Haittaako se, jos mies ei osta koskaan lahjoja?
Ei siis edes pyöreiden vuosien kohdalla, eikä hääpäivänä? Haittaax se?
Kommentit (51)
Meilä mies muistaa pienillä asioilla esim. kukkasin ympäri vuotta. Mies muistaa tärkeät päivämme, mutta on sanonut, ettei oikein osaa ostaa minulle mitään, ja saan itse ostaa itselleni jotakin mieluista, ja hän maksaa. Tuo sopii minulle.
Ainakin mua haittaisi. Ei sillä niin väliä mitä lahjana antaa tai onko arvokas vai ei. Pääasia on muistaminen.
meillä ei osta ja mua haittaa koska olen selväksi tehnyt, että haluaisin lahjoja. Vihjailen ja muistutan aina ennen merkkipäiviä, mutta silti saa aina pettyä :(
Ei haittaa ettei osta lahjoja mulle, jos muuten muistaa (eikä aidosti odota itsekään saavansa lahjoja). Tykkään itsekin muistaa ennemmin muuten kuin aineellisilla lahjoilla, esim. leipomalla tai järkkäämällä jotain kivaa yhteistä tekemistä yllätykseksi. Jos ei muistaisi ollenkaan esim. synttäreitäni, enkä edes onnitteluhalausta saisi, tuntuisi se kyllä tosi pahalle. En tiedä miten olisi jos mies sitten olisi muuten tosi huomaavainen ja huomioiva, en ole tavannut vielä miestä joka olisi tätä mutta silti ei muistaisi ollenkaan mitään merkkipäiviä milläänlailla. Exäni, joka unohti ne aina, ei mua kyllä arkipäivässäkään mitenkään muistanut, lähinnä piti ilmaisena piikana.
Sensijaan se vituttaa ja rankasti, jos ei osta lahjoja muillekaan joita periaatteessa kohteliaisuuden nimissä olisi pakko lahjoa, vaan minä joudun keksimään lahjat mm. hänen kummilapsilleen ja äidilleen. Tai jos ollaan menossa hänen ystäviensä häihin tai muihin juhliin, lahjan osto jää mulle. Tai mikä pahinta, jopa muistaa milloin hänen vanhemmillaan on synttärit. Vihaan itsekin lahjojen ostamista koska olen tosi huono keksimään mitään omillekaan sukulaisilleni, saati sitten toisen! Eikä ne merkkipäivät minullakaan mielessä pysyisi, ellen laittaisi niistä kännykkään muistutusta (vie aikaa ehkä pari sekuntia, pitäisi onnistua keltä tahansa normaalikykyiseltä mieheltäkin).
Meillä mies on huono ostamaan lahjoja. Kaupiolla käydessä saattaa todeta esim. Tarvitsetko uudet kesäkengät? Ja sitten ostaa semmoiset. Tai jompikumpi löytää kivan teatteri esityksen, soittaa toiselle että nko x päivä vapaana ja vie toisen silloin teatteriin :-)
Mua haittaisi! Saan lahjoja jouluna, äitienpäivänä, synttärinä, hääpäivänä ja molempien nimien nimipäivinä : ) Tykkään lahjoista. Tykkään myös itse antaa niitä!
Toisia haittaa, toisia ei.
Toi on asioita, joka pitää vaan puhua siellä parisuhteen sisällä.
Mua henk.koht. esim haittaisi, jos mies ei muistais mitenkään synttäreinä eikä jouluna. Ei sen ole pakko olla mitään arvokasta, ei välttämättä maksaa edes mitään, mutta kun mullakin on synttärit kesällä, ni voi vaikka käydä poimimassa kukkakimpun ojanpientareelta, jos ei muuta.
Onneksi nykyinen mies muistaa niin synttärit, joulun, vuosipäivät kuin muistaa ihan muuten vain.
Ongelmalliseksihan tuo asia tulee siinä kohtaa, jos toinen haluaisi, että muistetaan ja toinen on eri mieltä eikä sitten suostu muistamaan.
Onhan se aika täykeää ja välinpitämätöntä, jos ei millään tavalla huomioi toisen merkkipäiviä. Lahja on aika hyvä tapa näyttää, että muistaa ja jaksaa vähän vaivautua toisen puolesta. Ei toki ainoa tapa.
Ei mua haittaa, jos ap:n mies ei ap:n merkkipäiviä muista, mutta vähän kyllä haittais, jos oma mies ei omiani muistaisi. Onneksi muistaaa. tiedän, että mulle on todella vaikea ostaa lahjoja, siksi olenkin sanonut, että mitään lahjoja en kaipaa, mutta kukkia rakastan, joten niitä, kiitos. Ja mieshän tuo :-)
Ei haittaa, jos muistaa muuten, mutta jos lahjojen ostamattomuus tarkoittaa sitä, että mies ei muutenkaan huomioi, silloin se haittaa.
Nimim. Näin meillä
Haittaa. Itse tykkään ostaa lahjoja ja järjestää yllätyksiä mutta itse en saa koskaan mitään. Mies kertoo ettei koskaan ole rahaa kun tulee puhe minusta tai minun muistamisesta, mutta omalle perheelleen ostaa lahjoja ja esimerkiksi yksi joulu osti _todella_ kalliin kuohuviinipullon muuten vaan juotavaksi (olemme olleet yhdessä jo toistakymmentä vuotta ja vietämme aina joulut erillään, lapsia ei ole eikä kumpikaan niitä halua). Rahaa löytyy myös muuten rillutteluun mutta kun kyse on minusta, rahaa ei ole koskaan. Olen viimeksi saanut joululahjan viisi vuotta sitten ja syntymäpäivälahjan kuusi vuotta sitten. Vielä pari vuotta sitten tämä ei haitannut itseäni koska materia ei ole itselle tärkeää enkä ole sinänsä tottunut lahjoihin, mutta ystävien ihmettely aiheesta on herätellyt itseäni: meneekö se oikein jos antaminen on aina vain yksipuolista? Olen tullut tulokseen ettei halua ostaa mitään, koska kokee etten ole niiden arvoinen, tai sitten tietää ettei suhde ole elinikäinen, joten lahjojen antaminen ja rahan käyttäminen on turhaa.
Vierailija kirjoitti:
Toisia haittaa, toisia ei.
Toi on asioita, joka pitää vaan puhua siellä parisuhteen sisällä.
Mua henk.koht. esim haittaisi, jos mies ei muistais mitenkään synttäreinä eikä jouluna. Ei sen ole pakko olla mitään arvokasta, ei välttämättä maksaa edes mitään, mutta kun mullakin on synttärit kesällä, ni voi vaikka käydä poimimassa kukkakimpun ojanpientareelta, jos ei muuta.
Onneksi nykyinen mies muistaa niin synttärit, joulun, vuosipäivät kuin muistaa ihan muuten vain.
Ongelmalliseksihan tuo asia tulee siinä kohtaa, jos toinen haluaisi, että muistetaan ja toinen on eri mieltä eikä sitten suostu muistamaan.
Eikös se nyt ole ihan normaalia että parisuhteessa annetaan toiselle lahjoja? Ei se minusta ole asia joka pitäisi erikseen tuoda esiin, että toivoisin saavani joululahjan, hanki se minulle.
Minun mies hemmottelee, kun on rahaa.
Piheys on sairaus. Käärinliinoissa ei ole taskuja.
Jos tuo on ok kumppanillesi, niin mikäpäs siinä. Vakka kantensa valitsee.
T: tuntematon
Vierailija kirjoitti:
meillä ei osta ja mua haittaa koska olen selväksi tehnyt, että haluaisin lahjoja. Vihjailen ja muistutan aina ennen merkkipäiviä, mutta silti saa aina pettyä :(
Oot miehelle piika. Joko hyväksyt asemasi tai lähdet.
Lahjat aikuisten kesken ovat sopimusasioita. Kannattaa puhua avoimesti asiasta, jos asia on itselle tärkeä. Me emme esimerkiksi muista hääpäivää mitenkään, en edes muista sen päivämäärää.
Miksi haittaisi ? Jos et itsekään osta niin miksi miehenkään pitäisi ? Ei me olla koskaan osteltu toisille lahjoja.
Ei haittaa. Tykkään enempi, että ostan itse jotain sellaista, josta oikeasti tykkään. Varsinkin jos on jostain arvokkaammasta kyse, niin harmittaisi tuhlaus johonkin, mistä en edes pidä tai olisi ollut joku vastaava, joka olisi ollut mieleisempi.
Meillä niin että minä luen naistani, ja sitten huomioin erinäisin asioin häntä ympäri vuoden, (en esimerkiksi syntymäpäivillä antanut lahjaa.) Ja ystäväni ostaa emännälleen joka joulu syntymäpäivä jne. korun, jokainen tyylillään, toiset vaativat merkkipäivinä lahjoja. Me olemme keskustelleet asiasta ja tämä sopii meille, joten juttelemalla ne asiat selviää.