Sosiaalipuolen immeisiä paikalla?
Meidän naapurissa asuu hieman alle 80v mies. Hänen luonaan käy kotipalvelun hoitajia pari kertaa päivässä tuovat ainakin valmiin ruuan. Mies hakee itse taksilla kaksi kertaa viikossa alkosta 3-4 pulloa viinaa. Tulee kotiin ja juo pullot kerralla, makailee sitten yleensä sisällä asunnossa kusessa ja paskassa ja kotipalvelun naiset käyvät siivoamassa hänet kuntoon. Kahden päivän päästä taas sama. Välillä hän on terveyskeskuksessa kaiketi katkolla kun menee todella huonoon kuntoon.
Pitääkö ihan oikeasti tälläistä ukkelia hyysätä kun on vanhuksia, jotka ihan oikeasti tarvitsivat apua tämä ukko tekee itsestään tahallaan avuttoman viinanjuonnillaan? Eikö ihmistä saa pakkohoitoon kun kerran ei itse halua?
Kommentit (5)
Olisi vaikea vetää raja kuka hoitoa ansaitsee ja kuka ei.
En itse ainakaan haluaisi elää sellaisessa yhteiskunnassa, jossa ihmiset niin luokiteltaisiin. Vaikka vihaksi välillä pistää itseänikin, esim. kaikki narkomaanien (turhaan) kuntoutukseen käytetyt rahat ja vaiva.
tältä se kuulosti. Kerrostalokyttäämiseltä, toisen ihmisarvon kieltämiseltä, juopolta henki pois?
Hoidan lasta ,jonka äiti on narkomaani ja ollut hoidossa kymmeniä kertoja.
Raja se pitää olla jossakin,esim 10 hoitokertaa voisi olla max tai sitten pakkohoito tai vaikka tomaatteja Ahvenanmaalle kasvattamaan. Ne on ihmisiä joille ei ole annettu vastuuta.
Tämä naapuri ei sitten tarvitse tai ansaitsisi vai?
vaarallinen ! Omasta puolestani juoppojen ja narkkareiden hyysäys on pahasta . Pakkohoitoon koko sakki ! Aiheuttavat niin paljon kärsimystä muille.