Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppu ja alkuviikko on mennyt vähän paremmissa tunnelmissa: paha olo on ehkä vähän lieventynyt. Tai keikkuu. Voin syödä jo esim. ruisleipää, mikä viime viikolla ei vielä mennyt alas ollenkaan. Iltaisin on edelleen kova väsy ja kasvava kuvotus. Sitä on kyllä hassu näiden oireiden tarkkailujen kanssa: heti kun olo on vähän parempi miettii, että onkohan tämä nyt sitten oire keskenmenosta.... sen sijaan, että nauttisi täysin rinnoin paremmasta olosta ;)

Meillä ei hirveästi hankintoja ole tiedossa, olen säästänyt esikoiselta melkein kaiken. Jotain pikku juttuja pitänee hankkia. Ja ilmeisesti itkuhälytin. Meillä se oli tarpeen (esim. keittiöön ei kuule lapsen itkua makkarista) ja vanha on rikki. Hoitopöydän olen myös kokenut käteväksi, meillä ei vessassa ole yhtään ylinmääräistä tilaa. Hoitopöydän kaapeissa on edelleen esikoisen vaatteet, päällys täynnä kirjoja ja muuta roinaa. Pinnasänkyä taas ei käytetty juuri nimeksikään, vaan tyttö nukkui meidän sängyssä. Viedään pinnis nyt varmaan suoraan mökille siellä käytettäväksi. Kyllä minusta hankintoja kannattaa miettiä hyvissä ajoin. Esim. vaunujen valinta oli aika kinkkinen juttu, enkä kuvittele että olisin loppuvaiheessa enää jaksanut kierrellä kauppoja. Me taidettiin hankkia vaunut n. 3 kk ennen laskettua aikaa.

Mietin tuossa yksi päivä jonkun mainitsemaa tukivyötä. Mulla oli viime raskaudessa lainassa, mutta en muista oikein paljonko sitä käytin... pitää sitten miettiä, kun vatsalla alkaa olla painoa, pitäiskö hankkia.

Taika, 7+3 tai 8+3 ;)

Vierailija
22/39 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ole tänne pinoon ilmoitellut meidän uutisia. Eli meillekkään ei vauvaa tule... tuulimuna. :' ( Kohtu on viimeviikolla tyhjennetty lääkkeillä.

Nyt odotetaan ensimmäistä " normaalia" kiertoa ja sitten uuteen yritykseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis tottakai kannattaa vaunut ym. ostaa hyvissä ajoin, eli kaikki välttämätön. Tarkoitin tuolla harkinnalla kaiken maailman vauvantarvikkeita, esim. pomppukiikkua, soivaa sitteriä ym. Jokainen lapsi on yksilö ja käytössä sitten huomaa, mitä tarvitsee. Voi olla, että joku lapsi huutaa sitterissä naama punaisena ja toinen makaa tyytyväisenä. Jos ostaa kaikkea valmiiksi eikä vauva viihdykään, menee rahat hukkaan.

Mies tuli äsken reissusta kotiin, joten mie saan huokaista helpotuksesta. Hyvä juttu oli, että hän sai muutamaksi päiväksi opettajan sijaisuuden. Helpottaa huomattavasti rahatilannetta. Huono juttu on, että hän ei siis pääse mukaan ultraan. Pitää mennä yksin ja viedä kuvia katsottavaksi. Haluais vaan, että mies pääsis alusta asti odotukseen mukaan myös tän toisen kanssa. En haluaisi, että toinen lapsi menee siinä sivussa ja jää varjoon.

Tytteli-83

24/39 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi täältä tulis uus tyyppi tänne,menkoista ry 9+4 nyt. Mul on ennestään kaks lasta tyttö 04/04 ja poika 03/06. Nyt tullu kaks kesken menoa ennen tätä,toivotaan et nyt menee kaikki hyvin.

Vierailija
25/39 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taika74, mulla on just samat fiilarit, heti kun ari päivää ollut parempi olo, olen varma, että nyt on jotain vialla. Ehkä siksi, että yhdesä raskaudessa mulla todellakin hävisi oireet viikolla 9 ja sikiö oli kuollut kohtuun. No onneksi sentään väsyttää ja viluttaa ja rinnat on tosi arat yhä. Mä niin haluaisin oireiden jatkuvan aina sinne 12 viikolle, olis paljon parempi mieli...outoa???

Meillä ei ole oikeestaan muuta kun vaatteet ja petivaatteita ja muuta tekstiiliä olemassa esikoiselta, koska hän tosiaan syntyi ulkomalilla ja kun muutimme Suomeen, myimme kaikki pois, ihan kiva ostaa sit uutta. Mä oon vaan niin taikauskoinen höppänä, etten varmaan uskalla ostaa mitään ennen kun 24 viikkoa on täynnä... rattaita meillä on monet, uudet vaunut ja sänky tarvitaan.

Onkohan iällä merkitysä kuinka tän raskauden jaksaa..tuntuu et esikoiselta 26-27 v olin niin hyvässä kunnossa (vaikka oli samoja oireita) ja nyt 4 ja risat vuotta myöhemmin olen aivan rätti, hyvä kun jaksaa työpäivän kunnialla loppuun..

K

Vierailija
26/39 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei:( Olen tosi pahoillani!

Vierailija
27/39 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta,

Eilen jäi kirjottelematta.

Eipä mulla olossa muutoksia.

Iltapäivät ja illat kärsin kamalaa huonoa oloa, oksettaa ym ym.

Aamupäivät menee hyvin.

Eilen jaksoin tosin käydä illalla urheilemassakin. Tuli kyllä huono olo kesken tunnin mutta sitten vaan rauhoutuin ja hengittelin ja meni sitten ohi.

Syödä pitää n.1,5h välein, se on vissi ja varma.

Maha ei ole enää turvoksissa mutta on se hieman kasvanut ja pyöristynyt.. :)

Perjantaina on ultra! Se on mielessä kyllä koko ajan...

Hyvää keskiviikkoa kaikille!

a_j 10+6

Vierailija
28/39 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomenta kaikille,

Tervetuloa uusille ja pahoittelut poistuville. Toivotan voimia uuteen yritykseen.

Hzzz... minä nukun pystyyn. Eilen piti käydä Prismassa miehen kanssa ruokaa hakemassa. Meinasin oksentaa jauhohyllyjen väliin. Miten tuommoinen marketti voi haista niin pahalle? Siis en ennen ole tajunnut miten eineskylmähylly haisee.. No mieheltä pyysin paahtoleivän palasen ja selvisin kierroksen loppuun sen voimalla. Ihan kamalaa eikä naurata kyllä yhtään. Mies on kyllä ihanan myötätuntoinen minua kohtaan. Silitti selkään kun kakostelin siellä hyllyjen välissä ja kyseli että haluatko mennä vessaan (siellä olisi kyllä satavarmaan se laatta lentänyt.. yleiset vessat, tupla-yöks). No, lupasin hänelle että saa hoitaa markettireissut seuraavat 4 viikkoa ainakin yksinään. Tai ottaa meidän 10 vuotiaan tytön avuksi, miten vaan.

Jännä homma kun se pahoinvointi sijoittuu siihen hetkeen kun lähtee töistä, mutta on vielä mennyt ohi illan mittaan. Edellisellä kerralla oksetti yötä myöten ja olinkin sairaslomalla kun en saanut sen takia nukuttua ollenkaan. Toistaiseksi olen sinnitellyt tolpillani mutta kauhea kiusaus olisi hakea saikkua nytkin. Tämä väsymys on joltain toiselta planeetalta.

Noista varusteista: meillä on ainakin täys setti vaatteita, tuli tyttö tai poika, kun on molemmat ennestään :) pinnasängyn ehdin hukata siskolle mutta jos emme raaski ostaa uutta niin ehkä saadaan se takaisin jos nätisti pyydän. Vaunut on esikoisen ajalta eli vm-97. Kulunut ratasosa mutta vauvan kantokoppa kuin uusi. Eli emme meinanneet vaunutteluun uusia hankkia vaan sijoittaa matkarattaisiin. Sitteriä en ole edellisille hankkinut vaan ovat köllineet peiton päällä lattialla. En tiedä johtuuko siitä mutta molemmat ovat kääntyneet vatsalleen 3-4kk vanhoina.. Eli ei varmaan mikään hätä. Hoitopöytää ei ole kun ehdin sen myydä pois mutta saas nähdä hankitaanko. Huomasin että on tullut semmoisia hoitotasoja pinnasängyn päälle laitettavaksi. Onko kellään kokemusta semmoisista? Säästäisi tilaa kun se hoitopöytä on semmoinen molo, yhtä syvä kuin leveä.

Pirkko rv 7+6

Vierailija
29/39 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuulimuna on kurja kokemus mutta nyt tosiaan vain uutta yritystä kehiin, kunhan hormonit tasaantuvat!

Niina

Vierailija
30/39 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta myös suuret pahoitteluni sinulle :(

Voimia ja jaksamista!!

Vierailija
31/39 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen nyt tänne teidän muiden joukkoon. Olen 25 vuotias. Odotan kolmatta lastani viikoilla 10+3. Laskettu aika on 8.6 2008. Perheeseemme kuuluu poika 4 v ja tyttö 1v5kk, sekä 26 vuotias mies.

Vierailija
32/39 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, liitynpä minäkin tänne kesänuppujen odottajiin :) Meillä odotetaan esikoista ja viikkoja kasassa 8 + 6. Laskettu aika tämän vauva-lehden laskurin mukaan 19.6., mutta voihan tuo vielä muuttua. Ens viikolla on ensimmäinen neuvola ja ultrakin siinä samalla - odotan, mutta myös jännitän kovasti! Ikää on mulla 21 ja miehellä 29.

Vierailija
33/39 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tuttu paperipinohan sieltä mukaan lähti. Viikot neuvolan mukaan 9+1 ja laskettu aika 17.6. Ultra-ajan varastin ja se on 5.12. Ensi viikon keskiviikkona on lääkärineuvola. Hemppa oli 128, joka oli laskenut n.parin viikon takaisesta työterveyslääkärin mittauksesta 10:llä. Mulla on yleensä hemppa lähemmäs 150, joten tuo ehkä meinaa sitä, että jotain elämää tuolla vatsassa on ainakin lähiaikoina ollut ;). Pahoinvointia ei tosiaan ole enää,tosi lievää kuvotusta ehkä välillä. Löysin esikoisen raskauden ajan neuvolakortin sitten vasta neuvolan jälkeen ja ihan samoilla viikoilla loppui pahoinvointi viimeksikin, mutta palasi sitten muutaman päivän päästä takaisin. Saapa nähdä... Perun puheeni siitä ettei enää paleltaisi, kyllä todella paleltaa iltaisin varsinkin :). Väsymys myös vaan jatkuu.

No niin, siinäpä tuli rauhoteltua kai itseäni lähinnä ;D.

Nyt on kiiruhdettava töihin...palailen vielä asiaan ehkä huomenna. Tervetuloa kaikki uudet mukaan!

Vierailija
34/39 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut myös annojille. Voimia. Toivotaan, ettei näitä ikäviä uutisia tulisi enää.

Vai mietitään täällä jo hankintoja :) Meillä myös esikoisesta kaikki tarpeellinen tallella. Hoitotasosta luovuin, koska sille ei ole nyt tilaa. Ajattelin pärjätä ilman, katotaan nyt. Ainoa hankinta minkä haluaisin tehdä on kantoliina ja mahdollisesti imetystyyny. Me ostettiin esikoisen vaunut 3 kuukautta ennen laskettua-aikaa. Niissä oli muistaakseni kuukauden tilaus aikakin. Kyllä niihin kannattaa paneutua hyvissä ajoin, koska tarjontaa on niin paljon.

Mulla on tullut kauhea himo hesen hamppeihin. Tunti sitten iski töissä kaamea nälkä eikä täällä ollut mitään syötävää. Suuntasin kauppaan, mutta löysinkin itseni hesestä. Hitto, että melkein harmittaa tällainen himo. Yleensä meinaan inhoan niitä hampurilaisia. Ja se oli jo toinen tällä viikolla!!

Täällä seurataan jännityksellä tehyn taistelua ja samalla ajatellaan omaa napaa, että päästäänkö tässä np-ultraan laisinkaan. Yksityiselle en viitsisi maksaa.

Ja uusille lämpimästi tervetuloa, muistakaahan laitta tietonne esittelypinoon, tässä linkki.

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=11710569&p=4&tm…

Eliador 9+3

Vierailija
35/39 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jes, tänään sain nukuttua klo 10:een asti! ihanaa... mies piti lapset aamulla hiljasena ennen kouluun lähtöä, menivät onneksi kaikki kasiksi tahoilleen niin äkkiä hiljeni mökki. sitten meinaskin tulla kiire, klo 11 oli yksi työpalaveri johon suihkasin, sieltä sitten ruokakaupan kautta kotiin. autossa parkkipaikalla vetelin sitten banaania poskeen ettei ala ahistaa:)

voitin tuossa huutonetistä niitä äippävaatehuutoja, nyt sitten vaan pakettia odottamaan. toivottavasti ovat lupaamansa mukaisia ettei harmita rahan meno.

ultran varasin yksityiseltä parin viikon päähän (hinta 40e, ei minusta paha?!) ja varasin myös neuvolan rakenneultran uudenvuoden aatolle:) Neuvolan täti oli laittanut väärän aikavälin tuohon ajanvarausohjelappuun, se oli laittanut että 5.-18.1. ajalle, vaikka tosiasiassa se 18 rv alkaa jo joulukuun lopulla. siellä luurin toisessa päässä oli tarkka täti ja huomasi asian, itse en ollut laskenut yhtään kun luotin että neuvolassa meni oikein. no, eihän sillä nyt niin väliä olis ollut kunhan vaan sen ajan oikealle aikavälille saa.

minä oon pohtinut tuota hoitotasoa, kun meillä ei sille oikein paikkaa ole.. paras vaihtoehto olisi jos tuonne kylppäriin esim sen pyykkikoneen päälle saisi jotenki laitettua, mutta toisaalta on kyllä ollut puhe myös pesutornin hankkimisesta. meillä kun tuota pyykättävää riittää jo nyt niin saatikka sitten kun pieni sinappikone on käynnissä... ja sinne pesutornin päälle on jo vähän vähemmän kätevä laittaa mitään hoitotasoa;)

siitä tulikin mieleeni että taidan alkaa pyykkäämään. mukavaa keskiviikon jatkoa kaikille!

Vierailija
36/39 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsella pahin pahoinvointi keskittyy edelleen aamuun. Oikein inhottaa nousta aamulla ylös kun tietää että seuraavat puoltuntia saa juosta wc:hen oksentamaan. Sen jälkeen onneksi helpottaa ja jäljelle jää vain lievästi etova olo. Täytyy olla siitä onnellinen et pahoinvointi on nyt lievempää kuin kahdella aikaisemmalla kerralla. Nyt ei pysty jäämään sairaslomalle, niinkuin aikaisemmilla kerroilla. Olen nyt hoitovapaalla.

Meillä ei tarvitse oikeastaan muita hankintoja tehdä kuin ostaa esikoiselle isompi sänky, niin kuopus saa hänen jatkettavan sänkynsä. Ja kuopukselta jää pinnasänky vauvalle. :)

Huomenna ensimmäinen neuvola:)

Tervetuloa kaikille uusille. =)

ilonella 8+2

Vierailija
37/39 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kylmää, hrrr... kun vieläkin palelee, kun tulin juuri kotiin.

Eliador mietti tehyn työtaistelun merkitystä ultraan. Itse olen samaa pohtinut mutta eilen onneksi tuli ainakin kutsu Kättäriltä. Siinä ei mainittu mitään irtisanoutumisista, joten toivottavasti tuonne nyt pääsisi. Np-ultra on jo alle kahden viikon päästä, maanantaina 26.11.! Ihanaa päästä taas katsomaan, toivottavasti vain on kaikki hyvin. Ultraa ennen ehdin käydä torstaina 22.11. lääkärineuvolassa, joten sydänääniä kuunnellaan jo aikaisemmin. Jos kuuluvat, helpottaa taas jännitys. Viimeksi tuulimuna huomattiin juuri lääkärineuvolassa viikolla 11+6, kun ei kuulunut sydänääniä. Onneksi on nyt se alkuraskauden ultra takana, niin ei ainakaan tuulimunariskiä enää ole.

Eilen vetäisin kahden tunnin päikkärit, kun en päikkäreille päästyä pääse enää ylös... Sitten ei yöllä nukuttanutkaan, ja nyt meinaan nukahtaa istualleni. Pakko oli eilen nukkua, kun en olisi muuten jaksanut lukea tenttiin, joka nyt on onneksi ohi. Tänään pitäisi sitten laittaa tulitikut silmiin, ettei ensi yökin mene pipariksi päiväunien takia.

Sori kun olen tänään näin omanapainen, ajatus ei oikein juokse. Tervetuloa uusille tulokkaille ja jaksamista kaikille!

Niina 10+5

Vierailija
38/39 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta tuntuu ihan siltä näitä juttuja täällä lukiessa, että lähes jokainen on joutunut kokemaan vauvan menetyksen tavalla tai toisella.. se laittaa miettimään (ja pelottaa), että voiko itse olla niin onnekas, ettei sellaista kohdalle osu. mulla piti olla eilen lääkärineuvola,mutta lääkäri oli sairastunut. odotin tuota niin kovasti, että kuulis edes vauvan sydänäänet ja tietäis, että elämää siellä on.. uusi aika on sitten ensi ti. sitä ennen ehdin kyllä jo käydä np-ultrassa ma. sen piti olla ke, mutta soittivat, että pääsenkö jo ma. tämä mahd. tehyn työtaistelun takia. toiv. kaikki masussa hyvin.

muuten vointi on hieman parantunut,kunhan syö suht säännöllisesti. välillä kyllä yökkyyttää ihan kiitettävästi, mutta aiempaan verrattuna ei paha.

hankinnoista kun täällä puhuttu, niin meillä taitaa kaikki olla ok kunnossa esikoisen jäljiltä. hoitopöytä on minustakin sellanen,mikä ei välttämätön. meillä oli ainakin niin liikkuvainen tapaus, että jo muutaman kk ikäisenä sai koko ajan pitää kiinni, ettei kierähtänyt alas siitä. joten oli kätevämpi vaihtaa vaippaa vaikka sängyllä tai lattialla. sitteri oli ehdoton. siinä viihtyi ja otti nokosiakin. kaikki tosin eivät varmaan viihdy.. kaukaloa ostaessa (ne, jotka eivät ole ennen ostaneet) kannattaa huomioida, kuinka tilava se on. me ostettiin niin ahdas, että jo n.4kk oli pojalla siinä ahdasta eikä toppavaatteissa voinut kuvitellakkaan laittavansa siihen.

mutta, nyt alkais olla lihapullat ja muusi valmiita. eikun syömään :)

mukavaa loppuviikkoa kaikille!

Vierailija
39/39 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoitteluni:(