Normaalipainoinen mies-lihava vaimo
Kävin äsken paikallisessa kauppakeskuksessa. Näin siellä pariskunnan, jossa nainen oli hyvin näkyvästi ylipainoinen (käveli raskaasti, hengitti suu auki) ja mies oli normaalipainoinen, urheilullisen näköinen. Nainen oli pukeutunut mustaan telttaan, kuten senkokoiset usein ovat (tai vaihtoehtoisesti liian tiukkoihin vaatteisiin). Mies ilmiselvästi häpesi vaimoaan, katseli maahan ja käveli vähän taaempana. Olen itsekin ylipainoinen (en tosin kovin paljoa) ja kysyisinkin: miehet, häpeättekö lihavia vaimojanne ja naiset, häpeättekö lihavia miehiänne?
Kommentit (120)
mutta totta on että siihen pystyy. omadta itsestään se tietysti tulee se halu liikkumaan. paitsi olisi kivaa myös saada tukea kumppanilta. mutta se ei ole niinkään välttämätöntä.
Vaimoni oli tutustuessamme BMI30. Itselläni oli tuolloin 21 ja nykyään 22. Eli hänelle on tullut painoa yli puolet lisää, eikä hän kyllä ole ollut vuosiin puoleensavetävä.
Persoona on muuttunut matkalla niin paljon, että ero on hyvin mahdollisesti vielä lopulta edessä. Hän ei halua tehdä asialle mitään. Olen yrittänyt kannustaa parhaani mukaan, mutta ei siitä ole apua ollut.
En minä häntä häpeä, mutta hänen piittaamattomuuttaan inhoan.
Menin naimisiin hoikan miehen kanssa (itse olen hoikka), joka lihoi aivan "huomaamatta" 25 kiloa. Päätti itse laihduttaa ja onnistuikin saamaan kaiken pois. Näin jatkui useita vuosia, kunnes rupesi napostelemaan hirveästi ollessaan hetken työttömänä. Painoa kertyi lyhyessä ajassa 15 kiloa. Tein selväksi, että olomuoto ei miellytä. Olin tottunut sopusuhtaiseen mieheen enkä jaksanut isoa mahaa enää katsella. Hävetti sellainen pulloposki. Mies aloitti laihduttamaan ja 10 kiloa on jo lähtenyt.
Oma paino +2 kg ajasta ennen raskauksia. Mutta olen edelleen hoikka, BMI 19, joten lisääkin voisi tulla.
Lihavat on maailman parhaita selittelijöitä. Lääkkeet, sairaus, suru, kiire, kaikki tekosyitä. Jotenkin on vaan kiva käpertyä siihen omaan lihavuuteen ja syödä lisää. Kun kerran olen lihava, niin väliäkös sillä, jos lihon lisää.
Miksi miehet valittavat, mutta eivät lähde suhteesta jos ei miellytä? Jokainen on vastuussa omasta onnellisuudestaan.
Nyt vähän selkärankaa miehet ja irti huonosta suhteesta. Ei se naisen vika ole jos et ole tyytyväinen.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2013 klo 16:25"]
Vaimoni oli tutustuessamme BMI30. Itselläni oli tuolloin 21 ja nykyään 22. Eli hänelle on tullut painoa yli puolet lisää, eikä hän kyllä ole ollut vuosiin puoleensavetävä.
Persoona on muuttunut matkalla niin paljon, että ero on hyvin mahdollisesti vielä lopulta edessä. Hän ei halua tehdä asialle mitään. Olen yrittänyt kannustaa parhaani mukaan, mutta ei siitä ole apua ollut.
[/quote]
Tämä foorumi ei kestä suurempi tai pienempi kuin merkkejä. Teksti kuului näin ennen kuin se muuttui käsittämättömästi matkalla:
Vaimoni oli tutustuessamme BMI alle 20, nykyisin yli 30. Itselläni oli tuolloin 21 ja nykyään 22. Eli hänelle on tullut painoa yli puolet lisää, eikä hän kyllä ole ollut vuosiin puoleensavetävä.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2013 klo 16:30"]
Miksi miehet valittavat, mutta eivät lähde suhteesta jos ei miellytä? Jokainen on vastuussa omasta onnellisuudestaan.
Nyt vähän selkärankaa miehet ja irti huonosta suhteesta. Ei se naisen vika ole jos et ole tyytyväinen.
[/quote]
Meillä on 5-vuotias lapsi, muuten olisin näissä olosuhteissa jo eronnut. Vaikea kysymys kumpi on pienelle lapselle vaikeampaa. Jos ei ole rajuja riitoja ja lasta kuitenkin monta kertaa päivässä halitaan, ei pieni lapsi luultavasti aisti ettei vanhemmillansa ole lainkaan todellista läheisyyttä tai seksiä. Tuntuisi hyvin itsekkäältä erota aikana jolloin lapsi on pieni ja vaatii huolenpitoa. Kai eroaminen kuitenkin on se maan tapa.
Mä rakastuin nyt ylipainoiseen mieheen. Hän on minusta maailman ihanin ihminen ja todella komea, MUTTA kieltämättä on alkanut pelottaa kaikki ylipainosta aiheutuvat sairaudet. :( En halua menettää häntä liian nuorena. Kyllähän sairaudet iskevät kaikenpainoisiin ihmisiin, mutta painoon ja terveelliseen ruokavalioon voisi niin helposti vaikuttaa. En kuitenkaan uskalla hänelle nalkuttaa asiasta, koska en halua hänen ajattelevan, että haluaisin hänen laihduttavan ulkonäön takia, tai että jotenkin häpeilisin häntä siksi. Inhottava tilanne. :(
[quote author="Vierailija" time="05.07.2013 klo 16:39"]
[/quote]
Meillä on 5-vuotias lapsi, muuten olisin näissä olosuhteissa jo eronnut. Vaikea kysymys kumpi on pienelle lapselle vaikeampaa. Jos ei ole rajuja riitoja ja lasta kuitenkin monta kertaa päivässä halitaan, ei pieni lapsi luultavasti aisti ettei vanhemmillansa ole lainkaan todellista läheisyyttä tai seksiä. Tuntuisi hyvin itsekkäältä erota aikana jolloin lapsi on pieni ja vaatii huolenpitoa. Kai eroaminen kuitenkin on se maan tapa.
[/quote]
Lapsi kärsii enemmän jos vanhemmat eivät ole onnellisia. Olet vain laiska ja pelkäät jääväsi yksin. Lapsella ei ole mitään merkitystä jos löytäisit uuden upean suhteen. Nämä on nähty :D Eli otapas vastuu omasta elämästäsi äläkä sössötä paskaa.
Mitä_pinnallista_paskaa.
Palataanpas asiaan 30 vuoden kuluttua kun olette kaikki laihuuden ihannoijat kurttuisia luuskia. Jos saatte saman takaisin minkä annatte kuka teitä silloin rakastaa?
[quote author="Vierailija" time="05.07.2013 klo 16:26"]
Menin naimisiin hoikan miehen kanssa (itse olen hoikka), joka lihoi aivan "huomaamatta" 25 kiloa. Päätti itse laihduttaa ja onnistuikin saamaan kaiken pois. Näin jatkui useita vuosia, kunnes rupesi napostelemaan hirveästi ollessaan hetken työttömänä. Painoa kertyi lyhyessä ajassa 15 kiloa. Tein selväksi, että olomuoto ei miellytä. Olin tottunut sopusuhtaiseen mieheen enkä jaksanut isoa mahaa enää katsella. Hävetti sellainen pulloposki. Mies aloitti laihduttamaan ja 10 kiloa on jo lähtenyt.
Oma paino +2 kg ajasta ennen raskauksia. Mutta olen edelleen hoikka, BMI 19, joten lisääkin voisi tulla.
[/quote]
Terveessä suhteessa toimii noin. Meillä jos edes kerran parissa kolmessa kuukaudessa mainitsin, että pitäisi laihduttaa ja liikkua, liikunta jäi väliin sitäkin helpommin ja jäätelöä meni kiukkuun että tuosta mainitsin. Painoa tuli hänellä lisää vajaa 60% alkuperäiseen. Häntä ei motivoi parisuhteen paraneminen tekemään asialle mitään. Tai riski siitä että parisuhde loppuu jos ei tee. Mutta ei sekään toimi ettei asiasta mainitse, sillä ei hän silti ala sille mitään tekemään. Jätski, keksit ja karkit maistuvat. Kuulemma helpottavat oloa, ja elämässä ei ole mitään mieltä ilman niitä.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2013 klo 16:44"]
Mitä_pinnallista_paskaa.
Palataanpas asiaan 30 vuoden kuluttua kun olette kaikki laihuuden ihannoijat kurttuisia luuskia. Jos saatte saman takaisin minkä annatte kuka teitä silloin rakastaa?
[/quote]
Onko käynyt mielessä että ihminen saattaa muuttua painonnousun myötä merkittävästi?
Jos seksi ja läheisyys loppuvat kun läskiä ei haluta, hormoonitoiminta sekaisin, ja samalla kun läski syyttää syömisestään muita perheenjäseniä syyttää hän kaikesta muustakin pian muita. Löhöää vain tietokoneen tai sohvan ääressä ja on hapan. Kun vuosi 7 tai 15 vaihtuu kalenteriin tuota hapanta naamaa, on selvää että idiootti on se joka on katsellut sitä niin pitkään.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2013 klo 16:43"] [quote author="Vierailija" time="05.07.2013 klo 16:39"]
[/quote] Lapsi kärsii enemmän jos vanhemmat eivät ole onnellisia. Olet vain laiska ja pelkäät jääväsi yksin. Lapsella ei ole mitään merkitystä jos löytäisit uuden upean suhteen. Nämä on nähty :D Eli otapas vastuu omasta elämästäsi äläkä sössötä paskaa. [/quote]
Periaatteessa olen samaa mieltä, mutta kun lapsi ei ole aivan terve ja vaatii yhtä sun toista mitä normaalin terveen lapsen onnellisesti saaneet eivät ehkä voi käsittää kun ei ole omalle kohdalle osunut. Arki ei ole lähelläkään normaalia. Tarkemmin en ala tätä ruotimaan, mutta ei tästä ole aivan helppoa vastuullisen kaikota takavasemmalle.
En kyllä pelkää jääväni yksin, ei ole kovin paljon riskitekijöitä siihen suuntaan.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2013 klo 16:17"]
se kuuluu siihen näin että jos kundi ei kohtele oikein, voi hävetä valitsemaansa naista, ei inspiroi naista vaan kritisoi ainoastaan, näin se liittyy keskusteluun. rahoista viis, mutta siis ei edes kehu. niin onkohan kiin helppoa laihduttaa vauvakilot.
[/quote]
Opettele kirjoittamaan ja käyttämään isoja alkukirjaimia tai mene muualle sönkkäämään noita ihan kummallisia juttujasi. Ei sun teksteistä saa edes selvää, kun höpiset jotain ihan random kundi-juttuja.
Argh, jälleen uusi lihavien selittelyketju käynnissä.
[/quote]
Eikö parisuhde ole molempien vastuulla? Kyllä on se on lihoneen vika, jos puoliso ei ole tyytyväinen. Monet eivät ihan heti lähde parisuhteesta juuri sen takia, että toivovat sen LÄSKIN puolison ottavan itseään niskasta kiinni ja tajuavan tilanteen. Se ettei huolehdi itsestään ulkonäöllisesti JA vielä tärkeämmin omasta terveydestään, on täydellistä välinpitämättömyyttä puolisoa kohtaan. Sellasiako pitäisi vielä kädestä pidellä ja päähän taputtaa "hyvä hyvä, kun söit itsesi henkisesti ja fyysisesti rammaksi".
[quote author="Vierailija" time="05.07.2013 klo 16:58"]
[quote author="Vierailija" time="05.07.2013 klo 16:43"] [quote author="Vierailija" time="05.07.2013 klo 16:39"]
[/quote] Lapsi kärsii enemmän jos vanhemmat eivät ole onnellisia. Olet vain laiska ja pelkäät jääväsi yksin. Lapsella ei ole mitään merkitystä jos löytäisit uuden upean suhteen. Nämä on nähty :D Eli otapas vastuu omasta elämästäsi äläkä sössötä paskaa. [/quote]
Periaatteessa olen samaa mieltä, mutta kun lapsi ei ole aivan terve ja vaatii yhtä sun toista mitä normaalin terveen lapsen onnellisesti saaneet eivät ehkä voi käsittää kun ei ole omalle kohdalle osunut. Arki ei ole lähelläkään normaalia. Tarkemmin en ala tätä ruotimaan, mutta ei tästä ole aivan helppoa vastuullisen kaikota takavasemmalle.
En kyllä pelkää jääväni yksin, ei ole kovin paljon riskitekijöitä siihen suuntaan.
[/quote]
Tekosyitä.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2013 klo 16:44"]
Mitä_pinnallista_paskaa.
[/quote]
No sinä olet kuollut lihavuuden aiheuttamisiin verisuonitukoksiin ja diabetekseen. Me kurttuset käydään tuomassa teidän leveille haudoille kukkia.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2013 klo 16:59"]
[quote author="Vierailija" time="05.07.2013 klo 16:17"]
se kuuluu siihen näin että jos kundi ei kohtele oikein, voi hävetä valitsemaansa naista, ei inspiroi naista vaan kritisoi ainoastaan, näin se liittyy keskusteluun. rahoista viis, mutta siis ei edes kehu. niin onkohan kiin helppoa laihduttaa vauvakilot.
[/quote]
Opettele kirjoittamaan ja käyttämään isoja alkukirjaimia tai mene muualle sönkkäämään noita ihan kummallisia juttujasi. Ei sun teksteistä saa edes selvää, kun höpiset jotain ihan random kundi-juttuja.
[/quote]
Kieltämättä mulla tuli tämän henkilön kirjoitustyylistä mieleen tilanne, jossa odottelet junaa ja yhtäkkiä jostain tulee joku tärähtäneen oloinen tyyppi selittämään jotain tällaista. Ei mitään tolkkua tuossa tajunnanvirrassa.