Mamma, äityliini, masuasukki
Onko normaalia etten tunne itseäni mammaksi, äippäliiniksi tai äityliiniksi vaikka olen raskaana? Lisäksi mulla on sellainen fiilis, että sisälläni kasvaa ihmisen alku eikä masuasukki? En myöskään tunne mielihalua ostaa masutuubia jossa on pienet käden ja jalankuvat, ei tehdä raskausmahakipsivalosta eikä mun mielestäni pallomainen raskausmaha ole vieläkään kaunis ja ihana? Vai erittyykö multa liian vähän jotain hormonia ja keskenmeno uhkaa?
Kommentit (59)
No voi vitun urpo ite, tottakai ruotsikieliset on mammoja, suomenkielisillä se kuulostaa erittäin urpolta.
Hyi helvetti mua ällöttää kun mies kutsuu mammaksi. Ei olla kaksikielisiä.
Hyi helvetti mua ällöttää kun mies kutsuu mammaksi. Ei olla kaksikielisiä.
Kai kaikkien isimiehet on kotona?
[quote author="Vierailija" time="13.06.2013 klo 21:37"]
Kai kaikkien isimiehet on kotona?
[/quote]
Tirsk :D
[quote author="Vierailija" time="13.06.2013 klo 20:50"]
Kuinka moni teistä raskaana olevista aikoo synnyttää rakkauspakkauksen?
[/quote]
Mikä ihmeen rakkauspakkaus???
Se on fuck trophy!
[quote author="Vierailija" time="13.06.2013 klo 21:22"]
[quote author="Vierailija" time="13.06.2013 klo 20:22"]
Voi yrjö. Miks joku haluais olla "Mamma"? Ällöttävää. Hauska ketju!
[/quote] No voi yrjö. Miks joku haluais olla "Äiti"? Ällöttävää. Halooo!!!! Minä todellakin haluan /halusin olla mamma, koska olemme kaksikielinen perhe, jossa kotikielenä on ruotsi... Vitun urpot..
Joku tissittely yms on ällöttävää..
[/quote]
Jännästi nyt kun oli suomenkielinen keskustelu, ei tullut mieleen ottaa huomioon kaikkia kieliryhmiä tässä.
Tällaisista sanoista ärsyyntyminen on huvittavaa. Miksi se on jotenkin arvoasi alentavaa, jos sinut kusutaan äityliini-ryhmään tms.? Oletko varma, että olet ihan sinut sukupuolesi ja äitiyden kanssa, jos sinua ärsyttävät tällaiset pikkuasiat? Osaathan olla ylpeä sukupuolesi voimasta, äitiydestä, raskaudesta, synnyttämisestä, imettämisestä, kasvattamisesta, hoivasta? Minä olen kyllä ensisijaisesti äiti, mutta ei haittaa, jos joku sanoo mammaksi tms. Olen toki hyvin paljon muutakin kuin äiti.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2013 klo 21:22"]
[/quote] No voi yrjö. Miks joku haluais olla "Äiti"? Ällöttävää. Halooo!!!! Minä todellakin haluan /halusin olla mamma, koska olemme kaksikielinen perhe, jossa kotikielenä on ruotsi... Vitun urpot..
[/quote]
Olis varmaan vähän eri asia, jos tämä keskustelu käytäisiin ruotsiksi? V***n urpo!
Jos olisit ollut paikalla siellä suomentunnnilla niin muistaisit, että mamma on eri asia ruotsiksi kuin suomeksi.
(ap) 24:lle: Olen mielelläni äiti, nainen, synnyttäjä, kasvattaja ja imettäjä. Mielestäni kaikki lässytysnimitykset vaan väheksyvät itse asiaa, enkä ymmärrä miksi mieheni pitäisi kutsua minua millään muulla nimellä kuin etunimellä, ei siis mammaksi tai äipäksi.
Vierailija kirjoitti:
Minusta ainakin olisi kamalaa, jos aviopuolisoiden pitäisi koko ajan puhutella toisiaan etunimellä. On tuhannen kertaa mukavampaa sanoa vaikkapa "Rakas, keitätkö kupin kahvia?" kuin "Matti, keitätkö kupin kahvia?"... Jälkimmäinen tuntuisi siltä, kuin puhuttelisin ystävää tai vaikka naapuria. :-) Tai jos lapselle pitäisi sanoa, että pyydäpä Matilta apua... Kyllä se kivemmalta kuulostaa, kun sanoo, että pyydäpä isiltä apua! Lapset, jotka puhuttelevat vanhempiaan aina etunimellä, ovat varmaan kasvaneet perheissä, joissa hellittelynimiä ei käytetä koskaan, koska se on oi niin kauhean kamalaa lässytystä...
Se on eri asia. On eri asia sanoa lapselle me lähdetään isän kanssa risteilylle, kuin sanoa niin vaikkapa työkavereille. Mulle kävi näin. Luulin että hän on lähdössä oman isänsä kanssa, mutta tarkoittikin miestään.
Vierailija kirjoitti:
Just! Tiivistitte tunteeni näistä inhokeista :D lisäisin vielä listaan masuvauva ja vauvatus (SIS kuka ääliö kutsuu vauvan kanssa jumppaamista vauvatukseksi?).. Hyi saatana!!!!!!
Olen terveydenhoitaja ja meille opetettiin koulussa vauvatusta. Se on tietynlainen tutkitusti tehokas vuorovaikutusapuväline ja käytössä neuvoloissa vuorovaikutuksen ongelmatilanteissa. Ei siis äityleiden vauvajumpalle kehittelemä lempinimi, vaikka siltä kuulostaa.
Olenkin ihmetellyt,. onko koko palsta täynnä supmenruotsalaisia, kun täällä puhutaan mammoista. Puolisoani olen aina kutsunut etunimellä, samoin, kuin hän minua, Lapset sanovät minua äidiksi ja isäänsä isäksi tai etunimellä jostakin syystä.
Vierailija kirjoitti:
Nuori sukulaispariskunta sai kaksi lasta ja nyt ne, vajaa kolmekymppiset, kutsuu toisiaan isukiksi ja äiskäksi. Siis toisilleen ja muille aikuisille, ei pelkästään lapsilleen.. Mua karmii. Oma tuore aviomieheni (ollaan molemmat kakkoskierroksella) on kahdesti yrittänyt, kerran emäntää ja kerran mammaa, mutta molempi kokeilu jäi erittäin lyhytaikaiseksi kun vedin karmeat kilarit :)
Suominainen raivoaa miehelle. Äkkiä! Etusivu uusiksi!
Vierailija kirjoitti:
Nuori sukulaispariskunta sai kaksi lasta ja nyt ne, vajaa kolmekymppiset, kutsuu toisiaan isukiksi ja äiskäksi. Siis toisilleen ja muille aikuisille, ei pelkästään lapsilleen.. Mua karmii. Oma tuore aviomieheni (ollaan molemmat kakkoskierroksella) on kahdesti yrittänyt, kerran emäntää ja kerran mammaa, mutta molempi kokeilu jäi erittäin lyhytaikaiseksi kun vedin karmeat kilarit :)
aina sä valitat
Vierailija kirjoitti:
Tällaisista sanoista ärsyyntyminen on huvittavaa. Miksi se on jotenkin arvoasi alentavaa, jos sinut kusutaan äityliini-ryhmään tms.? Oletko varma, että olet ihan sinut sukupuolesi ja äitiyden kanssa, jos sinua ärsyttävät tällaiset pikkuasiat? Osaathan olla ylpeä sukupuolesi voimasta, äitiydestä, raskaudesta, synnyttämisestä, imettämisestä, kasvattamisesta, hoivasta? Minä olen kyllä ensisijaisesti äiti, mutta ei haittaa, jos joku sanoo mammaksi tms. Olen toki hyvin paljon muutakin kuin äiti.
'Oletko varma, että olet ihan sinut sukupuolesi ja äitiyden kanssa, jos sinua ärsyttävät tällaiset pikkuasiat?' Voi luoja mikä ylemmyydentunto :D Kun olet eri mieltä kuin äityliini, niin sinun täytyy olla hukassa itsesi kanssa. Monelle äidiksi tuleminen on sama kuin uskoon hurahtaminen. Sen jälkeen aivot tuntuvat pehmenevän, mitään järkevää ei tule enää ulos, paitsi besserwisseröintiä ja kritiikkiä toisia kohtaan. Ja itseä pidetään paljon parempana kuin muita, jopa niitä muita äitejä. Tämän takia en aikanaan liittynyt äitilässyttäjien ryhmiin, ihan samoin kuin en viitsi kuunnella ovella ramppaavien lahkolaisten höpinöitä.
Jokainen on varmasti ylpeä äitiydestään. Lässytys ei ole merkki siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just! Tiivistitte tunteeni näistä inhokeista :D lisäisin vielä listaan masuvauva ja vauvatus (SIS kuka ääliö kutsuu vauvan kanssa jumppaamista vauvatukseksi?).. Hyi saatana!!!!!!
Olen terveydenhoitaja ja meille opetettiin koulussa vauvatusta. Se on tietynlainen tutkitusti tehokas vuorovaikutusapuväline ja käytössä neuvoloissa vuorovaikutuksen ongelmatilanteissa. Ei siis äityleiden vauvajumpalle kehittelemä lempinimi, vaikka siltä kuulostaa.
Miksi te käytätte aikuisten ihmisten kanssa päiväkoti-ikäisille sopivia termejä? Ihan kuin naisista tulisi äitiyden mukana jotain taaperoikäisiä.