Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Toukotuhisijat vk 46**

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti ainakin sen verran tulla kommentoimaan että meillä on vauvojen sykkeet olleet ihan päinvastaiset " mitä kuuluisi" (heh!). Pojilla molemmilla oli koko ajan yli 150 ja tytöllä aina alle 140. Voisiko tuosta luoda sitten oman kaavan ainakin meille? ;) Lääkärineuvolassahan meidän ipanan syke oli 170 eli tosi korkea mutta lääkäri sanoi että hidastuu siitä pian (alkuvaiheessa on kuulemma syke korkea). Saa nähdä mitä on sitten seuraavalla kerralla, ja milloin lie seuraava kerta on? Neuvolassa sanoivat että rv15-17 olisi seuraava käynti mutta pakko ei ole mennä jos olo on hyvä. Odottelen että jos liikkeet alkaisivat tuntua niin sitten ei tarvitsisi mennä kuulostelemaan sitä sykettäkään oman mielenrauhan takia.

Mutta poikaa jotenkin odotan, ts. vaikeaa olisi kuvitella että meidän perheen valtasuhteet tasoittuisivat. Näen itseni miesvaltaisessa perheessä, liekö johtuu vaan siitä kun niin pitkään niin oli. Mutta poikaa ajattelin odottavani viimeksikin, en voinut kuvitellakaan että joskus voisin tytön saada (unessa tosin näin tytön) ja eipä tuo meidän 1v9kk ipana kovin pojalta näytä :) Saa nähdä kumpi sieltä tulee, nimi olisi valmiina tytölle mutta pojan nimestä ei ole mitään hajua. Kaikki sopivat poikanimet on jo käytetty kun kaksi poikaa jo on...

Pitäisi alkaa valmistelemaan pikkuhiljaa esikoisen synttäreitäkin, jos vaikka oma olo alkaakin menemään vähemmän energiseksi niin ei jäisi poika vaille kunnon kemuja. Kavereitakin kun on listannut hirveät määrät, alkaa 5v täyttävällä olla jo niin omat kuviot että äiti on ihan ihmeissään :) Synttäreihin on aikaa vielä reilu kuukausi mutta juhlat järjestetään aina joulukuun puolenvälin kieppeillä, eli korkea aikakin alkaa edes suunnittelemaan :D

Shelley rv12+

Vierailija
22/34 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tänne kirjoittanut kuin kerran ja siitäkin on jo aikaa. Meillä oli muutto ja netti ei toiminut viiteen viikkoon! Hui.. Koitin käydä lukemassa kaikki vanhat viikkopinot läpi, olipas hommaa.. :)

Tosi harmi että vieläkin oli pudonnut porukkaa pois:(

Onko täällä muita " pieniä odottajia" ? Minä olen 161cm ja lähtöpaino oli 45kg, nyt on tullut 2,2kg lisää. Niin sitä mietin, että onko teillä muilla jo masut kasvaneet??? Jotenkin tuntuu että kaikilla muilla kasvaa mahat paitsi mulla.. Ihan pienen pieni pömppö on alavatsalla paitsi sitten iltaisin kun on koko päivän syönyt niin turvonnut on koko maha. Minulla kyllä on ilmeisesti kohtu taaksepäin kallellaan, eikös sekin vaikuta asiaan? Kyllä siellä kuitenkin elämää on, toissapäivänä oli viimeksi neuvola ja sydänäänet kuului, piiiitkän etsiskelyn jälkeen.

Minä olen jo käynyt kaksi kertaa neuvolassa, yhden neuvolalääkärissä ja kaksi kertaa ultrassa (kävin yksityisellä varhaisultrassa). Ja silti tuntuu että käyntejä on liian harvoin, nyt kun ei itse vielä tunne liikkeitä niin on pieni huoli sydämellä koko ajan. Onneksi seuraava neuvola on jo vajaa kahden viikon päästä, kun minulla hemoglobiini vain 97 :/

Kertokaa muutkin masujenne kasvusta!

Lennu + tiitiäinen rv 15+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, pariin päivään ei ole tarvinnut oksentaa! Paha olo on kyllä jatkuvasti, mutta keskiviikkona sain syötyä lämpimän aterian! Painoa on tippunut semmoinen alta kolme kiloa. Ehtii se vielä nousta, kun suklaati alkaa taas maistumaan.

Lennu: Toi on tosi jännä juttu. Mun pikkusisko on myös pienikokoinen ja masukin oli pieni ihan loppuun asti. Melkein loppuun käytti tavallisia housujakin. Naisen logiikkaani ei mahdu se, että jos ihminen on pieni ja hoikka, niin masu on pienempi. Luulisi, että se siinä tapauksessa näkyy helpommin. Naisen logiikka ei päde kaikkeen...

Minäkin olen muutamana päivänä tuntenut vähän selvemmin liikkeitä, mikä on tosi hyvä juttu. Olen semmoinen pannari-pirre, että jatkuvasti pelkään vauvelin puolesta. Hertta, joka on nyt 1,9-v, syntyi keisarillisella hätäsektiolla istukan osittaisen irtoamisen vuoksi ja loppuhuipennus oli vähän pelottava. Saapa nähdä pääsenkö nyt synnytyspuuhiin... Onni ja Helmi tulivat silloin alakautta, vaikka Onni oli perätilassa. Eli olen kokenut kaksosten alatiesynnytyksen joista toinen oli oikein ja toinen väärin päin sekä hätäsektion. Tällä kierroksella taitaa siis olla kokemusta kävi miten kävi! Olisi niin mukava kun uskaltaisi nauttia tästä raskausajasta ja luottaa siihen, että kaikki järjestyy.

Voimia teille kaikille ja toivottavasti kohtaamme pian tuon seesteisen keskikolmanneksen!

Noora ja Sulo 14+3

Vierailija
24/34 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pienenä mä pidän itseäni vaikka ihan Lennun mitoissa en olekaan ollut, ennen raskautta olin 162cm ja 50kg. Joku kumma kompleksi mulla tuosta koosta että pienenä pidän itseäni mutta jäänyt kai " päälle" kun penskasta asti on hoettu miten pieni olen ;)

Mun maha kyllä on kasvanut jo ihan hurjiin mittoihin, toivottavasti kasvu tasaantuu vielä ettei tällä tahdilla mennä toukokuulle asti! Aiemmissa raskauksissa mulla on ollut lopussakin tosi pieni maha vaikka 2kpl 3,6kg:sta ja yhden 3,3kg:sen olen synnyttänyt. Nyt maha on suunnilleen samoissa mitoissa mitä ennen oli joskus rv20+ (esikoisesta vieläkin myöhemmin). Painoa on kyllä tullut jo 5kg mutta maha on kyllä ihan tasainen " vauvamaha" , ts ei ole mitään ylimääräistä vannetta alavatsakummun lisäksi. Neljännestä nähtävästi kulahtaa jo tosi aikaisin vaikka vatsalihakset kuinka olisi hyvässä kunnossa (käyn paljon jumpassa)! ;D

Mä näin viime yönä aivan kaamean unen, olin vielä herättyänikin ihan paniikissa kun luulin unen olleen totta. Unessa sain tänä aamuna keskenmenon, vauva vaan syntyi vessanpönttöön :( Kaamea uni, en muista milloin olisin ollut noin ahdistunut. Alkoi helpottaa vasta kun aamu alkoi olla takanapäin ja puolipäivä lähestyi... Mietin jo että pitäisikö käydä neuvolassa jos kuuntelisivat sydänäänet.

Shelley rv12+5

Vierailija
25/34 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shelley oli nähnyt pahaa unta. Mäkin olen huomannut, että vauvaan littyvät unet ovat lisääntyneet, eivätkä kaikki ole todellakaan mitään kivoja unia. Taitaa tämä vauva-asia sen verran mielessä pyöriä, että se jo uniinkin tulee.

(.) Tilasin eilen 4D-ultra-ajan ja rakenneultra-ajan Femedasta Bruno Cacciatorelle. Femedan 4D-ultrassa käytiin esikoista odottaessa, joten haluttiin nytkin sinne. Rakenneultrankin tilasin vain koska en tiedä miten tuo mahdollinen tehyläisten irtisanoutuminen vaikuttaa Jorvin äitiyspoliklinikkaan, jossa meillä on siis rakenneultra-aika varattuna joulukuulle. Toivon, ettei se vaikuttaisi, mutta ajattelin kuitenkin varautua siihenkin ajoissa. Ajan saa sitten peruttua jos haluaa. Eli meillä olisi nyt sitten rakenneultra 29.11 ja 4D-ultra 3.1.2008 Femedassa. Kaksi viikkoa pitäisi siis vielä jaksaa rakenneultraa odottaa. Me tullaan kyllä kysymään kumpaa sukupuolta tämä tulokas on, jollei se jo selvästi ilmene ultrakuvista. Jännittää jo etukäteen.

Mä veikkaan poikaa, mutta saas nähdä kuinka käy...

Pikkupapu ja sintti rv 16+4

Vierailija
26/34 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen ultra takana... ja niin helpottunut ja onnellinen olo... pienellä oi kaikki hyvin.. pituutta 62.2mm ja niskaturvotus 1.1mm ei meinannut niskaa näyttää piti kättä niskan takana..rentoa meininkiä..

siellä se vilkutti äitille ja isille... tänään pitäisi kertoa sitten vanhemmalle pojalle. saas nähdä miten reagoi..

Vierailija
27/34 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

156cm lyhyt, elopainoa vaan on kymmenisen kiloa enemmän kuin Lennulla tai Shelleyllä ja maha on kyllä pullahtanut tosi aikaisin kaikilla kolmella kerralla. Mullakin on taaksepäin kallistunut kohtu, mutta lääkäri rv11 tunnustellessa sanoi, että kohtu on ihan edessä. Tiedän kuitenkin pieniä ja hentoja naisia, joilla ei ole tullut isoa mahaa aikaisin tai koko odotusaikana, toisilla vaan ilmeisesti kohtu mahtuu paremmin lantioon.

Shelley, kamala uni, toivottavasti ei toistu tommoiset.

Ankkis rv15+4

Vierailija
28/34 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätin minäkin liittyä mukaan. L.A 14.5.08.

olen 23-vuotias ja aikaisemmat lapset tyttö 12/03 ja poika 05/07.

Eli vuosi tulisi kakkosen ja kolmosen ikäeroksi. Upeeta...

Hyvin yllättäen huomasin olevani raskaana kun oli vuotoja ja epäsäännöllinen kierto eikä ollut edes huono olo.

Menin lääkäriin ultraan ja tuolloin viikkoja oli jo 13+6!!!!

Nyt siis viikkoja 14+3. Ihanaaaaaa....

Asun Pohjois-Savossa mieheni ja lasten sekä kissojen kanssa.

Vielä ei olla kerrottu kenellekkään, olkoon jouluylläri :)

yritän perhaillani löytää edullisen yksityisen ultran Kuopiosta... eli jos joku tietää hyvän niin kertokaahan....

Hyvää odotusta....

Vierailija
29/34 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin teillä muilla on rakenneultrat? Mietin, että varasinko ultran liian aikaiseen vaiheeseen (17+3), vaikka neuvolan määrittämän aikajanan sisällä onkin?

Mä oon jotenkin niin kauhean epävarma kaikesta tän odotuksen suhteen :)

Vierailija
30/34 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselin tuossa viikko sitten tuntuuko jo monella liikkeet... Itselläni alkoi sitten tällä viikolla tuntumaan pientä " muljahtelua" alavatsalla. En edes ensin kiinnittänyt huomiota kun viikkoja on nyt vasta 13+5, mutta kait ne sitten ovat jo liikkeitä? Esikoiselta alkoi tuntua vasta 18+ viikolla.

Esikoinen meillä kovasti huomioi vauvaa (tai oikeastaan mahaa) vaikka on vasta 2-vuotias. Päivittäin käy pusuttelemassa mahaa ja sanoo " vauva" . Tänään oltiin olkkarissa ja tyttö hätkähti kesken leikin, huudahti " manuvauva!" ja juoksi mun luo, veti puseroa ylös, housuja alemmas ja pussasi ja paijasi mahaa <3 Tiiä nyt sitten kuinka paljon tuon ikäinen vielä tajuaa.

Kiva lukea, että muillakin on ollut kovaa painonnousua jo. Toivottavasti se tosiaan hidastuisi sitten tässä matkan varrella *bd*

Epe kyseli milloin on rakenneultra. Mulla on tasan 18+0 viikolla.

Mami1801 tervetuloa mukaan! Yllätysvauva siis teille tulossa :)

Kanelisokeri anteeksi, mutta mua alkoi hirveästi naurattamaan tuo sinun kirjoituksesi :D Siis kamalat kaatumiset ja varmasti sattui tosi kipeästi. Onneksi ei käynyt pahasti! Mutta olit kirjoittanut niin hauskasti, että repesin ;)

Niipa ja Shelley, täällä on kans yksi herkistelijä. Esimerkiksi pari viikkoa sitten ajeltiin tytön kanssa jumpasta kotiin ja levyltä kuului Lennä lennä leppäkerttu. Aloin itkemään niitä sanoja niin kovasti, etten oikein tietä nähnyt. Ja kaikenlaiset pikkuasiat saavat liikuttumaan. Tuntuu, että jatkuvasti on nenä punaisena :/

Lähden paistamaan pari joulutorttua iltateelle *sluuuurps*

Kielo ja manu rv 13+5

Vierailija
31/34 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä rakenneultra 31.12 viikoilla 19+3.tämä aika tuli minulle automaattisesti.

Painoa tullut nyt raskaudenaikana 3kg100g...

Ja koska mittasin alkupainon omalla puntarilla niin neuvola sanoi että ei ole välttämättä luotettava alkupaino... =) mutta pääasia ettei tulisi samaa kuin esikoisen aikana...silloin tuli 26kg

Aiteeee rv.13+2

Vierailija
32/34 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

EPE: Femedassa sanottiin, että 18 viikkoa pitää olla täynnä ennen kuin rakenneultraan pääsee. Siellä sanoivat rakenneultran aikarajoiksi rv 18-20. Mä menen sinne rv 18+3.

Mulle annettiin Jorvin np-ultrassa aika rakenneultraan. Ne päättivät siellä, että seuraava ultra on mulla rv 20, mutta päivän sain valita itse. Mulla se olisi 11.12, jolloin on rv 20+1.

Toivottavasti tämä selvensi asiaa.

Pikkupapu ja sintti rv 16+6

Vierailija
33/34 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä ehdin tämän viikon pinoon :)

Mami1801: Eikö ole aika humaus kun tajuaa mahassa olevankin jo " iso" vauva? :D Mulla ainakin oli kun esikoista odotettiin, plussasin vasta rv15+ ja eka ultra oli rv16+4 ja WAU sitä tunnetta kun tajusi oikeasti miten iso vauva siellä omassa mahassa oli salaa matkustanut. Mä olin kyllä silloin aivan " vihreä" , luulisi sitä itse tajuavan että on raskaana mutta ei, vaikka jälkikäteen ajateltuna mulla oli kaikki mahdolliset selkeät merkit (oksentelua lukuunottamatta). Mä vaan pelkäsin että mulla on syöpä enkä uskaltanut mennä lääkäriin (miten fiksua... :/ )

Onnea kovasti yllätysvauvasta! :)

Meikämammalla on nyt viikkoja kasassa tasan 13. Ihan en ole varma olisinko voinut tuntea pienen muljahduksen kohdussa, jos oli vauva niin ison kuperkeikan varmaan teki ja osui suoraan etuseinään. Olin juuri BodyPumpissa ja treenasin rintalihaksia selälläni ja plumps kävi alavatsassa. Oli vielä juuri siinä kohdalla jossa kohtu tuntuu kun kokeilee. Tiedä sitten mikä oli, aika aikaisin olisi tuntunut jos jos nyt liikkeitä tuntuisi. Kovasti vaan tuli tuttu tunne edellisiltä kerroilta... :) Odotellaan nyt josko jatkoa seuraa...

Shelley rv13 kera kolmen riiviön

Vierailija
34/34 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans yks pienikokoinen odottaja, 154 cm, 48 kg. Nyt on kertynyt jo pari kiloa lisää ja mulla puolestaan vatsa näkyy jo kunnolla. Vähän pelottaa kuinka iso se voi loppuvaiheessa olla, kun jo nyt on niin komeasti esillä.

Mulla rakenneultra on joulukuun alussa, mutta katotaan miten mahdollinen lakko vaikuttaa asiaan. Toivotaan, että asia ratkeaisi hoitajien hyväksi mahdollisimman nopeasti.

Välillä kun kävelen peilin ohi niin jään ihmettelemään että hei mullahan on ihana masu. Sitä on vieläkin jotenkin ihmeissään, että raskaus on todella totta. Mulla on ollut vuosia vauvakuume, joten on vaan niin ihanaa, että tämä on nyt totta!

Maria7

rv 16+4