Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te selviätte kaaoksesta kotona vai onko teillä aina siistiä (ja miten se on mahdollista???)

09.11.2007 |

Pakko oli kirjoittaa, vaikka taitaa aika vanha ketju olla.

Itse en voi sietää yhtään epäjärjestystä. Okei, mies pitää mua ihjan hulluna siivousjuttujen suhteen. Olen kehittäny kauheasti ideoita siivoukseen liittyen, varsinkin siihen miten saan nopeasti paikat puhtaiksi.

Välillä kyllä itteäniki rasittaa, kun mulla on siivouspakkomielle. Mikään ei saa olla sekasin, ei vaatehuoneet, ei saunatilat ei siis mikään.

Isommat lapset 6v ja 7v kyllä osaavat jo järjestää omat tavarasa, mutta nuo pienemmät 2v ja 3v ei vielä. Joten tähän pikkutavaroidenkin keräilyyn olen keksiny "kerääjän" :) Lelujen keräys käy parissa minuutis, eikä tartte konttailla pitkin lattioita.

Ainoa miinuspuoli jatkuvas siivoukses ja kodin puhtaanapidossa on se, että mulla menee imuri per vuosi. Mies ei tykkää hyvää... Sairaus se on kai tämäkin, mut nautin siitä kun talo kiiltää kokoajan.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolme lasta (3v, pian 2v ja 6kk) ja koira. Meillä on kyllä siisti koti. Lasten leluja tietysti on leikkien aikana, mutta ne kerätään ennen päikkäreitä ja nukkumaanmenoa illalla. Kun kaikille tavaroille on paikka ja riittävästi säilytystilaa, pysyy koti siistinä. Meillä on kerran viikossa viikkosiivous ja muuten siivoillaan päivittäin tarpeen mukaan.

Vierailija
42/44 |
01.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sekaista,vaikka lapsi tekee vasta tuloaan. En ole siivousintoilija,eikä miehenikään. Likaa en siedä,ja koirat sotkee lattian,ja imuroin sen heti kun jaksan/kerkiän. Tämä jatkuva sotkuisuus johtuu suurilta osin siitä,että remontoimme taloamme ja asumme yläkerrassa hieman ahtaasti. Meillä ei esim. ole oikeaa keittiötä käytössä,ennenkuin touko-kesäkuussa! Sähköhellan vieressä on kotiliesi,jonka päälle kasaantuu astioita yms. Tiskikone on kylppärissä,joka onneksi sentään on niin iso,että sinne mahtui sen lisäksi kuivuri ja pesukone. Lehtiä tuntuu tulevan hirveät määrät,ja niitä pöytä pursuaa jatkuvasti. Pitäisi kai tehdä jotain paperitulvalle.

On tämä aika hermoille käyvää,mutta pakko vaan sietää. Sittenpähän osaa enemmän arvostaa avarampia tiloja.

Ajattelin itsekin tuota,että kuistilla on vaan senhetkisessä käytössä olevat takit yms. ja aulassa iso kaappi muille takeille ja kengille. Näin sisääntulo pysyy siistinä. Alakertaan viemme mahdollisimman vähän tavaraa,ja kun sopiva hetki tulee,vien taas ylimääräistä kirpparille. Täällä on Fida Lähetystori,jonne voi viedä kassissa kamat joiden tuotto menee hyväntekeväisyyteen. Olen itse joskus pitänyt myyntipöytää,mutta siitä oli hirveä riesa ja voitto oli surkea,kun pöytä oli niin kallis. Fidalla vietäessä saan hyvän mielen ja pääsee rojuista helposti eroon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
01.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä viisautta soveltaen: vessat ja keittiö pidetään siisteinä ja puhtaina. Lattiat moppailen parkettiliinoilla, " pesen" harvemmin. Sekaista saa lapsiperheessä olla (leluja jne). Puhdasta, mutta sekaista...

Tein muuttaessani viimeksi radikaalin karsinnan. Joitakin huonekaluja ja valtaosa pikkutavarasta, vaatteista,joita ei ollut käytetty aikoihin jne päätyivät muualle kuin uuteen kotiin. Silti tavaraa tuntuu olevan ihan liikaa (huokaus)..

Vierailija
44/44 |
08.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

välillä vähemmän siistiä. Mutta vaikka olisi sekaista, niin ei ole likaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi