Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Toukotuhisijat vk 46**

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoinkin täällä Oulussa on lunta maassa ja pikku pakkanen. Ihanteeliset kelit ulkoilla. harmi vaan kun pitää olla töissä, no onneksi lapset voi olla ulkona päiväkodissa.

Luovutin ja siirryin mammahousuihin. Onpas ollut mielyttävää istua töissä, kun massua ei paina edes näin iltapäivällä. Aamuisin ei ole ollut ongelmaa vaan näin iltapäivällä.

Rauhallinen isien päivä takana. Suurimman osan ajasta iskä oli naapurin rakennuksella apuna (mun serkun talo). Apua kaivataan kun aikataulu on jäljessä ja pakkaset pukkaa päälle.

-pikkukolmonen3 ja vappu/sakke 15+4-

Vierailija
2/34 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kaikki hyvin.

Ainut mikä askarruttaa on se, että on alkanut ahdistaa henkeä. Siis aivan kuin olisi joku tosi kireä poolo päällä. Outoa..

Minä olen käyttänyt äitiyshousuja jo parisen viikkoa :D. Alkoi omat housut ahdistaa niin toden teolla, vaikka maha ei ole kyllä vielä kummoisemmin kasvanutkaan. Loppusilaus oli se, kun vimpan kerran pidin omia housuja ja kun otin ne illalla pois, niin maha oli tosi kipeä koko illan ja seuraavan päivän.

Tässä vain odottelen että masu alkaisi kasvaa.

Haettiin isompaa asuntoa, jos vaikka pääsisi pakkauspuuhiin tässä piakkoin :) Nykyisessä asunnossa ei ole parveketta eikä mitään säilytystilaa esim. vaunuille.

Tämä uusi olisi rivitaloasunto, joten siinäkin mielessä ihanaa, kun olisi vähä omaa pihaa :)

Tämmöistä tällä viikolla :)

sama84 ja pikku ruipelo 12+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain viime viikolla kuulla ikäviä uutisia. Mun tädillä (äidin sisko) on todettu munuaissyöpä toisessa munuaisessa. Tänään oli määrä leikata sairastunut munuainen pois ja vasta sen jälkeen saa tietää jatkosta. Mun äiti lupasi soittaa heti kun saa uutta tietoa tilanteesta.

Kyllä se aikamoinen sokki oli. Pisti taas elämänarvot uuteen järjestykseen, kuten se Jokelan tapaus. Osaa arvostaa sitä mitä on ja olla siitä kiitollinen.

Sitten masuasukkiin. Olen nyt selvästi tuntenut liikkeitä aina silloin tällöin, mutta säännöllisiä ne eivät vielä ole. Kiva kun toinen kuitenkin muistuttelee olemassaolostaan. Maha on myös jo selvästi kasvanut ja mahallaan nukkuminen ei enää tunnu mukavalta. Paras asento onkin kylkiasento imetystyyny polvien välissä.

Mä olen myös siirtynyt äitiyshousujen käyttöön. On ihanaa kun eivät kiristä eivätkä purista. Tavalliset paidat menee vielä päälle, mutta masutuubin joutunee pian kaivamaan varastosta. Äitiyspaitoja kyllä löytyy useita, mutta mä panttaan niitä vielä. Odotan, että olen vähän pidemmällä raskaana ennen kuin otan ne käyttöön. Kohta eivät muut paidat enää päälle menekään, joten en turhaan kiiruhda niitä vielä käyttämään.

Täälläkin vietettiin rauhallista isänpäivää. Aamu alkoi siten, että isi sai meiltä isänpäiväkortin ja lahjan. Päivällä kävimme yhdessä ulkona syömässä. Illalla syötiin isänpäiväkakkua ja vietettiin aikaa yhdessä. Siinäpä se isänpäivä sitten menikin.

Hyvää viikonalkua kaikille!

Pikkupapu, esikko 1v 9kk ja sintti rv 16+0 tasan

Vierailija
4/34 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia Pikkupavun perheeseen. Toivottavasti tädilläsi menisi kaikki hyvin!

Minulla oli tänään ensimmäinen lääkärineuvola. Kaikki kunnossa ja papa otettiin (auts). Seuraavaksi sitten rakenneultra 17.12. Tyttökin sai samalla reissulla influenssarokotteen. Järkytys mulla on noussut paino jo 4 kiloa!!!! :( Sitä tää jatkuva nälkä teettää *huoh* Esikoista odottaessani painoa alkoi tulla vasta reilusti yli puolenvälin jälkeen.

Onko joku muu jo hakenut syntymättömän lapsen vakuutusta? Laitoin sen jo kuntoon tuossa viime viikolla. Esikoisen aikaan nimittäin siirsin ja siirsin kunnes menin ihan viime tipassa hakemaan. Eipä tarvi nyt siitäkään huolehtia. Että aikaisin ollaan täällä oltu liikenteessä.

Nyt nukkumaan!

Kielo ja Manu 13+0

Vierailija
5/34 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoin pääsen kirjoittamaankin. Välillä olen kerennyt viestejä lukasta...

Onnea MICHI! Hienoa saada tähän joukkoon muukin kaksosten odottaja:) Itse löysin tälläisen monikkopalstan josta on ollut iloa: www.phpbbserver.com/monikkoperheet/index.php?mforum=monikkoperheet

sähköpostiosoitteeni on letti1@luukku.com, jos haluat vaihtaa kuulumisia ihan kahden kesken.

Omassa navassa ei mitään ihmeellistä. Vatsa kasvaa ja hämmästyttää kyllä koolla. Olen jo pääasiallisesti siirtynyt käyttämään äitiyspaitojakin. Hyvä harjoittelu ja oma pieni kokoni varmasti auttaa vatsakoon kanssa :) Liikkeitä tuntuu, mutta ei mitään aavistustakaan kumpi ne aiheuttaa...

Letti (15+5)

Vierailija
6/34 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkupapu, toivottavasti tätisi leikkaus meni hyvin ja kasvain saatiin kokonaan pois.

Kielo, mulla oli samassa kohdassa kertynyt myös 4kg, mutta ei siitä kannata huolestua, kun kahden edellisen kerran kokemuksella se ei tarkota sitä, että paino nousee koko raskauden samaan tahtiin, ekassa raskaudessa olin hankkinut 10kg puoleenväliin mennessä mutta siihen se loppuikin ja 12kg tuli kaiken kaikkiaan, tokalla kerralla trendi oli samansuuntainen, mutta loppusaldo 10kg.

Sama, mullakin välillä henkeä ahdistaa ja sydänkin tykyttää. Kolmatta viikkoa jatkuva nuha ei helpota tilannetta. Eilen imuroin ja sain kaksinkerroin olemisesta palkonnoksi ihanan närästyksen.

Hyviä vointeja kaikille!

Ankkis rv15+1

Vierailija
7/34 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoinen puhuri joka tapauksessa! Mutta hauskaa, että helsingissäkin on maanpinta valkoisena, voi kun pysyisikin :)

Vaikeita ja surullisia ajatuksia on monella ollut. Mullakin on viikko mennyt aika murheisin mielin, tuon Jokelan tapauksen vuoksi. Meidän läheisiämme asuu tuossa kylässä, ja yksi läheltä-piti tilanne tuli yhdelle rakkaalle. Kun sitä matkan päästäkin on itse joutunut työstämään tätä shokkia, niin voi vain kuvitella millaista on ollut niillä, joiden läheiset oikeasti olivat tulilinjalla :`(

Muuten on viikko kasvavan masun kanssa mennyt miten-kuten tavallisesti. Tunne-elämä on tosiaan ollut aika herkkää, itkuista. Hormonit jyllää. Otin muuten siitä viimeviikkoisesta pinosta mulle annetuista vinkeistä vaarin, ja lopetin monivitamiinin ottamisen aamuisin tyhjään mahaan - ja niin vain loppuivat ne huonovointisuuden aallot joista kyselin. Joten kiitos kommenteista!

Liikkeitä on moni jo tuntenut. Mullakin tuntuu aika selkeästi, tuntunut jo pari viikkoa. Pientähän se vielä on, sellaista tönimistä ja sipaisuja. Varsinkin jos istun kippurassa tai makaan kyljelläni, ne tuntuvat ihan selkeinä. Ja kun olen hetki sitten syönyt.

Kaipaisin kommentteja seuraavaan asiaan. Me suunnitellaan pientä lomareissua perheen kanssa hiihtolomaviikolle. Laskujeni mukaan olen silloin rv 29-30. Minkälaisia kokemuksia teillä on reissaamisesta noilla viikoilla? Kyse lentokoneella matkustamisesta ja muuten hyvinkin rennosta lomasta. Olen aikoinaan esikoista odottaessa ollut työmatkalla rv 24 ja kaikki sujui tosi hyvin. Mutta nyt tuntuu, että edellisestä odotuksesta on kuitenkin se muutama vuosi aikaa, en ole tässä välissä ainakaan nuorentunut :), enkä muista enää millaista se olo ja elo on rv30 tienoilla. Lääkärintodistuksen tarvitsen toki lentoja varten. Mutta ei kai siinä muuten mitään ole, mihin ennalta kannattaisi varautua. Niin, vakuutukset kuntoon, tai ne ovatkin kunnossa. Mutta muuta?

Oikein mukavaa pakkasviikkoa kaikille!

Niipa 16 tasan

Vierailija
8/34 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppuviikosta oli tarkoitus kirjoitella jotain höpinää mutta tuli pieniä erimielisyyksiä tietokoneen näppäimistön kanssa joten kirjoittaminen jäi. Eipä mulla kai mitään ihmeitä olisi ollutkaan :)

Nyt on " maagiset" 12vkoa täynnä, tänään rv12+2. Eipä sillä että mä olisin tuijotellut juuri tuota viikkomäärää mutta onhan sekin jonkinlainen etappi. Liikkeitä en malttaisi odottaa, tuntuu niin ihanalta lukea kun niin moni muu jo tuntee pienensä liikkeet :) Mulla menee vielä ainakin 3vkoa varmaan, viime raskaudessa tunsin liikkeet rv15+ joten siihenkin olisi vielä matkaa.

Liekö suppareita mulla kun alavatsassa tuntuu usein sellaista kiristystä, vielä vaan on kohtu niin pieni että vaikea erottaa että siitäkö kiristää vai mistä. Aikalailla stressiä on vaan ollut nyt muutamana päivänä, rankkoja päiviä takana ja sinä aikana tuota kiristelyä on tuntunut paljon. No, aiemmissakin odotuksissa suppareita on ollut aika paljon rv20-> eikä niistä mitään ole seurannut joten enpä ole huolissani varsinkaan näillä viikoilla.

Alkuraskauden vaivat (ne vähäisetkin) ovat jääneet taakse, väsymystäkään ei enää juuri ole ja pahoinvointikohtaukset ovat pysyneet pois jo pidemmän aikaa. Olen taas oma energinen itseni! :) Ruokahalutkin ovat tasaantuneet ennalleen, siitä johtuen varmaan painokaan ei ole enää noussut vaan on yhä 5kg plussalla :P

Kahvia ei edelleenkään tee mieli, tämäkin on tuttua edellisiltä kerroilta. Kahvi alkoi maistumaan taas synnytyssalissa :) Hormonit hyrräävät ja olen aika ajoin todella itkuinen. Yksikin päivä orava oli jäänyt auton alle ja mun oli pysähdyttävä bussipysäkille kun en voinut ajaa autoa. Lapset hieman ihmettelivät... ;)

Mutta eipä tässä kai muuta, maha kasvaa ja mammahousuja harkitsen vakavissani. Yhä sinnittelen entisissä farkuissani+BellyBeltissä mutta ajatus ihanista puristamattomista mammahousuista on kieltämättä houkutteleva :D

Shelley rv12+ sekä kolme ipanaa päiväunilla

Vierailija
9/34 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ankkis:

Sama, mullakin välillä henkeä ahdistaa ja sydänkin tykyttää. Kolmatta viikkoa jatkuva nuha ei helpota tilannetta. Eilen imuroin ja sain kaksinkerroin olemisesta palkonnoksi ihanan närästyksen.

Ihanaa kuulla että jollain muulla samaa kuin minulla. Mullakin sydän tykyttää ja henkeä ahdistaa. tiedätkö yhtään mistä johtuu?

Vierailija
10/34 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pampersin sivuilta otettua:

Ilmaa!. Huomaatko puhisevasi ja puuskuttavasi kuin iso paha susi tarinassa " Kolme pientä porsasta" ? Hengästyminen kuuluu myös raskauden oireisiin. Raskaushormonit saavat sinut hengittämään normaalia syvempään. Näin vauva saa paljon happea, mutta voit itse tuntea olosi epämukavaksi. Myöhemmin raskauden aikana kasvava kohtu lisää ongelmaa, sillä se siirtää paineen palleaan ja jättää näin vähemmän tilaa keuhkojen laajentumiselle. Hengästyminen ei ole vahingollista sinulle tai vauvallesi. Jos hengästyminen kuitenkin huolettaa sinua, puhu siitä lääkärille tai kätilölle.

Kiva sivusto muutenkin.

pikkukolmonen3

Vierailija
11/34 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli sitten eka neuvolalääkäri. Sykettä ei saatu kuuluviin, muttei kuulemma ole huolta. Se kuuluu useimmiten vasta viikolla 14... Kohtu oli alkanut pyöristymään, mutta mitään muuta lääkäri ei sitten sanonutkaan.

Hemoglobiini oli laskenut reippaasti. Kolmessa viikossa 128:sta 108:aan. Joudun rautakuurille. Ei kyllä yhtään väsytä, ihme ja kumma. Tai no, ehkä minulla on krooninen väsymystila, etten edes huomaa enää kun väsyttää.

Tuli tuosta hengästymisen tunteesta mieleen, että se saattaisi johtua myös huonosta hemoglobiinista. Vatsan iso koko aiheuttaa sen vasta raskauden loppuvaiheessa.

Ihmeellistä ylävatsaa minäkin tässä kasvattelen. Painoa on tullut jo 4kg!!!! Olinpa huojentunut kun luin, etten ole painoni kanssa yksin. Kun koko ajan on syötävä jotakin, muuten tulee huono olo.

Lääkäri tivasi, milloin aion mennä sokerirasitukseen. Sanoin, että menen kyllä, heti kun kykenen paastoamaan tarvittavan ajan ja kunhan saan jonkun katsomaan meidän 1v tytön perään. En todellakaan voi ottaa pientä lasta 2h mukaani labraan...eihän sellainen siellä jaksa kauoja istuskella tyhjän panttina...Ärsytti jokseenkin, kun tuntui, että lääkäri kuvitteli minun yrittävän lintsata koko hommasta...mikä ei todellakaan ole tarkoitus.

Nyt pitää lopettaa. Jaksuja kaikille, erityisesti Pikkupavulle!

Kanelisokeri 11+5

Vierailija
12/34 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä viikko on alkanut rauhallisissa merkeissä, varmaankin siksi kun lähes kaikki on kiellettyä sen istukan vuotamisen takia. Töissä on kuitenkin mennyt ihan kivasti ja onhan se aina mukavampaa kun sängyssä makaaminen... no ehkä mä oon vähän vilkas luonne ja työnarkki. Masuasukilla tuntuu ainakin kaikki olevan kunnossa ja se on kivaa. Vatsa kasvaa ja mammahousut on ollu pari viikkoo jalassa. Työpaikan pikkujoulut lähestyy(24.11) mut sitä ennen olis viel reissu viroon viikonloppuna. Aurinkoista jatkoa kaikille :)

P.S. täällä vk15+3

Vierailija
13/34 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi ihanaa, kun moni on jo tuntenut liikkeitä vatsasta. Ehkä vähän kateellisena luen. :) No eiköhän se munkin pikkuinen joku päivä ilmoita itsestään. Tuntuu vaan mahdottomalta, että ne vois erottaa suolen " liikkeistä" , mutta kai sen sit vaan erottaa.

Jotenkin viime päivinä on ollut tosi onnellinen olo! Ensimmäiset kuukaudet olen ollut vaan väsynyt ja vähän ahistunut työhön. Mutta nyt tuntuu tosi hyvältä. Tajusin just ettei töissä tarvitse olla enää kauan ja kun vatsa näkyy kunnolla niin todella alkaa tajuu että me saadaan vauva. Tää on niin kivaa!! Mieskin on jo vähän hurahtanut ja silittelee masua innoissaan ja puhelee kans. Illalla käydään pitkiä keskusteluja meidän kasvatusperiaatteista ja keksitään nimiä pikkuiselle.

Nukkuminen vatsallaan on ollut jo tukalaa jonkin aikaa, kylkiasento on nyt paras. Yöllä joudun käymään vessassa pari kolme kertaa. Aina on semmoinen tunne, että rakko on ihan täynnä, mutta sitten tuleekin vaan pikku liru. Ihmettelen että eikö sinne rakkoon voisi pikkaisen enemmän nestettä mahtua. Jos nyt on jo tämmöinen fiilis niin mitä sitten loppuvaiheessa kun kohtu todella painaa rakkoa.

Jotenkin elämä vaan on nyt semmoista tasaisen mukavaa. Aina ei niin ole ollut, joten nyt sitä osaa todella arvostaa.

Mukavia oloja kaikille!

Maria7

rv 15+6

Vierailija
14/34 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki oli oikein hyvin kun neuvolassa kävin tänään... Painoakin oli tullut tuossa 6 viikon aikana vaan vajaa 1kg. Mutta tulee varmasti pyrähdys jossain vaiheessa... sydämen syke peinokaisella oli 138 ja kaikki muutenkin oli hyvin.. nyt oonki miettiny et ku kaikki on NIIN hyvin niin mikä kohta alkaa mättää...kohtu on kuulemma jo kovin korkealla ?!

Onko teillä mitään teorioita tosta sydämen sykkeestä ja onko ne pitäneet paikkaansa.. jotkut sen peruusteella miettii onko tyttö vai poika..?

Rv 14+6

Vierailija
15/34 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kovasti kaikille tsemppauksesta! Sitä tässä varmasti tarvitaan... En ole vielä kuullut mitään uutisia äidiltäni, että miten tädin leikkaus meni. Ajattelinkin tänään soitella äidille kunhan hän pääsee töistä.

Mussunmusssun, on sanottu että pojalla on matalammat sykkeet ja tytöllä korkeammat. Olisko niin, että 130-140 on poikasykkeet ja 150-160 tyttösykkeet. Tämä ei sitten ole mikään absoluuttinen totuus, eli niiden varaan ei pidä mitään laskea. Voi hyvinkin olla poikasykkeet ja tyttö syntyä ja toisinpäin.

Sykkeet piti hyvin paikkansa meillä esikoisen kanssa. Hänellä sykkeet olivat ihan alkua lukuunottamatta 130 melkein joka kerta ja poika tuli.

Pikkupapu ja sintti 16+2

Vierailija
16/34 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

dobblerissa syke 134 vaikka muuta ei kuulunutkaan kuin suhinaa ja rätinää ja mielessäni poikaa odottelen.

Puhinasta vielä sen verran, että se tuntuu aina iskevän töissä istuskellessa, lieko jotenkin lysy asento.

Vierailija
17/34 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä hei!

Täällä kasvatellaan mahaa ja voidaan edelleen pahoin :P Kaaduin viikonloppuna portaissa ja sain itselleni komeita mustelmia, mutta vasta jälkeenpäin tuli mieleen, että olisikohan pitänyt käydä lääkärissä varmistamassa kaiken olevan kunnossa. En ole vuotanut, en ole ollut kipeä, pahoinvointi on jatkunut ja en lentänyt mahalleni, niin en tiedä pitäisikö olla huolissaan vai ei..?

Jännää kun muut ovat tunteneet liikkeitä! Ei kai ensimmäistä odottavat sentään tunne jo liikkeitä? Itse varmaan häkellyn kauheasti ensimmäiset potkut tuntiessani :)

t. Emuli & Nappula 15+2

Vierailija
18/34 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas... rupesi oma lempinimeni kummittelemaan viestissäni nimimerkin sijaan :) Jos kukaan edes huomasi.

Vierailija
19/34 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vointi on pysynyt samanlaisena kuin aiemminkin. Liikkeitä en ole vielä tuntenut, mutta en esikoisestakaan tuntenut ensimmäiset vasta kun viikoilla 18-20.

Neuvolakäynneistä taisi olla puhetta aiemmin. Täällä menee normaalisti niin, että on neuvola vk 8-10 tms. Ultra vk 10-12 (siis ei np), ultrassa katsotaan vaan onko kohdussa elämää ja kuvan saa mukaan. Muuten mitään ultria ei tarjota, itse pitää maksaa jos sellaisia haluaa. Neuvolalääkäri noin vk 12, jonka jälkeen on kahdeksan viikon tauko seuraavaan neuvolalääkäriin. Itselläni on tuon tauon aikana tosin normaali neuvolakäynti, johtuen rankasta väsymyksestä, johon olen saanut lääkityksen.

Tyhmänä jo tässä vaiheessa ajattelen synnytystä. Tai lähinnä sitä miten kaikki menee siinä pieleen. Pelkään siis toden teolla. Esikoisen synnytys oli helppo ja ensimmäiseksi synnytykseksi lyhyt. Syy pelkooni onkin se, että nyt on jonkin asian mentävä pieleen, kun viimeksi meni niin helposti. Ei ole mahdollista, että seuraavakin synnytys on helppo. Pitäisi varmaan ottaa asia puheeksi neuvolassa ensi kerralla..

Täällä odotellaan, että tulisi lunta niin paljon, että pääsee pulkkailemaan ja lumiukkoja tekemään. Ei taida esikoinen niistä vielä paljoa ymmärtää, mutta minulle tulee parempi mieli, kun on lunta maassa. :) Masentava tällainen synkkä keli.

Jaksamisia kaikille!

Amy ja Hippu rv 14+3

Vierailija
20/34 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi jo lujaa siivoilla kuopuksen synttärijuhlia varten, mutta inspiraatio puuttuu, vaikka ostin uusia siivoustarvikkeitakin...on se vaan kumma juttu... :)

Jostakin syystä minulle tuli eilen hirveän huono olo. Lienenkö syönyt jotakin sopimatonta, mutta sellainen oksetusolo velloi aika ajoin. olen päässyt nyt napostelusta eroon, joten eiköhän se painonnousu ala tasaantumaan pikkuhiljaa...

Epe: olen sitä mieltä, että pitää kyllä kaatua tosi pahasti, jotta vauvalle tai lähinnä istukalle sattuisi jotakin ikävää. Nimimerkki " viimeisillään raskaana, rappuset alas pyllyllään pomppien" teki myös kutaa kun kaikkien liitoskipujen yms raihnaiseksi tekevien fyysisten muutosten vaikutuksen alaisena vedin jäisellä pihalla spagaatin odottaessani viimeisilläni meidän esikoista. Jestas, muistan vieläkin sen kivun, vaikka tapauksesta on aikaa 10v :O...

Täällä meilläpäin kustannetaan vain yksi ultrakäynti, mutta toki useampikin, jos tarve niin vaatii. Omalla kohdallani olen aina päässyt vähintään 2-3 kertaa. Yleensä NP-ultrassa ei vielä nähdä kaikkia rakenteita, joten toinen ultra on ihan selviö...ja siinä vaiheessa kun katsotaan rakenteita, tullaan aina kohdallani siihen lopputulokseen, että kun lapset ovat olleet isoja syntyessään, pitää kokoa vielä tarkkailla jne...eli ultria piisaa enemmän kuin tarpeeksi.

Neuvolalääkäriin täällä pääsee kolme kertaa, eli käynti/raskauskolmannes, toki useamminkin, mikäli jotain vaivaa on. Terkan tarkastuksia on näin aluksi kerran kuukaudessa ja raskauden loppuvaiheessa joka viikko.

Jaahas, pitää kait alkaa siivoamaan, jotta kehtaa avata oven vieraille lauantaina...kuopuskin nukkuu vielä hetken.

Hyvää loppuviikkoa kaikille!

Kanelisokeri & papu 12+1 (jippii!)