***NELAPILAT*** vko45
Linkki edellisen viikon pinoon:
http://www.vauva.fi/web/vauva/keskustelut?_forum_WAR_perhe_treeView=0&_…
Kommentit (45)
Meillä taudit jyllää edelleen ja nyt minä olen kuumeessa ja nuhassa :( Niin kipeä en kuitenkaan ole ettenkö jaksaisi välillä tulla koneelle lukemaan teidän juttujanne...
Tervetuloa Nesrin joukkoon mukaan!! Täällä saa kuumeilla rauhassa ja pohtia elämän käänteitä...
Miksuliinulle tätionnittelut ! Toivottavasti äiti toipuu rankasta synnytyksestä hyvin eikä jää "ongelmia"...
Anttulille: meillä on kaikki kolme nukkuneet huonosti ja meidän yli 2v ei nuku vieläkään kokonaisia öitä. Tiedän miltä valvominen tuntuu!! VOIMAHALAUS!!! Toivottavasti teillä tilanne pian normalisoituu...
Maalaisopmpulle peukutuksia!! Musta noin sun oireet kuulostaa kans "NIILTÄ OIREILTA"!!! <3 <3 <3 <3
Sanille: ovistikuista piti kyselemäni, että oletko testannut markettien tikuilla koskaan? Onko ne luotettavia? Itse mietin niiden ostamista...
Ja vielä kaikille: uskotteko te siihen, että jos hommailee just oviksen aikaan, tulee poika ja jos ennen ovista tulisi tyttö? Meillä olisi nimittäin tyttö haaveissa, toki poikakin yhtä tervetullut! Mut jos itse pystyisi vaikuttaa niin... Terve lapsi tietenkin pääasia ja tärkein toive!!!!
Niin ja vielä... katsoitteko neloselta Vauva tulossa tms ohjelma jossa perheeseen syntyi viides lapsi. Äiti kertoi siinä, että elämä muuttui paljon kun kolmas syntyi mutta kun neljäs syntyi, ei elämä muuttunut millään tavalla. Nyt kun viides syntyi, elämä taas järkähteli... Eli neljäs ei olisi niin suuri muutos meidän nykytilanteisiimme??? Miten teillä arki/perhe reagoi kolmannen lapsen syntymään? Meillä oli aluksi aika rankkaa (vauva oli vähän sairas, valvotti jne.) mut niistä kun selvisimme (n 6kk) niin elämä normalisoitui.
Ja eikun päiväunille;) jalkkis
Nyt siis muksut haettu ja pakko oli tulla kattomaan, mitä tänne kuuluu...
Kiva jalkkis, et olet suurinpiirtein elävien kirjoissa:-) Täytynee ihan puuta koputella, ku meillä ei taas aikoihin ole ollu kukaan oikein kipeenä. Muutenkin luontoäiti on ajatellu mua, ku ei ole allergioita, ei korvakierteitä tm vastaavaa (kostoks tästä saan varman seuraavaks koliikkikaksoset!). Ainoastaan yksi laktoositon löytyy perheestä.
Mä kans oon kuullu ton hedelmöittymisajankohtajutun, et poikasiittiöt olis nopeempia, mut muuten heikompia eli eivät eläis niin pitkään (ei kyllä tullu ihan puskasta, ku miettii miehiä yleensä...hih!). Vastaavasti tytöt jaksais sinnitellä kauemmin. Täytyy nolona tunnustaa, et me kyllä tältä viimesimmältä vähän niinku noudatettiinkin tota eli pupuiltiin se ainoa kierto mikä oli niin ennen oletettua ovispäivää (sillon en tikuista just tiennytkään). Tyttöhän tuo sitten oli, mut tiedä sitten oliko sillä osuutta asiaan. Isäntä itse aina kehuskelee, että se johtu niistä ukkomiehen tempuista, mitä mulle näytti (mentiin naimisiin just kakkosen ja kolmosen välissä)... Nyt en ole kyllä ajatellut vielä kumpi olisi toiveissa (musta ihan selvää kans, että terve vauva pääasia, mut ei ole mitään pahaa toivomisessakaan.) , toisaalta olis mukava ku olis molempia tasapuolisesti, ja sit ne pienet mekot... Mut ku olen nyt 4 vuotta tuota pientä naisen alkua katsellut, niin kyllä nuo meidän herrat on olleet huomattavasti helpompia kaiken kaikkiaan.
Ja tosiaan mäkin näin ton jakson, missä se viidennen lapsensa synnyttänyt äiti kertoi ton. Kauhee ku pitää oikein pinnistellä, et järkkyikö joku kun meidän "liisa" tuli taloon, mut mielestäni ei... ainakaan mitään kovin valtavaa. Pojat veti yhtä köyttä ja ukko ei onneks matkustellu töiden perässä niin paljoa, et vauva-aika vilahti kyllä aika vauhdikkaasti ohi. Lohduttavaa tietysti ajatella, että ei se nelonenkaan ihan päälaelleen tätä eloa keikauttais, kun sitä kai sitä eniten märehtii. Meilläkin tosiaan niin "isoja" nuo toiset jo, että kaks olis jo koulussa, siis jos tärppäis nyt sillei piakkoin.
Ja kauhee ku te ootte pelottavia!!! Mä en millään mielestäni voi olla raskaana, ku pitäis olla vaikka mitä sattumia noiden päivien suhteen ja valheellisia ovistikkuja ja ja ja... Tai sit mulla on ihan käsittämätön kaikkien sattumien summa, ja mä en koskaan ole voittanu edes lotossa!
-m-omppu-
Kiitokset kaikille joukkoon tervetulleiksi toivotelleille.
Joku kyseli, etta milla mantereella me vaikutetaan. Talla hetkella ollaan Lahi-Idassa, mutta ihan asutaan kotoisesti Suomessa. Ollaan vain oltu taalla piiiitkalla visiitilla, kotiutua pitais ensi viikolla. Vaikka kylla kun vilkaisin kotipaikkakunnan nettikameraa niin hiukset meinas nousta pystyyn kun olipahan niin loskaisen nakoista. Taalla kun viela aurinko paistelee ja lampoakin riittaa.
Tuossa kun lueskelin kirjoituksia niin oma arki siella kotona palas oikein elavasti mieleen. Valilla kun on koti-ikava iskenyt kaikella voimalla ja tuntunut etta pitaisi heti paasta takas omaan tupaan. Mutta sitten kun siella taas on niin...todellakin sehan on sita tavaroiden raivaamista ja tiskikoneen tyhjennysta ja pukemista yms. kotiaidin tyonkuvaan kuuluvaa. Taalla anoppi tekee ruoan ja tiskaa sen jalkeen, jos en haukkana hyokkaa astioiden kimppuun itse. Siivoustakaan ei tarvi liiemmalti harrastaa eika todellakaan pukea lapsia mennen tullen ja palatessa. Sukulaisia on paikalla koko ajan niin yksinaiseksikaan ei oloaan tunne.
Mutta mutta, ihanaa onnea teille jo raskautuneille ja onnea teille viela yritteleville. Meilla yritys alkaa varmaan vasta sitten, kun kuopuksen imetys loppuu. Nailla nakymin se varmaan tapahtuu tuossa rippikouluiassa, on meinaan niin kova imuttelija.
meillä täällä Keski-Suomessa se valkeni parin pakkasasteen kera! Lapset juos ulos ja huuti, että "äiti tuu kattoo, on lunta", ja mulla valahti pala tietty kurkkuun, ku oon vielä kesärenkailla... Joo tiedän, et on vaarallista, mutta mä olenkin kaikkien homssujen homssu tälläsissä jutuissa ja vähän sillä linjalla, et jos ei mies juupeli soikoon huolehdi autoista, ku minä pääsääntöisesti huolehdin koko muusta kodista, niin ajelen sit noilla vaikka tammikuulle! No onneks oli vaan kuuraa nurmikolla ja tiet oli ihan kuivat. Kaipa se ukko tänään kotiuduttuaan aikoo asialle tehdä jotain.
Mä en ole kauhea talvi-ihminen, enkä ulkoilmaihminen ylipäätään, vaikka onneks kuopuksen syntymän myötä hävis se ikuinen paleleminen. Aikas outoa, koska ennen olin syyskuun alusta toukokuulle pitkät kalsarit jalassa ja aina sisällä villasukat jalassa, mut nyt mulla ei ole kalsareita vieläkään! Hieman kateudesta vihreänä, ku Nesrin olet siellä lämpöisessä...
Pyykkikone huutaa ja astiat meni just koneesta kaappiin, kai siitä jonkin diplomin saa? Muuten olotila on aika kamala. Voisin kuvitella, että se tauti alkais aikaisemmin ku mitä laskeskelin, koska selkää polttelee ja niin paksu vanne kiristää päätä ettei kunnolla eteensä näe. Onneks se mies tulee tänään, ja mä pääsen ulos täältä, koska mua jo valmiiks harmittaa lasteni puolesta... Mä olen äitihirviö sillon ku on tällänen olo eli joka h.... kuukausi. Oon popsinu nyt tollasta B-vitamiinivalmistetta, ku yks hoitaja keskussairaalasta kehotti kokeilemaan, mut ei ainakaan niin paljon auta, et tää tunne menis pois. Mä luulen, et esim ykski väärä liike postimieheltä, niin äijä pääsee hengestään!
Mä en tiedä ketään toista, jolla olis näin rajut oireet, mut kysynpä kuitenkin toiveikkaasti, et kuulostaako kenestäkään tutulta?
-maalaiskiukkuomena kp22(18)/32?, mut nyt en kyl luota tohon ollenkaan!
vielä onnittelut hienoista hcg-lukemista -eiköhän siellä ole pikkuinen turvallisella pohjalla kasvamassa! :)
Ja tervetuloa, Nesrin, minunkin puolestani!
Täällä alkoi vihdoin yk2 tänään. Kierron pituudeksi tuli sit 39 tai 40 eli ovis tosiaan oli silloin kaks viikkoa sitten, just kun olin poissa miehen simppojen luota;) Periaatteessa vuodon olis pitänyt alkaa vasta huomenna tai la, kun ovis oli kaks viikkoa sit pe tai la. Nooh, päivä sinne tai tänne -pääasia, että päästään uuteen kiertoon!!
OLin *akupunktiossa* muuten toissapäivänä! Auttoi heti alaselkäkipuihini, ja tiedä vaikka olisko se myös vauhdittanut vuodon alkamista? Pyysin tuikkaamaan neuloja myös hedelmällisyyspisteisiin;) Pari kertaa menen vielä ja sit odotellaan ihmettä; josko kierto lyhenisi ja vauva saisi alkunsa...Lääkäri ainakin sanoi, että todella monta *akupunktiovauvaa* on saanut alkunsa hoidon myötä. Vaikkei siis olis edes hoidettu hedelmättömyyttä tms, vaan ikäänkuin "sivutuotteena". Jännää...
Mä olen ollut kotona nää kaks päivää kipeän kuopuksen kanssa. Ihan hyvä, nin saa itskein levätä, kun yöt on mitä sattuu taas vaihteeks..Unikoulu aloitettiin ennen neidin sairastumista, ja ihan yllättävän hyvin neiti nukkui yksin omassa huoneessaan! Heräili kyllä tietysti, mutta rauhottui aikas nopsaan. Koulua jatketaan jahka tytteli paranee.
Ja hienoin juttu kaikista: typy on käynyt potalla menestyksekkäästi jo viikon!! Jeee!!! Neiti on itsekin ihan innoissaan ja istuu potalla vähän väliä:)
KIvaa viikonloppua kaikille ja olkaapa ahkeria punkan puolella! ;) bbdd
Eltemia yk2, kp1/??
maalaisompulle kiukkuoloon!!! Jospas se oliskin jotain muuta -kivempaa;) Peukkuja!
äitix3 - 6.11.2008 13:08 (ID 940607) 1/2
torstaita...
Täällä on kyyyyylmääää!!! Mä palelen ihan horkassa, olipa tosiaan kiva ylläri aamulla kun mittarissa oli-7. ja kuura tiessä. ja mulla tietenkin kanssa ne kesäkummit alla. hissukseen sitten vietiin esikoista kouluun.
Lääkärissäkin jouduin käymään, ja keuhkotulehdushan se mulla oli. nyt on sitten 10pv.n antibiootit päällä.Lääkäri kirjoitti varmuudenvuoksi semmoisia jotka sopivat myös raskaana oleville, jos vaikka olis tärpännyt. hih-hii!!
Eilen huomasis suihkussa että rinnat on tosi arat, suihkua ei oikein voinut suunnata vatsan alueelle kunn ne pisarat sattui... ja hellät on vieläkin. Joskohan tämä olisi sitä itseään. Tai sitten taas kuvitten ja keksin mielessäni kaikenlaisia oireita. huooh!
Ja sitten muuhun:
Tevetuloa joukkoon Nesrin (tulihan nimi oikein??). Voi kun mäkin pääsisin lämpimään, mä olen vilukissa. Milloin olette ajatelleet kotiutua suomeen takaisin? kauanko olette asuneet pois suomesta?
No jospa sitten jatkelen ilalla kun ei nuo pirpanat käy taas millään nukkumaan! että se siitä rauhallisesta hetkestä kahvikupin kanssa..
äitix3 kp14/24-?? ja yk2
Vastaa viestiin | Ilmoita asiaton viesti | Kerro kaverille Arvostele viesti: 0 0 Vastaukset
äitix3 - 6.11.2008 13:08 (ID 940607) 1/2
On muuten todellakin tökkiny nää sivut...ei tänne taho edes päästä lukemaan viestejänne ja nyt ku on tullu useempi päivä väliin niin tuntuu että on ihan tipahtanu kärryiltä...monet kerrat olen kirjoittanut ummet ja lammet mutta en vielä ole saanu niitä pinoon asti....ärsyttävää :/
täytys ottaa tää revohka ja lähteä kohti Pohjanmaata...kuhan vaan nuo iskä ja esikko saapuvat kotiin...myöhään menee ku vähintään 5h matkaan kuluu aikaa....Pojat tuossa harjoittelivat eilen illalla, soittavat siis muistotilaisuudessa kumpiki yhen kappaleen...
Maalaisomppu: kyllä ne munki mielestä kuulostaa NIILTÄ oireilta :DD Millonkas aattelit testata..?
Nastat saatiin eilenki mun autoon, ukkokullan autossa niitä ei vielä ole...mutta ku noin ylös mennään niin nastat täytyy olla...
Nesrinille: oikein paljon tervetuloa porukkaan mukaan! Kuulostaa niin lämpimältä siellä teillä...voih...mää olen niin syntyny "väärään" maahan ku en tykkää ollenkaan kylmästä...Missäs päin Suomea sitte asustelette ku kotona olette?
Ja kaikki muutki...missäs päin vaikutatte? Ei ole koskaan ollut oikein puhetta siitä...ei tartte siis tarkkaa paikkaa kertoa vaan ihan vaikka maakuntaa esim...mehän ollaan vielä toistaiseksi Lahdessa...
Me ei olla koskaan laskettu päiviä millon kannattas pupuilla. Enimmäkseen meillä harrastetaan sitä joka päivä kuivana aikana (nykyään mies on niin "nirso" ettei se tädin aikana kelpaa, vaikka itellä jostain syystä tekis silloin välillä kovastikki mieli) ja tuloksena meillähän on ne kolme poikaa :D Mutta kyllä mää myönnän että ois se ihana saada tyttöki tähän perheeseen, sitä on niin yksin tässä ukkovaltaisessa porukassa...ja ne mekot on aivan ihania!! Onneksi mulla on huomenna vuoden täyttävä kummityttönen jolle saan sitte ettiä noita mekkoja ja voiki ihan hyvällä omalla tunnolla kaupoissa niitä hypistellä.. Mutta en mää kyllä nirsoile noista sukupuoliasioissa, mulle kelpaa mainiosti se seittemänki veljestä!
Onnea Miksuliinulle muuten tätiydestä! Ei me muuten edes päästetä sua vielä täältä pois! Mää niin haluan kuulla miten teidän raskautenne Karamellin ja Helinän kanssa sujuu...
Mun serkkuni sai eilen pienen tyttövauvan rv32...tyttö vain päätti syntyä...kaikki kuulostaa olevan hyvin, vain lisähappea on hän saanut...toivottavasti heillä menee vastakin hyvin, että pienokainen pääsee pian kotiin perheensä luo...Meidän keskimmäinenhän syntyi noilla viikoilla ja ekan kuukauden jälkeen kaikki on mennyt aivan ihanasti...ja ei hänellä silloin ekan kk aikanakaan ollut mitään sen kummempaa, laiska vaan oli syömään...toisin kuin nyt :DD
( . ) mulla taitaa ovis olla nurkan takana, tai sitä tuo sylkitesti alko näyttämään. Olen nyt parina aamuna tehny ja eilen se näytti enemmän hedelmälliseltä ku tänään...kovasti ollaan kyllä siivoiltu tuolla makkarissa :D
Täytynee mennä laittamaan loputki kamppeet kasaan, pitää kommentoida juttujanne taas paremmalla ajalla..
nani
Nyt on ollu kyllä niin paljon sopivia "rakosia", et on päässy tosi hyvin kirjoittelemaan tänne... Musta on tullu oikein "aktivisti"! Ja mukava, että Eltemia ja Nanikin on päässeet läpi, kiva kuulla kuulumisia teiltäkin. Vähän on tänään kyllä paremmin sivut liikkunu, viestit on lähteny ihan ensi yrittämällä ja lukemaankin on viestejä päässyt ilman takkuja. Tässä on parina päivänä saanu koko ajan olla tallentelemassa kirjoituksiaan ku eivät ole menneet perille. Ei ole kyllä kertaakaan hävinny, ku olen aina niinku palannu edelliselle sivulle eli kirjoitukseen ja sit vaan vetäny talteen sen avoimelle sivulle. Paras oli tuolla aiemmin ku jouduin lähettämään viestin vasta seuraavana aamuna ku ei lähteny millään liikkeelle sillon illalla.
Me ollaan tää viikonloppu ihan kotona, ja tähän saumaan tuntuu ihan mukavalta, ku on ollu tätä lentämistä edes takas monena viikonloppuna. Jotain sitä pitäis sille äijälle sunnuntaiks keksiä... Ajattelin olla vähän mielikuvitukseton, ja ostaa uuden Remeksen, ku se tykkää niistä tosi paljon. Tosin se on aina ollu sellanen vakio joululahja, mut siinähän sitä olis yllätystä, ku saakin sen jo nyt. Lapset on tietysti koulussa ja tarhassa väsänneet kaikkea, ja nehän ne parhaita lahjoja on!
Ja olette te kyllä kummallisia, kun kaikki uskotte mun oireiden viittaavan muuhun ku vuosikymmenen tulvavuotoon :-0 . Mä en kyllä parhaalla tahdollakaan saa sellasta yhtälöä, et voisin olla raskaana. Mulla oli "tauti" 23.-28.9. Henkari poistettiin 14.10, ja vuotoa tuli 16.-23.10. Tikutin ovista ja näytti haileeta kahta viivaa 29.10 ja hieman vahvempaa 30.10. Sit taas 2.11. (?) tuli tosi vahvat viivat, ja sillon paleli ja poltteli mahan pohjaa oikein huolella. Oletan, et siinä olis ollu oikeesti se ovis. Vähän tietty ihmetyttää, ku on poltellu selkää ja edelleen siis rinnat tosi arat+uutena maha turvoksissa&sekaisin. Tietty teidän tuurilla lämmöt oli 37,3 (mun normaali 36,4), et jollakin kuvituksella vois jotain yhtäläisyyttä repiä, mut ku... Varmaan vaan kierto sekaisin ton poiston takia ja oikee tätilauma pörähtää nurkille ens viikolla!
Niin ja me vaikutetaan täällä Jyväskylän liepeillä pienellä paikkakunnalla :-)
-maalaisomena-
Jalkkis: joo kuopusta yrittäessä testasin prismasta ostetuilla (olisko ollu fertes tms) ovistesteillä ja hyvin toimivat mulla. Sillon meni yli vuosi ennen kun tärppäs ja tärppikierrossa noilla tikuttelin. Ja siitä pääsenkin toiseen kysymykseen eli meillä on kolme tyttöä ja ainakin tosiaan kuopusta tehtiin ahkerasti oviksen aikaan (siis tikutin oviksen).. Esikoisen aikaan en mitään ovulaatiosta ees ymmärtänyt ja silloin kyllä harrastettiin ahkerasti sänkypuuhia, en kyllä sit muista miten tärppikierrossa ja kun en oviksesta sillon tosiaan mitään tienny.. Kakkonen sai alkunsa yhestä kerrasta ja noin oviksen aikaan, mutta en kyllä sillonkaan tiiä varmasti millon loppujen lopuks ovis tapahtu. Eli meillä kyl on noita tyttöjä tullut kaikilla tavoilla.. Mutta kyllähän siinä voi jotain perää ollakin, kun niin ainakin kovasti sanotaan, että pojat tehdään oviksen aikaan ja tytöt ennen.. Ei varmasti mitään menetä, jos koittaa.. ;)
Meille olis ihan kiva saada poikakin, kun kolme ihanaa prinsessaa jo on. Eli kertokaas te poikien äitit olisko teillä antaa vinkkejä, mitä vois kokeilla? ;D Mutta tokikin neljäs tyttö siskossarjan jatkoks olis tervetullut myös. Onhan noi tytöt aivan upeita tapauksia! Ja jotenkin mä oon viehtynyt ajatukseen neljästä siskoksesta.. :) Suku ja ympäristö kuitenkin tuntuu poikaa kovasti toivovan, mutta eipä niiltä(kään) onneks sitä kysytä.. Ja onneks ei myöskään tarvi ite päättää kumpi tuloo, kun nyt vaan tulis jompi kumpi!
Elternia: Peukut on pystyssä, että akupunktio auttaa! bd :)
Maalaisomppu: täälä yks "viittaa".. Mä oon kyllä nykyään ihan mahoton kiukuttelija ennen menkkoja!! Käy kyllä kans silloin lapsia sääliks ja joutuu jatkuvasti pyytelemään anteeks hermostumistaan.. :/ En mä muista, että nuorempana olis näin kovia oireita ollut.. Huh jos ne vaan pahenee tonne 45 ikävuoteen asti, kuten muistelisin joskus lukeneen.. :(
Hyvää loppuviikkoa!
-sani 15?/29 (mennään nyt tuon viimesimmän kierron mukaan)
nanin vastata, että me ollaan etelä-pohjanmaalta..
En ole vähään aikaan päässyt koneelle, niin eikö ollut pino kasvanut vaikka kuinka suureksi... Koitan vastailla kysymyksiin. Sori kun nyt tulee tosi omaa napaa, mut en muista mitä olette kirjoitelleet...
Ollaan läntiseltä Uudeltamaalta. Kolmen vartin ajomatka Helsinkiin, jossa miehellä on työpaikka. Viihdytään tosi hyvin!
Meillä on yksi poika ja kaksi tyttöä. Kaikkia ollaan saateltu maailmaan ahkeralla "työllä" ja tasanvarmaa ovulaation aikaan. Esikoista (poikaa) yrittäessä mies oli juuri ennen ovista kolmen päivän työmatkalla ja kun tikutin oviksen, niin illalla päästiin tositoimiin. Et olisko silloin se nopea poika päässyt perille, ja tyttöjä tehdessä se hidas ja sitkeä simppa sitten pääsi jo aikaisemmin odottelemaan munasolua. Nyt ei ole sukupuolella mitään väliä, että annetaan vaan palaa. Ymmärrän kyllä, että jos on "jo" kolme samaa sortin kullannuppua, niin että toiveissa on toista sorttia. Mä jotenkin niin toivoin meidän nykyisestä kuopuksesta poikaa, että nyt ihan hävettää =o/ Nyt se tuntuu musta ihan lapselliselta. Oon ihan varma, että mua kuritettiin moisesta sitten kun mulle tuli se raskausmyrkytys. Olin ihan varma, että kun kerta niin toivoin poikaa, niin mulle annettiin sitten rangaistukseksi se r-myrkytys. Ja kun kuitenkin kaikkein tärkeintä on TERVE lapsi!! Oishan se poika tasapainon vuoksi ihan kiva, mutta nyt voin käsi sydämmellä sanoa, että ihanaa olisi saada vauva -aivan samaa kumpaa sorttia... Eli neuvoisin omasta kokemuksesta pidättymään piiitkään seksistä ennen ovulaatiota, jos haluaa pojan, ja vasta ihan ovispäivänä pupuilla. Mut nämä on niin näitä. Ja jotkut saa pelkkiä poikia ja jotkut pelkkiä tyttöjä, että voisko se johtua sitten parin keskinäisestä kemiasta, tai vaikka, että naisen ph "siellä" suosii vaikka tyttö/poikasiittiöitä... Näitäkin olen miettinyt joskus. Täällä päin yhdessä perheessä kun on 5 tyttöä ja kuudes tulossa ;o)
Mä kun niin vannosin, että nyt kyllä käytetään ehkäisyä niin pöh. Ollaan annettu mennä vaan ;o) Kyllä se taas tästä... Jos mies ei niitä ehdota, niin en minäkään! Ja kammarin puolelle mennään sitten ahkeraan.
Maalaisomppuko se sanoi, että kuopustyttö on tulinen...? Meillä taas keskimmäinen lapsista (tyttö) on niin tuli ja leimaus, suorastaan hankala luonne ja piikki mun lihassa, että aargh. Sen takia varmaan osittain toivoin kuopuksesta poikaa kun laitoin kiukuttelun ja hankaluuden sukupuolen piikkiin (tyhmä kun olin). Mutta kuopustyttö on aivan eri maata, ja on todellakin meidän helpoin muksu, helpompi kuin esikoispoika :o) Hän on niin rauhallinen äidin kullannuppu, ja kiltti, uskoo kaiken kerrasta. Pelkään, että hän on taas "liian" kiltti... Aina on jotain mistä voi olla huolissaan. Et en enää laita luonnetta sukupuolen piikkiin ja koitan sitä välttää vastaisuudessakin viimeiseen asti...
Omaa ).( Nyt on jo kp8, ja en tiedä kenen kanssa voisin jakaa tän kuin teidän kanssanne. Mutta ihan kuin hormonitoiminta olisi palautumassa, mulla on nimittäin selvästi nyt valkovuotoa. JEE. Ekaa kertaa neljään kuukauteen!!! Jospa se ovulaatiokin sieltä olis sitten tuloillaan =) Jes jes.
Ja nyt sitten vielä kuntoklubin kuulumisia. Perään näitä kaikilta siihen kuuluvilta, että heti raportoimaan! Mulla menee hyvin. Viime sunnuntaina oli lähtenyt -800g! Olen syönyt vähemmän ja terveellisemmin =) Lisäksi olen joka viikko käynyt kerran aika rankassa jumpassa, kerran treenannut yli 30min. crosstrainerillä äidin luona ja käynyt 2-3krt sauvakävelemässä. *Hyvä mä!!!* Lihaksen ovat välillä olleet tosi kipeinä, mutta se on vain hyvä. Pirteämpi olokin jo =)
Nyt täytyy kyllä lähteä nukkumaan -kirjoittelemisiin!
T:Anttuli yk4 kp8/26
Jos vaikka nyt sais viestit lähtemään, kun ilalla ne katosi jonnekin bittiavaruuteen.
Anttuli ja muur kiloklubilaiset: mulle on nyt tullut viikossa melkein +900g. lisää Sen siitä saa kun vaan syö synttärikakkua monta monta päivää. Höh. nyt täytyy kyllä alkaa salaatti linjalle.
mä olen kanssa tosi kiukkunen ennen menkkojen alkua, ja niiden aikana. Voi minua! Ja muutenkin on tosi rajut oireet. Mulla on muutenkin todettu erittäin agressiivinen endometrioosi. ei ole kiva tauti. Lääkäri sanoi mulle joskus alta parikymppisenä etten välttämättä saa omia lapsia ollenkaan. Ja nyt kuumeilen neljättä...
meillä on kaksi poikaa ja yksi tyttö->keskimmäinen. Ja ihan samanlla lailla ollaan niitäkin tehty. raskausoireissa sitten ne erottui selvästi. Mutta luonteessa on kyllä eroja. tyttö on niin itsepäinen ja voimakasluontoinen, äidin tinttaralla. ja esikoinen on erityislapsi (add), kuopus on sitten -ainakin vielä- hiemastasaisempi persoona. Mutta kyllä täällä kipinät välillä lentää kun lapset ottavat keskenään yhteen, ja minä siinä samassa. Onneksi asutaan omakotitalossa, eikä naapaureita ole niin lähellä.
asumme pk-seudulla, joku siitä taisi kysellä.
nyt omista"oireista" ole paljoa kertomista. naama on kyllä täynnä pieniä hormoni-näppyjä. voi olla merkki kummasta vaan. Ei auta kuin odotella..
äitix3 kp15/24-??
Onpa lohdullista kuulla, että muillakin on tekemistä omien ja myös lapsen kiukkujen kanssa! Mun kiukkuolo kumma kyllä tuntu asettuneen sen suhteen ettei tunnu vannetta pään ympärillä. Jospa se spesiaali-vitamiinikuuri kuitenkin tepsis...
äitix3: Meilläkin on ihana erikoislapsi (keskimmäinen poika). Hänellä on todettu F83 eli laaja-alaiset ei-kielelliset ja kielelliset oppimisvaikeudet reilu vuosi sitten. Lisäksi nyt toimintaterapeutti epäilee ainakin lievää aspergeesiä, ja kyllä kun itsekin vastailin kyselyyn, melko moneen kohtaan vastasin kyllä. Näistä kolmesta on kyllä selkeästi helpoin ja kiltein lapsi. Kunhan elämä pysyy suht uomissaan, ruoka tulee ajallaan ja tietyt rituaalit muuttumattomina, niin hyvin menee. Pitää kyllä hyvin puolensa ison veljen painimatseissa ja pikkusiskon kiukkupuuskissa! Omakotitalo meilläkin, mutta melko taajamassa, onneksi on paksut seinät, niin ei kauhee älämölö kuulu kirkolle!
Kyllä olet anttu ollu reipas! Mulle toi liikkuminen säännöllisesti on niin ongelma isolla O:lla! Kauheen hyvä olen alottamaan kaikkea, mutta into lopahtaa ihan ku kanan lento:lyhyeen. Nyt on ollu toi äijäkin siellä hevon kuusessa töissä, niin mihkä täältä edes pääsee? Lasten kanssa lenkille...ei kiitos! Joo, tekosyitä tiedän ja tunnustan. Olishan mulla joka päivä se neljä tuntia aikaa tehdä vaikka mitä, ku lapset on pois. Mä oon tosi luuseri! Jos alotan sillä, että meen huomenna heti aamusta vaa´alle, sovittu?! Itku varmasti tulee, mut se on munlaiselle ketkuilijalle kyllä ihan oikein! Tuun sit torvet töristen julistamaan tuloksen tänne "eetteriin", niin sit ei ainakaan voi enää valehdella itelleen, et kyl se tästä puf, häviää taivaan tuuliin kaikki laardit!
Muuten olo on kerrassaan OUTO! Edelleen alamaha turvonnu ja rinnat, ei niinkään kauheen kipeet, mut hirveen tuntoherkät. Lämpö oli äsken vähän koholla, mut mua paleli kyllä yölläkin ihan hirveesti jossain välissä, ku joku rohmu oli vieny kaikki mun peitot! Yli kahdeksan tuntia tuli nukuttua (mä lähdin ennen puolta yötä nukkumaan, ja se on jotain se!), mut voisin kyllä mennä takas tonne petiin. Mut flunssaa on liikkeellä, samoin vatsatautia, sanoivat eilen päiväkodissa (kuin myös kihomatoja, yöks), et voi aivan hyvin johtua sellaisestakin. En suostu edes ajattelemaan nyt mitään muuta...
Nyt pakko lähtee käymään kaupungissa asioilla! Palaillaan iltapuolella...
-m-o-
Onnea Eltemian pottasankarille, se on kyllä hieno taito :)! Millähän tuon meidän neidin saisi suostuteltua, isommat oppivat aikanaan helposti, mutta kuopus kieltäytyy toimituksesta ehdottomasti.
Nani ei varmaankaan nyt pahemmin surffaile, mutta paljon voimia viikonloppuun ja halaus!!!
Anttuli, meillä esikko oli kanssa pienenä unelmalapsi ja superkiltti, minäkin olin huolissani, että onko liian kiltti. Oli 4v kun meni päiväkotiin ja siellä oppi pikkuhiljaa pitämään vähän puoliaan ja selviytymään kovemmassakin menossa. On kyllä edelleenkin rauhallinen ja kiltti, eikä tee pahaa kärpäsellekään (paiti tietysti kiusaa siskoja :), mutta pärjää kyllä tosi hyvin, on pidetty luokassaankin. Niin ja onnittelut limoista ;-D
Meidän esikoispoika sai alkunsa kerrasta, joten on varmaan aika lailla ovikseen osunut. Tyttöjä on tehty ajankohtaa miettimättä joka toinen päivä, joten simppoja on varmasti ollut valmiina kytiksellä eli meillä ainakin näyttäisi tuo ajankohta vaikuttaneen. Nyt tätä tehtiin varmaan sekä ennakkoon että h-hetkellä, joten saa nähdä mitä tulee, tyttö varmaan jos on siitinpölyt olleet valmiina odottamassa :) Minäkin toivoin tuosta kuopuksesta vähän poikaa, mutta nyt kun olikin tyttö, niin toisaalta olisi kiva jos tulisi toinen tyttö kaveriksi, vaikka poikia olisin yleensä halunnut, kun on niin akkavaltainen suku. Ihan sama mikä tulee, kun tulee! Minulle on jotenkin helpompi toivoa sukupuolta kuin tervettä lasta, siitä tulee jetenkin sellainen olo, ettei sairasta haluta. Olen varmaan yliherkkä tuon asian kanssa, siskollani on vakava perinnöllinen sairaus ja veli on autisti ja en voi kuvitella ettei heitä olisi, toisaalta on huomannut, että kaikenlaisten juttujen kanssa sitä voi elää ihan ok, enkä varmaan ihan pienistä jutuista hätkähtäisi. Toivonkin että lapsi olisi niin terve, että pystyisi elämään elämänsä onnellisena ja suurempia kärsimättä :)
Onko teilltä ollut eroja tyttö- ja poikaraskauksissa? Itse en kamalasti muista, kun pojasta on jo niin kauan, mutta pojasta tuli mahaan se viiva, tytöistä ei mitään. Mitään suurempia eroja ei varmaan ollut, mahakin on ollut poikamaha kaikista :)
Pms-oireista en osaa juurikaan sanoa mitään, kun yhdeksään vuoteen on mahtunut vain yhdet menkat ennen kakkosta ja kolmosta ja kahdet nyt keväällä + lisäksi kolme keskenmenoa, hyvin on raskaudet, imetykset ja kierukka pitäneet vuodot poissa. Mutta sen vähän mitä on ollut ja ovulaatioista päätellen oireet ja kivut lisääntyvät koko ajan kiitettävästi :( Nuorena sitä oli lähes oireeton, nyt olen viikon ennen ovulaatiotakin kiitettävän mahakipuinen, turvoksissa ja pinna kireällä. Hauskaa olla nainen ja kiva jos tämä pahenee vielä kymmenen vuotta.
).( Raskausoireita on ihan kiitettävästi, eilen ja tänään on ollut jo melkein koko ajan etova olo, tässä lajissa kärsimys kyllä jalostaa ja ainakaan vielä en kitise moisesta. Eilen erehdyin syömään liian mausteista ruokaa ja närästämäänhän se alkoi. Lisäksi on sata pienempää oiretta väsymyksestä ja vessassa ramppaamisesta lähtien. Vähän huolestuttaa kun välillä tuikkii johonkin tuonne alas, vain silloin tällöin muutaman kerran lievästi, mutta en muista tällaista aiemmin, mahaan nyt tietysti kuuluukin vihloa. Kun jälkimmäinen km alkoi vuotamaan, niin silloin vihloi kohdunsuulla ihan kuin synnytyksen avautumisvaiheessa, se muistikuva nyt sitten kummittelee takaraivossa. Ja aamulämmöt eivät ole kovin korkeat, vain pari kolme kymmenystä tavallisesta, saisivat olla mielenrauhan kannalta enemmän.
Mekin asustellaan Keski-Suomessa, vajaan tunnin matkan päässä Jyväskylästä. Toistaiseksi neliössä rivitalossa, kun tuo talotyömaa on vasta aloitettu, muutetaan ehkä parin vuoden päästä.
Miksuliinu
Tulihan kaupungissa pörähdettyä, ja ihan niin hyvä oli tuo muisti, että autuaasti unohdin sitten sen isänpäivä-lahjakirjan kokonaan! Mä olen kyllä takuulla Suomen nuorin alzheimer-potilas!!!
Onpa mukava kuulla Miksuliinu sinustakin, ja että alku on nytkähtäny käyntiin mukavasti. Voihan olla, että ne nippailut siellä alhaalla on vaan sitä kohdun alkukasvuilua, ja heppuli vaan hakee "parempaa asentoa". Tiedän kyllä, miten pelottavaa se on, ku on taustalla murhettakin. Itsellä on takana vasta yks suurinpiirtein normiraskaus (tämä viimeisin), ja koko ajan oli tuntosarvet pystyssä, että miltä tuntuu ja missä, ja vähänkin jos tuntu jalkovälissä jotain, niin säntäs vessaan pyyhkimään, että näkyykö jotain.
Todella hienoa tuo Eltemian pikkuihmisen saavutus! Sille todella kannattaa antaa arvoa. Nimim. yhden 9-vee tuhrijan ja 4-vee lorauttelijan äiti... Poika on nyt tutkittu fyysisesti ja psyykkisesti, eikä mitään syytä tunnu löytyvän. Tytöllä on aina housut märkänä. vaikka kuinka hoputtaa vessaan. Pissakokeita otettu, tarroja kokeiltu, ja nyt vaan odotetaan 4-vee tarkastusta, ku ennen sitä ei kuulemma tutkita enempää...Välillä kuulkaa ikkasen ahistaa!
Mulla eroavaisuuksia raskauksissa oli kyllä, mut oikeestaan ne tajus vasta tytön syntymän jälkeen. Kuvia kun on katsonu, niin maha oli ihan eri mallinen tällä viimesimmällä. Sit yks hauska eroavaisuus oli seksihalut... Pojilla suorastaan eto nähdäkin koko kapine, mutta tytön odotusaikana oli koko ajan kauheet himotukset. Kyllä oli kiva ku ukko oli työkomennuksella koko odotusajan, niin, et nähtiin muutaman kerran koko aikana. Kaks viikkoa ennen laskettua aikaa olin jo valmis raiskaamaan koko tapauksen ku tuli sit kotiin, mut hän vaan huolehti, et mitäs jos se vauva syntyy tai entäs jos hän satuttaa sitä... Kyllä pikkasen v....ti :-). Sit tytöltä mulla oli selkeesti huonompi olo, en kyllä keltään ole oksentanu, mut huomattavasti enemmän kuvotusta oli ilmassa.
ON: Kamala polte selässä, että todnäk tätirevohka siellä keräilee joukkoja kasaan!!! Ajattelin jo, et jos istun illan tuolla autossa penkinlämmitin täysillä niin voin ehkä elää!!!
-m-o-
Tää selänpolttelu alkaa olla jo ihan järjetöntä! Oon vedelly isännän särkylääkkeitä ku karamelleja, eikä mitään apua. Täytyy kyllä jo miettiä, jos ei yöllä ala helpottaa, pitääkö huomenna soittaa jo jonnekin...Mä en mielestäni pienestä kivusta hätkähdä, ku oon aina kärsiny kivuliaista kuukautisista, eikä se munasarjatulehdus esikoisen alkuraskaudestakaan ihan kivuton ollut...
tuskissaan omppunen :-(
Onpa taas hiljaista... Mutta eiköhän tämä tästä taas kun saadaan isäpäivä vietettyä!
Maalaisomppu: Mene ihmeessä lääkäriin! Tuo ei kuulosta normaalilta! Mars mars!
Mä odotan, et hiljaiseen taloon tulisi hieman elämää päikkäreiden jäljiltä, ja sitten lähdetään kummipojan synttäreille...
Pottailusta: Meidän neiti, ikää 1v 7kk, on ollut eilisen illan ja tämän aamupäivän pikkuhousuilla -ja on pysynyt kuivana :o) Onhan ollut merkkejä jo ilmassa että osaa hän, mutta nyt valittiin isosiskolta pieneksi jääneitä pikkuhousuja pienen käyttöön. Hänpä laittoi mieleisensä Minni-pikkarit jalkaan äidin avustuksella ja ihastuneena esitteli niitä mm. töistä tulleelle isälleen ;o) Eihän niitä sitten voinut kastella... Olen kyllä ihan :-O koska on hän kyllä vielä pieni. Mutta kai se rauta on taottava nyt kun se on kuuma! Tyttöhän ei vielä(kään) kävele, että kaipa se vaan on niin, että kun toinen taito tulee perässä niin joku muu sitten edellä...
ON: kiertopäivä 10 jo! Mies on ihan puolestaan jarruttelemassa tätä neloshanketta, mutta enpä ota kuuleviin korviini. Kyllä hän saa niiden kumien kanssa sähläillä ja HÄN haluaa, mutta en usko että malttaa. Onneksi tuo mieheni on helppo kammeta tekopuuhiin ;o) Nyt on kyllä mennyt usko taas siihen, että olisi ovis tulossa. Blaah. Täytyy veronpalautuksista tilata iso pino niitä ovistestejä ja tikutella pari kiertoa ihan läpeensä... Sittenpähän näkee paremmin...
Eipä muuta kuin ihanaa isänpäivää kaikille!!
T:Anttuli kera hiljaisen talon yk4 kp10/26
Täällä edelleen ollaan. En oo menny mihkään, ku aamulla tuntu ihan hyvältä olo, ja yö nukuttu ihan normisti. Kävin sit isänpäiväostoksilla ja sen jälkeen tasaisen voimistuvasti on polttelut taas kuvioissa. Oon taas ottanu noita nappuloita ja kohta meinaan lämmittää tollasen jyvätyynyn (sain kaverilta lainaks), koska siis selkeesti se lämpö auttaa. Joo kuulostaa munkin korviin ihan "synnytykseltä", ja muistuttaa karmaisevalla tavalla esikoisen odotuksen alkumetrejä vuonna -98. Kuukautisten alkamisesta oli kolme viikkoa, kun alko ihan järettömät kivut, ja toisen hiki päässä kävellyn yön loppumetreillä, sanoin isännälle, et nyt sit riitti! Lähdettiin aamuyöllä sairaalaan ja saldona oli kohollaan oleva raskaushormoni ja munasarjatulehdus. Sillon kipu oli kyllä yhtä paljon mahapuolellakin, mut kova se oli sillonki...
Mä oon vaan ihan onneton, ku en yhtään ymmärrä tätä! Mun laskujen mukaan on kp24(20) ja melko varmasti tikutetusta oviksesta 6pvä!!! Ja lisäks vielä se, että me on käytetty ehkäsyä oviksen kahta puolen useemman päivän ajan!!! Voinko mä olla niin s....tanan teini, et joku onkin toisin. No pielessä nyt ainakin, sen tiedän jo nyt...
Ja sori ku tulee vaan ihan omaa napaa, mut mua v....taa ja pelottaa. Ihan joka kerta tää alottaminen on ollu tällästä. Mulla ei oo muuten ykskään raskauskaan alkanu kivuttomasti... Pitäiskö älytä jo luovuttaa?
Tsemppiä hei kaikille kuitenkin puuhiin/piinailuun ja hyvää isänpäivää!!!
-omppu maassa-
Sani: Hui, en ole oikeasti edes miettiny moista vaihtoehtoa, ajattelin, et johtuu siitä henkarin lähdöstä. Kp siis mun laskujen mukaan 21 siitä ekasta vuotopäivästä poiston jälkeen ja 17 siitä, ku mun tauti olis normisti tullu. Se poisto kun sattu just passelisti siihen kierron loppuun, et ei ihan pysty sanomaan. On sekavaa varmaan, mut aika tarkka toi mun kierto on ollu, kierukasta huolimatta. Ja mitä tohon ehkäsyyn tulee, niin ollaan pelattu vähän niinku kiertopäivien ja ovistikkujen perusteella, ja mun vahva visio olis, että se ovis olis ollu su, ku nipisteli mahaa ja paleli etc... Ai luotettavaa?
Niin ja todella nanille halaus! Ja onnea Miksuliinu-tätille! Vähän oon kade, mun veikat kun vaan höröilee, eikä yhtään kuuntele mua...
-teinisti temppuileva omppu-