Haittaako se, jos mies ei osta koskaan lahjoja?
Ei siis edes pyöreiden vuosien kohdalla, eikä hääpäivänä? Haittaax se?
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisia haittaa, toisia ei.
Toi on asioita, joka pitää vaan puhua siellä parisuhteen sisällä.
Mua henk.koht. esim haittaisi, jos mies ei muistais mitenkään synttäreinä eikä jouluna. Ei sen ole pakko olla mitään arvokasta, ei välttämättä maksaa edes mitään, mutta kun mullakin on synttärit kesällä, ni voi vaikka käydä poimimassa kukkakimpun ojanpientareelta, jos ei muuta.
Onneksi nykyinen mies muistaa niin synttärit, joulun, vuosipäivät kuin muistaa ihan muuten vain.
Ongelmalliseksihan tuo asia tulee siinä kohtaa, jos toinen haluaisi, että muistetaan ja toinen on eri mieltä eikä sitten suostu muistamaan.
Eikös se nyt ole ihan normaalia että parisuhteessa annetaan toiselle lahjoja? Ei se minusta ole asia joka pitäisi erikseen tuoda esiin, että toivoisin saavani joululahjan, hanki se minulle.
Olen varmaan epänormaali, koska mielestäni lahjojen antaminen ei ole tarpeellista. Okei, ehkä pari ekaa vuotta voi antaa lahjan, mutta ainakin itse olemme tilanteessa, että tavaraa on liikaa ja en tiedä miksi haluaisin sitä lisää? Tai jos haluan jotain niin miksi ulkoistan sen hankkimisen miehelle? Ostan kyllä itselleni joululahjan joskus😂
Kyllä se vähän kirpasee. En osta enää mitään lahjaa miehelle.
Sunhan se pitäis tietää. Ei me täällä tiedetä sun puolesta.
Ei haittaa, vaikkei mies ostakaan lahjoja. En halua mitään ylimääräistä ja sen tarpeellisen voin ostaa itsekin, niin ainakin tulee valittua juuri se oikea.
Minulle riittää huomaavaisuudeksi vaikkapa se, että mies aamulla ennen minua töihin lähtiessään puhdistaa lumet minunkin autoni päältä, ettei minun itse tarvitse.
Kai se riippuu ihmisestä. Mä rakastan lahjojen antamista ja saamista, enkä haluu parisuhdetta jossa molemmat ei muista toistensa merkkipäiviä ja muutenki spessu päiviä. Toisille ne on tärkeämpiä kun toisille. Onneks oon löytäny kumppanin joka tykkää tehdä muutenki arjesta juhlaa niinku mä. Tosin hän nauttii myös arjesta. Mä taas nautin arjesta hetken, mut kyllästyn nopeesti kaikkeen jos esim kuukauteen ei oo mtn spessua, kuten johonki menoa tai treffi-iltaa tms.
Kuten joku jo sanoikin, niin ei haittaa, jos huomioi muuten. Ihan turha ostaa lahja vain ostamisen takia. Tarpeellista voi ostaa silloin kuin siltä tuntuu. En ostele kalliita lahjoja itsekään.
lainaus ei onnistu mutta kommentoin tuolle jonka miehellä ei ole 5 vuoteen ollut rahaa lahjoa naisystäväänsä.
Oletko edelleen tosiaan parisuhteessa mieheen joka on noin pitkän ajan tehnyt selväksi ettei välitä tai arvosta sinua? Miksi? Toivottavasti et enää ikinä osata tuolle miehelle mitään lahjaa jos päädyt jostain syystä edelleen olemaan yhdessä. Osta ennemmin sukulaisillesi ja ystävillesi jotka osoittavat että olet tärkeä. Älä miehelle joka pitää sinua itsestäänselvänä palvelijana.
Meillä ei juurikaan ostella lahjoja synttäreinä, jouluina jne. Kummallakin on mitä tarvii ja turhaa tavaraa ei kumpikaan halua eteen pyörimään. Mutta se että toinen sanoisi noin että en halua käyttää sinun lahjaasi rahaa vaan rilluttelen ennemmin itse olisi aikalailla eron paikka. En tarvi lahjoja mutta odotan kunnioittavaa ja reilua käytöstä puolin ja toisin. Meillä lahjojen sijaan mies vie minut usein ulos syömään. Minä taas teen miehelle kotona hänen lempiruokiaan. Tai mennään yhdessä vaeltamaan, leffaan jne. Ja nämä silloin kun on sopiva hetki eikä väkisten jonain tiettynä päivänä.
mua ei ainakaan haittaa. Väkinäinen lahjojen ostelu aikuiselle on ihan turhaa. Yhteistä pussista sekin tirhuuteen käytetty raha on, kun yhteisessä taloudessa asutaan. Yhdessä mieluummin päätetään mitä milloinkin tehdään ja hankitaan. Kukkia ja herkkuja ostellaan molemmat välillä ilman mitään erityistä syytä, ja tehdään kaikkea kivaa, matkustellaan jne. Kumpi tahansa voi maksaa
Minua haittaisi. Ihmettelen sitä miten naiset usein osaavat ostaa miehilleen ajatuksella hankittuja (tai jopa itse tehtyjä!) lahjoja, mutta joillekin miehille oman puolison maku ja mieltymykset ovat niiiiiin vaikeita muistaa. Ja sitäpaitsi hyvin usein naiset mainitsevat toiveitaan ääneen, tällaisia lahjatoiveita kuulee erittäin harvoin miesten suusta. Onko siis niin, että miehet jotka eivät osta lahjoja juhlapäivinä pitävät puolisoaan itsestäänselvyytenä? Kun on kerran päässyt pälkähästä valittamalla sen ja sen juhlapyhän kaupallisuutta, niin sekö antaa luvan käyttää tuota samaa taktiikkaa myös jatkossa? Itse loukkaantuisin, jos mieheni ei muistaisi syntymäpäivääni tai hääpäiväämme millään tavalla. Lahjan ei tarvitse olla kallis, riittää että se on ajatuksella ja juuri minulle hankittu. Se merkitsee, että toinen on kuunnellut toiveitani ja tuntee minut. Tällaisen tunteen ainakin itse haluan antaa lahjan saajalle (oli se kuka tahansa, mutta varsinkin kun kyseessä on mieheni.
Jos siis miehesi ei edes ääneen sanotuista toiveistasi huolimatta hanki koskaan lahjoja, niin joku syy sille on oltava miksi hän tahallaan aiheuttaa mielipahaa. If he wanted to, he would pätee tässä.
Ei haittaa lainkaan. En tykkää olla huomion kohteena. Enkä juhli mitään merkkipäiviä ym.
Me ollaan miehen kanssa onneksi samoilla linjoilla lahjojen suhteen, eli ei ostella niitä. Niin paljon on kaikkea, ettei haluta mitään ylimääräistä, itse voi ostaa juuri sen, minkä haluaa/tarvitsee. Ostetaan ja sovitaan yhdessä esim. joku matka.
Vierailija kirjoitti:
Ei haittaa, vaikkei mies ostakaan lahjoja. En halua mitään ylimääräistä ja sen tarpeellisen voin ostaa itsekin, niin ainakin tulee valittua juuri se oikea.
Minulle riittää huomaavaisuudeksi vaikkapa se, että mies aamulla ennen minua töihin lähtiessään puhdistaa lumet minunkin autoni päältä, ettei minun itse tarvitse.
Tämä. Mies on niin huomaavainen vuoden jokaisena päivänä teoissaan ja sanoissaan, etten mitään materiaa haluakaan.
Haittaako, jos vaimo ei koskaan osta mitään lahjoja?
Haittaa. Lahja on tapa osoittaa sille toiselle, että hän on sinulle tärkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua henk.koht. esim haittaisi, jos mies ei muistais mitenkään synttäreinä eikä jouluna. Ei sen ole pakko olla mitään arvokasta, ei välttämättä maksaa edes mitään, mutta kun mullakin on synttärit kesällä, ni voi vaikka käydä poimimassa kukkakimpun ojanpientareelta, jos ei muuta.
Onneksi nykyinen mies muistaa niin synttärit, joulun, vuosipäivät kuin muistaa ihan muuten vain.
Ongelmalliseksihan tuo asia tulee siinä kohtaa, jos toinen haluaisi, että muistetaan ja toinen on eri mieltä eikä sitten suostu muistamaan.
Eikös se nyt ole ihan normaalia että parisuhteessa annetaan toiselle lahjoja? Ei se minusta ole asia joka pitäisi erikseen tuoda esiin, että toivoisin saavani joululahj
Olen varmaan epänormaali, koska mielestäni lahjojen antaminen ei ole tarpeellista. Okei, ehkä pari ekaa vuotta voi antaa lahjan, mutta ainakin itse olemme tilanteessa, että tavaraa on liikaa ja en tiedä miksi haluaisin sitä lisää? Tai jos haluan jotain niin miksi ulkoistan sen hankkimisen miehelle? Ostan kyllä itselleni joululahjan joskus😂
Minkä takia sen lahjan tarvitsee olla tavara? Mieheltäni olen saanut lahjaksi esim. matkoja, konserttilippuja ja kuumailmapallolennon. Ja olen myös itse ostanut hänelle vastaavia elämyslahjoja.
Kun kumpikaan ei tarvitse mitään, ja pystyy ostamaan itse kaiken minkä tarvitsee ja haluaa
Lahjoista on pitkälti luovuttu, mutta merkkipäivät, vuosipäivät yms. muistetaan muuten. Tehdään joku yhteinen reissu, käydään syömässä tai tehdään toiselle ihana aamupala.
Jouluna näytetään toisen erityisyys ja tärkeys monella tavalla.
Jonakin jouluna sain käsinkirjoitetun kirjeen ja sen välissä hierontalahjakortin.
Mun mies ostaa kivoja lahjoja merkkipäivinä ja joskus tuo vaikkapa kimpun kukkia kaupasta tai keksii pienen yllärin, vie vaikka leffaan tai kahville. :)
Kyllähän se kivaa on kun mies huomioi lahjoilla, miksi siis miettiä että haittaako lahjojen puuttuminen? Miksi ei yrittää huomioida toista mahdollisimman hyvin, miksi miettiä että miten pääsisi mahdollisimman vähällä?
Vierailija kirjoitti:
Haittaako, jos vaimo ei koskaan osta mitään lahjoja?
Minulle ainakin on vaimona itsestäänselvyys antaa miehelleni lahjoja. Tuntuisi kyllä aivan käsittämättömältä sellainen ajatus, että olisi miehen syntymäpäivä tai hääpäivä ja minä en muistaisi häntä mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös se nyt ole ihan normaalia että parisuhteessa annetaan toiselle lahjoja? Ei se minusta ole asia joka pitäisi erikseen tuoda esiin, että toivoisin saavani joululahjan, hanki se minulle.
No täysin länsimaisen mainonnan uhri on jos näin ajattelee. Ajattele nyt vaikka miten naurettavaa jos joku kiukuttelee kun ei ystävänpäivänä saa lahjaa. Mainosmiehet ovat todella onnistuneet silloin tehtävässään. Jos se elämä ja huomio on lahjoista kiinni niin hohhoijaa
Kyllä minua haittasi, ettei muistanut millään tavalla. Ensimmäisenä seurusteluvuotena kyllä muisti. Kamelin selkä katkesi, kun oltiin sovittu, että mennään ravintolaan syömään syntymäpäivänäni. Äijä tuli lähes tunnin myöhässä, ja oli koko ajan naama nurinpäin ravintolassa. Tokihan lopussa suureen ääneen ilmoitti, että lasku puoliksi ja että olen hänelle 1,5€ velkaa. Tokihan kavereilleen osti muuten lahjoja.
On ex ja monesta muustakin syystä. Vinkui silti 6kk perään kun lopetin suhteen, en tiedä miksi.