Normaalipainoinen mies-lihava vaimo
Kävin äsken paikallisessa kauppakeskuksessa. Näin siellä pariskunnan, jossa nainen oli hyvin näkyvästi ylipainoinen (käveli raskaasti, hengitti suu auki) ja mies oli normaalipainoinen, urheilullisen näköinen. Nainen oli pukeutunut mustaan telttaan, kuten senkokoiset usein ovat (tai vaihtoehtoisesti liian tiukkoihin vaatteisiin). Mies ilmiselvästi häpesi vaimoaan, katseli maahan ja käveli vähän taaempana. Olen itsekin ylipainoinen (en tosin kovin paljoa) ja kysyisinkin: miehet, häpeättekö lihavia vaimojanne ja naiset, häpeättekö lihavia miehiänne?
Kommentit (120)
Mun mieheni on suoraan sanonut heikkona hetkenään humalassa, että en ole enää niin haluttava kuin ennen lapsia ja 23 kg sitten. Mutta en välitä. Jos se lähtee lihavuuden takia menemään,ei se ollut sitten mun arvoinen. Kuten joku tuolla edellä kirjoitti, syöminen on niin ihanaa! :D
[quote author="Vierailija" time="05.07.2013 klo 13:50"]
Hei ihan oikeasti, älkää käyttäkö ja lisäksi opettako ja viljelkö lapsillenne mitään lihava tai läski-sanoja, jopa jenkkikouluissa sana (fat) on kielletty, ja siksi koulukiusaamista ei esiinnykään yhtä paljon kuin täällä Suomessa.
[/quote]
Eikö joku lääkäri juuri vähän aikaa sitten sanonut, että miksi pitää hyssytellä, jos joku on LIHAVA ja sitä sanaa pitäisi reippaasti käyttää oikeasti LIHAVISTA ihmisistä. Oma 50kg ylipainoinen tätini ei koskaan sanonut olevansa lihava vaan aina sanoi vain että on "tätä massaa". Niin, eli rasvaa, jota sanotaan myös läskiksi.
Ymmärrän, että lapsi ei voi sille mitään mitä vanhemmat syöttävät paskaa, mutta aikuiset ihmiset tekevät valinnan joka kerta itse kun mättävät kitusiinsa levyn suklaata 1,5l limua välipalaksi.
Olen aiemmin ollut sitä mieltä, että ihan kauheaa, jos mies esim. sanoisi ettei halua vaimoaan, jolla on tullut 20kg ylimääräistä. Nykyään olen eri mieltä, koska oma mieheni pitää itsestään huolta, jotta näyttäisi minun silmissäni hyvältä oman terveytensä lisäksi ja antaa minulle aikaa mahdollisuuden huolehtia itsestäni lapsista huolimatta. Kyllä se alkuun vaati itsekuria, kun ei sallikaan "pikku" herkkuja ja pullakahveja itselleen pitkin päivää, mutta kevyt olo ja tieto siitä, että on syönyt terveellisesti ovat paljon parempia.
Ja kyllä, häpeäisin miestäni, jos hän pelkästään syömällä lihottaisi itsensä muodottomaksi ja sama olisi toisin päin. Sairaudet ovat eri asia, mutta en uskoa, että sellaisia 150kg lihavia on sairauksia takia ihan kauhean montaa.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2013 klo 14:08"]
Nää on varmaan niitä miehiä, jotka odottaa, että vaimo itsekseen kaunistuu lasten kanssa kotona, kun mies käy kuntoilemassa mutta ei voi koskaan hoitaa lapsia, että vaimo pääsisi kuntoilemaan.
[/quote]
Pelkällä syömisellä pääsee jo aika pitkälle. Kuntoilu kiinteyttää siihen päälle kivasti. Mutta tietysti puolison, joka haluaa kumppanistaan hoikemman tulee tarjota hänelle mahdollisuus myös liikkumiseen. Tämän toisen puoliskon tulee myös osata vaatia tuota aikaa itselleen eikä olettaa, että toinen sitoo lenkkarit ja kultatuolissa kantaa lenkkipolulle.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2013 klo 14:03"]
Joo kaikki ihmiset ovat kauniita, mutta kaikkien ihmisten kanssa ei tarvitse yrittää orgasmia. Oma puolisoni ihastutti erityisesti siron kaulansa vuoksi, rakastin hänen vyötäröään, kevyttä liikkumista, naisellisuutta. Hän oli upein nainein mitä olin missään nähnyt.
No niin, sama nainen, sama ihana tyyppi, reilut 15 kiloa lisää ja ulkonäkö on kuin imusolmuketulehduksessa. En halua häntä enää. Kun tartun häntä vyötäröstä, en erota läskimakkaraa rinnasta. Löllyvää löysää on vaan liikaa.
En voi sille mitään, mutta tunnen häpeää hänen tilastaan. AP:n kysymys on napakymppi. Se on väärä tunne ja inhoan että tunnen niin. Mutta mitä mä tunteilleni mahdan?
[/quote]
En oikein ymmärrä miten 15 kg voi tehdä niin valtaisan eron, ihmiset ehkä lihovat eri tavalla. Itse olen 20 kg lihavampi kuin 10 vuotta sitten, mutta siitä huolimatta ostan vaatteeni yhä normaalikokoisten liikkeistä ja näytän kutakuinkin normaalilta. Mahaa haluaisin pois ja yritän parhaillani laihduttaa, mutta miehistä mielenkiintoa olen saanut osakseni kaiken aikaa. Olen tosi tiukkaa lihaa eli missään ei hölly, moni 10 kg kevyempi näyttää lihavammalta. Elämäntapani on kyllä aktiivinen, liikun paljon ja käyn salilla, mutta mikään lihaskimppu en ole. Olen 166 cm/ 82 kg. Mitkä ovat vaimosi mitat? Mielenkiinnosta kysyn, ehkä haluan lähinnä tietää mitä sinä pidät vastenmielisen lihavana.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2013 klo 14:35"]
jos häpeilee niin se on oma häpeä. joko eroaa/ jos puoliso haluaa laihtua hyvä kumppani voi stimuloida siihen/näkee omassa kumppanissa sen tärkeän kauneuden miksi rakadtui ja päätti oerustaa perheen. yleensä ei se paino tekee suhteesta laimean ja tylsän, vaan se että yleisemmin kundi alkaa pitämään naista ja sen kauneutta itsestäänselvyytenä. kodin hoidossa ei auteta, kauneutta pidetään itsestäänselvyytenä naiselle ei tehdä komplementteja ei kukkia ei järjestetä mitään kivaa yhdessäoloa vaikka ennen pyysi edes leffaan, kun lapset tulee niin nainen usein jää siihen melkein yksin, kundi näkee vain ne liikakilot. montako kertaa ne vaimonsa liukakiloistavalittelijat yllätti vaimonsa ainakin 2 kertaa viikossa kokkaamalla ja hoitamalla lapset koko päivän tai pesemällä lattiat ja pyykit, sitten vielä annetaan vaimolle 50 euroa ja sanotaan meme kulta ostamaan itsellesi jotain pientä? joo jos yritätte tehdä näin ja yllättää positiivisesti niin puolison virkeys nousee kummasti.
[/quote]
No kuinka moni hoikan miehen vaimo kehuu, yllättää ja antaa setelin kouraan että osta kulta itellesi jotain kivaa? Miksi noikin asiat pitää tehdä naisille valmiiksi? Kyllä aikuisen ihmisen pitää ottaa vastuu siitä mitä lappaa suustaan sisään!
Eri asia jos mies ei suostu hoitamaan lapsia jonka johdosta nainen ei pääse liikkumaan, toki silloinkin voi jumpata kotona ja katsoa mitä syö. En usko että naisensa kiloja kauhisteleva mies olisi pahoillaan jos vaimo ilmoittaisi että alkaa tästedes käymään 3-4 kertaa viikossa salilla tai lenkillä, päinvastoin. Mutta kukaan ei ole niin taitava selittelijä kuin pullukka.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2013 klo 14:57"]
En oikein ymmärrä miten 15 kg voi tehdä niin valtaisan eron, ihmiset ehkä lihovat eri tavalla. Itse olen 20 kg lihavampi kuin 10 vuotta sitten, mutta siitä huolimatta ostan vaatteeni yhä normaalikokoisten liikkeistä ja näytän kutakuinkin normaalilta. Mahaa haluaisin pois ja yritän parhaillani laihduttaa, mutta miehistä mielenkiintoa olen saanut osakseni kaiken aikaa. Olen tosi tiukkaa lihaa eli missään ei hölly, moni 10 kg kevyempi näyttää lihavammalta. Elämäntapani on kyllä aktiivinen, liikun paljon ja käyn salilla, mutta mikään lihaskimppu en ole. Olen 166 cm/ 82 kg. Mitkä ovat vaimosi mitat? Mielenkiinnosta kysyn, ehkä haluan lähinnä tietää mitä sinä pidät vastenmielisen lihavana.
[/quote]
Ei kiloilla ole väliä, sillä vartalot ovat niin erilaisia ja lihasmassa ja rasvan määrä ja paikat joihin se tulee vaihtelevat niin valtavasti eri ihmisillä. Mutta vaimoni oli normaalipainoinen ehkä 65kg/170cm, rasvaprosentti oli jotain 25. Ne lisäkilot ovat vain kaikki tulleet pahimpiin paikkoihin pelkkänä läskinä ja siksi pieni kilomuutos on dramaattinen. Kävi ns. ladygagat.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2013 klo 13:50"]
Hei ihan oikeasti, älkää käyttäkö ja lisäksi opettako ja viljelkö lapsillenne mitään lihava tai läski-sanoja, jopa jenkkikouluissa sana (fat) on kielletty, ja siksi koulukiusaamista ei esiinnykään yhtä paljon kuin täällä Suomessa.
[/quote]
Bimbo-ratkaisu ongelmaan. Ongelma on ratkaistu, kun siitä ei enää saa puhua :-). Vähän niin kuin se vaatteeton keisari. Hyvä ottaa muuten mallia tässä asiassa maailman läskeimmät kakarat tuottavalta koulujärjestelmältä.
Tässä siis Lady gaga 15 kiloa yli haluttavan kropan: http://www.examiner.com/article/the-fat-lady-gaga-sings
[quote author="Vierailija" time="05.07.2013 klo 14:47"]
Mun mieheni on suoraan sanonut heikkona hetkenään humalassa, että en ole enää niin haluttava kuin ennen lapsia ja 23 kg sitten. Mutta en välitä. Jos se lähtee lihavuuden takia menemään,ei se ollut sitten mun arvoinen. Kuten joku tuolla edellä kirjoitti, syöminen on niin ihanaa! :D
[/quote]
Onko syöminen ihanampaa kuin toimiva parisuhde?
Jos mieheni nyt lihoaisi runsaasti liian syömisen ja/tai urheilemattomuuden vuoksi, niin kyllä suhteemme varmasti kärsisi. Jotta hän muuttisi ruokaa mättäväksi sohvaperunaksi, hänen luonteensa pitäisi muuttua radikaalisti. Hän ei siis tavallaan enää olisi minun mieheni, eli se henkilö, johon vuosikymmen sitten rakastuin ja jota nykyisinkin kovasti rakastan
Meillä mies laihtui vuodessa n. 15 kg ja näyttää tänä päivänä tosi hyvältä. Hän vain tarkkailee syömisiään sen verran, että itselleni tulee aina välillä syyllinen olo, kun herkuttelen itsekseni tai lapsen kanssa. Tuntuu, että minunkin pitäisi laihtua, jotten painaisi kohta enemmän kuin hän. Jostain syystä ajatus, että painaisin miestäni enemmän, on kamala.
Haluaisin olla n. 10 kg kevyempi. En käy vaa'alla, joten edes tiedä tarkkaa painoani. Laihtumiselle tuntuu olevan aina joku typerä este. Todellinen syy on se, etten pysty tai halua olla ilman herkkuja. Suklaa, karkki, pulla ja jätski tuntuu olevan mulle liian tärkeitä.
Minä olen tuollaisessa parisuhteessa: mieheni sporttinen, hoikka ja lihaksikas, minä 40 kg ylipainoinen. Todella helppoa ihmisten tuomita, kun eivät tiedä taustoja. Mutta se ei ole meitä koskaan haitannut, me ollaan ihan oikeasti onnellisia yhdessä.
Kun me tavattiin ja rakastuttiin, olin normaalipainoinen ja kaunis nuori nainen. Pari vuotta seurusteltuamme mieheni joutui vakavaan onnettomuuteen ja joutui opettelemaan kävelemisen ja monet muut taidot uusiksi. Minä tein parhaani tukeakseni häntä. Onneksi mieheni kuntoutui lähes ennalleen, mutta olisin ehdottomasti pysynyt hänen tukenaan vaikka niin ei olisikaan käynyt.
Meni useampi vuosi kun minun eräs läheinen ja rakas ihminen teki itsemurhan. Hänen kotoaan löytyi viesti, jossa syytti minua tästä. Minun koko maailma kaatui, masennuin ja en keksinyt mitään muuta tapaa lohduttaa itseäni kuin ruoka. Söin järkyttävät määrät ruokaa, ihan sama mitä se oli, niin minä söin. Tästä on nyt pari vuotta ja vasta nyt alan pääsemään jaloilleni asian suhteen. Mieheni on koko tämän ajan pysynyt rinnallani, vaikka olen fyysisesti eri ihminen, pitkän aikaa henkisestikin masennuksen takia ja vaikka olemme saaneet samanlaisia katseita, kuin Ap. tälle toiselle pariskunnalle antoi.
Sattuu katsoa itseäni peiliin, sattuu jos näen vanhoja kuvia ja sattuu kun ihmiset tuijottaa. Syömiset olen saanut kuntoon, syön terveellisesti ja hyvin. Liikunnan harrastaminen on inhottavaa, sillä tuntuu, että ihmiset tuijottaa, mutta alan hiljalleen tottua siihen. Haluan päästä takaisin normaaliin kuntoon ja nauttia taas elämästä, vaikka se välillä on vaikeaa.
Älkää tuomitko, sillä ette tiedä mitä siinä on taustalla.
Olen samaa mieltä tuosta jenkkien lihava-sanan kiellosta. Kyseisessä maassa kun tuntuu olevan sääntö, että ollaan todella lihavia ja tuollaiset sanojen kieltämiset ruokkivat tällaista lihavuuskulttuuria. Läski-sana on ruma haukkumasana, lihava on laihan vastakohta.
Kyllä jokainen on vastuussa omasta lihavuudestaan. Ja nuo lihaksikkaat painavat luultavasti ymmärtävät, että ketjussa puhutaan läskeistä, ei bodareista. Itse olin lasten jälkeen lihava kunnes aloin laihduttaa ruokavaliolla ja heilutella kahvakuuulaa kotona. Laihduin vuoden aikana 22 kg pienillä muutoksilla, ilman kituutusta ja ilman miehen rahabonuksia tai lastenhoitoa raskaan päivän päälle. Katseltiin tuossa filmejä muutaman vuoden takaa ja kysyin mieheltä, mitä hän ajatteli lihavuudestani. Kakistellen hän myönsi, että en ollut silloin niin kivan näköinen, mutta hän minut tuntien tiesi, etten itse viihdy kauaa sen näköisenä. Hän myönsi myös sen, että jos joku kiva nainen vaikka töistä olisi alkanut vikitellä, hänen olisi ollut helpompi langeta kuin nyt, kun olen terveen näköinen ja itsetuntoni on kunnossa.
naisen pitäisi antaa kundille? niin ei moni sitä teekköän koska kautta aikojen kundit kuluttaa rahaa naiseensa. kundin kuuluu hommata talo minne tuo uuden vaimonsa, ja ansaita riittävästi rahaa elättääkseen perheensä.
nykyään kundit pääsee niin helpolla että nainen maksaa puolet asuntokustannuksista ja muuta. ja mitä arvostaako kundit? useammat vaan pilattiin niin että eivät tunne velvollisuuttaan edes maksaa naisensa drinkin. naiset kasvattakaamme poikamme tietämään että naiselle avataan ovet, naista ei lyödä, naista kunnioitetaan, naisen puolesta maksetaan ravintolassa. kun kerran ne vuokratkin puoleksi. kukaan ei pakota kundia olemaan suhteessa naisen kanssa, jos ei voi käyttäytyä oikean uroksen tavoin, naista kunnioittaen ja tietäen että kyllä naisen kuuluu saada sitä pientä erityisjohtelus. vielä venäläiset kundit onneksi osaa yään ei tietysti ksikki mutta jotkut.
eikä kyse ole rahaboonuksista. vaan siitä että kundi huomioi naisensa, ja käyttäytyy naisensa kanssa uroksen tavoin. mikä oli se jenkkien viisas uros joka sanoo että oikea kundi jos kiinnostuu naisesta niin hänen KUULUU tavoitella, suojata, kustantaa. en muista hänen nimeään mutta GOOGLATKAA
3 P, PROCEED, PROTECT, PROVIDE.
jenkkimies tietää.
suomalaisille kundeille jotka ei luule että pitäisi maksaa naisensa drinkit/ valittaa naisensa muuttuneesta painosta ja käyttäytymisestä, olisi hyödyllistä katsoa peiliin mitä itse tekee inspiroidakseen naisensa, ja olisi hyödyllistä googlettaa PROCEED, PROTECT, PROVIDE. jenkkimiehen viisaat sanat.
Ja miten nämä edelliset viestit liittyvät lihavuuteen tai laihuuteen tai ylipäätään mihinkään?
en häpeä. mieheni on 30 kiloa ylipainoinen ja oma painoindeksini on alipainon rajoilla. menin naimisiin miehen kanssa hänen luonteensa takia, en siksi, että olisin saanut näyttelykappaleen.
num 54, 55, 56, itse kyllä en ikinä laskenut monta kertaa maksoin ruoka ynm kulut ja annoin rahaa kun kundi tuhlasi omansa enkä pyytänyt takaisin, eli pointtini ei ollut ollenkaan se että nyt lypsetään kundi ja näin. pointtini oli ihan muu. että uros tietäisi kuinka Naista kohdellaan. jos et tykkää niin lähde, jos jäät, kohtele oikein. ja näin se on, naisen kuuluu saada erityiskohtelua rahaasioissa myös. vaikkei se aina näin mennyt ennen eikä nyt. saan mä haaveilla.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2013 klo 14:40"]
[/quote]
No sovitaan että mä olen tyhmä. Mutta en mä saa itseäni tuntemaan toisin. Siro kaula on muuttunut miesmäiseksi tukevaksi niskaksi. Vyötärö on muuttunut pulleaksi tasapaksumahaksi. Good bye uuma.
Vaimoni kävi ison leikkauksen läpi, josta jäi isot leikkausarvet. Ne eivät muuttaneet hänen haluttavuuttaan silmissäni yhtään, olen kiitollinen että hän selvisi ja voi elää normaalia elämää.
Mutta kiloja en kestä. Hän tuntuu miemäiseltä ison kroppansa kanssa. Mulla ei ole mitään homoja vastaan, mutta miehet eivät yksinkertaisesti kiinnosta minua seksuaalisesti. Vähän sama kuin noi manboobsit tuolla ylempänä. en ollenkaan ihmettele, että tuollainen mies ei himota vaimoaan.
Sitä voi yrittää suhtautua ja pinnistellä ja uskotella itselleen kaikenlaista, mutta en mä ihan oikeasti osaa itseäni syyttää siitä että läski on mulle turn off. Ja okei, 15 kiloa on mun arvio. Ei naisen täydy olla mikään fitness-malli, tykkään kurveista. Se on kuitenkin eri asia kuin tursuilu.
[/quote]
Samassa veneessä, ymmärrän sinua täysin. Mies 42 v.