Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla oli ihan littana masu. Kohtu tuntuu ihan häpyluun tuntumassa kun kokeilee. Siitä se lähtee. Palelua on kyllä vielä tosi paljon puhumattakaan siitä pahoinvoinnista.

Mie heräsin aamulla siihen huonoon oloon. Söin yhden leivän ja join vähän mehua. Meni 2 minuuttia kun oksensin ne pois. Jos en syö, niin sitten oksennan mahanesteet. Eli parempi syödä, että on mitä oksentaa.

Oon vielä tän viikon saikulla. Ens viikolla meen töihin oli olo mikä tahansa. Mulla kun on määräaikainen työsopimus joulukuun loppuun asti, niin mielellään haluaisin siihen jatkoakin. Jos oon koko ajan sairaslomalla, niin tuskinpa ne sitä jatkaa. On tää kun pitää raskaanakin pelätä toimeentulonsa puolesta terveyden uhalla. Mut eihän sitä tiedä, vaikka tää paha olo alkais jo ens viikolla helpottaa, nyt alkoi kuiteskin jo 12.viikko.

Enää kolme päivää ultraan!! Sitten pahin pelko helpottaa jos näkee, että kaikki on hyvin.

Tytteli-83 rv 11+0

Vierailija
2/39 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoinvointi on semmoista ailahtelua, välillä ei ole mitään ja sitten se yrkkäaalto lyö yli niin että oksat pois. Tulee vaikka söisikin joten minkäs teet. Karsea väsy koko ajan.

Firmalla oli pikkujoulut perjantaina ja minä lähdin sinne autolla, kuinkas muuten. Oli vähän ihmettelyä koska ei ole todellakaan minun tapaistani autoilla bileissä :) No, kunnialla ja hyvillä selityksillä siitä selvittiin. Mutta aamusta olikin ihan kamalaa. Mies, joka on samassa työpaikassa, valitti päänsärkyä. Ilmankos, kerta viini virtasi ja sitä rataa. No niin valitin minäkin! Ihan kamala hedari ja väsy! Piti lähteä tätä kännikalaa viemään rautakauppaan sitten aamupäivällä ja meinasin nukahtaa seisaalleni. :D

Halvatun renttu vielä nauroi minulle kun puhaltelin pahoinvointiani markettien parkkipaikalla. Leukaili että sen siitä saa kun juopottelee noin kauheasti.

Helistimen Oma raskaus- sivuilla katsottiin 8-viikkoisen sikiön kokoa ja kuvaa. On kuulemma ihan Alienin näköinen..

Pirkko rv 7+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ensimmäinen neuvola takana, tänä aamuna kävin ja laskettu aika määrittyi ultran mukaan 8.6. kun kuukautisten perusteella se olisi ollut ihan pikkuisen myöhemmin eli 11.6. Rv on siis tänään 10+1.

Ihan mukavaa oli neuvolassa käydä, vaikka en ollutkaan kauhean innostunut etukäteen jostain syystä ja ajattelin välttämättömänä pahana. Kyllähän se ultralla katselu on aina jotenkin ihmeellistä. Siellä pienet kädet vispasivat vimmatusti ja tyyppi heitteli rennosti kuperkeikkaa omassa pikku altaassaan. Harmi ettei mies päässyt mukaan työesteen takia, eiväthän nuo ultrakuva-tulosteet ole ihan sama asia kuin se elävä kuva... Mutta neuvolan kätilö lupasi että kun mieheni pääsee mukaan joku toinen kerta, niin voidaan sitten käydä taas ultrailemassa näkymät kohtuun.

Kääk, syksyn aikana jo 3,5 kg lihontaa, tosin minulla on taipumusta syksyiseen mässäilyyn ja paisumiseen ihan ilman raskauttakin että en nyt sitten tiedä tästä minkä aiheuttamaa lienee. Arvot olivat kunnossa, siis hemppa ja sokerit ja valkuaiset ja verenpaineet. Ja se normaali paperivuorihan sieltä neuvolasta taas annettiin. Tämä alkaa olla jo aika tuttua.

Mieli on ihan hyvä, tosin ei mitenkään riemullinen vaikka se pieni uimari siellä olikin ja kaikki hyvin. Lievä epätodellisuuden tunne seuraa yhä. Nyt jään odottelemaan milloin liikkeet alkavat tuntua. Ekassa raskaudessa tunsin vasta rv 20 tienoilla (tunsin jo vähän ennen mutta tajusin mitä ne ovat vasta vähän jälkeen). Toisella kerralla tunsin aivan selvästi ja päivittäin liikkeet jo rv 12+jotain lähtien, vaikka se uskomattomalta tuntuukin. Pientähän se tuossa vaiheessa on mutta tunsin kyllä.

Reipasta viikon jatkoa ja toivottavasti teidän paha olonne jo vähän hellittää. Itsellä on viikon aikana hellittänyt todella paljon ja pahin taitaa onneksi olla takana vaikka huonon olon ailahduksia on yhä päivittäin vähän väliä. Väsymys ei hellitä vaan rauhallisesti täytyy ottaa ja levätä välillä.

Maarmeladi rv 10+1

Vierailija
4/39 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa :)

Maarmelaadi: kiva että hyviä kuulumisia ultrasta :) Ehkä me siel synnäril nähdään..osuu vaan lasketut ajat aika lähekkäin. Mulla pe ultraan meno, sit viel tarkentuu.

Täällä töissä istun ja heti taas kun iltapäivään päästiin niin on ollut tätä huonoa oloa.

Eipä mullakaan enää niin kamalasti ole turvottanut vatsaa kun aiemmilla viikoilla. Iltaisin tosin kaikki housut kiristää kyllä.

Kovaa karkkia kun imeskelen, se auttaa tähän etovaan oloon..

Eilen podin pahaa oloa ihan aamusta iltaan saakka. Syönnit ja levot ei kamalasti auta kyllä.

Hyvää vointia kaikille :)

a_j 10+4

Vierailija
5/39 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös vaivaa kova kuvotus ja väsymys..ei ole oikein jaksanut ees pinoutua. Kylmän veden juominen jonkin verran helpottaa oloa ja se ettei päästä kovin kovaksi nälkää.

Meillä on sitten joulukuun alussa se np-ultra ja ensi viikolla eka neuvola joten niitä odotellessa =)

Ihanaa kun on tullut lunta niin ulkonakin on heti valoisampaa ja pojat ovat tykänneet kovasti =)

Tsemppiä kaikille pahoinvoiville, joskus se helpottaa!

Kauris ja pulla rv8+3

Vierailija
6/39 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hätäisenä kävin varhaisultrassa jo pari viikkoa sitten.

Onneksi oli kaikki kunnossa, ja saatiin pari kuvaa maha-asukista mukaan.

Ei sitä kyllä siköksi tunnista, lähinä se näytti kilpikonnalta :)

Neuvola oli samalla viikolla ja siellä lähinnä juteltiin niitä näitä.

Lasketuksi ajaksi varmistui 11.6.

Arvot oli kunnossa, joten seuraava kerta on tämän kuun lopulla.

Tänään kävin vielä luovuttamassa kuusi pulloa verta,

jotta saavat tutkia minua oikein perinpohjin :D

Etova olo jatkuu edelleen. Joinakin päivinä olo siedettävä,

joskus taas todella huono. Väsymys ei ole hellittänyt,

enkä minäkään ole käynyt jumpassa pariin viikkoon.

Parempi se on vaan levätä nyt alussa, jos väsyttää.

Kuulemma energisyys palailee taas toisen kolmanneksen puolella.

Sitä odotellessa hyviä lepohetkiä kaikille kohtalotovereille! :D

Haissa 9+5

Vierailija
7/39 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään ultrassa todettiin että kaksosraskauteni on keskeytynyt, molemmat sikiöt kuolleet - sydänääniä ei siis enää löydetty. Edessä kaavinta :(

Vierailija
8/39 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin pahoillani puolestanne, paljon voimia tulevaan..

Vierailija
9/39 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia suruun ja lämpöinen halaus!

Vierailija
10/39 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen tosi pahoillani. Jaksamisia sinulle.

Vierailija
11/39 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halaus ja suuri osanottoni! :(

Paljon voimia ja jaksamista sinne suuntaan!

a_j

Vierailija
12/39 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuri halaus ja osanottoni suruunne sekä voimia.

Mulla olo himppasen parantunut. Jostain syystä ilta yhdeksän tietämillä tulee hirveän huono-olo, joka ei helpota muuta kuin nukkumaan menemällä.

Mä odotan kärsimättömänä kutsua np-ultraan. Kuinka pian aika mahtaa tulla? Neuvolasta pian kaksi viikkoa, silloin lähetti äippäpolille tiedot...mistä tässä tietää pääsekö minnekään, jos joukkoirtisanoutumiset vaikuttaa siihen toimintaan.

Kaikille voimia ja etenkin huonovointisille todella paljon jaksuja!

Eliador 9+2

Vierailija
13/39 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella surullinen uutinen. Voimia elämässä eteenpäin!

Vierailija
14/39 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon voimia teille ja uskoa huomiseen!

Vierailija
15/39 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kyllä ihan järkyttävä aamu. Esikoinen heräs neljä kertaa yöllä ja 5.30 ei enää nukkunut yhtään. Mie oksensin vessassa yhtä mehulasia monta kertaa. Piti sit alkaa tekemään ruokaa klo 8, jotta sais jotain mahaansa. Siinä ruokaa odotellessa tuli sitten mahanesteet ulos. Kädet vapisi niin mahdottomasti, että ei meinannut veden mittaamisesta desimitalla tulla mitään.

Esikoinen tietty haluaa koko ajan olla miun kanssa ja änkes syliin. Ja arvatkaa vaan mikä suoritus oli vaihtaa kakkavaippa. Mies on reissussa, joten olin yksin tän aamun.

Meinaa kyllä jo itku päästä. Epätietoisuus siitä, kauan tää kestää, on hirveää. Odotettavissa on vielä vähintään kolme viikkoa oksentelua. Tuntuu ihan järettömän pitkältä ajalta.

Paino ei oo ainakaan päässyt nousemaan, päinvastoin. Taitaa olla laskenut kilon. Viimeks oli kyllä ihan sama homma. Rv 22 olin vasta lähtöpainossa ja siitä sitten alkoi nousta.

Tytteli-83 rv 11+1

Vierailija
16/39 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tosi pahoillani puolestanne, kyyneleet silmissä täällä istun. Voimia teille, ja iso halaus!

Vierailija
17/39 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sitten olisi se eka neuvola edessä ylihuomenna. Kuulemma ultrataan täälläpäin lähes joka kerta, saas sitten nähdä ultrataanko heti vai ei. Tänään kuitenkin on jo rv 9+3. Aika menee todella nopeasti.

Viime torstain olin saikulla, sen jälkeen olikin monta vapaapäivää. Olo on kotona yleensäkin ihan hyvä, töissä sitten vasta tulee huonoa oloa, ärsyttävää. Ei voi napostella koko ajan ja joutuu olemaan " skarppina" . Teen kotonakin raskaitakin hommia, mutta voin kuitenkin levähtää heti kun haluan ja vaikka käydä juomassa, niin pahaa oloa ei pääse sillälailla tulemaan.

Luulin että olen lihonut, mutta kävin äsken puntarissa pitkästä aikaa eikä sitä painoa ollutkaan tullut lisää, tosi lohdullista. Kesän aikana kyllä lihoin pari kiloa, eli siitä ihan normaalipainosta on tullut 3 kg lisää kesän ja syksyn aikana.

Katselin eilen huuto.netistä pinnasänkyjä. Oletteko te ostaneet jo jotain tarvikkeita - mitä ylipäätään aiotte ostaa, mitkä tavarat/ huonekalut eivät ole niin tarpeellisia? Minua voisi kiinnostaa tehdä pinnasänky itsekin, mutta mahtaako sitten olla turhan työläs projekti (puutöitä kyllä tehnyt ennenkin ja vähän alan koulutustakin on). Toinen vaihtoehto olisi tehdä kehtoa tai hoitotasoa... Hintahaitarikin esim. noissa pinnasängyissä tuntuu olevan todella kirjava!

Alcatraz 9+3

Vierailija
18/39 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ja voimia tulevaan.

täällä pyritään normaalirytmiin yövuorojen jälkeen. lapset ja mies lähti kouluun/töihin, mullakin olis asiointia mutta eipä vielä jaksa liikkua. eilen remuttiin illalla porukalla pihalla, lumisotaa ja muuta. ihanaa kun on tuota lunta!

itse kans katselin huutonetistä ja muualtakin kaikkia vauvavarusteita tuossa viikonlopun aikana. eilen sitten puhuttiin että kyllä kai niitä saa heti alkuvuodesta alkaa hommaamaan, kun kuitenkin niihin rahaa uppoaa niin ei tartte kaikkea sitten toukokuussa kerralla hankkia. siis vielä ei olla mitään hankittu. sänky ja yhdistelmävaunut ja turvakaukalo kai ne on ekat ja välttämättömät... ja vaatetta ja sälää (punkka jne) siihen päälle. noita äitiysvaatteita olen tosiaan ajatellut lähinnä käytettynä hankkia, saa nähdä miten päätös pitää! -lievää taipumusta heräteostoihin on havaittu...

jeps, jospa tässä pistäis jotain poskeensa ja koittas sitten saada järkevääkin tehtyä tälle päivää! mukavaa tiistain jatkoa kaikille!

Vierailija
19/39 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku oli joutunut keksimään pikkujouluihin selityksiä.. No mulla olis edessä sama homma! Olen todella huono valehtelemaan, enkä edes haluaisi valehdella. No meidän pikkujoulu on viikon päästä ja jotain pitäis keksiä kun oikeastaan en vielä haluaisi kertoa tästä asiasta töissä :(. Ja porukka tietää että tapanani ei ole juhlia selvin päin...

keksikää mulle joku helppo selitys jota ei paljoa tarvitse selitellä.. olen mittinyt antibiotti kuuria yms. mutta ei tunnu luontevalta syyltä.. Voi olla että nyt narahdan, mutta joka tapauksessa jäisin kiinni jokusen viikon päästä kun maha alkaa näkymään..

Olo on ollut välillä huono ja välillä tosi hyvä. Väsyttää aina jossakin vaiheessa päivää ihan sikana, ja aamut on tosi vaikeita, huono olo ja ei meinaa jaksaa!

Meillä on naapurissa vesirokkoa, saa nähdä tarttuuko meidän 2v pojalle. Toisaalta olis hyvä että sairastais sen nuorena jos pääsis pian helpommalla. Mutta toisaalta en jaksais nyt ruveta öitä valvomaan ja hoitamaan.

mariatar84 8+2 (vasta, aika tuntuu matelevan)

Vierailija
20/39 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on esikoisen jäljiltä kaikki tarvittava, paitsi turvakaukalo. Sattui hyvin, kun molemmat on sit kesäkuun lapsia, niin vaatteet ym. menee just nappiin. Jos vielä olis tyttö, niin eipä tarvitsisi hankkia mitään vaatteitakaan.

Hoitopöytä on miun mielestä ihan turha juttu. Vastasyntynyt kakkaa ihan hirveästi, joten kätevintä on kun vesihana on lähellä. Meille paras ratkaisu on laittaa hoitotaso pesukoneen päälle. Pesukoneen päällä taas oli kaappi, missä kaikki vaipat ym. tarvikkeet olivat.

Meidän piti ostaa esikoiselle tietty uus sänky kun vauva vie sitten pinniksen. Tuplarattaita en osta ennen kuin on pakko. Ajattelin pärjätä yksillä vaunuilla + kantoliinalla. Ja on meillä kesäksi yhdistelmävaunujen lisäksi matkarattaat esikoiselle.

Sen sanon, että valmiiksi ei kannata ostaa ihan hirveästi sellaista, mitä ei välttämättä tarvitse. Ja jos tuntuu tarvitsevan jotain, niin sitäkin kannattaa miettiä kaksi kertaa. Tarpeet muuttuu yllättävän nopsaan. Esim. itselläni oli hyvä ajatus, että tarvitsen sähkökäyttöisen rintapumpun. Rinnat pakkautuivat maidosta eikä lapsi jaksanut imeä kaikkea. Käytinpä pumppua sitten kolme kertaa. Maksoin siitä 80e ja möin 50 eurolla eteenpäin. Eli 10e/pumppauskerta. Huomasin, että käsin oli paljon helpompi lypsää eikä tarvinnut desinfioida pumpun osia. Pumppu oli mielestäni hidas käsinlypsyyn verrattuna.

Valitusvirttä lisää... Tuntuu, että iho ja päänahka on koko ajan rasvaiset ja naama kukkii minkä kerkiää. Tässä on kyllä hehkeys kaukana. Toivottavasti tää helpottaa (esikoisen aikaan 20 rv:n jälkeen iho alkoi pikkuhiljaa paranemaan).

Tytteli-83