Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko raskaana ollessa paino pudota?

Vierailija
11.11.2007 |

Ja mitenhän siihen neuvolassa suhtaudutaan? Minulla on 35 kg ylipainoa. Ihan huonoilla elämäntavoilla tähän päästy. Jos käyn syömään terveellisesti, mutta kuitenkin tarpeeksi ni vanhasta tottumuksesta paino putoaa 1-2 kg viikko. Edellisen kerran kun olin päättänyt näin tehdä ni neljässä viikossa putosi 7 kg, enkä todella nähnyt nälkää. Meillä on toinen lapsi suunnitteilla ja ajattelin, että jos heti tärppää ni varmasti motivoi minua syömään terveellisesti. Joten olettaisin, että painon ei ainakaan kovin pitäisi nousta. Onko kenelläkään kokemusta siitä jos paino ei nouse raskauden aikana ollenkaan ja miten siihen on suhtauduttu?

Siis voihan olla, että painoni nouseekin mahd. raskauden aikana, mutta tietoa haluaisin nyt kuitenkin.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tippui paino, ei tullut noottia. Oli helpompaa vauvankin kanssa sitten.

Vierailija
2/10 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän olisi vaan hyvä asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei painon putoaminen haittaa, millään nälkä kuurillahan ei tietysti saa olla.

Itselläni on paino laskenut alku ja loppu raskaudessa vaikka normaali painoinen olenkin..

Vierailija
4/10 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samanverran liikaa oli kun sullakin. Paino laski 10kg ja palasi 2kg. Muistuttivat syönnistä ja kerran katsottiin vauvan kasvu. En laihduttanut, jouduin syömään tosi paljon että ei olis laskenut liikaa. Laitokselta lähdin vielä kevyempänä ja imetys pudottaa lisää kokoajan. Ylipainoisella on vara kevetäkin kun huolehtii täysipainoisesta ravinnonsaanista.

Vierailija
5/10 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten raskausaika sujui ylipainoisena? Oliko erityisiä vaikeuksia? Itselläni on takana se yksi raskaus jonka alussa olin suht norm. painoinen.

ap

Vierailija
6/10 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka jälkeen hiljalleen nousi. kaikkiaan tuli n. 8kg, josta melkein kaikki jäi synnärille.

Minulla ei ole juurikaan ylipainoa vaan normaalipainoinen olen.

Vierailija
7/10 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 jatkaa...Ei ollut ongelmia, ihmeen hyvin sujui kokoaika. Selkä alkoi oikutella vasta lopussa. Sokerit puhtaat. Luulin itse että liikapaino olisi suurempi ongelma. Mulla näin, kullakin omalla laillaan. Vauva oli keskikokoa (3500g).

Vierailija
8/10 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuraskauden pahoinvoinnissa paino putosi, mutta nyt on pysynyt samassa.. Olivat kamalan huolissaan, ettei saa paino pudota!

Ihmettelin sitä kyllä.. Mutta ei se saisi vissiin pudota..

Vierailija
9/10 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli joskus juttua äidistä joka painoi raskaaksi tultuaan 135kg. Kätilön tuella hän laihdutti jo raskausaikana 15 kg. Ja lisää sitten myöhemmin.

Itsellä ylipainoa n. 15 kg ja paino pudonnut raskausaikana n. 3kg vk 25 mennessä. Joudun olemaan diabetesruokavaliolla ja siksi paino laskee väkisinkin hieman. Neuvolan mukaan vauva ottaa kyllä omansa ja jos joku kärsii se on äiti. Pitää vaan huolehtia, että syö tarpeeksi monipuolisesti ja terveellisesti.

Vierailija
10/10 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveän ristiriitaisia kommentteja tuli terkkareilta ja lääkäreiltä tuohon asiaan. Äitipolilla olivat sitä mieltä että painon tulisi nousta normaalimäärä eli se n. 7kg. Painonpudotus ei ole hyvä koska se sotki jotain elimistössä, en nyt muista miksikä lääkäri sitä kutsui.

Minulla kumminkin putosi paino koko ajan vaikka söin ihan normaalisti, en halunnut alkaa " ylensyömään" sen takia ettei paino tippuisi. Neuvolassa olivat tyytyväisiä ja äitiyspolilla kyselivät turhankin tarkkaan etten laihduta tahallaan, yksi lääkäri jopa kehotti minua lisäämään kaloreita ettei paino enää tippuisi. Missään vaiheessa en siis laihduttanut, söin ihan niinkun ennenkin. Paino tippui 15kg raskauden aikana.

Paino tippui myös kun odotin kaksosiani. Sillon ei kukaan sanonut asiaan mitään. Siitä aikaa 4vuotta.

-kaislaliina-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan