Tilannetaju hukassa etusivulla - Hyvä Hesari! Hyvä Metro! Hyvä Hennes&Mauriz!
Mitäköhän liikkuu Helsingin Sanomien, Metron ja Hennes&MAurizin päässä tänäään vai liikkuuko mitään. Hesarin ja Metron kansilehdellä on koko sivun mainos jossa tiikeriasuinen mimmi kiemurtelee Roberto CAvallin vaatteissa ja teksti on " Juhlat alkavat tänään klo 9.00"
Niin mautonta, piittaamatonta ja tyhmää kun eilisen tapahtumat edellyttäisivät sentään jotain osanottoa. Eikö niillä kontrolli pelaa missään välissä kellään, kun tuollainen menee läpi. Ajankohta on niin väärä että olen varma että esim. H&Mssä kirotaan kun tajutaan mikä moka yrityskuvalle.
Kommentit (55)
Ei täällä kukaan Jokelan tapahtumia sivuuta!
Itseään häiritsevät ja loukkaavat mainokset voi sivuuttaa, jos niin haluaa.
Olisiko uhrien omaisia lohduttanut jos hesarin kansi olisi ollut musta? Mua ei ainakaan olisi voinut vähempää kiinnostaa. Keskitytään asiaan jooko. Minä ainakin hiljennyn tämän tragedian ja omaisten surun edessä.
Vaikka kuinka on kansainvälisen yrityksen kampanjasta kyse, niin mikään yritys ei halua herättää sitä mielikuvaa, mikä monelle tänä aamuna lehden etusivua katsoessa syntyi. Jonkin toisen sisältöinen mainos ei olisi ollut niin räikeä jolloin Hesarin päätös pitäytyä mainoksessa ei olisi ollut niin paha virhearvio, mutta tuon mainoksen viestin ristiriitaisuus yleisen suruliputuksen kanssa on niin silmiinpistävä, että virhe tuntuu pahalta.
En sitten tiedä, onko Hesarissa vilkaistu mainoksen sisältöä, vai pohdittu vain linjalla mainos etusivulla kuten normaalisti vai etusivu uutiskäyttöön. Voihan olla, että eivät ole vilkaisseet, mitä siinä etusivun mainoksessa taas lukikaan, ennen kuin on ollut myöhäistä. Jos siinä olisi ollut joku: Tule koeajamaan uusi automallimme, niin se ei olisi ollut läheskään niin paha.
Ja että se, että juuri nimenomainen mainos juuri tänään edustaa sellaisia käytöstapoja ja arvoja, joita sinä haluat edistää?
Kyse on samasta asiasta että opetan lapsilleni että hautasumaalla ei ajeta ympyrää polkupyörällä, hautajaisissa käyttäydytään hillitysti, vaikka ei vainajaa tunnettaisi yhtään.
Tiedoksesi, eilisessä tragediassa kuoli sukulaiseni perhetuttu (rehtori).
49
Jos et ymmärrä mistä kunnoituksessa on kyse niin ei voi mitään.
Ei minua esimerkiksi häiritse, että äsken tuli postissa Stockamann Exclusive esite jossa lukee kannessa: " tyylikkäänä juhlaan" .
H&M:n mainoksella oli tosi huono ajoitus. Monta viikkoa jatkunut ulko, netti ja tv-kampanja huipentui juuri tänään.
Kaikkia tämän päivän H&M:n printtimainontaan osallistuneita harmittaa älyttömästi!
Mutta vielä enemmän minua harmittaa ja surettaa eilinen tapahtuma.
49
Sinullakaan ei sitten ole sitä tilannetajua, etkö edes rautalangasta vääntämällä ymmärrä että on eroa tavallisella mainoksella ja sillä party!party!party! viestiä välittävällä mainoksella joka oli tänään hesarin etusivulla. Lue vaikka Fletchin teksti jos se menisi jakeluun.
Kyse ei ole mainosten vastustamisesta yleensä vaan yhden sisällöltään ajankohtaan nähden huonon mainoksen paheksumisesta.
Ei taida näillä motkottajilla oikeita huolia olla. Oikeasti.
Siitäkin huolimatta että siinä on aina mainoksia. Tämä " sattuma" lähettää vaan niin ikävää viestiä valtakunnan päälehdessä.
koska siellä on AINA mainos (paitsi 11.9 jälkeen). Uutissisältö on minusta olennaisempi. Iltalehdissä asia olisi eri, koska niillä etusivukin on varattu uutisille.
Siinä mainoksessa on symbolisella tasolla kyse ihan samasta asiasta, että vaikka keskittyisimme niissä mainituissa hautajaisissa olennaiseen niin emmesilti käyttäydy ihan miten vaan vaan tiettyä hautajaisiin liittyvää koodia noudattaen ja myös sillä ilmaisemme myötätuntoa surevia kohtaan.
Hesarin kansilehti on epäkunnioittava ja viestii piittamattomuutta tapahtuneesta. Kyse on valtakunnan päälehdestä niin että sillä on väliä.
He ovat varmasti mielissään, että nostat heidän lehtensä arvoon korkeaan.
ja eiku sit BBtä katsomaan.
Minua koskettaa ja surettaa enkä ymmärrä miten muuten tapaukseen ylipäänsä voisi suhtautua.