Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä paljon luomuplussia lapsettomuuden jölkeen?

07.03.2006 |

Hei!

Meillä onnistui 1. IVF, josta tuplat. Inseminaatioita kokeiltiin 3, josta yhdestä kohdunulkoinen. Raskautta yritetty aikoinaan 6 vuotta.

Onkohan mahdollista että luomusti voisi vielä raskaaksi tulla? Mitään virallista syytä emme ole saaneet lapsettomuuden syyksi.

Onko teille tapahtunut ihania luomuplussia?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt eilen tehty plussatesti luomusti. Inseminaatiota ennen lapsettomuutta n.4 vuotta takana, joten elämä tosiaan yllättää " että näinkös helposti ne toiset niitä vaan " tekee" , kun itse teimme ykköstä monta vuotta.

Vierailija
2/17 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmana vain se, että vauva on toki toivottu, mutta ei vielä noin viiteen vuoteen :-/. Sen verran on tuplissa ollut haastetta...

Plussa siis paukahti täysin yrittämättä ja ehkäisyäkin on käytetty (tosin joku moka on ehkäisyssä selkeästi kyllä sattunut). Lapsettomuuden syy lievä teratozoospermia. Itse kyllä epäilen, että mulla on ollut oireeton endometrioosi, joka on parantunut raskauden aikana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bongasin teidät täältä ihan sattumalta! Satunnaisesti käyn katsomassa vielä tätäkin palstaa.

t. Mauku & Leo 1 v 2 kk

Ps. Me teimme just tänään päätöksen että toinen saa tulla kun on tullakseen ja jos ei luomusti niin sitten taas hoitoihin

Vierailija
4/17 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen syntyi heinäkuussa -99 ja on ns:puhjennut kumi..Eli helposti sai alkunsa..Esikon ollessa 2v alkoi vauvakuume ja halu saada perheenlisäystä..Meillä tärppäsikin toisesta kierrosta,mutta tuloksena paha kohdunulkoinen ns.Kornuraskaus..Menetin toisen torven ja palan kohtuakin.Vaikeudet alkoivat tästä..Lääkäri kyllä sanoi,että voin tulla piankin raskaaksi,mutta näin ei käynyt..Meni melkein kolme vuotta,tänä aikana kävimme ensikäynnillä ja miehen simpat tutkittiin,itse söin viisi klomikuuria..Ilman mitään tulosta..Myös ainokainen putki todettiin olevan auki,ihme kyllä..Joten mitään syytä emme saaneet.Olin jo luopunut toivosta,ja päättänyt,että nyt riittää(mies ei halunnut mitän muita hoitoja)

Meille ei ole tarkoitettu kuin yksi lapsi,mutta toisin kävi..Onneksi.

Nyt parveekkeella nukkuu reilu viikon päästä 1v täyttävä neitokainen..

Sekä ihmeiden ihme,olen myös rv 15+2 raskaana..Tämä masukaveri jos kuka on tosiaan täysin puskista tullut :)

Joten pieniä ihmeitä tapahtuu,kuten muista kertomuksista olette huomanneet..

Vierailija
5/17 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille hoidot eivät tuottaneet tulosta Tehtiin 7icsiä, joista viimeinen luovutetuilla munasoluilla ja se tehtiin 1.5 vuotta sitten. Nyt olen luomusti raskaana viikolla 9+2 :)) Uskomatonta sillä meillä vikaa oli molemmissa ja tämän piti olla lähes mahdotonta...mutta ihmeitä tapahtuu, sen jopa minä olen nyt joutunut toteamaan :)

Tsemppiä kovasti teille!!

Terkuin: Je_Ni *neuvolaan lähdössä*

Vierailija
6/17 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 1v4kk PAS-poika, ja nyt odotan luomuna uutta vauvaa rv12+!

Esikoiseni (koululainen jo) on myös ihan luomu, mutta sitten sairastuin endometrioosiin joka tukki molemmat munatorvet. Niitä ei ole mitenkään operoitu auki, joten lieneekö sitten edellisen raskauden & pitkän imetyksen ansiota että tämä ihme pääsi tapahtumaan :)

t. Itta

Vierailija
7/17 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko oli ruveta onnitteluviestiä sulle kirjottaan, kun sattumalta eksyin tänne plussanneisiin ja vieläpä löysin tämän viestisi! Elämä on ihmeellistä, olette sen kokeneet! Et varmastikaan muista mua, mutta muistan sut kyllä lapsettomista " vuosien" takaa. Eli muistan sen kun sieltä poistuit viimeisen icsin jälkeen ja kaikki ne kannustavat viestit meille muille sitä ennenkin. Suuret onnittelut vielä kerran! Itsekin pääsin lapsettomista pian sinun lähtösi jälkeen, nyt kahdeksankuinen on jo poika ja mietin kuinkahan mahdollista on luomuplussaus... ;)

Onnittelut kaikille muillekin jo plussanneille ja onnea matkaan muille!

Vierailija
8/17 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Kolmatta lastamme ähersimme miltei viisi pitkää vuotta. Viallinen munasarja ja endometrioosi aiheuttivat jos jonkinmoista hoitoa, joista ei mistään mitään apua ollut. Nyt sitten yhtäkkiä yllättäin olen raskausviikolla 5+6 menossa ihan luomuraskaana ja toivonpa vain, että tämä ihme menisi loppuun saakka.

Miljoona kiitollista huokausta huokaissut...

Vierailija
9/17 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ihanaa lukea teidän plussista. Kyllä se maailma osaa aina ihanilla jutuilla yllättää.

Kiitos vastauksista ja ihanaa rakausaikaa!

Vierailija
10/17 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

luomuesikoisen jälkeen pikkukakkosen tulo kesti ja kesti, nyt tuossa vieressä tuhisee kolmeviikkoinen poika!

kuusi vuotta tuli ikäeroa, ja ne pitkät vuodet sisälsi verta, hikeä ja kyyneleitä. sairastuin endometrioosiin, toinen munatorvi poistettiin kystan vuoksi ja toinen meni tukkoon kohdun ulkoisen myötä.

olimme jonossa ivf:ään, mutta emme aloittaneet hoitoja, en jaksanut.

sitten luovutin ja nakkasin romukoppaan ajatukset toisesta lapsesta, ja muutaman kuukauden päästä tein plussatestin. olin pitkällä kortisonikuurilla aikaisemmin, ja se ilmeisesti aukaisi munatorven.

kyllä niitä ihmeitä tapahtuu!

Vierailija
11/17 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä 0-1 % norm simppoja, mulla pcos. Takana 2 ICSI-hoitoa pas-hoitoineen (yhteensä 6 alkionsiirto, usein kahdellakin alkiolla) joista viimeinen PAS tuotti plussan ja poika syntyi 2004 elokuussa. Luomuplussa pärähti sitten kaikkien ihmeeksi ja syntyi tämän vuoden puolella!!!

t. beal ja lapset

Vierailija
12/17 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tässä mietin, kuinka moni onkaan plussannut ns. luomusti pitkän lapsettomuuden jälkeen ja hoitojen. Mulle tehtiin monta icsi:tä, mutta yksikään ei tärpännyt. Miehen siittiöt hyvät. Mulla solut suurimmaksi osaksi 2.luokkaisia, jotka jostain syystä eivät ilmeisesti lähteneet kehittymään. Vihdoin luovutetulla munasolulla tulin raskaaksi ja vuonna 2004 syntyi tyttö. Nyt mietin, että oisko mahd.tulla luomusti raskaaksi....

Vierailija
13/17 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi,

eka luomuplussa tuli ensimmäisen IVF-hoidon jälkeen, lääkäri oli vakuutellut, että IVF on ainoa ratkaisu, joten luomuplussa vei kyllä jalat alta. Valitettavasti se päättyi keskenmenoon ja lääkäri oli edelleen sitä mieltä, että kyse oli lähinnä ihmeestä. Sen jälkeen tehtiin kaksi IVF:ää, joista toisella kertaa tärppäsi. Vauvan täytettyä vuoden (oltiin luomuiltu koko ajan), lähdimme seuraavaan yritykseen, joka oli täydellinen katastrofi (9 munasolua, kaikki viallisia) eikä lääkäri lupaillut meille enää edes IVF-lapsia. Päätimme kuitenkin kokeilla vielä kerran ja siitä saimme aikaiseksi kemiallisen raskauden. Päätimme ottaa puolen vuoden aikalisän, vaan mitä vielä, heti seuraavasta kierrosta tärppäsikin luomuna!

Miris, rv 36+2

Vierailija
14/17 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin aikanaan painimme lapsettomuus-ongelmien parissa, ja niin painimme edelleen, vaikka kaksi luomuplussaa onkin ... kuuden vuoden ikäerolla..

Meillä molemmissa on vikaa, miehen simpoissa on jotain häikkää, ja minulla ilmeisesti PCO.

Ensimmäinen lapsi sai alkunsa siinä vaiheessa, kun lapsettomuustutkimukset oli pahasti kesken, ja kuopuksemme silloin kun olimme mieheni kanssa päättäneet, että laitetaan jäihin ehdotettu inseminaatio.. Meidän ei kuulemma ollut mahdollisuutta saada lasta luonnollisesti, ja esikoistammekin pidettiin ihmeenä..

Kolmas ihme olisi toiveissa, tosin nyt apuna olisi metut!! ja tietenki ovulaatiotestaus.

Ihmeitäkin tapahtuu.. Onneksi!

Vierailija
15/17 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmen vuoden yrityksen jälkeen luomuplussa tärähti viime toukokuussa. Meille ehdittiin tehdä 3 inssiä ja yksi IVF (kaksi top-alkiota siirrettiin- negaa...) ja toiseen olin sumuttelemassa kun plussa yllätti. Diagnoosina selittämätön lapsettomuus, tosin miehellä lievä teratzoospermia, 10% normaalimuotoisia, jonka ei pitäisi lapsettomuutta kuitenkaan selittää.

Olivera & poika 5vkoa + 2pv

Vierailija
16/17 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pikkulikkaa yritettiin reilut 5v, hoitoja 3-4vuotta.

1x ivf, 3x IUI ja vuoden pvät yritettiin lääkkeillä kasvattaa

mun limakalvoa, jotta saataisiin Pas tehtyä, tuloksetta.

Kunnes heinäkuussa 04 tärppäsi yllättäen luomuna.

Suloinen ihmeemme täytti juuri vuoden, hän syntyi helmikuussa 05

rv 32+4. Tyttö oli/on kuitenkin terve ja painaa nyt jo 9kg ja on 70cm pitkä ja kovasti yrittää jo kävellä ilman tukea.

Mikaela

Vierailija
17/17 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pitkään " työstetty" pas-poikamme (1v3kk) nukkuu parhaillaan päiväuniaan. Tämä toinen vauveli taas ilmoitti itsestään täysin luomuna ja yllätykseksi alkuvuodesta. Ihanan toivottu vauva onkin! Näinkös helposti ne vauvat yleensä saavat alkunsa?? ;) Meillä taustana selvittämätön lapsettomuus, eli jotain varmasti tuo ensimmäinen raskaus kehossa sai aikaan.

Hyvää kevättä kaikille!

t. Inka