Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Salaa raskaana:))

13.03.2007 |

Kuinka pitkään olette pystyneet (halutessanne) salaamaan raskauden esim. työpaikalla? Minulla puoliväli on jo ylittynyt eikä kukaan töissä tiedä..

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime raskaudesta en kertonut kellekään, edes äidilleni. No, pari ihmistä tiesi ja pomolle kerroin tietty, mutta muutoin pysyi salassa vaikka näin äitiäni lähes joka päivä :o)

Masu ei ollut iso ja sen pystyi hyvin peittää. Nyt tää on paljon isompi, tietty jo kuudes muksu tulossa, joten venyy toisella tavalla. Ehkä rakenneultran jälkeen kerrotaan sit useimmille. Ja pomo ei vielä tiedä !

Rapuäiti rv 19+0

Vierailija
2/7 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen tulossa ja vatsa edelleen melko lailla pieni. Asiasta tietämättömät eivät siis huomaa. Töissä meni reilusti yli puolen välin ennen kuin jouduin (ikävä kyllä) paljastamaan asian sekä " pomolle" että työkavereille. Jouduin näet vaihtamaan raskauden vuoksi työpistettä (ampparista sisätöihin).

Saa nyt nähdä kuinka pitkälle tässä pääsee ennen kuin tämän huomaa selvästi, tietämättömät ulkopuolisetkin..

Ja siis viikkoja tällä hetkellä 30+4..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimeistään 2kk ennen äitiyslomalle jääntiä. Eli jos jäät tavalliseen tapaan äitiyslomalle 30pv ennen laskettua aikaa niin kertoa pitää viimeistään 3,5kk ennen laskettua aikaa.

Minä kerroin heti kun sain tietää koska oli vähän pakko. Työn luonne on sellaista että jouduin alkuraskaudessa kieltäytymään tietyistä työhommista ja se piti perustella.

Vierailija
4/7 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan ei edes osannut epäillä raskautta kun niin pian esikon jälkeen aloin odottaa ja aluksi laihduin tosi paljon.

Seuraavista oon kyllä jäänyt jo alkumetreillä kiinni,viim rv 14 paikkeilla jolloin masu jo näkyy.

Olemme paljon tekemisissä perheidemme,sekä miehen että minun ja ystävien kanssa kyläilemme paljon.

Viimeistään siinä vaiheessa kun en ole lasia viiniä ottanut on tiedetty että jaaha,joko taas=)

Leanna ja 5 nappulaa sekä rv 38+5

ps. mulla muuten yksi kaveri sai salattua neljännen odotuksen ainakin jonnekkin rv 30 asti ellei jopa yli....

Vierailija
5/7 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin itselleni antanut luvan olla " salaraskaana" rakenneultraan saakka ja sittenpä meinasi mennä tiukille pomon kertomisen kanssa, kun kaksi kuukautta ennen äippälomalle jääntiä pitää kertoa.

Masu on edelleen pieni (ihan käyrillä kyllä!) että töissä olisin voinut vieläkin olla kuin ei mitään, mutta katsoin parhaaksi kertoa myös työryhmässäni, että osaavat henkisesti valmistautua - kerroin siis viime perjantaina ja äippälomaan on nyt yhdeksän viikkoa.

Sukuilaisille olen kertoillut sitä mukaa, kun tuntui luontevalta, mutta laajemmin vasta kaks`kyt`viikon jälkeen...

Vierailija
6/7 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muuten tarkistaa riittääkö " pelkkä" ilmoittaminen milloin jää äitiyslomalle siis 2kk ennen. VAI tuleeko, niin kuin omassa työpaikassani HAKEA äitiyslomaa työnantajalta kirjallisesti raskaustodistuksen kera viim. 2kk ennen äitiyslomalle jääntiä.

Minusta kun tuo ilmoittaminen ja hakeminen ovat hieman eri asioita niin meinaspa jäädä rahat saamatta...Onneksi kuitenkaan ei jäänyt. Ilmoitin kyllä, mut kukaan ei puhunut/kertonut, ett sitä pitää myös hakea kirjallisesti. Tai sitten nuo kaksi sanaa tarkoittavat samaa asiaa???

Vierailija
7/7 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kerroin raskaudestani niin sanoivat heti että lappu pitää täyttää.

Tämä ei siis ole ollut sinun mokasi, vaan ihan täysin työnantajan. Kyllä heillä pitäisi omalta osaltaan nämä byrokratian koukerot tietää. Mutta jotkut työnantajat ovat sellaisia että niillä ei oikeasti kiinnosta pienen työntekijän asiat ja ongelmat pätkääkään. Tuo kyllä kuvastaa sitä täysin...