa on todella vaikea saada oppisopimuspaikkaa, kysyin joskus ja sain sellaisen vastauksen, että turhaan haet. Muilla aloilla se voisi olla mahdollista, mutta ei lähihoitaja.

En ole kiinnostunut mistään muusta alasta, en ole koskaan ollut kiinnostunut.

Jotenkin tuntuu, ettei musta ole mihinkään ja turhaan mä enää haen, kun kuitenkin tulee hylkäävä päätös.

Vierailija
18/43 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

joka sättii nyt jopa itseään. En todellakaan ihmettele, miksei päässyt...

Mikä lääkitys sinulla on?

Ihan turhaan te haukutte siellä. Kyllä mä jo itsekkin tiedän, ettei musta ole mihinkään. Ei ole koskaan ollut eikä koskaan tule olemaan.

Vierailija
19/43 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa pääsisit ammattikorkeakouluun helpommin, kun on toi lukiokin käytynä. Tai oliko se amk:ssa sosionomi joka pystyi niitä lastenhoitajan hommia tehdä. No joka tapauksessa mikset suoraan pyri vähän " ylemmäs" ?

Vierailija
20/43 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jospa pääsisit ammattikorkeakouluun helpommin, kun on toi lukiokin käytynä. Tai oliko se amk:ssa sosionomi joka pystyi niitä lastenhoitajan hommia tehdä. No joka tapauksessa mikset suoraan pyri vähän " ylemmäs" ?

Sairaanhoitajan ammatti ei sinänsä kiinnosta, vuorotyön takia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä