***NELAPILAT*** vko45
Linkki edellisen viikon pinoon:
http://www.vauva.fi/web/vauva/keskustelut?_forum_WAR_perhe_treeView=0&_…
Kommentit (45)
Iso halaus Miksuliinulle ja Karamellille :) Paljon enkeleitä ja kaikkea hyvää odotukseen!!
Anttusantulle: voisiko teidän pienokaista vaivata hampaat? Meillä tehtiin kulma- ja poskihampaita kauan ja etenkin yöt oli levottomia ja välillä oli vähän kuumettakin. Päivisinkin välillä oli ylimääräistä kiukkuilua...
Meillä oli ihan kauhea v.loppu. Kaikki lapset flunssassa ja mulle on tauti iskemässä. Ukkokulta tietty työmatkalla:( Mä olin aivan poikki eilen ja puhisin kiukkua kun iskä saapui kotiin. VANNOIN ITSELLENI ETTEI MEILLE TODELLAKAAN TULE ENÄÄ YHTÄÄN LASTA, mutta nyt yhden yön nukkuneena olen TAAS erimieltä... Pelkään myös että kadun sitä etten sitä neljättä saanut joskus myöhemmin jos nyt ei edes yritetä! Eli hyvin samoilla aatoksilla mennään monien kanssa eikä tässä varmaan auttaisi muuta kuin plussata todella nopeasti ennen kuin kelkka kääntyy kokonaan...
Mukavaa viikkoa ja toivotaan voimia toisillemme ja erityisesti Nanille voimahalaus <3 raskas viikko tulossa teidän perheelle.
-Jalkkis-
Tilasin sit kuitenkin kuopukselle ajan terveyskeskukseen jo tänään. On itkuinen ja useampaan otteeseen tuossa lätki molempia korviaan, esim. leikin ja syömisen ohessa :o/
Epäilen, että hampaita neiti ei tee, koska n. 1kk sitten puhkesi neljä poskihammasta eikä ne vaivanneet yhtään. Yht'äkkiä typyllä vaan oli ne hampaat siellä suussa. Mutta mene ja tiedä, eihän näistä pienistä ota selvää, vaikka nyt sitten hampaat vaivaisikin. Lääkärissä sitten saadaan varmuus, että johtuuko korvista vaiko ei. Kuopuksellahan oli varmaan 6-7 korvatulehdusta viime talvena, mutta nyt ei kyllä katsota kuin pari niin mennään putkitukseen yksityiselle. Onneksi otettiin se vakuutus silloin hänellekin!
Mulla on ihan oikeasti vauvakuume niin pakkasella, et saa nähdä kuinka tässä käy =( Houkuttaa niin jatkaa tästä vaan elämää ja jättää meidän perheen kasvattaminen tähän...
T:Anttuli
Kiitoksia kaikista onnentoivotuksista! Olin niin epäuskoinen siitä viimeviikon haaleasta plussasta, että mun oli eilen pakko tehdä uus testi... Ja plussaviiva oli jo reilusti vahvistunut. että kai sitä on uskottava...
Vielä en ole uskaltautunut ilmoittautumaan tuonne odotuspuolelle, mutta olen jo käynyt siellä heinäkuisten pinoa lueskelemassa.
Toivottavasti onnistun kiskaisemaan mahdollisimman monta mukanani!
Plussatuulia koko apilapeltoon toivottelee Karamelli rv 4+5
Iso kiitos kaikille onnitteluista! Sani taisikin olla ainoa joka jaksoi ajatella positiivisesti :)
Matalalla profiililla yritän olla, mutta mitäpä se auttaa, korkealta kuitenkin pudotaan taas, jos niikseen käy. Soitin jo aamulla neuvolaan ja saankin yllätys yllätys kaikenlaisia aktiviteetteja, ihan hyvä näin, niin ei tarvi viikkokaupalla vauhkoilla. Huomenna meen verikokeeseen, josta katotaan hCG, tulokset saan ke ja ens viikolla ois sama uusiksi, niin näkee nouseeko kunnolla. Lisäksi pääsen kai äitipolille ultraan heti pian, kun oman neuvolan vanhoilla laitteilla näkis vasta joskus 8-9 viikon paikkeilla.
Äitix3 ja muutkin, minä en ainakaan uskalla vielä siirtyä odotuspuolelle, joten jos saan, niin pysyn vielä täällä puolella, kunnes saan kunnon todisteita! En edes tiedä mihin pinoon tuolla toisella puolella itseni laittaisin...
Karamelli, minuakin vaivaa tuo vaalean plussan -vainoharhaisuus. Olen tehnyt jo kome testiä :-p mutta ei se viiva enää tummene, kun oli jo ihan tumma ekallakin kerralla. Parempi tietysti niin, viime km:ssa ei tummunut missään vaiheessa kunnolla. Mikä sinulle olisi tyrkylla LA:ksi? Itse luulen, jos oviksen oikein tunnistin, että nyt olisi tasan 5 eli la kai 6.7., mutta en sitä nyt vielä ala virallisesti laskemaan, kun ultralla se vasta oikein katsotaan.
Meidän vauva 1v2kk sai ekan hampaan, yläposkihammas ;-)
Tänään täysin omanapainen Miksuliinu, josta kohta tulee taas täti, uusi tulokas on sairaalassa työn alla :)
Ai niin, ja mieskin sitten möläytti ettei ole ajatellut lapsilukua neljäksi tai miksikään muuksikaan vielä, kuka sen sitten päättää!?
Voi v... mikä päivä! Pienemmät lapset kuikuttelivat koko ammupäivän ja jännittivät ystäväperheen tuloa. Esikoinen taas oli kiukkuinen koulusta tullessa, kun oli nukkunut huonosti ja oli väsynyt.
No mihin asia johti... Meidän esikoinen ja ystäväperheen pojat (samn ikäisiä) ottivat yhteen kunnoll ja lopulta meidän poika hermostui kunnolla ja löi tätä toista poikaa. Siis herran jestas. Asiasta on puhuttu ainakin sata kertaa että toisia ei saa lyödä ja se sattuu ja vaikka mitä. Mulla on nyt muutenkin takki ihan tyhjä. Asiaa selviteltiin ja meillä poika lähti ulos yksin hetkeksi leikkimään, rauhoitti itseään ja oli kyllä jälkeenpäin tosi pahoillaan kun ymmärsi mitä tuli tehtyä, mutta mulla on jotenkin niin epäonnistunut olo. Olen huono äiti :-(((
Siis mitä he**tiä mä oikein haluan tähän vielä yhden huutavan vauvan lisäksi... OIkeesti kun haluan sen. (tänään taas se päivä kun kuume nostaa huippuaan). Mutta mitä jos nämä kaikki neljä ovat sitten yhtä temperamenttisia. apua!
Ja mitäs muuta: mun puolesta jo plussanneet saavat nostattaa kuumetta täällä ihan rauhassa. on kiva kuulla kuulumisia. Jos vaikka itse saisi liittyä joukkoon.
Ja asiasta seipääseen.. mulla on nyt nippaillut nivusia koko päivän, oiskos nyt ovis?? ja ilalla peiton alle, hih-hii! Vaikka mietin kyllä mitä ne menkka kivut olivat viikonloppuna..??
Nyt lapset syömään, pesulle, iltapalalle ja nukkumaan..
äitix3 kp11/24-??
Ja taas useampi päivä vierähti ilman teitä, ja ikävä oli jo kova:-) Kävin kyllä jo eilen lukemassa kaikki jutut, mut olin niin tilassa viikonlopusta, et en jaksanu evääni heilauttaa... Oltiin tosiaan velipoikien ja isäukon kanssa serkun kolmekymppisillä Turussa pe-iltana ja sit lauantainakin tuli istuskeltua vähän naapurissa iltaa, kun lapset oli isännän kanssa mummolassa. Mies ja lapset kotiutu sit su-aamupäivällä ja sit se olikin yhtä lentoa koko loppupäivä.
Ekaks tosiaan Karamelli ja Miksuliinu: "Laitan matkaan toiveen kauneimman, se saa lentää tuulien teitä...." ONNEA teille ja ihanaa, että toitte uskoa meidän yhteisöön!!! Nyt laitetaan muutkin "siitinpölyt" levitykseen, niin siirrytään Helinän, Karamellin ja Miksuliinun vanavedessä odottajiin koko apilapelto!!! Ja jos multa kysytään, niin ihana olisi säilyttää tämä omakin poppoo, kun tämä kaikista omimmalta tuntuu. Sitä paitsi niin ne jutut elää, kun huom! kaikki odottaa nelosta, mut eri vaiheessa. Kiva kyllä minustakin, vaikka viivytte vielä täällä meidän kanssa, kun on niin kiva kuulla mitä teille kuuluu :-)
Anttu ja jalkkis: Tutulta kuulostaa kyllä nuo teidän aatokset, mutta nyt tsemppiä vaan, ja pysykääs poppoossa. Tosin, kuumeilijoitahan täällä ollaan... Kaikki mielialat siis sallitaan!
Joku jossain kyseli niistä ovistesteistä, ja mulla siis vilja-testit (myös muutama r-testi on jo jemmassa...). Googletin haun ovulaatiotesteistä, ja löysin ne sieltä. Mainostivat niitä herkiksi, ja sielläkin oli sopivasti joku könttätarjous, johon tartuin. Ja nyt kun asia tuli puheeksi, voisin äimistellä vähän tätä omaa tilaani. Kerroin jo viime viikolla, ku sain siis niihin testeihin niitä tuplaviivoja. Pe-iltana tein testin, johon tuli vaan yksi viiva, ja ajattelin et ovis siis meni. Lauantai-iltana sit kuitenki testasin, ja yllätyinkin melkoisesti ku taas näkyi häilyvä toinen viiva ruudussa. Eilen illalla viiva taas vahvempi ja jomotus alamahassa, selkä ja tissit tosi kipeet. Voisin siis kuvitella, et ovis olikin nyt, kiertopäivien mukaan täsmäis paremmin. Mut mitä ne viivat sit viime viikolla oli? En kyl tajuu. Kierukka lähti siis sillon 14.10, ja parin päivän päästä alko vuoto, joka kuitenkin täsmäs myös kuukautisiin, ja ku kesti kuitenki 7 päivää, ajattelin, et oli myös sitä.
EILISILTANA, mutta jota en sitten saanutkaan lähetettyä, kun ilmoitti, että keskustelut pois käytöstä! Kyllä meinas hermo mennä näihin vehkeisiin taas.
Pakko oli laittaa äsken viesti salamana liikkeelle,ku tuli ihan ylimääräisiä silmiä selän taakse kuikuilemaan... On tää kuitenki sellanen asia vielä, et haluu tosiaan pitää ihan meidän (miehen ja teidän :-] ) keskisenä... Mutta jatketaanpa vielä vähän juttua.
äitix3: Kyllä nuo kiukkupäivät vaan kummasti verottaa itseltäkin, ku pitäis tietysti yrittää sille lapsellekin suoda oikeus siihen huonotuulisuuteen, mutta kun tuo oma lehmänhermo ei meinaa millään jaksaa sitä... Ja jos tuo olisi huonon äidin kriteeri, meitä olisi aika tavalla :-/ Jo minun lapsuudenkodissani aikanaan kolme veljeäni tappelivat niin, että välillä veri "lenti", myös kylän muiden lasten kanssa. Aikuistuttuaan eivät todella ole mitään tappelupukareita, vaan päin vastoin. Itse olen kyllä tietysti samoilla linjoilla, ettei ketään pidä lyödä, mutta en kyllä pidä sitä maata kaatavana, jos meidän julli joskus nenäänsä saa. Ja onhan se hienoa, että pikku kaveri katui tekoaan, ja ymmärsi tehneensä väärin. Mulla ainakin sellainen asenne, että selkäänsä ei tarvi ottaa, mut kiistan tullessa ei myöskään ensimmäisenä lyödä.
Meillä kiljukaulat pääsääntöisesti petissä, ja kyllä nyt ku meno rauhoittu miettii, et tässä nyt sit imetystä, ja pyykin laittoa, ja ja ja... Mistä tää kuume sit vaan tulee? Tuli vielä aivan ihana olo aamulla, kun mies ei lähtenyt töihin, ja katto mun kanssa sitä nelosen aamun vauvaohjelmaa... Alkaa silläkin nostaa kuume päätään, kun on saanu olla rauhassa asian kanssa. Oon ollu tässä asiassa megakiltti, enkä hössänny, muuta ku teille :-D Sit ku puhuin, et nyt jos tärppää, niin voitais kokeilla, onnistuisko saada sisarukset peräkkäin, ku näillä jo olemassa olevilla keskenään kuiteski jonkin verran ikäeroa, ja nyt jos tää homma onnistuu mun toiveiden mukaan, tulee meidän kuopukselle ja tälle vielä haaveelle ikäeroa melkein viis vuotta! Katto vaan sillai mukamas järkyttyneenä, mut ei sanonu mitään.
Mut nyt lähden kattoo ukon kanssa leffaa, ku pitää huomenna palauttaa. Eikä sit menis älyttömän myöhään, ku olis kiva vielä... Siis tää on oikeesti ihan järkyttävää tää himotus! Toi tyyppihän on ihan onnensa kukkuloilla, mut mä oon lähinnä ihmeissäni. Miten voi olla näin erilainen olo ilman sitä henkaria?! Nyt on vaan pikku miinuksena, ku pitäis malttaa et tulis ne yhet normaalit menkat... Laskeskelinki tossa, et sattuisivat just tyhmästi mun synttäreitten paikkeille... Mut nyt heips!
-maalaisomppunen, oliskohan kp 19(15)/32?; ja oikeestihan tää on vielä yk0, ku ei sais vielä mitään yrittää...-
Voisko joku kertoa, mikä ihmeen unitauti muhun on iskeny? Mä olen nukkunu viime yönä normit 8 tuntia ja tässä mä istun koneella silmäluomet lupsuen, aivan ku voisin nukahtaa hetkenä minä hyvänsä. Kävin jo apteekissa hakemassa vitamiinilisää, ku vein lapset, ku tää viikko on alkanu niin totaalisen unettavasti. Mökki on taas kunnon "ekoteko": ei tuhlata sähköä pyykinpesuun tai imurointiin ja roskat kierrätetään tehokkaasti pitkin pöytiä ja lattioita... Mut mistä kaivaa joku voimanrippu asian muuttamiseksi? Ehkä tämänkin päivän voi pyhittää pelastusarmeijalle ja katsoa sitten huomenna, josko lykästäis...
Mut missäs kaikki apilat luuraa?
-maalaisomppu-
... NELAPILAT. Hah. Väsymystä kait ilmassa... Muillakin kuin maalaisompulla. Mä sain viime yönä oikein kunnon unet, kun kuopus rähjäsi juuri sopivasti kun mies oli lähdössä töihin. Hän saikin kuopuksen nukahtamaan ennenkuin lähti töihin, ja herätin neidin sitten kello 9.20 tuolta työhuoneesta. Mikäköhän lienee lapselle nyt tullut, kun yleensä nukkuu hyvin... Korvat eivät olleet tulehtuneet, eikä muutakaan häikkää, pitkittynyt flunssa vaan, se oli lääkärin tuomio.
Maalaisomppu: Oliko sulla hormonikierukka? Aika jännä, kun väittävät, että sillä ei ole mitään sivuvaikutuksia, en kyllä usko... Ja tais olla se jälkimmäinen tuntemus ihan oikea ovis, mut mene ja tiedä noista sitten =) Varmaan vaikeaa olla yrittämättä kun selkeästi olis mahis ;o)
ON: Mä olen varmaan kolme/neljä edellistä kiertoa vuotanut kuin seula, ja vuotoa on ollut sen 5 päivää. Nyt vuoto kesti tasan 2,5 päivää, ja sitä oli ainakin puolet vähemmän kuin ennen. Tosi outoa! Toivottavasti se olisi merkki siitä, että hormonitoiminta olis muuttumassa... Ja munkin tekisi mieli tuonne kammarin puolelle ihan oikeasti ;o)
Mitäs muuten hoppenkoijalle kuuluu? Ei ole pitkään aikaan kuulunut mitään. Miksuliinu saapi kirjoitella täällä ihan niin kauan kuin haluaa =) =) Kivaa kuulla miten raskaus etenee! Mahtavaa, että raskautta nyt seurataan kunnolla. Mä ihan kateellisena kuuntelen juttuja, että neuvolassa on ultra! Olispa täälläkin...
T:anttuli yk4 kp6/26
Mä sain ku sainkin itseni raastettua haravan varteen tonne pihalle pariks tunniks, mut yhtään ei kyllä piristäny. Ihan positiivista kuitenkin, et alkaa toi piha vähän ihmistymään...
Onkohan muilla ollu vaikeuksia ylipäätään päästä näille sivuille parina viime päivänä? Mä en meinaa millään päästä, ja viestien lähetys takkuaa kanssa. Tosi tympeetä, ku tää on ihan henkireikä koko paikka!
Joo, oli mulla hormonihirviöhenkari, ja mä en joo todellakaan usko enää noihin paikallisvaikutuksiin, on tää niin erilainen tää olotila kaikin puolin. Halut on palautunut aivan nuoruusvuosien (:-P) tasolle, ja minä kun kuvittelin, et tunteet on niin muuttuneet...Muutenkin olotila on jotenkin tasoittunut, ei heittele niin laidasta laitaan ku vielä alkusyksystä. Yhtään en kyllä tiedä, mitä ehkäsyä sitä vois käyttää, ku pillereitä en muista, minipillereistä lisäks vuodan koko ajan, sterilisaatio on niin lopullinen... Mut eihän niitä onneks nyt tarvitse edes miettiä., antaa mennä vaan ;-D
Meillä isäntä ei vielä tänään lähtenytkään keikalle, et saa vielä ens yönä nukkua sen vieressä....
Niin, missäs porukka? Sani, joma etc, ollaanko odottelemassa ovista vai hätistelemässä tätiä?
-m-o-
Tämä palsta ja sivut tökkii!! Joko en pääse sivuille ollenkaan tai sitten ei viestit lähde.. hermot menee. GRRRR!!!
Heti alkuun omaa napaa: Mä en kans enää usko tohon hormoonikierukan pakallis vaikutuksiin, mulla katos sen otettuani kaikki halut, paino nousi, tuli kamala akne, mielialan vaihtelut ja jatkuva vuoto... menkkakivut kyllä katosivat, ainoa pos.asia.
Jatkossa en sitten tiedä mitä ehkäisyä käytetään.. mä en ainakaan enää suostu mihinkään hormooni juttuihin.
Mua laiskotta täällä kans. ollaan sentään lasten kanssa käyty avoimessa ppäiväkodissa. saavat jotain virikettä. Kun ei vaan jaksa niin ei jaksa, viikonlopun juhlat veti mut ihan tyhjiin.
Ja sitten.. Mulla on taas ollut koko päivän ihan kauheet menkka kivut selässä. Miksi? mitä tämä on? mielestäni ovis oli jo sunnuntaina mutta enpä nyt sitten tiedä. Taitaa mennä mönkään tämäkin kierto.. höh!
Sitten mä olen ajattelut aloitta jo joulun suunnittelun. Pitäähän tänne saada jotain piristystä kun on niin synkkää.. Mites muilla?
No nyt nukkumaan ja toivotaan että huomenne koneet toimisi paremmin
äitix3 kp12/24-??
Juurikohan sita uskaltais aaneen sanoa, etta kuumeilee? Saati sitten eetteriin sita huudella -)
Kirjoittelin joskus satunnaisesti kun kolmosta kuumeiltiin ja nyt olis sitten ehka mahdollisesti haaveissa se neljas... Viela ihan aikeen tasolla, talla hetkella hieman hankalaakin laittaa toivetta toteen kun mina lasten kanssa olen ihan eri mantereella kun mies. Ja ainakin naiden edellisten kanssa sita miestakin siihen jossain vaiheessa tarvittiin... =)
Nama sivut on niin muuttuneet viime kerrasta etten meinannu osata kayttaakaan. Toivottavasti tama sepustus nyt sitten jossain nakyykin.
Oli kylla helpottavaa huomata etta muidenkin kuumeet sahaa ylos ja alas, kun tahan asti olen jotenkin ajatellut etta pitaa ihan hirmuisesti kuumetta olla ennen kuin uskaltaa aloittaa projektin. Valilla kun tuntuu etta ei, ei kertakaikkiaan, ja seuraavassa hetkessa etta no, miksikas ei? Ilmeisesti kuuluu asiaan moinen.
Meilla siis esikko tayttaa 5 alkuvuodesta, keskimmainen ihan vuoden alusta 3v. ja kuopus kahden viikon paasta kokonaisen vuoden. Eli kiireella ei olla liikenteessa, vahan pelonsekaisin tuntein pikemminkin =/ :D
Kirjoitin eilen illalla pitkälti juttuja ja sitten tallentaessa yhteys verkkoon katkesi =( Ja oli pitkään poissa, täällä soneran verkossa aina aikaajoin proplematiikkaa.
Eilen illalla oli olo kuin omenalla posket punaisina ja sitä rataa.... ovista odotellessa =D
Minäkin välillä pohdin vieläkö neljäs, mies sen varmasti haluaa. Itse mietin, kun noiden kolmen isomman kanssa jo kelpaa (2v,4v,5v). Toisaalta katuisin sitä lopun elämäni ellemme vielä kerran yritä. Jos se päättyy yhtä ikävästi kuin edellinen raskaus sitten en varmasti enää uskalla. Pelko on kova.
Joulua suunnittelen. Olohuoneeseen ja kuistille ostin uudet verhot =) Niitä tarvii itse vielä hiukan ommella, peukku kun on keskellä kämmentä sen suhteen niin katsotaan mitä tulee... Jouluvaloja haluaisin jo kovasti laittaa, kun on niin kovin pimeää. Kynttilöitä poltan urakalla ja parafiini kynttilöihin olen ihastunut =)
Nyt kp 10/24-32
Ilman muuta tervetuloa Nesrin vaan joukkoon kummaan! Täällä on lupa pohtia kuumeisesti ja kuumeilla pohdiskellen, tuntuu olevan ihan jokaisella aina välillä noita empimisiä ja sit taas kaasu pohjaan! Mulla on tällä erää ihan kauheen malttamaton olotila, haluis niin kovasti jo olla raskaana! Tosi paljon kuitenkin pelottaa, et mitä jos ei tulekaan raskaaks enää? Niin, ja sit jos tulee, pysyykö se siellä? Tätähän tää on, loppumatonta vatvomista... Mulla kuitenkin nuorin täyttää jo 4, keskimmäinen 7 ja esikoinen ehtii täyttää ainakin sen 10, ennen seuraavaa, jos ja kun hän saapuu...
Mulla on kans ollu eilen ja tänään polttelua selässä! Tosi outoa, ku ei normaalisti sellasta ole. Myös rinnat on edelleen ihan tajuttoman arat, eilen ku käytiin saunassa tuntu, et suihku sattuu. Väsymys vaivaa edelleen, mut ajattelin silti tänäänkin pari tuntia viettää ton pihan kimpussa. Se on kuitenkin hetki mikä hyvänsä, kun alkaa lunta tulla, enkä todellakaan halua, että toi p... jää tonne kevääseen.
Katon taas tätä nelosen vauvaohjelmaa, ja nyt kyllä menee ainakin mulla yli ja lujaa! Toi nainen on hypnoosissa ja "keskustelee syntymättömän lapsensa kanssa siitä, missä tämä haluaa syntyä... Jep, jenkkilässä KAIKKI on mahdollista.
äitix3: Mä kans eilen sanoin ukolle, et nyt jos olis fiksu, kun on kerta lomalla, niin alkais laitella pikkuhiljaa sitä joulua. Mä oon tosi joulufani, ja tykkään hirveästi, et paikat on siistit ja on kuusi ja paljon ruokaa ja ihmisiä etc etc. Sit mulle on tosi monena jouluna käyny niin, et mä valvon viimeset kaks vuorokautta (eikä ole vitsi!) laitellen kaikkee, ja oon sit aattona ihan tilassa. Viime joulu oli kyllä sikäli poikkeus, ku tehtiin joulukuu niin hulluna töitä, ettei kerenny laitella mitään. Oli siis onni onnettomuudessa, et päätettiin lokkuun lopussa lähtee jouluks kylpylään, ja se oli kyllä elämäni viisain veto!!! Olin aina kuvitellu, et joulu ei tule tollasiin paikkoihin, mut kyllä se vaan tulee sinne, minne ikinä haluaa :-) Meillä oli aivan ihana reissu! Syötiin valmiissa pöydässä ja löhöttiin altaissa, eikä musta muuhun olis ollutkaan, niin poikki mä syksystä olin. Olisin aivan valmis lähtemään uudestaankin, mut toi verottaja muisti meidän perhettä sellaisella joululahjalla, et pysytään ihan visusti kotona...
Pyykkiä pitäis ruveta peseskelemään, saas nähdä kuinka viesti tänään lähtee liikkeelle...
-m-o-
Kyllä tänne mahtuu kirjoittelemaan... Ja hyvin samanhenkistä porukkaa täällä onkin. Kun harvoin tuolla toisia lapsiaan haaveilevat miettivät, että onko tämä viisasta vai ei ;o) Neljäs tuo samanlaisia aatoksia lähes kaikkien mieleen...
Meillä kuopus, nyt 1v 7kk valvottaa edelleen. Perskule, hän kun on nukkunut jo viimeiset 8kk hyvin yöt läpeensä, niin nyt ei jaksais... Sanoin miehelle, että kaivaa vaan kumiukot esille, et nyt kyllä mietitään ainakin tää kierto. Mut saa nähdä maltanko, varsinkin jos bongaan oviksen piiiitkääästä aikaa. Ja kun sitä ovista ei kuulu, niin miks siihen ehkäisyynkään kuluttamaan rahaa... Ihan loogista, eikö...
Lapset olivat jo ulkona omalla pihalla (nuo vanhemmat, kohta 6 ja 4), ja kohta lähetään porukalla lähikaupasta hakemaan maksalaatikkoa. Haluan päästä helpolla tänään. Väsyttää!
Tsemppiä kaikille neliapiloille! En uskalla raapustaa pidempään, et jospa tääkin häviää jonnekin bittiavaruuteen...
T:Anttuli, ja kai se on kuitenkin se yk4 kp7/26
Harvoin olen näin ajoissa koneella, eikä nytkään ole paljoa aikaa, mutta tulinpa pistäytymään!
Nesrinille oikein paljon tervetuloa!! Mukavaa kun tulee uusia, kun kato käy aina välillä. Milläs mantereella asustelet, kun ääkköset näyttävät olevan hukassa :)?
Eipä tule minullekaan enää hormonikierukkaa, samat vaivat ollut kuin muillakin ja tosiaan, sen piti olla niin haitaton! Kuparikierukkalaiset kokemuksia?!! Varmaan sitten loppupeleissä jompikumpi steriloidaan, mutta se tapahtuu aikaisintaan kun mahdollinen kuopus on kolme, jos mieli vielä muuttuu lapsiluvusta. Mieskin kun heitti vitsinä männäpäivänä ilmaan sen viidennen, enkä oikein tiedä mitä ajatella, kun neljästä on aina puhuttu.
).( Sanoivat labrassa eilen, että vasta tänään iltapäivällä on hcg-testi valmis ja kun neuvolan soittoaika on aamulla, saan sen huomenaamuna. No kärsivällinen minä soitti neuvolaan tänä aamuna, että monelta saan soittaa iltapäivällä tulokset, mutta olivatkin jo tulleet, arvo yli 8200! Nyt leijun niin korkealla, toivottavasti tämä kestää! Kävin viimeksi kokeessa samana päivänä 5+1 ja silloin oli luku 160, että aika huima ero. Sovittiin, etten käy enää toisessa kokeessa, kun oli niin hyvä arvo ja ä-polille saan lähetteen heti jos tuntuu siltä, mutta nyt ei ole mitään syytä. Oman neuvolan ultra on 24. pv eli 19 päivää olisi jaksettava, mutta nyt on ihan luottavainen olo. Oireitakin on pikkuhiljaa tullut, aivan samoin kuin onnistuneissa raskauksissa ja nyt jälkeenpäin on helppo sanoa, että viimeksi oli alusta asti joku pielessä, kun olin kiinnittymisestä asti kipeä ja oireet olivat selvät heti aluksi, kunnes loppuivat kuin seinään.
Anttusantun siitinpölyt (kyllä himppa nauratti tuo termi :D) tosiaan käyttöön, niin saadaan tuonne odotuspuolelle oma pino jatkumaan! En oikein tunne kuuluvani siellä mihinkään, heinäkuisten pino on niin suuri, ettei siinä pysy mukana, jos ei koko ajan kirjoita, haahujen pino lienee kadonnut ja suurperheellinen en tunne olevani, mutta se kai se on valittava noista. Mutta ainakin kolmisen viikkoa ajattelin täällä vielä viihtyä...
Täytyy lähteä raksalla käymään, toivottavasti tämä ei katoa bittiavaruuteen, kun ei ole aikaa kirjoittaa uutta. Kyllä välillä harmittaa nämä sivut kovasti, tuo kilpailijan sivusto tuntuu toimivan paljon sujuvammin :-/
Miksuliinu ja jos uskaltaisin merkata niin 5+2 ehkä (paitsi että tuo hcg arvo on ilmeisen korkea, joten voi kai olla pari päivää pitemmällä vaikken ymmärrä miten olisi mahdollista)
Nesrin tervetuloa myös minun puolesta! Kivaa saada uutta väkeä joukkoon. Pian meidät opit tuntemaan ja me myös sinut.. :)
Miksuliinu: onnittelut hyvästä hcg-tuloksesta! :) Jokos sitä saa onnitella uutta tätiä?
Anttuli: toivottavasti kuopus alkaa taas nukkumaan yönsä paremmin! Se on kyllä rasittavaa aikaa, kun joutuu kärsimään väsymyksestä.
Maalaisomppu: mitkäs sun kp:t ovat? Oottako menny ilman ehkäisyä?
Kuulostaa ihan raskausoireilta tuo sun olo, mutta voihan johtua oviksestakin.. Mulla on usein oviksen jälkeen rinnat ja selkä kipeät jne, mutta sulla kuulostaa pahemmalta, varsinkin tuo kipu suihkussa.. ;)
Jalkkis: toivottavasti sielä on jo tervehdytty! Jos taudit vielä jyllää, niin pikaista paranemista!
Nanille: voimia tulevaan viikonloppuun ja hautajaisiin!
Mammariini: ihanaa kun olet jo alkanut joulua suunnitella. Se kyllä tuntuu taas olevan tosi lähellä.. Kaupassakin kun käy, niin sielä on jo ihan joulutunnelmat. Itekin mietin, että ois kiva laittaa tähän pimeyteen jo joitain valoja, mutta taidan odottaa vielä pari viikkoa.. Mä en tällä hetkellä tohi kovin kynttilöitä polttaa tuon kuopuksen takia..
äitix3: ehkä sulla on ovis nyt tai sitten voihan sielä keltarauhanenkin poltella, jos ovis oli sillon sunnuntaina. Mulla on nykyään oviksen jälkeen menkkoihin asti selkä välillä tosi kipeä.. Se on kyllä tosi kurjaa, välillä tuntuu, että selkä menee just poikki ;D. Toivottavasti ei tarvis kovin kauaa sitäkään tässä vaiheessa potea (toivossa on hyvä elää)!
On: ovistikut ei vielä oo näyttänyt plussaa. Alotin lyhyimmän kierron mukaan mittaamisen ja tänään loppu tikut.. Toivottavasti nyt ovis ees tapahtuu! Kovasti ainakin masussa nippailoo.. Viikonkoppuna vasta pisimmän kierron mukaan ovis pitäs tullakin.. Täytyy vaan kovasti koittaa päästä ahkeroimaan makkarin puolelle.. ;)
Joku kysykin mistä ovistestejä on ostettu, niin mä tilasin ne halpatestit.com (meniköhän oikein?)
Jep pikasesti tosiaan.. ;D
sani kp 14/24-30 yk3 (km:n jälkeen)
Sani, joo pikkuinen terhakka poika 3300g syntyi ja heti tiesi että tahtoo viettää elämänsä tissi suussa ;-) Äitinsä sitten tosin paikattiin leikkurissa vaikkei ollut edes eka :( ja kotiutuvat vasta loppuviikosta.
Miksuliinu
Nyt tuntuis pikkasen sujuvammin sivusto liikkuvan, ku eilen illalla ei laskenu ainakaan mua edes lukemaan viestejä tai sit odotutti pirun pitkään.
Anttu: Minä puolestani vinttasin kumiukkoja kintaalla! Sanoin eilen ukolle, että nythän on niin, että näille kymmenille kun olen jo ehtinyt, en enää suostu moisiin, ku kädet jo tutisee ja näkökin on niin huono... Menee pian varpaaseen koko vempele! Hieno keksintö se on, ja edelleen olen sitä mieltä, että nuorille niiden käyttöä ei voi koskaan mainostaa liikaa, mutta kyllä näin vakiintuneelle "vanhalle" pariskunnalle on vähän pelaamista... Olen sillä kannalla, että nyt on jo täti matkalla, ja me "ajellaan" nyt hurua vaan ja katotaan mitä sitten tapahtuu.
Kyllä kieltämättä jok´ikinen päivä tekis mieli perua tuo edellinenkin, kun on niin pirun ehtiväinen ja umpiluupäinen neiti, mutta ei vaan malta... Nytkin se on levittänyt koko vaatekaappinsa tuonne lattialle, kun neitin pitäis saada vaihtaa vaatteita kolme-neljä kertaa vähintään päivässä. Muutenkin vaatetta ja rompetta on vähän siellä sun täällä, sängyt levällään ja tiskikone odottaa tyhjentäjää... Huokaus, tätähän se on, niin ja viime yönä neiti tuli taas ulinan kanssa tuonne meidän sängyn viereen. Mikähän sitä oikein öisin välillä ahistaa, ku vaeltaa sit huutamaan meidän sänkyyn. Uhkasin jo aamulla laittaa lukon meidän makkarin oveen!
Voi Miksuliinu miten ihania uutisia!!! Kyllä tuolla arvolla ollaan tukevasti kiinni laskeutumisalustalla, näin uskon! Nyt vaan kaikki sorkat ristissä eteenpäin, ja me täältä koitetaan hiipiä perässä. Joo mäkin kävin eilen epätoivoissani kurkkaamassa kilpailijan sivuille, mut jotenkin nää on vaan niin paljon tutummat, ku täällä tuli sillon neljä vuotta sitten jo pyörittyä kuopuksen nimeä miettiessä. Ja tuolla odotuspuolella en minäkään ole löytänyt sellaista pinoa, joka kolauttaisi. Mitäs jos vaan avaat sinne neliapilat sitten parin viikon päästä, eiköhän sinne immeisiä ala tipahdella.
Mulla ei tunnu taas olevan muuta elämää ku täällä hiihtely... Kävin välilä laittamassa pyykkikoneen päälle ja maksoin netistä laskuja (hyvästi vaan päivärahat!), ja sit äkkiä takas! Muksuja pitäis lähteä noutamaan eskarista ja tarhasta, ja kai tänään vois syödäkin jotain, ku on ihan älyn huono olo jo, vaikka aamiaisesta ei ole ku reilut kaks tuntia. Siitä puheen ollen, en ole edelleen vaa´alla uskaltanu käydä... Sen verran kokeilin, että viime syksynä ostamani nahkatakki ei mahdu päälle, joten rangaistuksena siitä, kuljen nyt missä sattuu virttyneissä villatakeissa. Kyllä mua niin harmittaa, et loistavan hyvin viime syksynä lähteny projekti kaatu sit uupumuksen ym sonnan myötä keväällä... Pakko kai olis vaan uskaltaa katsoa totuutta silmiin, ja nyt projektin myötä vähän ryhdistäytyä.
-m-o, kp21(17)/32?
... ja uudet kujeet. Kovasti valvoneena sitä taas miettii, että vauvakuume oli ja MENI. Mutta kaipa se tästä. Kuopusta vaivaa joku, vaikka ei kyllä ole kipeä. Yksi valvottu yö vielä, ja sit lääkäriin tsekkaamaan nuo korvat varmuudeksi.
T:anttuli kp5