Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Saako lastasi sanoa tuhmaksi hoidossa? Entä ottaa kasvoista kiinni kun toruu?

Vierailija
13.11.2007 |

itse olen torumisesta ihan samaa mieltä, lapseni teki tyhmästi tänään, mutta se, että häntä sanottiin tuhmaksi ja otettiin kasvoista kiinni torumisen aikana oli minusta väärin.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tais mennä perille kuitenkin. Mun lapselle saa ainakin tehdä noin. Miksi ei saisi?

Vierailija
2/32 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä ole toisen lasta kasvoista kiinni koskaan pitänyt saati tuhmaksi sanonut. Minusta vaan se ei ole asiallista.

t. ap joka on lapsia työkseen hoitanut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvoista ei kaiketi tarvitse ottaa kiinni muuten kuin silloin, jos lapsi ei katso torujaan päin. Silloin hyvä ottaa kasvoista hellästi, mutta päättäväisesti kiinni.

Tuhmaksi pitää tietysti sanoa, jos siihen hyvä syy.

Haloo, jos kasvatatte lapsistanne ns pullamössöä, joudutte (tai lapsenne joutuu) myöhemmin todellisiin ongelmiin.

Vierailija
4/32 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäpä se ero..

Vierailija
5/32 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn myös että mitä luulet,tuntuuko nyt potkitusta kivalta?Ja tietty anteeks pyynnöt

Vierailija
6/32 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä sen taas näkee, pullamössöä.

Vierailija
7/32 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvoista kiinni ottaminen menettelee, mieluummin kyllä kiinni esim hartiasta. Monet lapset muuten kuuntelee paremmin silloin kun eivät katso silmiin

Vierailija
8/32 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kasvoihin tarvinnut tarttua koskaan eikä tuhmaksi ketään sanoa.

Jäin vaan miettimään. Sikäli torumisen aihetta oli ja hyvä kun puututtiin jäin vaan tuota tapaa miettimään kun se oli lapselleni uusi tapa ja myös minulle.

Lapsi on pienten ryhmässä.

ap

Vierailija
9/32 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei saa sanoa että aina sä oot tuhma tms

Vierailija
10/32 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joenkin tuntuu, että ihmiset kasvattaa nykyään lapsiaan kirjojen ja teorioiden mukaan. Kaikki teoriat ei toimi käytännössä, muistakaa se. Ei millään alalla!

Maalaisjärkeä on sallittua (suositeltavaa) käyttää. Lapsi ei mene rikki siitä, jos häntä toruu aiheesta ja opettaa katsomaan ihmisiä silmiin (kohtaamaan tekonsa).

Vierailija
11/32 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teko voi olla tuhmaa ja kiellettyä, mutta lasta ei silti tarvitse leimata. Kasvoista voi pitää kiinni mutta minäkin luulen että lapsi kuuntelee paremmin jos ei katso silmiin.

Vierailija
12/32 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kysyn myös että mitä luulet,tuntuuko nyt potkitusta kivalta?Ja tietty anteeks pyynnöt

Vierailija
13/32 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen sijaan teko on

Vierailija
14/32 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos lasta toistuvasti sanotaan tuhmaksi, hän alkaa käyttäytymään yhä enemmän tuhmasti. Eli kyllä niillä sanoilla vaan n merkitystä. Lukekaapa muutama kirja aiheesta, tätä on oikeasti tutkittu niin ei tartte av- puheisiin uskoa

Vierailija
15/32 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei haloo, maalaisjärkeä kehiin nyt.

Vierailija
16/32 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

HArtioista olen ja sylissä olen pitänyt ja aina minua on kuunneltu.

Joten on ihan käytäntöäkin, teorian lisäksi.

ap

Vierailija
17/32 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

t:23

Vierailija
18/32 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niillä,jotka ei osaa oikeita konsteja

Vierailija
19/32 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulle on sanottu jonkun typerän teon jälkeen, että olenpa tuhma, en ole ajatellut, että olen aina tuhma.

Ei lapset ole niiiiiiiiiiiiiiin tyhmiä mitä te ajattelette.

Vierailija
20/32 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahvistaa sitä omaa identiteettiä oikeaan suuntaan. Eli jos haluat vahvistaa jotain käytöstä, tee siitä lapsen ominaisuus, teki kiltisti, sanot olitpa kiltti. Jos et halua että käytös voimistuu, älä tee siitä lapsen ominaisuutta eli teki tuhmasti, sanot että teitpä tuhmasti (eikä olitpa tuhma).