Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua! Mies varannut pöydän Chez Dominiquesta...

Vierailija
05.12.2007 |

Tunnustan heti kärkeen olevani ihan tavistyyppi, joka on käynyt syömässä lähinnä Chico' sissa, Coloradossa, Santa Fe:ssa ym. En siis missään hienostoravintolassa ole ollut koskaan.

Nyt sitten mies päätti yllättää ja on siis varannut meille pöydän Chez Dominiquesta. Kävin ravintolan kotisivuilla ja voi luoja... Miten niitä ruokia edes syödään? Miten tuonne pitäisi pukeutua?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asu siisti, muttei mikään juhlapuku tarvitse olla. Suorat housut ja paita tai toppi ja sisäkengät.

Vierailija
2/26 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kade...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain jakkupuku -tyyppistä asua ajattelin. Hiukan business -koodin tyyliin. Varaus on kuitenkin klo 16, joten juhlapuku/iltapuku tuntuisi ehkä liioitellulta.

Vierailija
4/26 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä ruokailuvälineillä jotka laitetaan katteeseen. Siellä on ammattilaisia, tarjoilijalta voi kysyä jos on epäselvää joku asia tai hovimestarilta.

Nolompaa on se jos syö ravut kuorineen kuin jos kysyisi miten tämä ruokalaji syödään.

Siisti asu. Ei kuitenkaan ylipukeutumista. Toki jos on itsenäisyyspäivänä ruokailu niin ei kai voine liian hienosti pukeutua.

Ja ruokalistalta tilatessaan voi kysyä ruokalajeista mitä ne sisältää - tarjoilijan/hovin tulee osata kertoa.

Hienosti se menee tsemppiä !

Vierailija
5/26 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta klo 16 on aika outo aika syödä hienossa ravintolassa...

Vierailija
6/26 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä se on ja miten se pitäisi syödä. Pääsääntöhän aina on käyttää uloimpia aterimia, jos kattauksessa on useita.

Vierailija
7/26 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet käy esim. ennen teatteria. Todennäköisesti ei ole turhan täyttäkään, mikä ehkä loisi aplle vielä lisää paineita.

Vierailija
8/26 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedät varmaan perussäännöt, aloita uloimmista aterimista jne. Jos tilaatte " hankalaa" ruokaa, sano reilusti ettet ole enne syönyt sellaista ja miten aterimia käyetään.

Ja mitä itse katsoin, niin kyllä iso osa netin listassa olevista oli ihan tavallisia ruokia, jotka syödään ihan veitsellä ja haarukalla.

Vierailija
9/26 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vrmaan jos mulle sanottas että käytä sitten leivoshaarukkaa äläkä pikkulusikalla syö

Vierailija
10/26 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun ei tarvitse teeskennellä tai miellyttää ketään, tehän olette maksavia asiakkaita.

Ja tällä en tietenkään tarkoita sitä, ettei siistiin ulkomuotoon ja hillityn kohteliaaseen käytökseen tarvitsisi kiinnittää huomiota. :-) Vaan että ko. ravintolan henkilökunta ja muut asiakkaat ovat ihan tavallisia ihmisiä eikä gourmettius tee heistä mitenkään pelottavia.

Vierailija
11/26 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hienostoraflassakin sattuu mokia, ystävän käydessä aika pahakin sellainen, en viitsi tarkemmin kertoa ;-).

Eli siistiä vaatetta ja raflaavat asusteet ja ystävällinen käytös, niin ei kukaan voi olla nokkava ;-)

Vierailija
12/26 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ei kun se kuuluu tarjoilijan tehtäviin kertoa tarkasti kustakin ruokalajista. Ja se kertoo ne jutut halusit tai et.

Vierailija
13/26 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuon tyyppisiin aikoihin, ei ole yhtään outoa.

Vierailija:

mutta klo 16 on aika outo aika syödä hienossa ravintolassa...

Vierailija
14/26 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten kaikki pöytätavat olen

Vierailija
15/26 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kai ruokapöytään noin vähissä vaatteissa.

Vierailija
16/26 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä kun ei ole kaikki ihan pottu ja pihvi linjaa, että heti päälle päin näkisi mitä lautasella on.

Vierailija
17/26 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitten älä, vaan nauti vain hyvästä ruuasta.

Äitini tuttava opasti minua kerran kun olin teini, että jos et tiedä, mitä tehdä, sävellä ja näytä itsevarmalta

Vierailija
18/26 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kyllä alkoi epäilyttämään tuo klo 16. Ei siksi, että se olisi outo aika, vaan siksi, että onkohan loppuillallekin suunnitteilla jotain?!

AP

Vierailija
19/26 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käytiin Chez Dominiquessa syömässä pari-kolme vuotta sitten ja lasku alku-pää-jälkiruoka-viini -illallisesta 250¿/2hlö.

Paljoa halvemmalla siellä ei kaksi ihmistä syö. Tai no, jos viinin jättää niin sitten vähän..;)

Vierailija
20/26 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos on erikoisempi juttu, kertovat myös miten syödään.