Mitä pitäisi tehdä?
Puolisoni on alkanut haaveilla perheenlisäyksestä, vaikka olimme alun perin sopineet, että lapsia ei meille tule. Itse en edelleenkään pode vauvakuumetta.
Eilen katsoessamme elokuvaa, jossa syntyi lapsi, puolisoni kosketti minua hellästi ja katsoi anoen. Olemme sopineet, että mietimme syksyllä, hankimmeko lapsen. Tämä aikataulu johtuu siitä, että olen juuri aloittanut uudessa työssä, ja haluan varmuuden sen pysymisestä.
Puolisoni myös vähän ihmetteli, kun menin nukkumaan ennen häntä. Sanoessani että minua väsyttää, hän kommentoi, että minua väsyttää nykyään aina. Se saattaa kyllä olla tottakin. Olen melko stressaantunut em. uuden työni vuoksi.
Olisiko teillä joitain asiallisia neuvoja, miten menetellä lähinnä tuon lapsiasian suhteen?
Kommentit (10)
En nyt täysin ymmärrä, olitte sopineet että ette hanki lapsia, mutta sitten kuitenkin aiotte miettiä asiaa syksyllä.
Haluatko vai etkö halua ollenkaan lapsia? Jos lapsi tulisi niin olisitko valmis ottamaan vastuun yksinhuoltajana jos puolisollesi tapahtuu jotain?
Jos teillä on ikää yli 35 niin aikaa ei ihan järjettömästi ole, ja voi hyvin olla että yrittämiseen menee vuosi tai pari, ei se niin helppoa ole että päätetään vaan hankkia lapsi ja lapsi syntyy sitten 9kk päästä.
Lapsen hankkiminen edellyttää, että molemmat haluavat lasta. Sinä et halua, joten se on siinä.
Sinun pitää sanoa puolisollesi selvin sanoin, että et halua lasta nyt etkä tulevaisuudessa. On ehdottomasti väärin antaa hänen elättää turhaa toivoa.
En minä kyllä odottaisi syksyyn asian keskustelemista vaan keskusteltaisiin asia halki heti.
Älä hanki lasta kun et kerta halua! Maailmassa on ihan liiikaa lapsia, jotka kärsivät siitä, että jompikumpi vanhemmista ei olisikaan halunnut!
Ap ,jos et rehellisesti itse nimenomaan halua vielä tai koskaan lasta, älä todellakaan hankkiudu raskaaksi.
Äiti on se ,joka kantaa lasta 9kk, äiti menettää etenemisen työssään muutaman vuoden ainakin, äiti on se , joka valvoo ne pienten lasten sairauskierteet, äiti on se , joka pääasiassa huolehtii lapsesta hamaan täysikäisyyteen asti, jos mies alkaa etsiä uutta vakoa. Sen takia on niin paljon YH-äitejä.
Kannattaa olla AIVAN TODELLA tarkka seuraavasta päätöksestäsi.
Älä usko ketään, kuka sanoo että "no lasten kanssa on välillä vähän raskastakin".
Aivan paskanmarjat.
ELÄMINEN PIKKULAPSIPERHEESSÄ ON NIIN TOTAALISTA HELVETTIÄ, että jos ainoastaan jos olet ollut vakavasti sairas, vankilassa ulkomailla tai sodassa, niin et ole kokenut mitään yhtä hirveätä.
ÄLÄ MISSÄÄN NIMESSÄ suostu tekemään lapsia, ellet tooooooooodellakin sitä halua itse. Siis TODELLAKIN halua sitä itse. Mikään "mielikuvaharjoittelu" ei kuitenkaan valmenna sinua seuraaviksi kuudeksi vuodeksi, joka sinua odottaa jos lapsia haluat.
HUOM! Nyt sinua on joku sentään varoitettu ja mietin TODELLA tarkkaan. Kukaan ei varoittanut minua.
Jos olette jo sopineet, että teille ei tule lapsia, on aika hölmöä sopia, että mietitte asiaa syksyllä.