~ ~ EX-HAAHUT viikolla 3 ~ ~
[color=6959cd][size=4]¤¤EX-HAAHUILIJAT¤¤ [/size][/color]
[color=darkviolet]Ex-haahuilijat on aiemmin keskenmenon/-ja kokeneiden odottajien oma ryhmä[/color]
[color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color]
[color=6959cd]Ex-haahuilijat lasketun ajan mukaisessa järjestyksessä[/color]
[b][color=darkviolet]Tammikuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet] maria80 [/b][/color] minä vm 80 ja mies 73. Lapset 97, 99 ja 04. Km rv 15+ 8/05. [color=red] LA 20.1.[/color]
[b][color=darkviolet]Helmikuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet] memmuli24 [/b][/color] [color=red] LA 1.2.[/color]
[b][color=violet] Hannele-81 [/b][/color] Minä -81, mies-80. Oulu. km 03/06. [color=red] LA 18.2.[/color]
[b][color=violet] Enni-Maija [/b][/color] Minä -78, mies -65, alkuraskauden km -02, 03 ja -03, poika syntyi 08/04, ja toisen lapsen [color=red]LA 24.2.[/color]
[b][color=darkviolet]Maaliskuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet] mami-74 [/b][/color] minä -75, mies -69, lapset -99 ja -02. Km:t 11/04 rv 12+5 ja 08/05 rv 14+5. Pohjanmaa.[color=red] LA 4.3.[/color]
[b][color=violet] Kerry [/b][/color] Olen 37 v, mies 41 v ja lapset 10, 6 ja 3 v. Takana kaksi keskenmenoa: 06/01 ja viimeisin 03/06, nyt odotan neljättä.[color=red] LA 5.3.[/color]
[b][color=violet] Lizie [/b][/color] oma ikä 28v, mies 30v, esikoinen -04, spontaani km 4/-06 rv11+6.[color=red] LA 11.3.[/color]
[b][color=violet] eka-vekara [/b][/color] minä -77 ja mies -74, yksi lapsi: poika 12/03, spontaani km 1/06 rv 7+2 ja keskeytynyt km 4/06 rv 11+.Asumme Etelä-Suomessa.[color=red] LA 15.3.[/color]
[b][color=violet] titi75 [/b][/color] minä-75, mies-67. Yritys aloitettu 09/2004, takana km 07/2005 ja 09/2005. Esikoista odotellaan, [color=red] LA 16.3.[/color]
[b][color=darkviolet]Toukokuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet] Limetti1 [/b][/color] 23-vuotias 1 1/2 vuotiaan pikkutaaperon äiti. Keskenmenon sain heinäkuussa rv6 ja nyt heti tärppäsi uudestaan, ilman menkkoja välissä.[color=red] LA 1.5[/color]
[b][color=violet]Pirpaliina: [/b][/color] vm-78 mies vm-80, ennestään tytön 01/03 ja pojan 08/04 äiti, km koettu rv8+ 08/06 ja nyt raskaana ennen km jälkeisiä menkkoja[color=red] LA 17.5[/color]
[b][color=violet]emunainen: [/b][/color] 23 v mies 27 v, esikoista odotellaan. km 11/05 n. 8 rv:lla. Itä-Helsingissä asustellaan. [color=red]LA 19.5.07[/color]
[b][color=darkviolet]Kesäkuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet]Juuliar74: [/b][/color] Olen vm 74, samoin mieheni. Asun Etelä-Karjalassa ja meillä on yksi tyttö, synt. 03/2005. Toista lasta aloimme yrittää tänä kesänä ja ensimmäinen (ja toivottavasti myös viimeinen) km tuli 08/2006. [color=red] LA 12.6[/color]
[b][color=violet]Sani-74: [/b][/color] minä -74 mies -68, kaksi lasta -01 ja -03 syntyneet. Km 8/05 (kohdunulkopuolinen). [color=red] LA 26.6[/color]
[b][color=violet]Koala-72: [/b][/color] Minä siis -72, mies-71. Ensimmäistä hartaasti odotetaan. Km 11/2005 (kaksoset). Nyt plussa lokakuussa. [color=red] LA 28.6.[/color]
[b][color=darkviolet]Heinäkuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet]DreamOne: [/b][/color] Olen 29-vuotias, mies 26-vuotias. Ensimmäinen clomeilla avustettu raskaus päättyi keskenmenoon vuonna 2004 ja toinen raskaus todettiin tuulimunaksi viikolla 12 kesällä 2006. Nyt plussasin ensimmäisestä clomikierrosta ma 13.11.2006. [color=red] LA 31.7.[/color]
[b][color=darkviolet]Elokuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet]Helga76: [/b][/color] Molemmat 3-kymppisiä. Ekaa yritetään. Keskeytynyt km 07/06. Plussauspv 2.12.06. [color=red] LA 13.8.[/color]
[b][color=darkviolet]Syyskuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet]Joululahja: [/b][/color] minä 32v, mies 39v, poika 12/04, keskeytynyt km rv 12 05/06. Plussasin 28.12. [color=red] LA tod. näk. 3.9.[/color]
[b][color=violet]Tuutupii: [/b][/color] 28 v kuumeilija, mies on 31 v. Meillä on 1 v 9 kk ikäinen poika ja asumme Itä-Suomessa. Toisen lapsen yritys alkoi loppukesällä 2006. Minulla todettiin tuulimuna 10/06. Nyt siis uusi plussa 12.1.07. [color=red] LA 23.9.[/color]
[color=6959cd]♥ [/color][color=darkviolet] Vauvoja vuoden ajalta: [/color][color=6959cd] ♥[/color]
[color=6959cd][b] Nette [/color][/b] 28.2. [color=blue]poika[/color], 3510 g ja 51 cm, pipo 35 cm
[color=6959cd][b] tiitiäinen05 [/color][/b] 5.3. [color=red]tyttö[/color], 3170 g ja 49 cm, pipo 34cm
[color=6959cd][b] n.1979 [/color][/b] 7.3. [color=red]tyttö[/color], 3130 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] kati. [/color][/b] 15.3. [color=blue]poika[/color], 2870 g ja 48 cm
[color=6959cd][b] miusumausu [/color][/b] .3. [color=blue]poika[/color], 3490 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] Melike77 [/color][/b] 23.3. [color=blue]poika[/color], 4300 g ja 54 cm, pipo 35,5cm
[color=6959cd][b] Wilkuna-72 [/color][/b] 2.4. [color=red]tyttö[/color], 3360 g ja 49 cm, pipo 35cm
[color=6959cd][b] Riax [/color][/b] 16.4. [color=red]tyttö[/color], 4325 g ja 53 cm, pipo 37cm
[color=6959cd][b] joanna04 [/color][/b] 30.4. [color=red]tyttö[/color], 3592 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] petjuska [/color][/b] 5.5. [color=blue]poika[/color], 2980 g ja 47 cm
[color=6959cd][b] Miikuko [/color][/b] 6.5. [color=red]tyttö[/color], 3710 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] Mauku75 [/color][/b] 24.5. [color=red]tyttö[/color], 3555 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] uba-aba[/color][/b] 27.5. [color=blue]poika[/color], 3220 g ja 49 cm, pipo 34,5 cm
[color=6959cd][b] Aapeli_77[/color][/b] 10.6. [color=blue]poika[/color], 3620 g ja 52 cm, pipo 36,5 cm
[color=6959cd][b] Kengu76 [/color][/b] 25.6. [color=red]tyttö[/color], 2855 g ja 49 cm, hattu 32 cm
[color=6959cd][b] kuutar-74 [/color][/b] 5.7. [color=red]tyttö[/color], 4000 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] Vinku75 [/color][/b] 29.6.[color=blue] poika[/color], 3330 g ja 49 cm
[color=6959cd][b] Hope74 [/color][/b] 17.7. [color=blue] poika[/color], 3390 g ja 50,5 cm, pää 34 cm
[color=6959cd][b] Wannabemami [/color][/b] 26.7. [color=blue] poika[/color], 3280 g ja 48 cm, pipo 36 cm
[color=6959cd][b] Niamey_85 [/color][/b] 19.8. [color=red]tyttö[/color], 3230 g ja 50 cm, pipo 36,5 cm
[color=6959cd][b] Lauris [/color][/b] 19.8. [color=blue] poika[/color], 3930 g ja 52 cm,pipo 35 cm
[color=6959cd][b] Sartsu [/color][/b] 23.8. [color=blue] poika[/color], 3545 g ja 52 cm
[color=6959cd][b] Kerttukasperi [/color][/b] 26.8. [color=blue] poika[/color], 3005 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] Femmamma [/color][/b] 7.9. [color=red] tyttö[/color], 3805 g ja 51 cm, pipo 37 cm
[color=6959cd][b] Neronja [/color][/b] 7.9. [color=red] tyttö[/color], 3650 g ja 49 cm, pipo 36 cm
[color=6959cd][b] Kuonokas [/color][/b] 8.9. [color=blue] poika[/color], 3185 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] Masunasu [/color][/b] 15.9. [color=blue] poika[/color], 4480 g ja 52 cm, pipo 36 cm
[color=6959cd][b] Peebee [/color][/b] 15.9. [color=red] tyttö[/color], 3465 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] UusiNuppu [/color][/b] 26.9. [color=blue] poika[/color], 4070 g ja 51.5 cm
[color=6959cd][b] ulriina [/color][/b] 4.10. [color=red] tyttö[/color], 4310 g ja 54 cm
[color=6959cd][b] myttynen75 [/color][/b] 4.10. [color=blue] poika[/color], 3864 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] hexu83 [/color][/b] 13.10. [color=blue] poika[/color], 3840 g ja 52 cm
[color=6959cd][b] marrasmamma [/color][/b] 2.12. [color=blue] poika[/color], 3370 g ja 49 cm, pipo 34 cm
[color=6959cd][b] nippula [/color][/b] 23.12. [color=blue] poika[/color], 3080 g ja 49,5 cm
[color=6959cd]Ex-haahujen yahoo-lista:[/color]
[b][color=darkviolet] groups.yahoo.com/group/exhaahut [/color][/b]
[color=6959cd]Listalle ovat tervetulleita kaikki exät, jo jakautuneetkin :)[/color]
[color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color][color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4]
Kommentit (63)
laittaa viikot perään ja eihän sellaista sovi unohtaa =oD
Eli HANNELE + vilpertti rv 35+1
Mulla ällöoloa hieman ilmassa, lähinnä pitkin päivää. Ruokahalu on aivan mahdoton! Ehkä osittain siksi, että vielä olen pahan olon saanut pysymään kurissa, kun olen syönyt usein. Hirvittää vaan, kuinka monta kiloa tulee lihottua. Väsymys on myös kova, oon nukahtanut jo kahtena iltana peräkkäin olohuoneen nojatuoliin istualteen. ;) Samoin huimaa usein - mistäköhän se johtuu, osaako kukaan sanoa?
Tänään tein vielä uuden r-testin. (Eka siis pe-iltana). Viiva oli paljon vahvempi ja tuli heti. Sekin valaa muhun luottamusta, että tämä raskaus kestää loppuun asti.
Tuutis rv 4+1
HANNELE: Sullakin alkaa ihanasti olla jo kaikki tarvittava kasassa. Kuulostat jotenkin niin valmiilta ja siihen loppukoitokseen. Itellä on samoja ajatuksia ollut jo nyt, että kuinka sitä raattii tuosta masusta sitten oikein luopua kun vaikka se alkaa aikas hankala kohta ollakkin, niin jotenkin se on niin ihanaa kun noita liikkeita tuntee ja tuola masussa vauva kulkee niin turvallisesti. =) Mutta kyllähän sitä varmasti on ihana saada se pikku nyytti sitten uloskin pungettua, että se on ihan livenä tuossa viekussa tuhisemassa. ;-)
Kiitti tuosta sun omasta äippälaukun sisällöstä. Mäkin netistä olen niitä vilkuillut ja suht samalta näyttää. Pitää tosiaan sit vaan kattoo onko vielä jotain mitä ite tarvii. Lisätä omia juttuja ja poistaa niitä mitä ei tarvi. Mut perusjutut on kummiskin suht samat.
Tänään mä panostin ulkoiluun ja hapen ottoon kun ulkona sopiva pakkaskeli ja oikein ihana ilma. Huomiseksi kun luvattiin tänne meille jo sit taas vesisadetta, niin varmaankin suuntaan kohti uimahallia. =)
MARIA: Sitä samaa kun Hannelekin¿kassi valmiiksi vaan. Sulla käy ihan oikeesti jo päivät vähiin. ;-) Teillä tämä pikkuinen on varmaan nyt sit päättänyt viihtyä sielä asunnossaan vähän pidemmän aikaa¿antaa toisen sitten vielä sielä kölliä kun kerran viihtyy. Vielä tässä on muutamia päiviä aikaa.
Ai¿mä en tiennytkään, että jos on ¿ vaan ¿ selkäkipua, niin saikkua ei voi antaa kun siinä 2vkon erissä? No jotenkin se villain vähän vihjaskin kuitenkin, että olis vaan tällänen käytäntö, mutta että tuskin se selkä siitä nyt kovasti parempaan suuntaan istumisen kantilta menee kahdessaa vkossa, joten menen sitten sillon uudelleen jos en nyt jostain syystä sitä ihmeparantumista koe ja ole jossain superkunnossa yhtäkkiä. Mutta empä tässä koneellakaan pitkään pysty istumaan kun selkää alkaa jomotella.
TUUTUPII: Hyvä, että uusinta testi näytti jo nopeesti ja selkeet ja vahvat viivat. Kyllä se varmuutta tuo ja oireet on ainakin kohdallaan. Kantsii kuitenkin muistaa, ettei vauvalla välttämättä ole hätää vaikka toisena päivänä oireet oliskin kokonaan poissa ja toisena päivänä ennallaan. Sen on kyllä täällä kaikki huomanneet, että ne oireet tulee ja menee ihan omalla aikataululla eikä niissä perässä pysy. Mullahan on alkanut nyt tulla ne samat pahoinvoinnit takas mitkä olis myös alussa. Tosin ehkä hitusen laimeenpina, mutta kans sapuskaa on saatava tai muuten olo pahenee entisestään. Ei muuta kun pientä natustelua sitten pienin väliajoin, niin olo pysyy vähän parempana ja jaksatkin paremmin. Ja kun nukuttaa, niin nukut ja lepäät aina kun mahdollista.
ON: Ihana ilma oli ulkona. Varovaisesti lapioin vähän lumia kun satoi eilen niin paljon. Työntelin lapiota vaan edelläni, en nostellut ja rasittanut nyt selkää, ettei pahene¿ja sitten tein pienen kävelylenkin siihen päälle. Loppumatkasta hissuttelin jo niin hiljaa, että ei sitä voi enää edes kävelyksi sanoa, mutta ei sen väliä¿tulin tasan sitä tahtia kun tuntui hyvältä ja kun olin yksin liikenteessä, niin ei tarvinnut pysyä kenenkään tahdissa. Muutenkin oli ihan pakko päästä ulos kun tuntui sisällä yhtäkkiä sille, ettei saa vaan tarpeeksi vedettyä keuhkoihin ilmaa. Lieko tuo vauva sitten painaa jo keuhkoja sen verran, ettei ihan yhtä hyvin pysty hengittämään. Onko muut huomanneet vastaavaa? Aikas kelju tunne. Mutta tosiaan ulkona oli niin hapekas ilma, että sielä kyllä sai kunnon happiannoksen ja olokin helpottui.
Tänään on toinen kerta perhevalmmenusta. Sinne siis suunnataan klo 17:00. Sieltä tuli oikein kotitehtäviäkin. ;-) Onhan ne jotkut jutut sielä aikas korneja, mutta kai tää on nyt kiva käydä läpi kun ensimmäistään odottaa. Vähän sellainen ¿ kuuluu asiaan ¿ meininki. Eikä sitä pitäs ihan niin vakavasti ottaa kun sielä näytti viimeksi jotkut sen ottavan. Liekö miehet ainakin sielä sitä jännittäneet¿.oli aikas jähmettynyt fiilis sielä. Oikein nauratti kun me oltiin mun miehen kanssa ainoot, jotka heitti sielä vähän huumoriakin johonkin väliin tai ylipäätään kommentoi jotain. Kaikki muut vaan istuivat ihan pakokauhun vallassa niissä tuoleissaan. Hassua! =) Saa nähdä millainen meininki on tänään? =)
Mulla kyllä massu huutaa nyt evästä niin paljon, että pitää mennä syömään. Aamupuurot kun on syöty jo samaan aikaan kun mies nousi töihin¿eli kyllä tässä jo nälkä alkaa ollakkin. Sitä paitsi selkä ei taas tähän hätään kestä enempää tätä tuolissa käkkimistä.
titi ja kirmeli rv 31+3
Ekaksi tärkein:
Tuutupiille ONNEA plussasta. Ihanaa kuulla noin hyviä uutisia. Sitten vain odottelemaan viikkojen lisääntymistä. Komeasti olet jo viidennellä viikolla. Jaksamista alkuraskauteen!
Sanille myös onnitteluja liikkeistä. Ihaniahan ne ovat ensimmäiset epämääräiset potkut, ja kovasti odotettuja. Täällä alkaa olla jo aikamoinen meininki mahassa. Viime yönäkin olin ihan varma, että tuo pikkuinen yrittää tulla vatsanahan läpi kurkkaamaan, että minkäslainen maailma siellä ulkopuolella on.
Hannelelle kiitoksia sairaalakassinsisällön kirjoittamisesta ylös. Voipi muistua siitä mieleen jotain mitä muuten unohtaisi. Itselläni nyt ei ole vielä ajankohtainen ja esikoista odottaessa pakkasin kassin, sen jälkeen, kun olin soittanut synnärille, että nyt tullaan, eli eiköhän se nytkin jää viimetippaan. Taksi raha oli tosin varattu maustehyllyyn odottamaan jo hyvissä ajoin ja kirjastosta lainattu yksi kirja, että voi mies sitten lukea sitä minulle avautumisvaiheessa, vaan eihän sille kirjallekaan ollut mitään käyttöä.
Maria: aikas jännät paikat siellä. Koitahan vielä jaksaa. Ne viimeiset päivät ne taitaa pisimmät kuitenkin olla, kun ei mihinkään osaa enää ryhtyä. Isommat lapset taitaa kuitenkin auttaa myös tässä asiassa. Toivottavasti ei nyt ihan sitä mainitsemaasi kahta viikkoa enää mene.
Ja vähän itsekästä: Vauhdikkaan viikonlopun jälkeen olen aivan puhki, ja pitäisi jaksaa koko viikko opiskelujen parissa jaksaa. No jos tänään malttaisi käydä ajoissa nukkumaan... Selkä kipuilee, mutta olo on kuitenkin siedettävä, täytyy nyt tämän kanssa oppia elämään, kun ei varmaan paremmaksi enää menee. Viikon nyt olen rautaa napsinut ja swelvästi on huimaus vähentynyt. Vauva potkii kovasti, varsinkin öisin, välillä ihan sattuu, kun niin kovasti vatsanahkaa venyttelee.
Olinpas taas ajattelematon, kun viikot jäi viimeksi merkkaamatta. Tässäpä tulee, komeat 24+5
-Limetti
tai sitten ei, viime yönä taas valvottu. Kumma juttu,
väsyttää ja haluaisi nukkua mutta niin sitä taas on valvottu melkein pari tuntia ~4-6.30, jolloin miehuksen kello soi. Onneksi sain sitten unen päästä kiinni, että sain nukuttua kahdeksaan, kunnes mun nahkavekkari herätti. Poitsuli vielä nuhainen ja kröhäinen, niin saapi olla kotona. Ihan ventti olo, mitään ei saa aikaiseksi ja surettaa potilaan puolesta kun äiti vaan itsekkäästi makaa ja lukee : (
Tuutupiille ISOT ONNITTELUT ja tervetuloa joukkoon! Paljon tarrasukkia pikkuiselle elämänalulle : )
Hannele, sullakin alkaa olla kaikki hyvin järjestyksessä ja hyvä niin. Sitähän ei tiedä montako viikkoa sen mahan saat vielä pitää ; ) ja tiedätkös, sellaisen mahas voi saada uudestaankin kunhan tän edellisen pullauttaa ulos.. Mulla jotenkin on taas unohtunut tää mahahehkutus, oon niin vaivoissani, että tää kömpelyys ym vaan ärsyttää. Viel' ä ei oo mitään kiirettä synnärille, mutta jotenkin toivois olon olevan jo kevyempi kaikin puolin. Kirppikseltä mäkin oon tehnyt paljon hankintoja, ekalle varsinkin ja nyt tälle tokallekin. Kun en jaksa kestovaippailuun ryhtyä niin tää on mun tapani toteuttaa ekologista kulutusta. Ja kyllähän siinä rahatkin säästyy kun ei kaikkea uutena ostele. Muuten, noita lakanoita ei oo varmasti koskaan liikaa. Meillä poika oli kova puklauilemaan ja taittelin siihen sängyn päätypuoleen " poikkilakanan" ettei tarttenut montaa kertaa yössä koko lakanaa vaihtaa vaan maidot jäi siihen poikkilakanaan. Ihan pikkuisella puklaajalla toimii myös tyhjä tyynyliina.
Titi, ihan samat jutut kaikessa menossa meillä : ) mullakin tuo lievä pahoinvointi on tullut takaisin. Ei pahasti mutta pakko syödä useammin ja toisaalta kaikki ei oikein maistuisi. Selkään oli pakko laittaa viime yönä Ice Poweria kun jomottelee. Avasi hengitystietkin hyvin..
Vitsit kun en muista muiden kirjoituksia ja nyt alkaa jo tuntua pahalta tää koneella olo.
noh omanapailen ja palaan paremmalla ajalla takaisin:
kauhea järkkäilyvimma on iskenyt. Kaikki kaapit alkaen kattilakaapeista aina lääkekaappiin on saaneet tuta mun vimman. Kun jaksaisi vaan paremmin istua niin olisi monen vuoden rästityöt tehty. Oon saanut miehenkin innostettua järkkäämiseen ja touhuiluun, ollaan saatu mm monta kuormaa tarpeetonta tavaraa vietyä kierrätykseen ja paljon on vielä viemättä. Eilen kasasin Ikeasta haetun hoitotason kylppäriin (vanha lähtee kierrätykseen kun oli niin iso rohjo). Siivouskaappikin saatiin pari päivää sitten ja uusi lääkekaappi, joten järkkäilyä on riittänyt. Paljon oon käynyt läpi vanhoja vaatteita ja pienimmä vauvan vaatteet on pesty ja laitettu meidän makkariin lipastoon odottelemaan uutta käyttäjää..
Vauveli oli vielä lauantaina aamusta istumassa mahassa, mutta jossain vaiheessa päivää taisi heittää kupperiskeikan ja nyt potkut tuntuu sivulle ja muljautukset navan päällä. Eli taitaa kenottaa vinotarjonnassa, mutta tällä kertaa pää alaspäin. Saisi jo pysyäkin noin päin loppuun asti : ) Olokin on jotenkin helpompi. Neuvola olisi seuraavan kerran viikon päästä, saaas nähdä oliko edellinen painon pudotus vaan väliaikaista..
jahas, nyt täytyy mennä huilaamaan hetkeksi ja sitten herättelemään nuhanenää päikkäreiltä.
eka-vekara ja m-v 31+4
Joinain päivinä näköjään aktiivisempi ja sitten menee taas monta päivää ettei kuulu mitään... ;o)
Kävin pankkiasioilla ja ruokakaupassa, järkkäillyt olen tässä ja ommellut muutamiin pyyhkeisiin renksut kun niistä puuttuu. Kävin samalla pyyhkeitä läpi ja valkkasin sieltä muutamia vauvan pyllypyyhkeiksi, sellaisia ei ihan kylpypyyhkeitä muttei käsipyyhkeitäkään, vaan semmosia keskikokosia. Käytettäkö te joilla jo lapsia on ennestään niin pyyhkeitä ihan sekaisin (tyyliin nyt pyllypyyhkeenä ja pesun jälkeen käsipyyhkeenä) vai onko omat pyllypyyhkeet? Onko käsipyyhe liian pieni vauvan pyllypyyhkeeksi?
TUUTUPII: Onnea uudesta vahvemmasta plussasta sekä raskausoireista! Vaikuttaa lupaavalta =o)
TIT: Mulla vähän hidas sytytys ja nyt vasta tajusin että oot saikulla! Toivottavasti se selkä nyt ei aivan mahottomaksi mene. Saatko nukuttua vai vaivaako se vaan istuessa? Onhan se 2 vkon saikkukin hyvä, sitten tarvittaessa lisää, tai jos pystyy niin vielä hetkeksi takaisin töihin, paljon ei oo sulla enää jäljellä kuitenkaan =o)
LIMETILLÄKIN selkä vaivana. Taitaa olla TOSI yleinen vaiva tuo selkä raskausaikana, onhan se täälläkin vaivannut. Mutta nyt oon suht hyvin pärjäillyt, ainoastaan esim. imuroinnin jälkeen selkä on niin kipeä että pitää lepäillä mutta yöt saa nukuttua ja muutenkin vielä jaksaa touhuilla.
EKA-VEKA: Niin tokihan sen mahan saa sitten takaisin ;o) Miehelle jo sanoinkin että eiköhän laiteta heti uus maha kasvamaan mutta eipä tuo oikeen innostunut ;o) Ei tässä mitään ajatuksia oo ikäeroista vielä vaikka toki se pikkukakkonen on haaveena. Pitää yrittää mahollisimman pitkään nauttia tästä tulevasta pikkunyytistä koska tiiän että mies haluaa pitemmän ikäeron, ehkä n. 4 v. Mun ei oo kyllä paljoa tarvinut ostella kun siskolta sain vaatteita, ja vanhemmilta sain tosi paljon lakanoita pinnikseen, siinä on ihan erikseenkin niitä poikkilakanoita. Mutta tosiaan pussilakanoita oli vain 2 joten sattu hyvä tuuri kun löysin kirpparilta. Muuten olenkin tosi huono kirpparilta ostelija, en koskaan löydä mitään!
Nyt pitää mennä syömään, kello on jo paljon...
HANNELE + kelmi/helmi
nyt ennen ruuan laittoa tosi nopeesti tolle Hannelelle vastaan..
siitä sektiosta, jyväskylässä leikataan kaikki suunnitellut 39+ viikolla.. ellei ole jokin pätevä syy leikata aiemmin.
sen takia eivät laske laskettuun aikaan asti, kun eihän silloin laskettuna päivänä synny kuin se noin 5% (?) vauvoista.
se LA on sen + ja - kaksi viikkoa, eli rv38+ vauva on jo täysiaikainen.
eli, suunnitelut sektiot toteutuu todennäköisemmin suunniteltuun aikaan, jos ovat ennen LA.
JKL synnärillä on vaan yksi sektiosali, ja per arkipäivä ne laittaa vaan kaksi suunniteltua jonoon. ilmeisesti siksi, että ei tule ruuhkaa ja kaikki hätä ja kiireelliset sektiot pystytään tekemään, ja sitten tietty ne päivystykseen tulevat suunnitellut sektiot, missä vauva on aatellut syntyä ennen sitä lääkärin ajattelemaa päivää.. =)
esikosta lapsivesi meni rv39 tasan, ja ukko syntyi rv39+1 aamulla, joten... voi olla, että se rv39+3 mihin tää sektio on sovittu, on ikäänkuin liian myöhään kuitenkin.
olisin halunnut sen jo rv39+0 mutta se olis ollut lauantai, ja viikonloppuun ne ei ota sovittuja. ja maanantaille oli vissiin jo buukattu silloin ainakin yksi sektio, joten, mulle jäi se tiistai, 20.2. rv 39+3..
no, leikkaavat sitten päivystyksenä, jos sintti ei malta odotella..
sulla olikin hyvä sairaalakassin lista.
lisäisin vielä muutaman itselleni ehdottoman tärkeän lisän, eli
*vielä muutama liivinsuoja enemmän, kuin olin ensin ajatellut (loppuivat kesken viimeeksi)
*toisetkin imetysliivit
*huulirasva
*ripsiväri kotiutumista varten
*polvisukat (aloitin eilen neulomaan, toinen on valmis, kirjava kuin mikä!!)
*limsaa, olen pepsi max-riippuvainen, ja en varmaan kykene kovin useasti ekoina päivinä raahautumaan kanttiiniin. ehkä pillimehuakin?
*rehellistä karkkia, riittävästi..
*yö-syötävää, eli keksejä tai muuta.. iltapalasta aamiaiseen on pitkä aika, etenkin jos ei osaa nukkua sairaalassa..
*pari hyvää kirjaa, se tais sulla ollakin ylhäällä..
*mp3 soittimen ottaisin, jos olisi
*yö-mallin terveyssiteitä kotiutumiseen, ei tarvi siinä patjan kokoisessa vaipassa lähteä.. =)
omia pyjamia jne en ota, ja puhtaat omat alusvaatteet vaan kotiutumiseen, paitsi ne imetysliivit tietty.
otan liivien varaparin, että voi pestä nyrkkipyykkinä, jos maito tahrii. sairaalaan menen (suunnitellusti) aamulla klo7 suihkunraikkaana, joten tulovaatteet lienevät myös lähtövaatteet.
mulla kun ei tarvi siihen synnytykseen varata eväitä eikä viihdykkeitä, niin pakkaan varmaan tuohon " 5 päivän osastolla-olo-puuhakassiini" ne vauvan kamat samaan. ja, ajattelin ottaa selkeästi pojan vaatteet (esikko on poika, löytyy..), ja myös neutraalimmat/keltaiset vaatteet mukaan, niin pistän sitten kotiutumiskamppeet (siis sisävaatteet) sen mukaan kumpaa tuli. =)
hölmöä raahata kaikkea, mutta ei se yksi vauvan vaatekerta enää paljoa lisätilaa vie.
jatkanpa.. poika haluaa katsoa muumia dvd:ltä, ja ruokaa pitäisi alkaa laittaa.. kanarisottoa tänään..
-ennis- ja sintti rv34+2
Kiitos kaikille onnitteluista liikkeitten tuntemisesta! On ne vaan tosi ihania, vaikkakin vielä tosi hentoisia! :)
Titi: onko kirmeli liikkunut nyt enempi? Noilla myöhemmillä viikoillahan ne liikkeet väheneekin, kun pienellä ei oo enää tilaa niin paljon möyriä.. Mutta aina sitä säikähtää, jos ei mee entiseen malliin. Jollekin tutulle neuvolassa sanottiin joskus, että laskea vaavin liikkeitä niin, että 10 liikettä tuntuu tunnissa ja jos ei ensimmäisellä tunnilla tunnu niin sitten laskea toinen tunti, jos vaikka pikkuinen olisi ollut unten mailla.. Ja jos ei liikkeitä sittenkään tunnu niin paljoa, niin sitten ottaa yhteyttä neuvolaan/sairaalaan. Kylhän sitä ilman sitä valmennustakin pärjäis aivan mainiosti, mutta on siihen ihana toisaalta osallistua esikoisen aikaan, kun kaikki on kuitenkin uutta ja niinkuin sanoit se vähä niinkun kuuluu asiaa.. :)
Tuutupii: mulla oli kauhea nälkä koko ajan ekat pari viikkoa ja painoa nousi siinä heti 1-2 kg, mutta sitten iski muutaman viikon pahoinvoinnit ja ruoka ei enää maistunutkaan.. Toivotaan, että sulla ei pahoinvointi lisääntyis! Vaikka kyllähän se konkretisoi raskauden, mutta kyllä se vetää heikokskin.. Mutta mulla se onneks väheni tuossa rv10-11 maissa ja sit loppu kokonaan ja on enää kaukainen muisto.. :)
Limetti: koitahan saada huilatuks!
Eka-Vekara sä oot ollu ahkera! Antaisitko osan tosta järjestelyvimmasta mullekin.. ;) Toivottavasti pikkupotilas paranee nopeasti!
Hannele: mä käytin pääasiassa käsipyyhkeitä vauvan pyllypyyhkeinä, mun mielestä ne on just sopivan kokosia.. Ja aluks koitin pitää ne erillään, mutta jossain vaiheessa aloin käyttää niitä sekaisin.. Hienoa, että sulla on seesteistä aikaa! Esikoisen aikaa ite nautin raskaudesta suunnattomasti synnytykseen saakka, kun ei juuri mitään vaivoja ollut ja itseasiassa samoin kuopuksen aikana. Saa nähä miten tämän kanssa käy (nyt jo tuntuu, että vaivoja on ollu paljon enemmän).. :)
Enni-Maija mä en yhtään muista, jos oon joskus lukenut, miks sulle tehään suunniteltu sektio?
Sairaalakassista mulle tuli mieleen, kun esikoisen aikana mulla oli mukana kaikkea tekemistä (ristisanatehtäviä, kirja jne), mutta en mitään niistä tarvinnut kun aika meni vaan sitä pientä tuhisijaa tuijotellessa ja ihaillessa ja toisen kanssa kävi samoin (luultavasti kuitenkin taas otan sitten kun se aika on niin jotain mukaan, varmuuden vuoksi).. :) Ja eväistä, niin meidän sairaalassa on jääkaappi, mistä äidit saa ite käyä tekemässä/hakemassa evästä mihin aikaan vuorokaudesta tahansa. En tosin sitten tiedä eikö kaikissa sairaaloissa sitä oo. Karkkia sieltä ei tosin saa..
Pitäs mennä tekemään kotitöitä, mutta väsähin niin syönnin jälkeen ja nyt oon jämähtänyt tänne koneelle.. Täytyy kait ottaa itteä niskasta kiinni ja koittaa mennä saamaan tätä huushollia edes jotenkin asuttavaan muotoon ennen nukkumaan menoa.. ;)
-sani rv 16+6
Eli vain pikaisesti viime viikkoon kommentteja. Palaan lukemaan tän viikon palstaa tarkemmin myöhemmin.
katri72: Apua Katri, jännäksi taitaa sittenkin taas kerran mennä! Ennen tätiä on kuitenkin kaikki mahdollisuudet olla raskaana. +++++++++säteitä!
limetti1: Onnea neuvolakuulumisista! Hei, mulla ihan sama juttu, että masu on reilusti pienempi kuin ekassa raskaudessa. Mulla myös sf-mitta pienempi reilusti. Ei ainakaan täällä päde, että tokan (kolmannen) kanssa masu kasvais nopeammin. Vähän huolestuttaa et onhan vauvalla kaikki hyvin varmasti...
titi75: Onnea saikun alkamisesta, varmaan siltä osin olo helpottaa, ettei tartte töitä puskea. Otat vaan reilusti sen toisenkin kaks viikkoa jos yhtään siltä tuntuu. Onnea myös uudesta ajokista!! Eiköhän Kirmeli vaan keräile voimia taas yhä vahvempiin potkuihin. Mun pikkuruisella on ainakin ollut aina välillä niitä hieman hiljaisempia päiviä. Ja niin olen kuullut monella muullakin olevan.
Todella harmittaa, ettei muutto onnistunut, mut nyt on jo uusin voimin taas haku päällä. Täytyy toivoa, et pian löytyis ihana kämppä.
Helga76: Voi sua, koetahan pian parantaa selkäsi! Ikävää, et tollai itses loukkasit. Oltiin tässä vähän tosiaan kaipailtu kuulumisias.
Toisilla huono olo helpottaa nopeammin, luulen et ihan normaalia on. Mulla tässä raskaudessa jonnekin viikolle 25! asti pahaa oloa, oksu tuli satunnaisesti. Tokassa raskaudessa outo fiilis, kun paha olo oli minimaalista ja kesti viikot 6-8, kesken meni se. Ekassa raskaudessa paha olo lähti kai viikolla 12, oksentanut en silloin kertaakaan. Väsymys puhuu vahvasti raskauden puolesta, jos jotain mietiskelet.
Toivottavasti kaikki on hyvin beibillä ja et teil myös synkkais nla-tätskän kanssa!
Hannele-81: Vauva painaa kylkiä juu pidempää suoraselkäisenä istuessa. Hengästyttää helposti. Esim. eilinen puolen tunnin tiskaaminen tuntui maratonjuoksulta, olin niin hengästynyt ja väsynyt sen jälkeen. Puristava tunne kurkussa tais kuulua Ennikselle. Mua vaan närästää ja nälättää.
Hyviä kuulumisia sullakin neuvolasta, onnea niistä!
Tuutupii: Onnea plussasta ja pienistä rv:ista!! Tervetuloa tänne vain meidän seuraan heti tai myöhemmin, jos haluat haahuissa kirjoitella alkuun! Pikkuiselle suojelusenkeleitä matkaan!!! Toivotaan, että tämä kaveri jaksaa mukana.
Sani74: Paljon onnea liikkeistä, kyllä ne nyt varmaan niitä on ja päivä päivältä vahvistuvat!!
Enni-Maija: Sullakin varsin katkonaisia öitä! Ja tuo närästys on ikävä vaiva. Itellä sen verran pientä, etten ole lääkkeitä popsinut, ruokailu ja juominen auttavat. Huomasin saman pipareista, et törkeä närästys alkoi lähes heti. Toinen on ilmeisesti valkosipuli, joka ainakin mulla aiheuttaa poltetta ruokatorven seudulla.
maria80: Hei, suakin on kaipailtu. Ajateltiin jo, et oot nyytinhakureissulla. Kylläpäs sulla anoppi järjestää: on käytettävissä mut missä kunnossa, ymmärrän ettei miellytä. Saapa nähdä, mikä päivä sinne synnärille pääset. Pian varmasti! Tsemppiä mukaan!
ON: Myös seuraa myöhemmin!
Lizie 32+1
siitä sektiosta vielä, että syy on se, että esikoinen syntyi väärässä asennossa.
syynä ilmeisesti se mun aikanaan murtunut häntäluu.
asentona oli molemmat hartiat yhtä aikaa, ja kasvot alaspäin, ja koko matkan tuli siinä asennossa. ensin kyllä yritti vielä ohimo edellä, mutta kätilöt saivat sentään päänasentoa muutettua kääntelemällä mua ja käskemällä ponnistaa.
ilmeiseti se häntäluu esti sitä normaalia kierähtelemistä siellä synnytyskanavassa.
tuloksena oli, että yli 4kg poika sitten jyräsi tiensä ok, mutta mua paikattiin sitten leikkurissa..lääkäri totesi jo synnytys salissa, että tän rouvan alatiesynnytykset oli sitten tässä, ja loput tulee sektiolla.
että, sama määrä tikkejä tiedossa, kokeillaanpa tällä erää vatsan päällä eikä pers##¤sä.. ;)
tuokin kuullostaa kauheammalta mitä oli, ei mulle jäänyt kammoa, ja mielellään olisin synnyttänyt tänkin alakautta, mutta, toinen tulisi todennäköisesti samalla viisiin, ja arpikudoshan ei jousta sitä mitä normaali.. ei.
jos jollain on muutes sektiosta kokemuksia, niin kiitos, kuulisin mielelläni..
iltapalalle, ja vielä viimeistelemään vauvan hattua, sukkia ja tumppuja, takissa on napit jo, ja housut on ihan valmiit.. =)
sit voisi neuloa itelleni sen toisenkin polvisukan sinne laitokselle, eka on valmis jo.
-e- ja sintti 34+2
Enni-Maija: Siis onko sullakin murtunu häntäluu? Mä olen kanssa aikoinani vuosia sitten kaatunu talven liukkailla pari kertaa ja sen seurauksena on häntäluu murtunut... kummallakin kerralla. Pisti vain miettimään, että tuleeko siitä mullekin sitten haittaa, jos nyt joskus onnistun ja raskaus menee loppuun asti...
Lizie: Joo, menkat ei ole vieläkään alkaneet. Se km-vuoto alkoi 25.11. ja kesti viikon päivät vai oliko hieman ylikin, en nyt enää niin tarkkaan muista. Mutta kuitenkin, niin sen jälkeen ei niin mitään. Raskausoireita on alkanu pikku hiljaa tulla enemmän...
Marialle onnea loppukoitokseen!
Ja seuraavan testin muuten teen sitten nyt tulevana viikonloppuna. Saas nähdä kuinka sitten käy...
Hyviä jatkoja kaikille!!
Katri ja kp:t kohta 50 (hui!) ;)
hannele ja titi; kyllä se kassi on tuolla jonkun aikaa tuolla jo varttunut, tosin olen sieltä välillä aina jotain pois ottanut ja sitten taas laitellut takaisin...
Hannele; toisaalta on hieman haikea olo jättää tämä raskausaika taakse (tämähän siis on viimeinen raskauteni) Olo on ollut jo pitkään kuitenkin niin tukala, että varsinaisesti mahasta luopuminen ei ole yhtään vaikeaa, päin vastoin. Ja tämän odotuksen päättyminenhän on vain alku uudelle ajanjaksolle...
Meillä on ainakin toimineet nuo käsipyyhkeet hyvin pyllypyyhkeinä. Meillä nuo ovat kuitenkin erikseen muista käsipyyhkeistä, koska olen pessyt kaikki vauvan vaatteet yms. hajusteettomalla pesuaineella sen ensimmäisen vuoden. Muun perheen vaatteille olen sitten käyttänyt muuta pesuainetta.
titi; Vielä tuosta saikun pituudesta; ilmeisesti vain jos vauvalla on riski syntyä liian aikaisin voi pidemmän sairasloman antaa heti, mutta muussa tapauksessa pitää " ottaa" pienemmissä pätkissä. Tämä on siis oma käsitykseni...
Toivottavasti valmennuksen tunnelma oli jo hieman rentoutuneempi. Mutta hyvä että edes te osaatte ottaa asiat hieman rennommin ;)
Limetti; onpas sullekin noita viikkoja kertynyt! Eipä enää mene pitkä aika, kun sinäkin laskeskelet supistusten välejä ;)
eka-vekara; mulla iski tuo järjestelyvimma vähän liian myöhään (tosin tuo joulu toi tuohon omat lisäpuuhansa) enkä sitten enää oikein jaksanut (=taipunut) puuhailla ja järjestellä. Kyllä tässäkin huushollissa jonkun olisi pitänyt käydä noita kaappeja edes vähän läpi... Mutta onnittelut siitä, että sinä olet onnistunut tuossa! :)
katri; pidelläänpä sitten peukkuja, että viikonloppuna se plussa pläjähtää!!! bd bd bd bd bd bd bd bd bd bd
ON: täällä taas supistusten välejä lasketaan. Nyt tullut puoli kuudesta asti kipeitä suppareita 7-15 min. välein. Mies lähti kuitenkin vielä aamulla töihin, mutta saas nähdä joutuuko soittelemaan perään...
Tuosta anopista vielä, kyllä hän on muuten todella mukava ja on " pelastanut" meidät monesta pulasta. Varsinkin silloin kun opiskelin ja kävin iltatöissä, anoppi monesti tuli vielä katsomaan meidän lapsia oman päivätyönsä jälkeen. Kaikki kiitos ja kunnia hänelle, että silloin selvittiin. Mutta joskus vain ihmetyttää (ja vähän myös huolestuttaa) hänen alkoholin käyttönsä...
maria80 rv 39+4
ENNIS: Niimpä, eipä ne vauvat aina oota siihen 40+0 viikkoon. Mun siskoille on tehty suunnitellut sektiot ja ainoastaan kerran (neljästä) vauva onkin tullut aiemmin kun lapsiveet on menneet muutamaa päivää ennen.
Tästä johtuen, en tiiä olenko täällä kertonutkaan, mutta VOI OLLA että minutkin leikataan kun molemmat siskot on ahtaiden lantioiden takia leikattu, ja useampi serkkukin. Asiasta oon kyllä maininnu neuvolassa mutta lääkäri kai sen päättää, viikon päästä on se lääkäri, ja epäilen että laittaa polille synnytystapa-arvioon.
ENNIKSELLE jatkuu: Jep, itsekin oon tuota mp3-soitinta aatellu ottaa matkaan mutta oli unohtunut kirjata se ylös =o) Ja lisäsin omaan listaani karkit ja pillimehut. Tietysti jos mullekin etukäteen ilmoitetaan että leikataan niin sittenhän voi listasta jättää jotain poiskin.
TIT: Minä oon saanut jo neuvolasta ohjeet liikkeiden laskemiseen, siinä sanottiin että viikosta 37 KAIKKIEN suositellaan aloitettavan laskennan, ja aikaisemminkin jo, jos on ”ongelmaraskaus” tai muuten haluaa. Mutta en mää oo ite laskenu, en jaksa olla niin kauaa paikallaan. Oon aatellu että jos vilpertti liikkuu normaalisti niin lasken sitten vasta 37+ viikoilla. Siinä ohjeessa luki että liikkeet on suorassa yhteydessä sikiön hyvinvointiin ja jos ne laiskistuu tai vähenee niin se voi kertoa hapensaantiongelmista. Mutta tosi asia on sekin, itse sen jo kokeneena, että liikkeet muuttaa muotoaan loppua kohti. Vähemmän on enää sitä kunnon potkunyrkkeilyä vaan suurimmaksi osaksi vilpertti möyrii ja kiehnää mahassa. Ne potkut tuntui kivemmalta ;o)
LIZIE: Jep, mulle sukkien laitto on ehdottomasti se maratonjuoksu ;o) Sun pitää laittaa ukko tiskaamaan ;o)
KATRILLA kp:t jo aivan mahottomat, koska taas testaat? Minkäpituinen sun normaalikierto on?
MARIA: Minäkin oon ostanu hajusteettomat pesuaineet ja huuhteluaineet jo kun oon nuita vauvan vaatteita pessy. Mutta aattelin kyllä että jahka saan muut aineet käytettyä niin alan käyttää koko perheellä samaa ainetta. Hinnan takiako käytät muulla perheellä eriä? Vai haluatko sitä tuoksua? Olihan tuo hajusteeton kalliimpi toki… Taas tähän päivään tsempitykset, koskaan ei tiiä millon se lähtö koittaa niin joka päivä pitää toivottaa TERVEMENOA! =o)
ON: Nyt aamupalalle ja sitte uimaan! Ja sitten ette arvaa! Apua syyllistäkää mua vähän! Mää oon alkanu ihan mahottomaksi! Mää vaan eilen keksin että tekee sairaasti mieli mustikkapiirakkaa mutta kun ei piru ollut margariiniä! Tänään aattelin käyä hakemassa että saa tehä vaikka tiiänkin että melkeen yksin syön taas koko piirakan =o( Kilot taas neuvolan puntarilla paukkuu?! Mutta kun tekee vaan niin mieli… Viikonloppunahan söin suklaakakun melkeen yksin, ja se ei ollu mikä tahansa suklaakakku, siihen pantiin KAKS LEVYÄ suklaata eli ei mistään terveellisemmästä päästä se kakku… Mää taiankin tässä viimesten viikkojen aikana keretä kerätä vielä monen monta kiloa… Aaaarg, sanokaa että tää kuuluu asiaan ja on sallittua, vai pitäiskö tässä muka hillitä itteään?!?
HANNELE + vilpertti rv 35+2
Jaa sanoithan sää selvästi viestissäs että viikonloppuna testaat *puusilmä* Plussaonnea viikonlopun testille!
HANNELE
Ihan hajun takia käytän muilla hajullista pesuainetta, meillä kun ei (luojan kiitos) kenelläkään mitään iho-ongelmia.
Eiköhän se lähtö tänään tule; supistukset senkun jatkuvat ja väli on sen n. 10 min. ja kestävät yli 30 s... Kohta ajattelin soitella miestä kotiin...
maria80
toivotella Marialle kenties TERVEMENOA : ) Täytyypi piipahtaa sitten ip:llä paremmin kurkkaamassa josko käyt vielä vilkuttamassa hei-heit!!
Onnea matkaan jos se lähtö tänään tulee.
eka-vekara pöhkönä täällä myhäilee.
Tulinpa tännekin puolelle jännittämään, että parin tunnin päästä on alkuraskauden ultra ja _toivottavasti_ sen jälkeen uskallan hengittää edes vähän vapaammin. Tai sitten se on taas itku silmään ja pää tyynyyn. Jompi kumpi. Apu-va!! JÄNNITTÄÄ!!
TUUTUPIIlle myös onnittelut toisenkin kerran!!
Ja ihanata ihanata miten monet täällä ovat jo lähellä h-hetkeä, sairaalakassit jo laitettuna ja kaikki :)
Hyvää oloa koko porukalle ja pitäkäähän peukalot pystyssä tuossa klo 15 jälkeen ->
t Joululahja
Täällä on monella jo niin " isot" viikot. Toivon tosiaan itsekin yltäväni vielä niihin.
Varasin ajan ultraan helmikuun alkuun, rv 6+5 silloin. Piti mennä vasta seuraavalla viikolla rv 7+, mutta tuli työjuttuja, joten ei onnistu ja pitemmälle en halua / malta ultraa venyttää.
Voih. Pelottaa jo valmiiksi.
Kaveri, jolla takana 4 perättäistä keskenmenoa, kertoi eilen olevansa raskaana. Ihan samoilla viikoilla mennään. Hänellä ultra ensi viikolla. En viitsinyt sanoa vielä omasta raskaudestani mitään, tuli sitten myöhemmin huono omatunto... No, kerron sitten, jos ja toivottavasti kun omasta ultrasta tulee hyviä uutisia. Toivon kyllä todella heidän raskauden nyt onnistuvan, toista lasta ovat yrittäneet jo kolmisen vuotta.
(.): Alavatsavihlontaa ollut paljon eilen ja tänään. Oon oikeastaan tosi tyytyväinen - esikon kanssa oli kohtu alussa tosi kipeä (tuntui lähes, kun se venyi ja paukkui kasvun myötä), tuulimunassa ei mitään kasvukipuja (no ei kai voinutkaan olla). Joten antaa nipistellä ja juilia ihan rauhassa... :) Finnit vaan jatkaa kiusaamistaan ja hiukset on ihan älyttömän rasvaiset! Esikon kanssa ei ollut, olin alusta asti tosi " hehkeä" .
Tuutis rv 4+2
MARIA on tainnut lähtä jo! Voi hurja… Me täällä jonkun päivän päästä ootellaan uutisia!
JOULULAHJA: Onnea ultraan ja toivotaan että siellä on kaikki hyvin! Kohta sulla onkin siellä just H-hetki…
TUUTUPII: Kerro vain sitten vasta ystävälles kun siltä tuntuu, joko ultraa ennen tai sen jälkeen ;o) Mutta kyllä tuulimunassakin voi olla kasvukipuja, itsellä ainakin rv 12+ kohtu vastas kokoa rv 9. Eli kasvanut oli, vaikkei ihan viikkojen mukaisesti. Ja raskausoireitakin oli kiitettävästi, pahoinvointia ja nukuin koko ajan niin kuin tässä hyvin menneessäkin raskaudessa. Mutta siis hyvä juttu se varmaan on että sulla on nyt oireita enemmän kuin edellisessä, hyvää se varmaan tarkoittaa. Itsellä ei vain se tuulimuna sillon antanut mitään merkkejä itsestään, ja se tuntuikin vähän pahalta kun ihmiset (ts. mun vanhemmat) jälkikäteen kyseli että ”siksiköhän sulla ei ollut pahoinvointia kun siellä ei mitään ollutkaan” tmv. Kyllä v***ti, vaikken minä sitä pahoinvointia kuulutakkaan kaikille niin ei se sitä tarkoita etteikö sitä olis/olis ollut.
Voi TUUTUPII sää sait nyt mut muistelemaan sitä aikaa, ja se mitä siitä opin, että suurin osa ihmisistä ei osaa sanoa mitään oikein keskenmenon kokeneelle =o/ Ihmiset kohteli aika tökerösti vaikka tietysti varmasti parhaansa tekivät! No se nyt ei oo ajankohtaista täällä meillä, joten unohdetaan menneet… =o)
ON: Kävin uimassa, tein mustikkapiirakan ja mansikkasoppaa. Tänä iltana on taas valmennus, viime kerta oli tosi huono, ei mitään annettavaa. Toivottavasti nyt on jotain kun aiheena synnytys. Meiänkin porukka oli semmosta ku TITILLÄKIN että jäykkänä hiljaa porukka istuu, mutta me varmasti etunenässä niin tehtiin kun ei jotenkin kiinnostanu. Ei mitään järkeä istua siellä ja kuunnella jotain alkuraskauden oireita, tai että miten se vauvan sukupuoli määräytyykään… Tässä vaiheessa ei kiinnosta muut kun se synnytys!
HANNELE
Tuossa kun varsin kattelin tuota meiän esittelypinoa niin nykyisistä ex-haahuista melkein kaikki on aktiivia ja tänne kirjottelee. Hyvä niin =o) Tuota pinoa päivitettäessä oon joskus poistanut niitä joiden LA on ollut ja mennyt mutta mitään ei oo kuulunut.
TITI: Mulla ei monta koneellista pikkupyykkiä ollutkaan - tai olihan sitä loppujen lopuksi kun pesi pikkulakanat ja kaikki. Pussilakanoita meillä ei pinnikseen ollu ku pari ja aattelin että pitää hommata niin kuinkas sattuikaan, löysin kirpparilta tosi ihanat pussilakanat ja ostin ne! Eli mitään ei tarvi enää ostaakkaan (paitsi ehkä tutti valmiiksi?) En oo sairaalakassia pakannut, vaikka on ollu kyllä tarkotuksena. Oon laatinut itelle jo listan mitä aion pakata. Sen oon laatinut ihan sen pohjalta mitä netistä on ohjeita löytänyt ja poistanut siitä sitten semmoset mitä ei tarvi tai lisännyt mitä tarvii. Laitan sen listan tuonne loppuun. En ole kutonut enää muuta kuin viime viikolla hahtuvavillahousut kestovaippaa varten. Mää aattelin tällä viikolla käyä vielä 2 kertaa uimassa ja sitten kattoa mitä ens viikon alussa lääkäri sanoo.
ENNIS: Jep, luultavasti ollaan ehkä laitoksella samaan aikaan! Miksi ne muuten niin pian leikkaavat että jo rv 39+3? Mun paino on kokonaisuudessaan noussut nyt viime neuvolakäynnin mukaan tasan 10 kg. Mutta sen voin jo heti tunnustaa että se puolen kilon painon lasku tai muutenkin vain pieni nousu tais jäädä hyvin väliaikaseksi, se suklaakakku oli sen verran hyvää että söin sen ihan yksin, ja muutenkin viikonloppuna tuli taas syötyä PAAAALJON hyvää =oD No mutta nyt taas arki koitti niin pitää yrittää syyä sillain suht säännöllisesti ja terveellisesti ja uimassakin käyä, siitä varmasti johtui se että paino ei ollut noussut. Luultavasti tuolla uimisella ja säännöllisellä syömisellä nyt kotona ollessa hävisi joulun jälkeiset turvotukset ja sen takia paino laski. Koitahan sinäkin saada jo kassi pakattua sairaalaa varten, hyvissä ajoin mukavempi!
Kai MARIALLA sentään on kassi jo valmiina? ;o) Tsemppiä nyt - viimeiset päivät taitaa olla käsillä!!! Eikö yhtään harmita luopua mahasta? Mulla on välillä sellainen olo että aika on mennyt ihan liian nopiaa, en halua VIELÄ tästä mahasta luopua, se on on ollut niiiin ihana ♥ Mutta toisaalta välillä ja suurimmaksi osaksi ajatukset on jo kovastikkin synnytyksessä ja välillä toivoo että joko pian vaikka viikkojen puolesta vilpertti sais vielä viihtyä yksiössään tovin...
ON: Ei erikoista. Oikeastaan en tähän kohtaan keksi mitään =oD Suht seesteistä tämä loppuaika vaikka fyysisesti toki hankaluuksia välillä onkin, sukkien ja kenkien laitto ei mitään helpointa hommaa enää ;o) Nyt aamupuuron keittoon ja sitten hoitamaan pankkiasioita ja ruokakauppaan.
Laitan vielä tähän loppuun TITILLE ja miksei muillekin oman sairaalakassin sisällön:
• Neuvolakortti
• Kamera ja laturi
• Kännykkä ja laturi
• Vesipullo / juomamuki
• Isälle eväät
• Imetysliivit ja liivinsuojukset
• Omat sukat, alushousuja, pyjama ja olo-asu
• Eväitä (mm. lakuja ja luumuja vatsaa pehmittämään)
• Hammasharja ja -tahna
• Deodorantti, shampoo ja hoitoaine, suihkusaippua
• Kosteusvoide
• Piilolasit, silmälasit, piilolasineste ja -kotelo
• Kampa, ponnareita, kiinne
• Raskauskalenteri (että saa täyttää sen synnytys-kohdan sieltä)
• Ristisanatehtäviä, käsitöitä
• Muistiinpanovälineet
• Lukemista sekä äidille että isälle (kirjoja, lehtiä, sarjakuvia)
• Isälle mukava asu ja eväät, särky- ja närästyslääkettä, puhdas T-paita
• Parkkirahaa ja muutenkin kolikoita kanttiinia varten
Ja kotiintulokassi erikseen:
• Kotiinpaluuvaatteet äidille (isä voi tuoda, valitse löysät ja imetykseen sopivat vaatteet.)
• Kotiutumisvaatteet vauvalle (nyrkkisääntö: pue aina yksi kerros enemmän kuin aikuiselle)
• Vauvalle turvakaukalo